гореше бушона на климатика,сега на вентилатора на купето

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
Потребителски аватар
ivcho_86
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 20 мар 2010 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

гореше бушона на климатика,сега на вентилатора на купето

Мнениеот ivcho_86 » Вто 20 дек 2011 9:03


Здравейте колеги,
Рядко се допитвам до вас ,но отново имам главоблъсканица именно:
(колата) е трактор Ламборгини Р3 ЕВО 100 (да трактор е ,занимаваме се с ремонт)но проблема не е чужд става въпрос за климатика.
От известно време на един клиент му гореше бушона на климатика намерихме възел до който не отиваше маса ,замасихме го
бушона на климатика спря да изгаря,Но започна да гори този на вентилатора на купетои то само когато е на климатик,когато духа топло няма никакви проблеми.След доста дни мислене започнахме да заменяме малки компоненти реленца датчици сензори ,от друг трактор(същия модел),стигнахме до извода че не е от дребните карантии,прегледахме прозваняхме всички кабели и останахме дълбоко замислени от какво може да е??????.Единствения възел до който нямаме достъп е самия вентилатор за купето(трябва да се махне питата и да се пусне фреона)но той си работи на всички степени на парно .
Въпрос-възможно ли е същия да сменя някакви режими на клима и парно???
И незнам защо но за разлика от другите климатици този тругва през зимата докато другите нетругват




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: гореше бушона на климатика,сега на вентилатора на купето

Мнениеот zfa159 » Вто 20 дек 2011 9:57


За тръгването зимно време - ако е след 2005 година,не е учудващо,защото там са вече с variable displacement компресор,при който налягането на фреона се регулира електронно с един клапан на компресора и дори на -30 да го пуснеш,няма да се обледи питата на изпарителя.
Ако е по-дърт,пак не е невъзможно,защото датчиците са различни.При VW примерно според датчика и весрията на софтуера,някои спират на 8,други на 5,трети на 3 градуса.
За проблема - при режим студено,вентилатора се върти по-бързо на всички климатроници и при макс. му скорост харчи повече ток и съответно изгаря предпазителя (вижте и дали е само за вентилатора,да не са вързали още нещо на него).При колите е 30А,при трактора нямам идея (ще потърся схема на това чудо,но ми дай година на производство).При отопление умишлено макс. скорост (която задаваш от дисплея или врътката или каквото е там управлението),се ограничава примерно на не повече от 70-80% спрямо при охлаждане,защото при отоплвние топли повече при по-ниска обороти на вентилатора и е сметнато (следи си и температурата на антифриза,за да знае кога да духа по-слабо (при стуедна кола) и кога вече има топло,което да издухва(при загряла кола) ).При VW вее макс. силно вентилатора (както на студено) само ако го пуснеш да вее на предния прозорец.При трактора вероятно е същото.Пробвай да го пуснеш на топло (загрял двигател) и да вее на стъклото и виж дали ще пукне предпазителя.Ако да - търсиш проблем по вентилатора (управлението на оборотите му може да е в него,може да е и външно).
:beer


Потребителски аватар
ivcho_86
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 20 мар 2010 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: гореше бушона на климатика,сега на вентилатора на купето

Мнениеот ivcho_86 » Вто 20 дек 2011 11:53


Благодаря колега,
машината е Ламборгини 2011г R3 EVO 110 low profile

Досега си играх с него и вентилаторния бушон си гори на всички степени без значение на къде духа,също проумях - видях че съм заобиколил защитата по налягане при ниски температури и тогава тръгва за минута/две после предпазитела на вентилатора изгаря.Махнах кабела и климатика не се пусна.Оставаме на вариянта със бушона на климатика който гореше и есента.
Започва да ми се върти в главата дали няма някъде забутано и залепнало в някакво положение реле :? Пробив в компресора ?



Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта