Какъв е реда на преминаване?

Нормативна уредба - Закон за движение по пътищата, правилник за прилагането му, нарушения, актове и наказателни постановления. Глоби и административни мерки и обжалване.
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12752
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 19 фев 2018 9:32


@Бай Иван,кое не е ясно?




Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот Бай Иван » Пон 19 фев 2018 11:33


Zdravko Zankov написа:@Бай Иван,кое не е ясно?


На мен Здравко всичко ми е ясно. :biggrin Дадох примера за да насоча колегата "vovo6808".

ivo_555 написа:Веднага ще контрират, че синия няма стоп!


Последователността е същата. Изключвам колата по главния път, то другите двама се водят по дясностоящ на крЪстовище.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот ivo_555 » Пон 19 фев 2018 11:40


И аз знам, че е същото, но има страшно много хора които обясняват, че който имал стоп минавал последен, защо, и те не могат да обяснят.


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот Бай Иван » Пон 19 фев 2018 12:37


Може би се презастраховат, което не е лишено от логика в днешни дни с оглед множеството от катастрофи по нашите( а и не само) пътища.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот Iezekil » Пон 19 фев 2018 16:18


ivo_555 написа:защо, и те не могат да обяснят.

Всеки учил стария закон може да го обясни,такъв беше знака.
Бай Иван също е прав,можеш да си отсъпиш предимството/преди/,като мярка за безопасност.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот ivo_555 » Пон 19 фев 2018 16:22


Ако имаше два стопа, по стария закон кой щеше да е с предимство?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот Iezekil » Пон 19 фев 2018 16:46


Ми те по старите картинки са винаги по два.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот ivo_555 » Сря 21 фев 2018 7:44


Е при два стопа кой е бил с предимство по стария правилник?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Какъв е реда на преминаване?

Мнениеот Iezekil » Сря 21 фев 2018 9:05


Голямо ровене ровиш,колега,ако ти е интересно наистина,има достатъчно литература в библиотеката например.Но в духа на разбирателството ще направя жест...
Имаше понятие и цял раздел "нерегулирано кръстовище",като на такова кръстовище важеше правилото на десния.Сега това понятие не съществува.Останало е друго понятие"равнозначни",но само като дума,няма никъде обяснено какво значи то.Но по пътя на логиката приемаме,че двата знака са в една група,значи в случая с картинката в темата са равнозначни,значи предимството между двата е на десния.
Но да се върнем на регулираните кръстовища:
Знак №1 и №36 бяха в различни групи-първия беше предупредителен,втория задължителен.Сега са в една и действието им е равнозначно,но различните групи даваха и различна тежест на знака един спрямо друг.Не случайно се промени и името на знак 36,както и значението му.Или има друго обяснение?
Сега по пътя на тая същата логика,когато не бяха в една група,равнозначни ли са,равнозначни ли са и пътищата, които тия знаци регулират???Как мислиш?
Друг пример -правилото за предимство в локално платно и двупосочно такова няма нищо общо с преди.Стария чл.80. осигуряваше предимство на движещите се в централното/двупосочно/ платно винаги,независимо от правилото на десния.
Сега понятието "престой" и "паркиране" нямат нищо общо с преди.От тук и малко разтегливо значение на съответните знаци..Преди щом си в колата,значи си спрял,ако те няма-си паркирал.Сега може да си в колата,но щом си чоплиш носа,значи си паркирал.
Има много такива изменения,повечето шофьори не са в час,независимо от коя генерация са.Просто прекалено много промени не са на добре....и излишно усложняват пътната обстановка.Не одобрявам и подобни кръстовища с различни прилежащи и срещуположни знаци.В старите листовки си вървяха х2 знаците,всичко беше ясно.
Сега във всяка община се погазва грубо ППзДвП в часта му на чл.46/4/,понеже са боднали само стопове,от където се получава и неспазване на чл.103/1/ по нашата си логика,че щом съм пред стоп,значи другия е на главен път,нали.Да де,ама закона си е закон,нали?
по темата-още в първия коментар е даден верния отговор.



Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта