T3 Caravelle

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Съб 04 ное 2017 23:16


valsanik написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=100&t=386494&start=15

Намираш ГНП от Лендровер или Крома....
За първият вариант ти трябва и раздвижено колело от голф 4 90кс. След това се свързваш с Ицо от Асеновград, носиш му я да ти я нагласи. На Кромата мисля че става и това от 1.6тд. Там стават нещата без да носиш никъде помпата. Пепи 3196 може да ти каже как стават нещата със помпата от Фиата..
Ако си от София, можеш да дойдеш да видиш моето Мтди с помпа от Лендровер....Тамън още не съм го сложил в коша на буса.


Може ли номер на помпата от Лендровер? С какви дюзи и разпръсквачи ще бъде?




Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: T3 Caravelle

Мнениеот valsanik » Съб 04 ное 2017 23:23


С тези от 1z...... Номер не знам....


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Вто 28 ное 2017 17:12


Благодаря за съветите!

Частите са намерени и закупени, остава новия двигател да се монтира в буса. Конфигурацията ще бъде 1.9 АFN с ГНП от Ландровър 300ТDI, турбо и дюзи от 1Z, раздвижено колело за ГНП-то от Г4 1.9 AHL. Надявам се резултатите да са добри.


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: T3 Caravelle

Мнениеот BUS1988 » Вто 28 ное 2017 20:47


Защо не оставяш дюзите от AFN? Те са по големи...


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Сря 29 ное 2017 8:51


BUS1988 написа:Защо не оставяш дюзите от AFN? Те са по големи...


Купих двигателя без дюзи, отделно един от добре запознатите тук и правещи такива ъпдейти ми препоръча дюзите от 1Z. Ако нещата не се получат, ще се търсят по-големи, но за момента следвам съветите на хората с опит.


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Вто 27 ное 2018 23:56


Сега си намерих темата и виждам че за последно съм писал преди една година :( Кратък ъпдейт, буса вече е с мТДИ, както беше планирано. Към вече коментираните части по двигателя, добавих по-голям маховик - от 1Z заедно с необходимата блокова ос и нов комплект съединител. Смених всички гумени маркучи в двигателната част, също нов ауспух и тръби към и от турбото. Като се вдигне капака е истинска радост за окото, което разбиране е до голяма степен заслуга и на майстора. Реших че, трябва да сложа по-мощен стартер и преминах на такъв от Голф от 1.9ТДИ. За монтажа на такъв стартер е необходима преходна планка.

Резултата освен към вид и подредба при двигателя :) е много добър, може да се каже, че е дори над очакванията ми. Тягата на мотора е много добра. Например, голямото изкачване в посока към тунела на Траянови врата, от Пловдив в посока София катери със 100 на 5та при външна температура над 30 градуса. Ускорява без никакви проблеми. Двигателя стартира само докато му покажа ключа, даже не мога да чуя стартера са завърти. Припушва само при стартиране на двигателя, слес това няма никакви пушеци. Споменах външната температура защото може би единственото което остана да ме безпокои е състоянието на радиатора или по-точно дали не е корозирал и това да ограничава ефективността му. За момента го наблюдавам.

Още първия ден след като си прибрах буса от ремонта му направих над 400 км. Тествах го и в много натоварено състояние, и не ме разочарова като вървеж. Все още не съм тествал максимална скорост, защото оборотомера не е монтиран и не мога да следя оборотите на двигателя. Направих 110 по ГПС, за да изпреваря но за кратко. Когато си монтирам оборотомера и уредите за температура и налягане на маслото ще го натисна повече ;)

А как се стигна и до уредите за маслото? Точно вече му виждах края на пътуването, пълен до тавана, когато ми светна лампата на маслото. Оказа се че тръбата за масло към турбото се отчупи откъм гайката и от там всичкото масло надолу и назад за кратко време. Сега тръбата е подменена, новото масло е налято и са купени уреди и датчици vdo от Ауди, които трябва да си намерят мястото на таблото, да им хвърлям по едно око докато карам. Може би следващия ъпдейт ще бъде маслен радиатор, но искам първо да видя каква температура ще бъде маслото при продължително каране с висока скорост.

Това е засега. Буса е отново зазимен и чака по-добро време и повече внимание от собственика си.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: T3 Caravelle

Мнениеот valsanik » Чет 29 ное 2018 9:23


Здрасти Иво... Браво за постигнатия труд. Много добре си се насочил към допълнителните уреди....Тъй като доста често се случва да има проблеми със маслената тръба, особено ако си я кривил за да я напаснеш...., аз съм решил да ползвам тефлонов маркуч със оплетка..Правят се там където правят хидравличните маркучи. много по сигурно е и можеш да си прекараш маркуча от всякъде. Каква ти е скоростната кутия? Код? Съветвам да си намериш кутия с код 3Н или някоя по бърза....Със нея на 3000 оборота ще си около 100км/ч...


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Чет 29 ное 2018 10:45


Благодаря! Има още работа, но поне окачването, спирачките и двигателя вече са Ок. Скоростната кутия е 3Н, гумите са 215/65/16, ако оборотите са около 3000 би било добре. Новата тръба не е огъвана, само съм удължил планкана с която се закрепва в задния край на главата. Ще потърся и такава тефлонова тръбичка. Ако имаш размери на тръбичката, можеш ли да ги споделиш?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: T3 Caravelle

Мнениеот valsanik » Чет 29 ное 2018 16:36


Еми, ако си от София , такъв маркуч можеш да намериш на ул. "Славянобългарска" до ТЕЦ "София"..


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Пет 02 авг 2019 21:00


Eдна снимка на двигателя, последно той беше обсъждан :mhihi
Прикачени файлове
20190710_190155.jpg


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Пет 04 окт 2019 22:32


Няколко снимки от вън. Има напредък, макар и не голям.
Прикачени файлове
20190712_155320.jpg
20190712_155349.jpg


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: T3 Caravelle

Мнениеот valsanik » Чет 10 окт 2019 22:41


Много добре изглежда.....Според мен много по добре ще изглежда , ако пластмасовите лайсни и броните са в цвета на купето.. Огледалата също. Трябва да дойдеш да ти покажа моя мулти как е.


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Нед 13 окт 2019 21:21


valsanik написа:Много добре изглежда.....Според мен много по добре ще изглежда , ако пластмасовите лайсни и броните са в цвета на купето.. Огледалата също. Трябва да дойдеш да ти покажа моя мулти как е.


Все още не съм решил как да го боядисам. Първоначално бях решил да боядисам броните, пакета и огледалата в цвета на купето, но сега като го гледам така също ми харесва. Имам още време да мисля по въпроса, така или иначе първо трябва да намеря майстор за ламарините и купето.


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Вто 08 дек 2020 16:26


Малко да опресня темата. Тази година летния сезон беше добър, успях да мина с буса над 1000 км. Успях да направя някои ремонти и някои подобрения. Сред най-важните за мен бяха да сменя водния радиатор с нов, защото за 30 години със сигурност вече не работеше както трябва. Намерих и сложих воден радиатор на Хелла, който се произвежда за Южно Африканската версия. Този радиатор е с най-дебела пита и е препоръчван като най-добър заместител на оригиналните радиатори. Смених също радиатора на пътническото (задното) парно, защото сълзеше и го бях изолирал. Не че се ползва зимата буса, но исках да си е както трябва. Смених кранчето и жилото на парното отпред, защото въпреки че беше затворено пропускаше антифриз към радиатора и лятото не беше особено приятно шофирането при 35 градуса външна температура :) Жена ми не искаше да повярва че не мога да спра парното :mhihi

По темата с охлаждането, реших да направя едно подобрение, което беше да добавя челен маслен охладител и термостат за маслото. Системата събра допълнително 2 литра масло. Термостата отваря на 88 градуса, радиатора се загрява преди този на антифриза. Сега дори при даване на сериозна газ при висока външна температура, температурата на антифриза стои като закована. Преди това при по-сериозно и продължително изкачване с много газ, или дълго каране с повече газ, температурата на уреда на таблото се преместваше чувствително. Тъй като направих всичко наведнъж, сега не мога да кажа дали ефекта е заради новия радиатор с по-добра пропускливост, или е комбиниран с по-малкото колебание в температурата на маслото. Така и не ми остана да направя финалния монтаж на уредите за температура и налягане на маслото, и да следя стойностите. Малко ги направих нещата отзад напред :) Уредите са готови за монтаж, направих им инсталацията, взех си стойка за таблото която се монтира на мястото на пепелника, но не ми остана време за финалния монтаж на датчиците. Целта ми с масления охладител беше да подържам температурата на маслото в по-оптимални граници. Тъй като буса е по-тежък от Голф, високо челно съпротивление, по-високи обороти на двигателя заради скоростната кутия, маслото загрява доста повече. Като цяло искам да пазя двигателя.

20200727_161105.jpg


По въпроса с уредите се колебая дали да не си взема още два уреда на ВДО, един за температурата на охлаждащата течност и един за турбото. Оригиналния за охлаждащата течност го мисля защото той просто показва дали температурата е в граници, но точната температура е химера. Трябва да проверя дали уреда на ВДО ще може да чете оригиналния датчик или ще си търси негов. Този за турбото ме претеснява дългия път който трябва да мине тръбичката. Може би ще ги оставя и двата за по-нататък, че сега имам и други идеи за подобрения, които ще изчерпят бюджета. А и също се опитвам да реша как да ги разположа така че да не коледна елха, да е пригледно и удобно.

Успях да свърша малко работа и по интериора. Монтирах 3 точкови колани за средната и за задната седалка. Вече мога малко по-отговорно да возя децата в детските им столчета. Смених всички кори в пътническата част с такива от ГЛ (имат плюшена част), сложих нова настилка, а под нея пореста гума. Последните две са евтин временен вариант, но дори и те промениха шума в купето. Повече ефект ще се търси с истинки шумоизолиращи материали, но за да стигна до тях трябва да съм приключил с работата по купето...

20200817_190614.jpg


И една снимка от там където се чувства най-добре буса. Късата първа предавка се оказа перфектна за спускане и катерене по лоши черни пътища без газ.

20200802_180044.jpg


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: T3 Caravelle

Мнениеот Ivo_ » Вто 07 сеп 2021 15:57


Резултата от ъпдейта и ревизията на скоростната кутия. Много доволен!
20210713_215007.jpg



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта