Проблем с БМВ Е39
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: Сря 26 дек 2012 9:02
- Автомобил: MB C180 122hp BMW E39 523i
- Двигател: C180 122hp E39 170hp
- Местоположение: тук-там
Проблем с БМВ Е39
Колеги карам една Е39-ка от около една година и половина ,но от вчера взе да ми прави едни номера.Не знам дали това е проблем или,не е но долния маркуч откъм радиатора е студен,а горния е топъл дори да го карам по-дълго 1-2 часа слизам пипам го и не е топъл за разлика от горния ,които,не може да го пипнеш..Колата,има антифриз пълно е казанчето,парното прави сауна вътре,не надува маркучите,не губи антифриз и ,не загрява по никакъв начин ,не качва повече от 96 градуса.Питането ми е това,че долния маркуч е студен ,а горния топъл проблем ли е? Някъде бях чувал,че термостата е проблем,но ако беше термостата нямаше да загрява...
Последна промяна от diwaka на Чет 20 окт 2016 10:53, променено общо 1 път.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: БМВ Е39
Оправи си заглавието според правилата! Това първо...
Второ, проблем е, да, или е термостата или ти е запушен радиатора. Почвай подред. Сменял ли си антифриза някога?
Второ, проблем е, да, или е термостата или ти е запушен радиатора. Почвай подред. Сменял ли си антифриза някога?
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: БМВ Е39
Принципно ако стрелката ти стой на нормалното място не е проблем!В момента вече захладня и много теудно ще ти загрее и долния маркуч на радиатора!Целта на термостата е да подържа зададената му температура примерно тези 96гр. Ако загрява повече значи е проблем.А за да върне гореща вода и от там(долния маркуч),значи че не може да ти охлади антифриза което обикновено става лятото!Ако искаш пробвай да я форсираш малко на място и тогава термостата ще отвори напълно и ще го загрее и него
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: БМВ Е39
phantom_ написа:!В момента вече захладня и много теудно ще ти загрее и долния маркуч на радиатора!
Глупости
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: БМВ Е39
phantom_ написа:В момента вече захладня и много теудно ще ти загрее и долния маркуч на радиатора!Целта на термостата е да подържа зададената му температура примерно тези 96гр.
До долният маркуч на радиатора е свързан термостата. Когато отвори и започне да циркулира големият кръг, долният маркуч трябва задължително да се затопли. Противното(никакво затопляне) означава въздух в системата или сериозен проблем с охлаждането.
Термостатът представлява клапан с биметална пластина. Той няма само 2 позиции - отворено и затворено, а много междинни. Специално на това BMW погледнах, че напълно отворен термостат трябва да има при температура 92градуса. Според мен 96градуса в това хладно време са доста, лятото да не прескочат 100.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: БМВ Е39
Момчета явно много ги разбирате работите...!Я обяснете каква е работата на термостата?И Крис приятелю я кажи ми твоя мотор кога ше отвори напълно големия кръг и ще загрее долния маркуч на радиатора, сега в това време?Да поясня,термостат не отваря напълно докато не достигне зададената му температура!Сега в това време при нормална работа на мотора да загрее долния маркуч е това няма да стане ,и да поясня защо...на радиатора това му е работата да охлажда
Пс..И за да не задълбавате в спорове, изчакайте и утре като отидете на работа, си отворете капака и си пипнете долните маркучи и тогава пишете
Пс..И за да не задълбавате в спорове, изчакайте и утре като отидете на работа, си отворете капака и си пипнете долните маркучи и тогава пишете
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: БМВ Е39
phantom_ написа:Момчета явно много ги разбирате работите..
Радиаторът му е работата да охлажда, но не си мисли, че охлажда до атмосферна температура. Отделеното количество топлина зависи пряко от дебита през него. Когато той е нисък и температурата се вдигне се включва вентилатора.
Да, водата влиза с температура 90градуса, излиза с температура 45. Но 45градуса пак е доста по-топло от човешкото тяло и трябва да може да се усети. Не може долният маркуч да ти е студен, пък автомобилът да е на 96градуса.
Още повече, че термостатът е клапа и при температура 96 трябва отдавна да е отворил, да се охлади колата, да се върне стрелката на нормалната температура - около 90-92градуса и да се затвори. Това му е работата.
Не може както си е била наред колата, изведнъж да почне да вдига 96-97градуса, да се появи проблем, който го е нямало и ти да ни убеждаваш, че няма проблем.
Колкото коли съм имал, всичките долният им маркуч е бил топъл. Карал съм повече от 1 кола. И радиаторите са им били горещи, и маркучите са били топли. Дори на място като загреят, включва перката.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: БМВ Е39
Както виждаш колегата не е писал за проблем с температурта,за което го и питам понеже не съм запознат с термостата на БМВ на колко гр. отваря!А както знаеш колега,на маркуча му се казва маркуч защото е гумен и при температура 45гр. нищо няма да усети като го пипа!Особенно ако околната температура е 10гр трудно ще излезе на 45гр. изходящата водата!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: БМВ Е39
phantom_ написа:...не съм запознат с термостата на БМВ на колко гр. отваря!
Чичко Гугъл знае всичко. Да беше погледнал първият линк в търсачката към страница за авточасти.
Температурата е 92(ДЕВЕТДЕСЕТ И ДВА) градуса. И ходи си пипни маркучите на колата, ако имаш такава. На всички коли са топли и това е нормално. Двигателят постоянно генерира топлина. Автомобилът живее в топлинен баланс, но рано или късно долният маркуч ще се затопли. Това е когато отвори термостата.
Ти ще ми кажеш на мене какво ще се усети. Аз ръце нямам и коли не съм пипал.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: БМВ Е39
Ще отвори брат да, ама в това време много трудно че чак да се затопли до горещо долния маркуч!Както ти писах и по рано,утре като отидеш на работо пипни долния маркуч и тогава пиши Ти чичо си опрай че сега и мен
Последна промяна от Spas на Чет 20 окт 2016 9:01, променено общо 1 път.
Причина: Внимавай с изказванията, това е излишно!
Причина: Внимавай с изказванията, това е излишно!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13431
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: БМВ Е39
phantom_ написа:?И Крис приятелю я кажи ми твоя мотор кога ше отвори напълно големия кръг и ще загрее долния маркуч на радиатора, сега в това време?
Не го следя със минути. Паля 1-2 ,ин на място докато кача неподвижния багаж и подскачащия / кокер/, тръгвам на около 50м , докато тръгна и по инерция, десен завой и пак същото, светофар / според червената вълна/ .ляв завой и около 600-700 м надолнище пърпорещ на ПХ, следва десен завой и парв участък с 3 кръгови около 4 км. Още след първия десен завой обръща на газ и си има топло, а съм го сложил климата на 20 гр ,че не издържам на топло, а духа горещо.Сменил съм термостат преди3г, преди това 70 гр по табло зиматаи за мен нормано хладно .
Сега отваря малко предните прозорци и климата на 20
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: БМВ Е39
Хахахаха ужас...Това че ти е отворил термостата не значи че ти е всичко горещо!Както писах и на другия ентусиаст, утре като си минеш сфетофарите и завойте и спреш пред работа си пипни Долния маркуч на радиатора, не Горния и тогава пиши
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: БМВ Е39
Миналата седмица си играх да сменя термостата на 2-кта,че оригиналния и беше заседнал отворен.
След доста работа на място и форсиране в това хладно време,включи перката и като хванах долния маркуч,наистина беше леко топъл.Явно студа на вън си оказва влиянието.Предполагам и при останалите коли е същото,макар че на БМВ-то е доста по-голям двигателя и радиатора му.
След доста работа на място и форсиране в това хладно време,включи перката и като хванах долния маркуч,наистина беше леко топъл.Явно студа на вън си оказва влиянието.Предполагам и при останалите коли е същото,макар че на БМВ-то е доста по-голям двигателя и радиатора му.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: БМВ Е39
Благодаря колега Един който знае за какво става въпрос За това им писах да не бързат утре да проверят, и тогава да пишат:c020
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: Сря 26 дек 2012 9:02
- Автомобил: MB C180 122hp BMW E39 523i
- Двигател: C180 122hp E39 170hp
- Местоположение: тук-там
Re: Проблем с БМВ Е39
Ми как да ви кажа от 2 дена карам колата и до сега да съм чул перката да охлажда само за 1-2 мин и спира..Колата по никакъв начин,не ми загрява държи си добре работната температура стрелката си стои по средата ...Чакам тука тия дни ,ако се затопли да видим какво ще стане :)
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 110 госта