VW Beetle 2.0 - съвет за основен ремонт

Техническа и сервизна информация за New Beetle & Beetle (от 2011 г.) - продължението на една легенда
des.nen
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 05 май 2012 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

VW Beetle 2.0 - съвет за основен ремонт

Мнениеот des.nen » Съб 05 май 2012 7:37


Здравейте!
Първи пост :) ако нещо не е както трябва, моля да бъда извинена от модераторите.

Така... Карам VW Beetle 2.0 и ми гори масло. Някъде 3л на 10000. Четох из интернета, консултирах се с майстори и все още не мога да се реша на основен ремонт. Какво бихте ме посъветвали?
Майстора ми дава гаранция 150000 след смяната, но знам че отвори ли се един път двигателя е кофти (ама защо??? не виждам причина да е така).
Друго ми казаха да пробвам с ЛикиМоли масло с някаква специална добавка дето била за такива поизхабени двигатели. Сега карам с 10W40.
Или пък с 15W40? Но въпросния майстор ми каза, че нямало смисъл.
Ако някой може да ми даде съвет? Да се хвърлям ли на ремонта или да мъча с масло? Благдаря! :Mr Green Fun




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19576
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот radotom » Съб 05 май 2012 9:49


Маслата с добавки са за коли, на които виждаш табела 'Продава се', колега. :?
Няма начин да разбереш тоя молибденов бисулфит кои точно хлабини ще запълни.
Аз залагам на каналчетата на повдигачите на клапаните и на доблокиране на сегментите в най-затвореното им положение :lol:
15W40 няма да ти реши проблема. Дори може да го задълбочи, особено, ако отпускаш от време на време на по-високи обороти.
Какво му е на твоя мотор може да се разбере само след отваряне.
Може само едни гумички на клапани да иска. Може и счупен сегмент да има... :dontknow:

Аз лично бих отворил мотора... за 3-ти път... :lol:
След първото отваряне минах над 150 000, а второто (скорошно) отваряне се наложи заради лично моя глупост! :banghead:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8447
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот samo_pechka » Съб 05 май 2012 10:19


Колежке ,върви в този сервиз viewtopic.php?f=13&t=7096


des.nen
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 05 май 2012 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот des.nen » Съб 05 май 2012 11:10


Ами мерихме компресията на цилиндрите и на всеки е над нормалното. По свещите имаше "сталактити" (така ги нарекоха).
Просто се притеснявам да не се прецака нещо още повече ако отида за ремонт :?
Майстора каза, че 150000 са ОК, ако не си изнасилвам колата. Срам ме хвана да питам какво означава това :oops: По магистралата примерно със 130 съм на 3500 оборота. Над колко е "изнасилване"? В смисъл след ремонта трябва ли повече да си пазя мотора? Сори ама не разбирам


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот zfa159 » Съб 05 май 2012 11:41


А с какво масло се кара сега,марка модел,гъстота? Принципно има много масла,които като загреят стават на вода (без значение,че уж покриват не знам си какъв стандарт) и съответно двигателя си го изяжда.Моят двигател с 3-4 марки масла харчи над 2л на 10 000,с една друга марка за 21 000 (забравих да го сменя),не е мръднало и с 1мм на щеката.Всичко зависи от качеството на нещото,което слагаш.Когато маслото е рядко,то минава покрай сегментите,защото е твърде рядко,за да може да го обират,съответно попада в цилиндъра и гори,което не значи,че двигателя е повреден,а че вътре е налята боза.
Принципно първо,преди да пипаш каквото и да е,пробвай да смениш марката на маслото,което се ползва,да се покара с Мотул примерно.Не е проблем да пробваш и с Мобил или Кастрол,ама в България има ужасно много ментета и на двете марки и не знам как ще намериш истинско.
:beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6171
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот ktamen » Съб 05 май 2012 11:45


Намери някой, който да ти смени гумичките без да ти сваля главата - едва ли ще ти вземат повече от 50лв за такъв ремонт. Можеш и така да си караш без да пипаш нищо и само да доливаш масло. 130 са нормална скорост за такава кола, при всички случаи, ако караш с 90 ще ти гори по-малко масло.
Гумичките са елементарни и евтини - смени ги и е много вероятно да си минаваш 10те хиляди без да доливаш. Ако майстора почне да ти обяснява, че трябва да свали главата иди при друг майстор.
Колегата над мен е напълно прав, че разхода може да е от скапано масло.


des.nen
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 05 май 2012 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот des.nen » Съб 05 май 2012 12:02


Motul 10W40 е маслото. от prospeed (ако правилно си спомням фирмата)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот muns61 » Съб 05 май 2012 12:19


Смяна на гумички на клапаните и профилактика за запекли сегменти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот zfa159 » Съб 05 май 2012 12:19


Ако с него ти дава такъв разход,значи двигателя не е добре.Мотул е едно от най-хубавите масла,с които работя.
:beer


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19576
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот radotom » Съб 05 май 2012 12:22


muns61 написа:...профилактика за запекли сегменти.

Може ли малко подробности?
Номера със светилния газ в цилиндрите ли или има някакви нови химии по въпроса?
(въпроса ми е чисто любознателски. Надявам се да не ми потрябва скоро за лична употреба :lol: )


des.nen
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 05 май 2012 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот des.nen » Нед 06 май 2012 10:50


Благодаря за отговорите :)
И да обобщя:
След като ползвам едно от най-добрите масла на пазара и въпреки това ми гори масло (и има завишена компресия по цилиндрите) единственото сигурно решение е основен ремонт. Всичко останало (гумички и т.н.) е отлагане.
:Mr Green Fun


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6171
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот ktamen » Нед 06 май 2012 12:12


Няма начин да имаш "завишена" компресия. Компресията е нещо твърде относително и къде ще отиде стрелката освен от износването на цилиндрите, буталата, сегментите и клапаните зависи от уреда, с който се измерва, колко е дълго маркучето, стартера и акумулатора, маслото и др подобни. Компресията може да е или малка или добра, не ходи повече при този майстор, който иска да ти "оправи" завишената компресия с основен ремонт.
Дори да имаш излишни пари за излишни ремонти основния ремонт винаги е рисков и вероятността да ти се прецака двигателя в първите няколко хиляди километра никак не е малка, особено, ако ти го прави този дето ти е измерил "завишената" компресия.
В Бг няма как да си сигурен точно какво масло ползваш :!:
Успех!


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот 2.4I » Нед 06 май 2012 12:33


des.nen написа:Благодаря за отговорите :)
И да обобщя:
След като ползвам едно от най-добрите масла на пазара и въпреки това ми гори масло (и има завишена компресия по цилиндрите) единственото сигурно решение е основен ремонт. Всичко останало (гумички и т.н.) е отлагане.
:Mr Green Fun

Колежке ,ако е от гумичките на клапаните ,значи е от това ,т.е. не е отлагане ,а ремонта който ще ти реши проблема ,т.е. нямаш нужда от основен ремонт.
Впрочем тоя твоя майстор ,освен по „завишената" компресия ,по какво друго съди ,че двг. е за основен ремонт ,на колко км. е колата ти - макар ,че е относително това в БГ все пак може да е ориентир ,година на производство и тнт.

Да ти онагледя така нещата ,основен ремонт е като да те пострижат гола глава и да ти влеят 20 килограма глюкоза и 20 дни по 1000 кб. Б12 ,при съмнение за „Х" били била съгласна или ще искаш да ти потвърдят със сигурност „Х".


des.nen
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 05 май 2012 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот des.nen » Нед 06 май 2012 13:44


ktamen написа:Няма начин да имаш "завишена" компресия. Компресията е нещо твърде относително и къде ще отиде стрелката освен от износването на цилиндрите, буталата, сегментите и клапаните зависи от уреда, с който се измерва, колко е дълго маркучето, стартера и акумулатора, маслото и др подобни. Компресията може да е или малка или добра, не ходи повече при този майстор, който иска да ти "оправи" завишената компресия с основен ремонт.

Добре де, вярно кофти майстори има много, но точно в случая не виждам къде може да се сбърка. Човека каза, че е мазен успуха, мери компресията и уреда показа някъде към 14 (при нормално 11 ако си спомням добре) на всички цилиндри. Освен това на всички свещи имаше доста отлагания (и аз ги видях). Компресията била голяма, защото маслото в цилиндъра оплътнявало допълнително. Не знам :oops:
Ще пробвам първо с гумички на клапани, както ме посъветваха.
Иначе според километража колата е на 210000км.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8447
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: съвет за основен ремонт

Мнениеот samo_pechka » Нед 06 май 2012 14:33


des.nen написа:Благодаря за отговорите :)
И да обобщя:
След като ползвам едно от най-добрите масла на пазара и въпреки това ми гори масло (и има завишена компресия по цилиндрите) единственото сигурно решение е основен ремонт. Всичко останало (гумички и т.н.) е отлагане.
:Mr Green Fun

Малееее много мъка има на тоз свят maikomila Някой "мастор" ако ми каже - колата ти има яка компресия ,ама дай да ти направя един УсЛовен ремонт - да ти взема едни 1000-1500 лева и ще спре да гори масло mhihi mhihi Ще го навра в миши ... ясно къде mhihi Колежке ,гледам ,че си от Софето ,върви в ей тоз сервиз viewtopic.php?f=13&t=7096 хората ще ти обърнат внимание и съответно оправят колата :да:



Върни се в “New Beetle & Beetle”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта