Боядисване на детайл- в каква последователност

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
maxuel82
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 02 фев 2017 21:45
Автомобил: VW GOLF МК3
Двигател: AAM

Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот maxuel82 » Нед 07 май 2017 7:05


Не знам темата дали е за този раздел :redface моля да ме извините ако съм сбъркал . Та по темата - купих 2 предни калника за голфа ,защото мойте са много изгнили в долната част ,проблемът ,е че неможах да намеря в същия цвят и се налага боядисване . Където и да питах под 80-100лв на детайл не ми казаха ,което ми се вижда много скъпо . Имам опит с боядисването с пистолет имам и компресор ,но не съм го правил от 17г. Затова искам да попитам в каква последователност трябва да действам ? Навремето боядисвахме така - минавам целия калник с шкурка 220-240 , ако има нужда се китосва и занулява , след това обезпрашавам с коресилин и нанасям основа ( шприц кит) навремето продаваха наливен и не беше скъп - не помня на една или две "ръце" се нанасяше :question След като се втвърди пръскахме " контрола" - спрей черен мат се наръсва отдалече и се почва да се шлайфа с водна шкурка - ама от кой номер се почваше не помня 800 или 1000 . След като се мине с водната и се свали изцяло "контролата" се оглежда за малки дупчици които се запълваха с маслен кит и пак се шлайфа . Минава се с обезмаслител или коресилин се нанася базата на две ръце - като дръпне първата се нанася втора ръка с дюза на пистолета 1.3 -1.4 мм. но не помня с какво налягане се пръскаше ??? След това пистолета се измива ,детайла се минава с восъчна кърпа да се обере ако има паднала прах и се нанася лака . Лака се нанасяше доколкото помня на 1.5 ръце като отначало само се наръсва и след това се нанася по-дебел слой като се внимава да не натече. Това е технологията която помня отпреди 17г от тогава предполагам някой неща са се променили има и нови материали .Дайте съвети icon_idea




taran
Мнения: 475
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот taran » Нед 07 май 2017 10:14


Технологията си е горе долу същата.Новото е базите на водна основа,но ако можеш да си купиш нормална база,ще си облекчиш сериозно живота,особено за домашна/самоделна работа.
Според мен,ако калниците които си купил са в добро състояние,не ги "шприцвай" целите. Шлайфай, китвай и грундирай само където има нуждал После целия детаил на водно,първо 400,после 800 или 1000.След това база и лак.
За обезмасляване си вземи малко "обезмаслител" (силиконремувър или силиконентферниър),че в днешните кореселини име какво ли не.
Успех.




Потребителски аватар
maxuel82
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 02 фев 2017 21:45
Автомобил: VW GOLF МК3
Двигател: AAM

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот maxuel82 » Нед 07 май 2017 19:11


Ясно . Благодаря . Задължително ще търся от акрилните бои т.е. тези които не са на водна основа . Иначе калниците са в добро състояние ,но не знам дали ако не пръсна основа няма да ми се получи много разлика в цвета ,защото ще боядисвам синя боя върху черна ? На какво налягане се пръскаше ?




Потребителски аватар
calidad
Мнения: 457
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот calidad » Нед 07 май 2017 20:21


зависи от пистолета ти какъв тип е и налягането . около 2 но по добре го подготви и се пазари само да го пръснат защото щом не си практикувал не мисля че ще стане добре. успех




vladikn
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 29 юни 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Боядисване на детайл- в каква последователност

Мнениеот vladikn » Пет 19 май 2017 8:01


Точно това правих една седмица.Смяна на десен панел и пребоядисване на 2та задни панела. Правихме го по твоята технология. Не стана както желаех ама за 100 лева толкова. Сравнение с преди е направо прекрасен. Един клиент даде 700 лева за цялостно и го осраха бояджии. Така че смело и безотговорно, все пак са коли за по 800, 1000 лева. Моите виждания са, че налягането не трябва да е голямо, мини боята през хартиена цедка и като я взимаш отиди с капачката на колата а не с кода защото е избеляла оригиналната. И ката боядисваш намокри помещението да не се вдигат боклуци. Както и ако го стечеш лака не го бърши, става по зле, после при пастирене ще излезне. Успех и мен ме очакват калниците.





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта