Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Нормативна уредба - Закон за движение по пътищата, правилник за прилагането му, нарушения, актове и наказателни постановления. Глоби и административни мерки и обжалване.
Потребителски аватар
mk5_gti
Мнения: 158
Регистриран на: Пет 21 дек 2012 19:23
Автомобил: Golf 5 GTI DSG
Двигател: BPY 2008

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот mk5_gti » Сря 22 ное 2017 23:40


Не винаги ксенона има пръскалки. Например моя няма.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14931
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот stefan4o » Чет 23 ное 2017 7:33


Твоят оргиналдЪ ли е, или е добавен по-късно след като е купена нова колата?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3587
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот Andonov » Чет 23 ное 2017 7:36


mk5_gti написа:Не винаги ксенона има пръскалки. Например моя няма.

няма оригинален ксенон без пръскалки и жироскоп


Потребителски аватар
mk5_gti
Мнения: 158
Регистриран на: Пет 21 дек 2012 19:23
Автомобил: Golf 5 GTI DSG
Двигател: BPY 2008

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот mk5_gti » Чет 23 ное 2017 8:14


Ксенона на колата ми си е оригинален, без пръскалки с крушка D2S. Внос от Америка през 2010 г. Колата не беше купена на случаен принцип, а си беше за мен. Затова казвам че е с оригинален ксенон и без пръскалки.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14931
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот stefan4o » Чет 23 ное 2017 9:16


В щатите има по-различни изисквания относно някои неща - ако си забелязал и в осветителните уредби на колите има разлики. Там например на ключа за фаровете няма позиция "габарит", както тук при европейските.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4536
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот VWGT » Чет 23 ное 2017 9:32


и идва логичният въпрос, как е регистрирана у нас без пръскалки, като тук са задължителни и точно това е ролята на Технотеста?

въпросът е риторичен, важното е че си си го платил :)
Да в щатите правилата са други, там примерно TPMS-a е задължителен от над 10 години.

Сега прочетох пак мнението за задните светлини и видях, че колегата е писал, че не му светят. И ако колата идва от щатите, може аз да съм в грешка и да съм на скандинавския режим, а той да е на северно американския ... ще трябва да проверя :) Явно има разлика.

едит:

Точно така е ... Андонов е прав, аз бъркам двата режима :)

North America:
Headlights only turn on, but go out when you engage the parking brake.

Scandinavia:
Headlights and tail lights turn on, but neither turn off when you engage the parking brake.

Радо май е чел американските директиви :)


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1172
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот MMX » Чет 23 ное 2017 10:11


rado7319 написа:Идеята да не светят задните габарите е да не те блъснат отзад , заради постоянно светене на лампи , подобни на стоповете :cry

Не си ли забелязвал, че има съществена разлика в силата на светене на габарити и стопове. Самите крушки го казват 5/21W - т.е. 5-те вата са за габарит. Може да те блъснат, ако при натискане на спирачка не се промени нищо отзад като светлина. Това, че няма смисъл да светят габаритите е друга тема. Поначало и дневните светлини са дива глупост, но хората започват да свикват, че трябва да е така.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 7193
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот Stivi » Чет 23 ное 2017 11:00


MMX написа: Поначало и дневните светлини са дива глупост, но хората започват да свикват, че трябва да е така.

Дневните светлини когато са фабрични са си много на място ! Дивата глупост идва, когато те карат да ползваш късите постоянно понеже нямаш дневни,тогава се започват всякакви извращения по осветителната система за да не си в нарушение !


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4536
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот VWGT » Чет 23 ное 2017 11:12


става дума за бг версията на дневни светлини, навсякъде прехода е последователен, просто новите коли ги имат. Докато само при нас е ултимативен и за всички.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1172
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот MMX » Чет 23 ное 2017 13:48


Stivi написа:Дневните светлини когато са фабрични са си много на място ! Дивата глупост идва, когато те карат да ползваш късите постоянно понеже нямаш дневни,тогава се започват всякакви извращения по осветителната система за да не си в нарушение !

На място са за Канада и Норвегия. При нас са глупост. Ако ги изискват за магистрали как да е, но навсякъде по всяко време носи повече вреда отколкото полза.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 7193
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот Stivi » Чет 23 ное 2017 19:19


Ако караше кола която е с фабрични дневни /и всички останали са такива/ нямаше да ти прави впечатление,палиш и си караш,нито ти горят крушките,нито ти се хаби акумулатора,нито пречиш на другите ! Сега положението е трагично ,понеже повечето светят или с къси /регулирани по врабчетата/ ,че даже и барабар с халогените ,или с намалени дълги /но не 20% за да не дразнят ами на 50-60%/ или със всякакви панаирджийски светлинки :thumb_down А като сложиш и факта ,че половината ториляци са с китайски ксенон на късите става особено "приятно" !


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1172
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот MMX » Пет 24 ное 2017 9:58


Карам с фабрични "дневни", т.е. реално къси. Фабрични, защото е фабрична функция, активирана през диагностичния софтуер, а не някаква присадка. Проблема е не аз с какви дневни карам, а всички останали, които ми светят в очите. И не ми казвай как някой ден нещата ще се оправят за всички - може да стане след 50-60 години, когато няма да ме засяга. За момента може да се оправи "за всички" толкова, колкото могат да се интегрират циганите или всички цигани да завършат училище. Нали не смяташ, че може да стане реално или допускаш 1% шанс, че е възможно някак?


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 383
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот ivan_pop » Съб 25 ное 2017 20:41


Vlad777 написа:Така и не разбрах смисълът на тази тема какъв е, освен да си рекламираш някакъв сайт, линкът към който изтрих.

Долния цитат е от на Рено форума.
На пръв поглед има огромно разнообразие от фабрични и самоделни дневни светлини.
Много от самоделките не отговарят на изискванията за височина , отстояние и т.н.

Обаче едно е ЯСНО - независимо дали дневните светлини са на къси, процент на дълги , вместо габарити, заедно с габарити, заедно с мигачи в двусветлинна крушка, вместо фарове за мъгла, заедно с фаровете за мъгла независимо дали самите фарове за мъгла са отдолу на бронята или в основния фар, или са някъде по бронята, където е преценил поставящия ги те ТРЯБВА да работят САМОСТОЯТЕЛНО!
Т.е не може заедно с тях да светят предни габарити, задни габарити или осветление на задния регистрационен номер.

Например ако си пуснете габаритите заедно с фаровете за мъгла и твърдите, че това са ви дневните нарушението е че Ви светят предните и задните габарити и осветлението на номера!


ЗА КСЕНОНА - Мой познат наскоро са го глобили 500 евро( 250 евро, ако се плати до 48 часа) в Леон, Испания затова че е бил със ксенон , поставени в рефлекторен фар, ОБАЧЕ:
- не заради ксенона, той не е забранен
- не заради липсата на лупи , те не са задължителни ,
А ЗАРАДИ ЛИПСАТА НА:
- система за автоматично регулиране височината на фаровете
- система за измиване на фаровете
Тези последните две изисквания ВИНАГИ са били задължителни!

Доколкото познавам ситуацията в Испания е много вероятно дори да сте с КСЕНОН на фаровете за мъгла да нямате проблеми нито с ксенона, нито с лупите, НО от пръскалките и жироскопа не можете да се спасите.

В България тези неща ще се оправят след 20 години - тогава всички коли ще бъдат с фабрични дневни и тук, и ксенона ще е в историята.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 4536
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот VWGT » Пон 27 ное 2017 11:05


с този американски ксенон без пръскалки, какво ще стане ако те спре немско ченге?


Потребителски аватар
mk5_gti
Мнения: 158
Регистриран на: Пет 21 дек 2012 19:23
Автомобил: Golf 5 GTI DSG
Двигател: BPY 2008

Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!

Мнениеот mk5_gti » Пон 27 ное 2017 14:04


VWGT написа:с този американски ксенон без пръскалки, какво ще стане ако те спре немско ченге?

Ако става въпрос за моя американски ксенон, нямам представа какво ще стане, но нямам и работа в Германия. Много пъти са ме спирали полицай в България и Италия. Спирали са ме и в Сърбия, Словения и Хърватска, но никога не са ми гледали дали имам пръскалки на фаровете. По-нагоре беше писал как колата е минала технотес без пръскалки; отговора е че не са гледали дали има пръскалки.



Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост