знаете, че електрониката в моторчето на ел. стъклото е критична. през нея минава комуникацията между бравата и комфорт-модула. ако то не работи-няма стъкла, няма централно.
шофьорското е още по критично, защото през него минават доста повече неща-управлението на всички стъкла, както и заключване/отключване и защитата срещу деца, играещи си с ел. стъклата на задния ред (когато има такива).
при ню бийтъла има обаче заигравка (защо ли не съм учуден...) и понеже тия коли не са най масовите-може някой да се наиграе като мене вчера и това да му е полезно.
платформата е голф 4-това го знаеме, но...
моторчето на шофьорската врата (което беще проблема при мене-налагаше се смяна) е... огледално! чисто механично е огледално... на Г4 (най образно) електрониката седи над мотора, а на бийтъла-под мотора (може и да бъркам-над, под, важното е, че са наопаки двата). което прави възможно монтирането на това място само на пасажерско моторче от Г4.
с което нищо не работи.
няма стъкла, няма централно.
с всяко шофьорско моторче всичко се появява-дори и с пасатово (което също не може да бъде монтирано механично-съвсем различен захват).
отговора е: шофьорско моторче от десняк, англичанка... което е огледално, по моргите няма какво да ги правят и дори парт номера съвпада до буква.
обаче!
има още един гъдел...
тъй като се поставя наопаки, физически, с главата надолу от нормалното му положение в голфа-електрониката му подава... обратен поляритет... мотора върти наобратно! на сваляне-вдига, на вдигане-сваля.
ще речете-е, голяма работа-ще си ползва копчето наобратно-ще свикне.
ама не става.
защото с вдигане на стъклата с ключа, при заключване, шофьорския джам ще...пада...
дори да е здраво старото моторче (в моя случай) и да сложите само електрониката на него-то пак върти наобратно-такъв сигнал му се подава от електрониката... която точно ви трябва...
тука решението е много внимателно да се развият 4те болта, които държат статора, да се измъкне той, само ламаринената част, с магнитите и да се завърти на 180 градуса. и пак да се сглоби.
така юг се сменя със север в постоянните магнити и подмагнитването завърта ротора наобратно.
и проблема се решава.
надявам се да спестя на някой ден, изпълнен с нерви, какъвто беше моя вчера...
