Дневниците на буса. Том I

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Потребителски аватар
jordanangelov_
Мнения: 91
Регистриран на: Сря 28 яну 2009 20:04
Автомобил: VW T4
Двигател: 2 4 D AAB
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот jordanangelov_ » Сря 22 мар 2017 23:31


Колега имах същия проблем но без зумера светеше лампата като коледна елха от време на време .
Смених таблото нищо.
Нови датчици нищо.
Ново по-гъсто масло пак нищо.
Налягане на маслото в норми на топло към 2 а на студен към 5 атмосфери.
Проблема се реши като се отстраниха кабелите от датчиците до таблото с нови.
Кабелите се бяха окислител и втвърди ли около 1 метър от датчика към таблото .
Дано да съм помогнал но проблема е при vw T4 2.4d.




Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Чет 23 мар 2017 11:56


Аз прослушах старателно всички табели, връзки и т.н. Проблемът се оказа в платката на километража. Много често срещан проблем по тези табла, бяха прекъснати пистите точно при едни спойки. Става от много ровене в километража - за превъртане например. :)
Както и да е, за сега съм го оправил колкото да върши работа, но продължавам да си търся друг километраж ако изпадне.
Благодаря все пак.

Нямах много възможност да пиша тази седмица, но съм планирал наваксване. Предстои да видите какво си напазарувах от един бус търкулнат по таван и новите възможности за въздухопоток в кабината.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Съб 25 мар 2017 23:13


Здравейте, приятели,
Миналата сряда направих голям пазар и се сдобих с доста резервни части за буса, включително успях да си отрежа отвратително сгънатия заден ляв панел. Кога ще стигна до него не знам, но се надявам да е в обозримото бъдеще.

Изображение


Междувременно днес беше много тежък ден, изтощих се тотално, но за сметка натова направих един мини "мод", който сложи усмивка на края на деня.
Често се случва нещо да обсеби ежедневието ни до толкова, че да забравим колко е комплексен животът.

Днешното ми послание към вас е - Радвайте се на малките неща!



Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Съб 15 апр 2017 21:57


Така... времето напредна, някои биха си помислили, че мързелуваме, но ще сбъркат.

След малко ваканция и пътешествия, разходих буса до Кюстендил за да си припомня какви са належащите работи по него. Сериозното ми притеснение в диференциала се запазва, надявам се да издаяни още, течът на масло също е факт и все така си тропат разни работи по колетиите.

Понеделник имах друга работа, но набавих малко чалколяк и вторник рано рано запретнах ръкави. Реших да захвата прословутата промивка на охладителната система.
Източих първо с марку от казанчето 4-5л. докато се изпразни, после откачих маркуча на края на металната тръба и от там излях още някое друго кило. Последно свалих маркуча който отива към радиатора след термостата. Бих казал, че ви е "бедна фантацията" какво изтече от вътре, но все пак вие имате същите техники и може и да сте запознати. :horror Извадих и самият термостат за да може да циркулира свободно вода, приготвих градинския маркуч и се започна.

Първо тръбата при термостата в едната и в другата посока, после напред към големият радиатор, след термостата. Ла*на и ръжда на килограм. Взех 1-2 проби, но ще пусна снимките утре. Промих каквото успях от коша на мотора, след това взех един голяяям мръсен кашон, свалих резервната гума и преминах под предницата на возилото. Установих, че топлият маркуч към радиатора е доста напукан и леко сълзи от връзката към тръбата от мотора. Първоначално реших да не го разтурам да не влошавам положението и разкачих другия. Пуснах чешмата отново и започнах да си мия очите с гнус. :no Последното нещо беше радиаторчето на парното след порядъчно количество боза и от него реших, че нямам вече кофи, легени, дамаджани и т.н., а и все пак 60л. вода от промивки все ще е отмила повечето гняс реших да почна да сглобявам.
За мое най-голямо щастие имах читав маркуч, с който да сменя моят скапания и смело го разкачих, минута по-късно увереността ми претърпя сериозен удар. Че маркучът беше скапан - вЕрно, ама в края на тръгбата имаше дупка 2х2см. Гледах умно, помислих "Тая тръба няма да се хвана да я сменям, трябва FIX". И се присетих за една самовулканизираща лента (Бишоп и казваме, нз дали това е името), която ползвах предната година за ремонт на тръбата на водната помпа. Намотах 2-3 оборота максимално стегнато, покрих дупката турих читавия маркуч и се прекръстих :a045 Събрах всички маркучи отпред, сложих и нов термостат, че със стария за да вдигна 90 градуса трябваше да карам по вакарел на 20 юли по пладне с ремарке на 5-та...
Измих старателно и разширителното казанче, поне да мога да виждам нивото от вън, че с тая ръжда...

Реших да го заредя с вода на този етап - хем да проверя за течове, хем да измие каквото е останало като гняс. Напълних го и като го запалих ми се изправиха косите. За секунди същата ръждива слуз и пяна се събра в казанчето и направо завидях на колегите с въздушно охлаждане.
После се сетих, че единственото, което не промих е обезвъздушителния обръч около двигателния отсек.
Бусът загря, термостата отвори, отворих кранчето на предния радиатор глътна 16 литра вода, остана само да укрепя маркучите над резервната гума и да отметна тази работа за свършена.

Благодаря на Valsanik за справката по телефона преди време и малко се радвам, че не приех предложението му да го правим при него, защото щеше да стане голямо мазало и после някой щеше да му резне новите гуми на синхрото за отмъщение. :newsm66
Цялата галимация отне около 2 дни, много кофи вода, един леген с пот и два чувала псувни.


Стига толкоз по агрегата, откакто напазарувах окачването ми е мерак да разтуря колетията и днес извадих големите лостове и варията.
Нарочих предно ляво колело много бързо то се озова във въздуха. Започнах с амортисьора, после пружината, горния шарнир - е те тука се отбих докато излезе конусут, после извадих горния носач и т.н.
Локализирах две проблемни точки - предната втулка на горния носач е скъсана и клопа както и долният шарнир - има лек луфт.


Питанките ми към вас, приятели, са две на брой:
1. Шенкела остана да се държи само на жилото на километража, извадих зегерката на капачката на лагера, но не иска да излезе. Трябва ли да разтуря главината или просто да тегля смело?
2. Приемам акъли и съвети за избиване на долния шарнир. До колкото видях в нета разните сервизи разполагат със сериозни ръчни скоби, а аз нямам таквиз, така че трябва да мисля алтернативи.

Поздрави!
:beer


keymaker
Мнения: 802
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот keymaker » Нед 16 апр 2017 8:46


Жилото не го дърпай смело, че на моята Т3-ка разтегнах бронята на въпросното жило. Квадратчето излязло ли е от капачката на главината? Ако е излязло свали капачката и напръскай с проникващи спрейове. Като се накисне с малко увещаване трябва да излезе.
На долния шарнир конуса ли неможем да избиеш? Ако е той подпираш един едричък чук(опорен) от едната страна и с втори същия или малко по малък изиграваш няколко удара, по възможност срещу опорния чук.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Нед 16 апр 2017 9:50


Конусът го избих сравнително лесно, но в шенкела е набит и има накатка, днес ще се боря с него. Като го гледам излиза нагоре пък като го избия ще трябва да мисля как да набия новия...

Изображение


keymaker
Мнения: 802
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот keymaker » Нед 16 апр 2017 12:31


При липса на преса,залагаш на подходящ дорник и ще излезе с чука,набиването и то така.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 805
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот vasko__2 » Нед 16 апр 2017 16:42


Виж няма ли зегерка да го държи


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Нед 16 апр 2017 23:15


Христос Воскресе, колеги!!!

Днес успях да снимам пробите от промивката:

Преди да правя каквото и да било.
Изображение

Изображение

И след промивката на мотора:

Изображение

Шишенцата се бяха поутаили, но можете да добиете представа за какво иде реч.


Днес беше ден за избиване на шарнири.

След внимателен оглед на снимката на нов шарнир, забелязах, че наистина има канал за зегерка. Стигнах почти на време - баща ми беше направил 3-4 удара с чука без резултат.

Изображение

Но за щастие зегерката се предаде сравнително лесно, имайки предвид нивото на корозия. След което се въоръжихме отново с варията и започнахме да млатим. Камък 32 за голяма тресчотка от едно старо гедоре вършеше добра работа за дорник. Първо дадох на баща ми да го поумори и реших аз да се поупражнявам с чука. Няма да ви кажа, че излязоха лесно, въпреки всичкото киснене и квасене - бая зор видяха. Но в домашни условия на връх великден първо се упражнихме на резервните шенкели и после посъветвахме и моят.



Предно ляво колело вече е тотално и абсолютно разглобено на съставните му части и чака свежи детайли, имах време само да вдигна дясното ида сваля гумата, преди да ме заплющи дъжда. Живот и здаве утре ще разтуря и там да видя какво е дереджето. Вторник съм на пазар!


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Нед 16 апр 2017 23:35


За набиването все още нямам идеи, с чука няма да стане май, защото ухото за горния шарнир пречи да се бие спокойно.
Видях, че в чужбина дават разни комплекти под наем, дали някой знае тук от къде мога да намеря?

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3021
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот PACH » Пон 17 апр 2017 18:38


С хидравлична преса набиването е най-лесно. Единствено ти трябват правилните дорници.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Пон 17 апр 2017 22:08


В това не се и съмнявам, просто съм малко скептичен към разни майстори и т.н., ако намеря скоба под наем, би трябвало също да е сравнително лесно. Иначе ако някой препоръча къде да ида в София, ще съм благодарен. До сега само едни предни лагери набивах на голфа, но там вече не е актуално.

Последна промяна от me4ou на Вто 18 апр 2017 7:50, променено общо 1 път.


keymaker
Мнения: 802
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот keymaker » Вто 18 апр 2017 7:33


Приятел преди време беше взимал от магазин "зимбер" сгоди за зацепване на валове на едно бмв. Потърси в нета контакти с въпросния магазин. Аз на Т3-то ги набивах с помощта на едно старо менгеме.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот me4ou » Пет 05 май 2017 22:17


Последната седмица свърших доста работа по буса и с днес беше кулминацията затова реших да ви поразправя малко.

По предницата приключих миналата седмица. Шарнирите са вече в историята, като пореден успешен ремонт, смених направо целите горни носачи с читави, за да си спестя набиването и заваряването на втулките. Бусът е на гуми вече, реглаж направих на око, но сигурно ще ида на стенд по някое време.

* * * * * *

Върнах се към проблема с километража, тъй като все още ми човъркаше съзнанието. Не стига, че се счупи накрайникът на жилото, ами вече броячът хептен отказа да работи.
От 2 не можах да сглобя 1, затова набавих трети. На него пишеше 800 000 :horror , но явно беше превъртан защото не беше зацепен правилно. Надявам се да е така иначе ще да му се е звил свят да обиколи света двадесет пъти. :a045
Както и да е, този беше в час. Поех риск, разглобих го и го пренаредих на моят си пробег избрах най-хубавата куруба от 3-те и си сглобих един като за мене си. "Момент само" и изчезна назад. Донесе една тубичка - "Този му изтече срокът вчера, подарявам Ви го!" :mrgreen Както казва един приятел - всяка аванта е чиста печалба! Наплесках го като запоследно събрах го и затаих дъх. Още не съм изкарал буса на разходка, но "на сухо" всичко работеше.

* * * * * *

В сряда бусът получи нови задни накладки, че си бяха позаминали, а и миналата година някъде из Троянския балкан, неразполагайки още с лампичка за ръчната покарах 2-3км с нея. Тя държеше точно толкова, че да запали накладките, но не и достатъчно, че да има някаква усезаема разлика по нанадолнището. :cry
Барабар с накладките установих, че е прокапало едното цилиндърче, та се наложи и то да излети.

* * * * * *

Вчера пък реших да му сипя антифриз, понеже след промивките го оставих с вода да побръмчи малко. ВСЕ ОЩЕ НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА ОТ КЪДЕ СЕ ИЗТОЧВА ТАЗИ СИСТЕМА. С 300 зора успях да изсмуча 4-5л. от водата отзад през мотора. Не ми се лягаше да откачам дебелите маркучи. Антифриз има вече - от хубавия, но ще трябва да го засиля преди зимата, че уреда показва само -10 градуса.

* * * * * *

И дойде днес...

От както го имам този бус тече масло. Източникът беше скрит под предпазната ламарина на левите кавали. Подстрекаван от баща ми бях нарочил някой от кавалите, евентуално от гумичките им, но до днес не смеех да барна поради няколко причини:
1. Два от болтовете на въпросната ламарина се държат на шпилките на изпускателния колектор в главата, т.е. шансът да се отвият граничи с шансът да седна на пода и да се опаря на крушката на тавана.
2. И да успея да сваля ламарината, ако се окаже, че тече от кавалите нищо не мога да направя - ако реша да извадя пръта и да срежа стария, трябва да го сменя с телескопичен, които са мама и тате. Ако реша да сложа обикновен, трябва да махна лявата глава. Единствената ми надежда беше да успея да го избърша хубаво и да го наклепам с маслоустойчив силикон, барем поне намалее, че до сега се движех с около два литра на 1000км....

Anyways след като прекарах бая време под мотора покрай водните изтории забелязах, че едната шпилка на изпускателя на главата е сменена с болт - Някой е барал скоро!! Очичките ми светнаха с надежда. Викам ще се пробвам лекичко с малката тресчотка. Турих камък, няма да казвам колко ми беше удобно, напънах лекично *ПУК* и се отви! Еб*си кефа :c020 ! На другия изпускател не стана така, но я отвих от картера и я дръпнах леко настрани, без да отвивам 4-тия. Пред мен се разкли грозна гледка... масло, гняс, ужас.
Посредата, между 4-те кавала е датчика за ниското налягане на маслото. Който изглеждаше силно омаслен също, но знам, че работи. Хванах му шапката и както я стиснах от нея изцвърка масло... Викам си "Бре... тука пък как е влязло?" Свалих шапката бръмнах мотора и гледам как от обувката на датчика направо шурти масло... Пу да... Отидох в мазето, набрах от стария двигател на голфа на баща ми датчик, премерих го - здрав. Избърсах основната част от гняста, навих го - *бръмм* - сухо...

Ей, приятели, да ви кажа напълни ми се душата. Най-мразя да имам проблем, който не мога да реша и трябва да търпя. Ако течът беше от кавалите просто щеше да ми създава адски голям психологически дискомфорт, да не говорим, че всичко става в масло и по земята, и задната врата на буса... Но ударих джакпота и се измъкнах тънко.

Имам и уред от кордоба за налягане на маслото, но камбаната не се събира на мястото на датчика, та ще трябва да сложа някаква тръбичка от спирачки или нещо нз...

Важното е, че проблемът е отстранен качествено, Щастлив съм!!! :11

Днес между другото баща ми купи един соларен панел. Гледам из нашият форум няма много инфо по тая тема та мога да споделя малко вчепетления ако имате интерес, само не знам дали в тази тема или някъде другаде?


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 391
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Re: Дневниците на буса. Том I

Мнениеот musuibie » Вто 09 май 2017 12:43


Споделяй, споделяй - интерес има!
И честито за бързото справяне с драмата!



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта