Възраждане на Т2 1976

Техническа и сервизна информация за бусовете с въздушно охлаждане
vlado_mir
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 19 фев 2012 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Възраждане на Т2 1976

Мнениеот vlado_mir » Пет 24 фев 2012 10:13


Здравейте, отдавна чета вашия форум, и му дойде времето и аз да постна и да задам няколко въпроса :) Семейството ми го има от 1990 година, и от 3 4 години не е каран и си седи и чака да го оправя. Оригиналния му двигателя въздух, боксер 2,0 бензин отдавна блокира-след счупване на втулка от клапан.... 10 години го карахме с 1,6D двигател от Ford Orion след преправяне и фланец на скоростната кутия(не е много сполучливо). Та идеята ми е дали ще се справя като му сложа двигател от Passat b5 1,8i 125 коня? Да оставя ли оригиналната скоростна кутия или да мисля други варианти? Играчката ще е голяма, промяната ще е цялостна, купе и интериор. Скоро и ще кача и снимки:) Радвам се че има толкова много инфо за реставрацията и направата на един ван.




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1251
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот avtohit77 » Пет 24 фев 2012 20:02


Ще го качиш мотора без проблем,инсталация качване в купето но със скоростите трябва да се замислиш :screwy .Аз на моят направих цялостна промяна на двигател и инсталация, но със кутията работим още.Доста по-нов е моят, но си е същата лудница :banghead: Давай напред и не се предавай :да:




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 2979
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот PACH » Пет 24 фев 2012 22:12


Влади, щом си решил да преправяш, защо не се замислиш за смяна на кутията с 5-степенна от Т3.Ще падне работа, но след това без допълнителни манипулации, ще си паснеш всякакъв мотор от VAG групата 1.6 до 2000 кубика, произведени преди 2000 година.Лично аз бих те посъветвал да поставиш 1.8 моно 90 к.с.Много безпроблемен, лесно се газифицира, евтини консумативи.Мисля че мощността ще ти е достатъчна, ако пак не ти стига, другия вариант е 2.0 GTI 115 к.с.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3020
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот BuGmaN » Нед 26 фев 2012 1:38


Като собственик на няколко ретро-буса, ще споделя, че малко хора имаме щастието да притежаваме, такива машини и трябва да ги ценим! :idea: Изял си дървото с чуждият мотор и сега искаш по-голямо ли? :lol: Расовият кон, които е бил на тоя бус е заменен с евтин заместител, щото е нямало и части, а и майсторите, както и сега са им кът, но времената сега са благодатни и има всичко, сега е само въпрос на средства. Този бус е по-лек от повечето автомобили на пътя и много коне му трябват само, ако ще го ползваш за товарен или искаш да се състезаваш, за останалите варианти са ти много и 100 коня. Колкото до типа мотор, те инженерите от VW са си го сметнали и сложили - Боксера, дали въздушен или воден се тая, се е Боксер, въпреки, че за въздушните има много-повече части, естествено защото са най-култови и не-напразно имат милиони фенове по света. Аз лично за моят Т2 от 74 стягам в момента стоков 2000куб., че 1600 ми бе слаб за извънградското. Правил съм служебен проект Т2 - от 1600 - 1835 спортен с 4 карба, но стана прекалено мощен и опасен за всекидневно каране, превърта си стрелката на скоростомера до откат, върти гуми 245 до 3-та, а на мокър асфалт и без да искаш... :да:
Та идеалнеят мотор и от към динамика и от към ценност и от към оригиналност и от към забава, трябва да е някъде из горепосочените Боксери, обаче, ако си решил да правиш компромис и да търсиш евтин заместител, то ще караш компромис... :012:




vlado_mir
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 19 фев 2012 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот vlado_mir » Пон 27 фев 2012 16:55


Взех двигател,цял комплект VW 1,8I 125 коня-99 година, 5 скоростна кутия към него. Сега обмислям самото завъртане на кутията, скоростния и лост и самото и въртене да не стане така, че да имам 5 задни и една първа :D

А за стария ми боксер който отдавна е на вторични си съжалявам(повредата му беше много сериозна), когато блокира нямаше части нямаше от къде да се чете, нямаше нищо...




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 2979
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот PACH » Пон 27 фев 2012 18:45


vlado_mir написа:Взех двигател,цял комплект VW 1,8I 125 коня-99 година, 5 скоростна кутия към него. Сега обмислям самото завъртане на кутията, скоростния и лост и самото и въртене да не стане така, че да имам 5 задни и една първа :D

А за стария ми боксер който отдавна е на вторични си съжалявам(повредата му беше много сериозна), когато блокира нямаше части нямаше от къде да се чете, нямаше нищо...


Това с кутията ако го направиш, ще почерпя каса бира :beer
По-горе обясних оптималния вариант, но няма лошо да опиташ нещо ново, може да успееш да ни изненадаш ;)




vlado_mir
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 19 фев 2012 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот vlado_mir » Чет 22 мар 2012 22:48


Започнах с цялостния ремонт, ще има голяма играчка. Задните колелета на буса седят малко наклонени настрани разглобих капачката която държи гумения лагер на торсиона оказа се доста износена, можете ли да ми помогнете с намирането на такива гумени лагери. Как бих могъл да си оправя задницата, да не е така увиснала и изкривена?




valli
Мнения: 65
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Варна

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот valli » Пет 23 мар 2012 17:30


Качи някой снимка ,че и на моя(Т2,78,2.0л) едната задна гума е леко настрани и сигурно е същият проблем и ще има майсторска рачица да пипа там.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3020
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот BuGmaN » Съб 24 мар 2012 11:37


Проблема с прекаленият наклон на задните гуми, най-често е от износените тампони на торсиона, сменят се по 2 на страна и е доста-трудоемко. За всякакви части, можеш да ползваш тая тема: viewtopic.php?f=8&t=220668 - доставят се части от Т1 до Т3... :wink:




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 2979
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Възраждане на Т2 1976

Мнениеот PACH » Нед 24 фев 2013 10:23


Влади, до къде стигна проекта ?





Върни се в “T1 и T2”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост