Проблем с DPF на Хонда Сивик

Технически раздел за всички марки автомобили, които не са VAG
Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Проблем с DPF на Хонда Сивик

Мнениеот Sashko_Trg » Чет 28 фев 2013 19:53


Пиша тук, защото знам че ще ми кажете за какво става дума, а онзи форум не мога да се регистрам с техните тъпи правила, та да минем на въпроса...

Става дума за Сивик 2008-ма онзи ден му светнала лампата за този филтър на борд комба на бащата и се чуди какво е, видяхме в книжката че това индикацията на филтъра, обаче не знаем защо свети тази индикация, каква е причината може ли някой да каже? Ясно е че в набило грешка в компа, но на бащата му казали че имало няква течност за този филтър която се наливала някъде и била скъпа?




Потребителски аватар
Ицку®
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
Автомобил: 2xTouran TDI
Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
Местоположение: Поморие

Re: Проблем с DPF на Хонда Сивик

Мнениеот Ицку® » Чет 28 фев 2013 20:42


Или скъпата течност е намаляла и иска доливане или е задръстен филтъра. Ако е задръстен, излизаш на извънградско да я поразтъпчеш , за да изгори събралите се боклуци. След това трябва да загасне лампата. За по-голяма яснота отиди в сервиз на Хонда.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с DPF на Хонда Сивик

Мнениеот Теодор » Чет 28 фев 2013 22:03


Sashko_Trg написа: бащата му казали че имало няква течност за този филтър която се наливала някъде и била скъпа?
    Скъпа скъпа колко да е скъпа :mhihi Казва се ад-блу и е 1-1.20лв литъра което за леките коли стига за няколко стотин км icon_idea


    Потребителски аватар
    7 speed DSG
    Мнения: 260
    Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Проблем с DPF на Хонда Сивик

    Мнениеот 7 speed DSG » Чет 28 фев 2013 22:13


    ПРЕПАРАТ ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА ФИЛТРИ ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ И КАТАЛИЗАТОРИ

    DPF/FAP CLEANER


    ПРЕПАРАТ ЗА ДЪЛБОКО ПОЧИСТВАНЕ

    НА ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ И КАТАЛИЗАТОРИЗА ЛЕКИ И ТОВАРНИ АВТОМОБИЛИ


    І.Какво представлява Филтърът за твърди частици?
    Филтърът за твърди частици (DPF или FAP) е предназначен да премахва дизелови сажди от отработени газове, които се изхвърлят в атмосферата.
    Сърцевината на филтъра представлява порест материал на карбидна основа, набразден с множество микроканали с диаметър 0.08- 0.10мм. Попадналите сажди се улавят в микроканалите, а изгорелите газове преминават през порестата структура и излизат от филтъра в посока към ауспуха.
    Филтърът има собствена система за анализ на степента на запушване с помоща на обратна връзка. Анализът се извършва от няколко датчика за температура и налягане разположени в различни точки на тялото.
    Полезното действие, което извършва филтърът се измерва с процентно намаляване на свободно изхвърлените сажди през изпускателната система. Този филтър улавя обикновено около 85% от саждите , а в определени случай в границите близки до 100%.
    По- старите дизелови двигатели отделят около 1200мг/км сажди, а след въвеждане на двигателите със система Common Rail отделянето на твърди частици намалява на около 30мг/км.
    Новите автомобили обурудвани с DPF/FAP намаляват вредните емисии изхвърляни от превозните средства на около 1мг/км!
    При дизелови автомобили, оборудвани с филтър за твърди частици, не се забелязва пушек, излизащ от ауспусите им, но тези сажди се събират в DPF (FAP), който трябва да бъде почистван по един или друг начин редовно за да функционира правилно. Обикновено филтъра се почиства автоматично чрез борд-компютъра в различни периоди от време за да се гарантира правилното функциониране на автомобила.
    Процесът на изчистване (регенериране) се извършва основно по два начина, като първият е изгарянето на събраните частици сажди благодарение на добавка, която се съхранява в отделен (автономен) резервоар(системата на автомобилите на PSA) , а вторият – чрез впръскване на гориво в газо-испускателната система и повишаване на температурата.
    Регенерацията в повечето случаи се извършва при доста по- високи обороти и скорости, от тези, които можем да постигнем при движение по улиците на града.
    Поради тази причина превозните средства,управлявани най-вече в гардски условия, често страдат от преждевременно запушване на филтъра. Препоръката е,автомобилите, управлявани изключително в условия на засилен градски трафик, на определени времеви интервали да се управляват и при извънгарадски пътувания.В такива условия скоростта на движение е по-голяма,оборотите на двигателя са по-високи и се осъществява едно по-пълноценно почистване на филтъра.
    Ако водачът игнорира предупредителните сигнали и кара твърде дълго в градски условия при скорости до около 50-60км/час , филтърът за твърди частици се запушва необратимо и трябва да бъде подменен,поради това че вече не може да се осъществи регенерация (т.е. да отстрани саждите)
    ІІ. Възможни Проблеми?
    Проблемите са много ако не обърнете внимание на честите регенерации в резултат на запушеният филтър. Обикновено компютърът на автомобила дава индикации чрез светлинни сигнали едва когато филтърът е запушен на повече от 50% и е необходимо принудителна регенерация, но тя в повечето случаи не изчиства филтъра на 100%.
    Въпреки това, че компютърът не ви подава сигнал за това, че филтърът е запушен, това не означава непременно доброто му функциониране. Автомобилът често влиза автоматично в авариен режим на регенерация докато караме или докато колата работи на празен ход.
    - Какъв е резултата от запушеният филтър?
    Запушеният филтър води до чести влизания на двигателя в авариен режим
    По-голям разход на гориво
    Колата губи мощност особено в ниските обороти
    Води до обратно налягане и до повреда на турбина, EGR, клапани
    Намалява смазочните и миещите свойства на моторното масло
    По- силен шум на двигателя и вибрации

    Как да разберем, че докато сме в автомобила тече регенерация?
    Обикновено можете да познаете по няколко контролни прибора разположени на таблото на автомобила. Това са оборотомера и данните за моментния разход на гориво.
    Когато тече регенерация оборотите на автомобила са леко завишени – обикновено с около 300- 400 оборота, а моментния разход се повишава с около 3-4литра с гориво от обичайното. Освен това се забелязва и лек, почти незабележим неравноделен ритъм на двигателя дължащо се на увеличеният брой отваряния на испускателните клапани и завишените обороти на автомобила. Най – лесно това се забелязва не само с завишените стойности на стрелката на оборотомера , но и с леките и трептения . Тоест ако забележете такива симптоми когато колата работи на празен ход, то твърде е възможно в този момент да тече регенерация на филтъра.
    Трябва да отбележим, че прекъсването на регенерацията води до някои неприятни за водача проблеми. За автомобилите,при които се извършва регенерация с подаването на дизелово гориво в газо-изпускателната система, прекъсването на регенерацията води до изхвърляне на известно количество дизел в картера на абтомобила, в резултат на което се намаляват смазочните свойства на маслото. От там следва влошаване на здравината на масления слой, който влияе пряко върху износването и корозията, миещите свойства на маслото,скъсява се пробега преди смяна на маслото, както и се затруднява стартирането на двигателя при по-ниски(зимни) температури.
    За избягване на множество сериозни проблеми,в това число и блокиране на двигателя, трябва да се следи стриктно за чести регенерации и за това има ли повишаване на нивото на масло в картера. Ако нивото на маслото се е завишило съществено най- добре направете незабавна смяна на същото и потърсете вариант за почистване на филтъра в сервиз.
    Ако не намерите вариант за почистване на филтъра то със сигурност ще сменяте моторното масло на двигателя много често (на 1000- 2000км)
    За това ако забалежите чести регенерации (например от 100 до 300км) означава , че филтърът ви е запушен и е необходимо неговото почистване или подмяна.

    ІІІ. Методи за решаване на проблемите свързани с запушеният DPF филтър
    На този етап съвременните методи за решаване на прабламите с филтрите за твърди частици са няколко:
    Принудително почистване на филтъра през бордкомпютъра на автомобила със специализиран софтуер
    Чрез Емулатори (симулатори)
    Чрез физическото отстраняване на филтъра и софтуерно премахване от системата на компютъра
    Принудително почистване с специализирана химия (препарати с които се обработва директно филтъра и присадки за гориво)

    Първият тип на принудително почистване се извършва от сервизите, които разполагат с необходимият софтуер, с който да зададат на бордкомпютъра командата за почистване.
    Естествено това помага но няма особено дълготраен ефект ,ако филтърът е към края на жизненият си цикъл.
    Вторият тип е чрез симулатор (Емулатор), представляващ миникомпютър(микрочип) внедрен в системата на вашият автомобил, чиято функция е да симулира информация за нормална работа на датчиците. По този начин бордкомпютърът ви приема, че всичко работи нормално и автомобила няма необходимост да влиза в сервизен режим.
    Третият тип представлява в повечето случаи физическо отстраняване (изтърбушване) на керамичната (карбидната)част на Вашият филтър и софтуерно премахване на системите за контрол на DPF.
    Четвъртия тип на почистване на филтъра със специализирана химия е сравнително най- новият метод, който има за цел от една страна да запази нормалното функциониране на системите на вашият автомобил без да се налага софтуерна намеса и в същото време да удължи неговият живот.
    Ние ще се спрем най- вече на последните методи,за да наблегнем на новите възможности за удължаване на експлоатацията на филтърът за твърди частици.
    След въвеждането на системите на сероочистка в автомобилите отговарящи на стандарт Евро 4 започнаха и главоболията на собствениците на возила,щадящи природата.
    Няма водач на дизелов автомобил, който де не е изпитал проблемите с филтъра за твърди частици. Всичко щеше да бъде много лесно,ако стойността на същия не надхвърлаше няколко хиляди евро.
    Така се появиха и описаните по-горе методи,обещаващи край на проблемите за всички дизелови автомобили отговарящи на най-новите стандарти в ЕС.
    Естествено всичко ново не е евтино, а и резултатите не са 100% сигурни- всеки метод си има своите недостатъци освен високата цена.
    Присадки за гориво
    Идеята на присадката е да повиши изгарянето на горивото и по този начин да намали количеството сажди към изпускателната система. По правило тези продукти преследват положителен резултат в две направления- повишаване мощността на автомобила със съответния понижен разход на гориво и спомагане за почистването на дюзите, дросел, EGR и филтъра за твърди частици.
    Естествено никой не може да отрече положителното действие на присадките, но те не са решение за вече запушеният DPF.
    Има и още един,съвсем немаловажен детайл: по наше мнение не трябва да се прекалява с присадките особено за по- стари автомобили, на които не е правено почистване нито веднъж на колектори, дросел, EGR и въобще на цялата газоиспускателна система. Причината за това, е че има вероятност честото ползване на присадки да доведе до отлепяне на по едри парчета нагар или утайки от гориво от стените на тръбопроводите в автомобила, което да доведе на запушването на важни елементи от горивната система и съответните повреди по двигателя.
    За това съветът ни е правете поне един път в годината профилактика на основните механизми и използвайте присадки умерено.
    Химикали за директна обработка на филтъра
    Тази сравнително най- нова система за въздействие се изразява в използването на концентрирани разтвори с корозивно действие за отстраняване на нагара и саждите от филтъра. За намаляване на корозивните свойства върху метала и керамиката на тези разтворители в края на етапа от почистването се добавят неутрализатори.
    Тук важен елемент при използването на такъв тип продукти е степента на корозия върху отделните елементи на филтъра- черни, цветни метали, каучук, керамика.
    Има химикали, които носят тежки поражения върху цветните метали, а не са кородивни към черните. Една част от гумените изделия не са пригодни за устойчивост на киселини, основи,горива и разтворители.
    По същият начин стои въпросът и с керамиката на филтъра.
    Има случай, в които за почистване на филтъра е използван NaOH (Натриев хидроксид или Сода Каустик) на прах. Това е изключително опасен химикал с високо корозивно действие върху мазнини и белтъци. За това често причинява изгаряния на кожата и очите с трайни последствия. Освен това той взаимодейства със силикатите (основата на вашият DPF) образувайки натриев силикат и е изключително агресивен към цветните метали и особено към алуминий (основата на вашият двигател)- за това не Ви препоръчваме да правите подобни експерименти, които могат да доведат до фатални последсвия.
    Най- известната методика от този тип представлява впръскване на концентрирани химикали в предната част на филтъра през отвора на първият датчик за температурата, разположен на входа на филтъра. Това става с пистолет или най-обикновен пулверизатор с дълъг накрайник. Така пулверизираният разтвор взаимодейства със саждите и нагара от недоизгореното гориво и отпушва предната част на филтъра. След определеното време (около 30мин.) получената суспензия от сажди и химикал се неутрализират с втори разтвор за да се намали корозията.
    Следва поставяне на датчика и пускане на програмата за принудително почистване на DPF, разчитайки на изгорелите газове на автомобила да изтласкат и изпарят разтвора през ауспуха.
    Процедурата е изключително лесна, бърза и води до подобряване на функциите на Вашият филтър.
    Комплекта за този тип почистване обикновено съдържа в себе си 1,5л. Химикал (1+0,5)
    Какъв може да е недостатъка?
    Да остане разтвор, който да продължи корозията макар и в минимален вариант
    Да изчисти само прадната част на филтъра
    Впръсканите химикали в прадната част на филтъра няма как да проникнат достатъчно дълбоко в каналите и следователно да почистят вътрешната част на тялото.

    IV.Какво предлагаме ние?
    Нашето предложение се изразява в това да се използват разтворители щадящи отделните елементи на филтъра.
    Препарата е некорозивен към повечето черни и цветни метали като алуминий, мед, месинг. Разтворът се понася добре и от NBR(маслоустойчимата гума) и от керамиката
    Не е необходим допълнително друг неутрализатор освен вода
    Количеството разтвор зависи само и единствено от обема течност, който може да поеме филтъра.
    Разтворът може да бъде разреждан- 10 до 20%
    Не е необходимо за процедурата специализирана техника- достатъчно ви е място където можете да свалите филтъра, тапа с която да зъпушите филтъра и водоструйка или пароструйка.
    Каква е процедурата?
    Сваляте филтъра заедно с датчиците за температура в началото и края на тялото. Тъй като сондата на датчика за деференциално налягане в повечето случай е заварена за корпуса – достатъчно е само да свалите двете гумени маркучета като внимавате да не ги пробиете( в противен случай компютърът ще получава информация, че налягането във филтъръ е твърде ниско- ако все пак ги пробиете, то ги подменете с нови)
    Запушете предната част на филтъра(от към колекторните тръби) с подходящата тапа за да не изтича течността, която ще поставите в последствие
    Накланяте филтъръ с тапата надолу и наливате течността във филтъра
    Оставяте филтъра да престои с разтвора (обикновено около 2 часа- макар да е възможно да престои и повече )
    След това освобождавате внимателно тапата и оставяте разтвора да изтече. Разтърсвате внимателно филтъра за да излязат по едрите парчета нагар (ако има такива)
    Следва продухване с водоструйка (пароструйка) до избистрянето на водата. (първоначално това което излиза е наситен бял разтвор с цвят на мляко)
    Оставяте филтъра да се изцеди за известно време и след това го монтирайте обратно на автомобила заедно с датчиците
    След това извеждате колата на проветриво място и включвате регенерацията или излизате на път където можете да карате колата с по-висока скорост.
    Това което се получава след запалването на автомобила е плътен бял пушек с неприятна (тежка) миризма. При висока скорост пушекът изчезва след около 20-30км.

    Какво получавате в крайна сметка?
    Получавате по- добре (дълбоко) почистен филтър и съответно удължена експлоатация поради факта, че течността прониква повсеместно .
    Филтърът се пълни в посока противоположна на посоката на изгорелите газове, което подпомага по-лесното почистване във вътрешността на керамиката.


    В заключение трябва да се отбележи,че продуктът,който ние предлагаме не носи никакви рискове нито за автомобила и неговите детайли,нито за автомеханиците,провеждащи съответното обслужване или ремонт.
    Дори напротив – резултатът след прилагането му напълно задоволява и най-критичните изисквания по отношение на нормалната работа на един съвременен дизелов двигател.


    kike
    Мнения: 2
    Регистриран на: Пон 28 ное 2005 22:19
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Проблем с DPF на Хонда Сивик

    Мнениеот kike » Чет 28 фев 2013 23:30


    Привет,

    Аз имах същият проблем на Honda CR-V 2.2 i-CDTI 2005 година. След какви ли не опити да изчистя филтъра накрая се принудих да го елиминирам... не че не искам да опазвам природата, но е нетърпимо да имаш такъв автомобил за сумати пари...
    Ако лапмата за DPF-a ти свети постоянно, нямаш шанс да я загасиш с каране постоянно при този двигател!
    Провери си и нивото на маслото, което се покачва при задръстен филтър и трябва да се смени!
    Този ДПФ не е ФАП и не се долива никаква течност, освен има една добавка Jlm която се сипва в резервоара и помага до някъде за профилактика, а не след като се задръсти ДПФ-а на Хонда дизел от тези години

    Ако имаш въпроси как и къде ми пиши и ще ти дам повече информация.


    Потребителски аватар
    Sashko_Trg
    Мнения: 2756
    Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
    Автомобил: Audi A4 Avant
    Двигател: 2 0 TDI
    Местоположение: Търговище

    Re: Проблем с DPF на Хонда Сивик

    Мнениеот Sashko_Trg » Чет 28 фев 2013 23:40


    Благодаря за изчерпателните отговори :)


    Потребителски аватар
    DeviceOnlineSupport
    Мнения: 1
    Регистриран на: Чет 03 авг 2017 23:31
    Автомобил:
    Двигател:

    Re: Проблем с DPF на Хонда Сивик

    Мнениеот DeviceOnlineSupport » Чет 03 авг 2017 23:48


    За съжаление, когато светне лампичката без да изгасне след известно време - дпф филтърът се е запушил над определено ниво... мисля, че е над 80% и регенерация няма да го спаси. По-лошото е, че колата влиза в авариен режим - колкото да се прибереш. То всъщност е добре, де. По този начин предотвратява последващи по-сериозни поражения. В статията за дпф в firmsinfo доста добре са описали какво следва. Лично мое мнение - чисти, мъчи...рязането го остави за последен вариант. Особено за Хонда! Много електроника, малко добри разбирачи ;)



    Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта