Мен с тези стъкла ме дразни само едно - защо за обикновения човек не може, ама ако си някакъв в "системата" , може. 90% от частните коли на полицаи или техни роднини, които правя, са с тотално затъмнени странични, че и предни стъкла, ама до такава степен, че отвън навътре нищо не се вижда, а пък всичките са си в движение и с редовен технически преглед. Просто не е редно за едните да може, защото са от "системата", а за другите да не може и видиш ли само за обикновените хора, това да създава сериозни предпоставки за птп, поради намалената видимост (това им беше аргумента) и да е предпоставка за спиране от движение или налагане на някаква глоба. Колите на НСО и повечето служебни полицейски също са с тотално затъмнени стъкла. Добре, да кажем, че там е нужно от гледна точка на сигурност и шофьорите им са професионалисти, ама примерно сина на началника на някое си РПУ с нищо не е повече от някой друг обикновен шофьор, за да може неговите стъкла да са затъмнени, без това да е проблем за никого. Аз ако си затъмня така моите, ще имам ред проблеми - няма да мина редовно ГТП, а ще трябва да давам пари под масата, ще ме спират през 200 метра, за да ми глобяват с по 20 или 30лв и т.н. Да, ама това е така, защото това съм аз, който не съм никакъв на никого
.
Иначе затъмняването има своята полза - повечето фолия за затъмняване са с UV защита и така дори с минимално затъмняване, температурата в колата значително се намалява, както и износването на всякакви пластмаси, кожи и т.н., които се нагряват и изпичат от слънцето иначе. Логично е, че когато въздуха купето на колата не се нагрява толкова (което основно става през прозорците), климатичната система се товари много по-малко, както и много по-бързо достига зададената температура в колата. Е, недостатък е зимата, че слънцето не напича купето през прозорците, ама ако колата има изправно парно, това не е проблем. Пробвал съм какво е да седиш в паркирана кола с изцяло тъмни стъкла на лятното слънце (една от въпросните на някого си) и общо взето вътре според термометъра ми, температурата е с около 10 градуса надолу, спрямо друга с нормални стъкла при еднакъв престой на слънце. Определено има смисъл дори само заради UV защитата, ама финансово не е оправдано предвид закона в момента.
По въпроса за задните стъкла - хубаво де, а какво се случва със заводски черните стъкла? Моето на джипа на задните и на 5-тата врата, си е такова и не е фолио, фабрично си е произведено тъмно и по рамата си излиза такова. Който и каквото и да иска да чегърта, няма да успее да свали нищо, защото не е фолио (пробвал съм). Това по какъв начин се обяснява на полицая, който е решил, че е фолио примерно?
П.п. намерих отговор на въпроса за колите, които са си произведени така - там глоба не би имало, защото са минали нужните тестове, но могат да поискат документ, който удостоверява това, както на техниечски преглед, така и при проверка в движение. Какъв точно е този документ обаче, остава неясно (вероятно официално становище от дилъра, че този автомобил е произведен така).