Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
VR666
Мнения: 319
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот VR666 » Чет 05 ное 2009 0:07


Колата е МК3 - 10м1993г., ААМ мотор.
От 10м.2003г. се кара на газ без да се гаси бензиновата помпа. И 10м.2009 сдаде багажа.
Може би бях я карал известно време без бензин в резервоара, но не съм сигурен.

Симптоми:
1. Не пали на бензин
2. Не върви на бензин
3. Не се чува шум от резервоара при даване на контакт (помпата не нагнетява)

Окончателна диагноза:
1. Осигурява се достъп до буксата 6 на помпата (преден край на багажника).
2. За да сме сигурни,че идва ток до помпата, с мултицет се мери напрежението
между двата дебели кабела - кафяв и жълт/червен.
При контакт за около 2-3 секунди трябва да има 12V. При работа на газ, ако не е
изключванa с реле, също трябва да има постоянно 12V.
(Другите два по-тънки кабела към буксата са за нивомера)
3. Ако ги има напреженията и при монтирана букса пак не се чува шум от помпата,
работата е ясна - олеквата със 100лв. и си сменяте оригиналното VDO с ментак (ама здрав).
Изображение

ДЕМОНТАЖ
1. Гътат се задната седалка и облегалките.
2. Маха се мокета на багажника.
3. Маха се капака 5 за достъп до резервоара (развиват се трите му винтчета).
4. Мястото се почиства много добре от натрупаната мизерия.(задължително прахосмукачка).
5. Маха се буксата 6.
6. Отсъединяват се двете маркучета – едното е за високото налягане 2 а другото е за връщащото се гориво 1. Затапват се за да не се замърсят.
7. Отвива се голямата пластмасова гайка 3 на резервоара. Аз исползвах дървена летва и чук за да се лашне в началото и след това на ръка се развива.
8. Маха се тази гайка и се повдига капака 4 (с двата щуцера на него). Под него са захванати две маркучета, които отиват навътре в резервоара.
Изображение
9. Отсъединяват се тези маркучета от връзките им А вътре в резервоара.
Изображение
10. Отсъединяват се четерите връзки на кабелите като се отбелязва кой цвят кабел къде е бил.
11. Остава да се махне чашата с помпата. Това става като се хване яко тази чаша и се завърти на около 30° обратно на часовата стрелка.
Трябва да се внимава къде точно се хваща защото там е механизма на нивомера.

СМЯНА НА ПОМПАТА
1. Откопчават се щипките и се маха пластмасовия капак 7 на чашата 8.
Изображение
2. Маха се старата помпа и на нейно място се поставя новата.
Забележка.
Много е важно всички уплътнения да са монтирани добре за да се държи чашата херметична.
Дори да свърши бензина в резервоара, в тази чаша (ако е херметична)
ще има бензин до последно.
По принцип помпата смуче от резервоара вкарва в чашата и от чашата смуче и праща към двигателя.
Уплътненията са:
- в долния край на помпата
- 10 в горния край на помпата + придържащ пръстен
- 9 на капака на чашата
Изображение
3. Поставя се капака 7 обратно

МОНТАЖ
1. Вкарва се чашата (с поплавъка) в резервоара и се закрепва – този път въртим по часовата стрелка.
2. Закрепват се двете маркучета с нови скоби (и голям зор).
3. Слагат се кабелчетата както са били, като трябва да са много добре стегнати за пиновете.
Не ми се мисли какво може да стане ако се получи искра там. Но пък може и нищо да не стане щом германеца го е направил така.
4. Аз лично за да съм спокоен и да знам какво точно става вътре след моята намеса, монтирах външните маркучета, буксата (отворена капачка) и запалих мотора.
Новата помпа взе че заработи. Дебита и беше толкова голям, че връщаше огромно количество гориво в резервоара (влива го в чашата)
а от чашата го изплисква навън в резервоара през един отвор 11 в чашата. Абе грозна картинка, горивото направо се плиска вътре ама може би така е нормално.
Изображение
5. В крайна сметка махат се тези маркучета, слага се тапата 4 – тя има уплътнение, което също трябва да се напъха добре в отвора на резервоара.
Тя се завърта така че да съвпаднат нейната стрелка със стрелката на резервоара.
6. Завинтва се голямата пластмасова гайка 3.
7. Монтират се маркучетата 1 и 2 и буксата 6.
8. Последен външен leak check.
9. Монтаж на капака 5 с трите винта, мокета и седалката...



И тъй като си нямам много доверие и като видях за какво става въпрос, реших да си сложа едно ключе на таблото, с което да гася помпата когато съм на газ.
То просто прекъсва плюса на помпата – като кабела на плюса е жълт/червен и минава отляво на шофьора долу под пластмасата на прага.

И последни думи.
Работата беше доста неприятна поради местоположението и това, че не знаех какво точно трябва да се прави и какъв е принципа на работа на цялата система.

2-3 дена се борих по 1-2 часа на ден и като ми писнеше зарязвах всичко.
С малко помощ от братушките http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=47046 стана работата.
Сега предполагам, че за около 1-2 часа може да се смени.
И последно, че на Паисий му писна, ето схема на работа на гадта:
Изображение




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2513
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот drago_tr » Чет 05 ное 2009 0:50


:ahoy :kef: Отлично описамие...Отлични снимки...Превъзходна работа.....Може да бъде дадена за пример за изготвяне на тема. :bowdown :beer Евала колега.


Потребителски аватар
sharo_83
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот sharo_83 » Чет 05 ное 2009 20:09


Евала колега :bowdown :bowdown Много полезна тема особенно за мен (чака ме същото упражнение) :kissy:


Потребителски аватар
Дашо
Пернишки бек
Мнения: 6104
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот Дашо » Нед 08 ное 2009 10:31


Наистина много добра тема!
Подробно и илюстрирано обяснение!
Тая тема отива при важните :да:


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 804
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот genov1 » Пон 11 юни 2012 10:49


Браво колега. Много добре си го описал. При мен, понеже имам метанови бутилки и нямам достъп до пласмасовото капаче под кората на резервоара, за да сваля помпата аз свалям целия резервоар. Някой свалят целите бутилки, но с това се вкарват в много по-голям филм, свалянето и качването на резервоара отнема не повече от един час
Помпата и аз я спирам докато съм на газ. Взех един стар предпазител, прекъснах го, запоих му две кабелчета и ги вързах към едно ключе ..


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот ZeroCool » Пон 11 юни 2012 20:34


Мда и на мене ми е по лесно да смъкна резервоара отколкото да се гъзя в багажника, да не говорим че тая пластмасова гайка супер трудно я развивам 3 пъти ми се е налагало и всеки път си е трудно.

Темата е прекрасно написана!!!!
Благодаря на автора!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3278
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот Dpop » Чет 14 юни 2012 10:08


Браво за добре написата с приложения тема.
Само ще вмъкна, че е неудобно и крие доза риск от счупване на щуцер махането(описано от колегата в т.9) на маркучите от помпата докато е в резервоара. Може спокойно да се извади тапата с маркучите и помпата от резервоара. Става за ок 30-40 мин.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10719
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 15 юни 2012 7:38


Много добра тема, само
VR666 написа:И тъй като си нямам много доверие и като видях за какво става въпрос, реших да си сложа едно ключе на таблото, с което да гася помпата когато съм на газ.То просто прекъсва плюса на помпата – като кабела на плюса е жълт/червен и минава отляво на шофьора долу под пластмасата на прага.

Просто замени ключето с едно реле, като релето прекъсва кабела към помпата който си описал, а захранването на релето го взимаш от кабела на бутона за газ/бензин който ти отваря газовия клапан като преминеш на газ. По този начин, като минеш на газ автоматично спира горивната помпа, няма ключета които да нагарят и да се забравят да се цъкнат евентуално.


naleg
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 07 май 2012 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот naleg » Нед 22 юли 2012 22:48


Кажи ми на капака 4 (с двата щуцера на него) - белязани с "R" и "V" ! Кой щуцер е за високото налягане 2 и за връщащото се гориво 1 ?


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 804
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот genov1 » Пон 23 юли 2012 9:12


То си има стрелки бе колега, не може да се сбърка


beyhan85
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 08 ное 2010 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот beyhan85 » Сря 01 авг 2012 12:57


Искам да попитам, при работа на помпата нормално ли е да се появява малко гориво отгоре на корпуса където е гуменото уплътнение с бронзовия пръстен?


s.k.stoikov
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 24 ное 2014 17:13
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот s.k.stoikov » Пон 24 ное 2014 17:16


Много благодаря за прекрасната тема и линка.След 2 дни на една поляна в Германия почвам процедурата с тази нема като упътмане


jitbg79
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 05 юни 2016 15:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот jitbg79 » Нед 05 юни 2016 15:37


Здравейте,
имам същия проблем с моята Бензинова Помпа.Махнах и сложих на неино място новата. Проблема ми е сега как да сложа оплътнението което е отгора и самия капак.Ако някой мо обясни как точно се слага ще съм му благодарен.Бъпроса ми е как точно влиза самото уплътнение в отвора.
благодаря предватирелно!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1491
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот nikson85 » Вто 04 дек 2018 19:31


В момента и аз извършвам тази операция. Този пръстен за да се отвори иска бая бой. Със секач и чук го отвъяртях. Понеже съм с газ и помпата работи нон-стоп бензина не приличаше на бензин а парафин. Гумичката на пръстена беше станала на нефт. Цетката на помпата беше стопена и разпадната и съответно са влезнали боклуци. Сега трябва да почиствам резервоара. Вътре има 15л бензин ден за нищо не стават щото може да задръстиш пак нещо. Сега трябва да купувам гума за пръстена помпа и нов бензин. Според мен помпата не бива да работи нон-стоп заради този случай. Трябва да се спира когато не се кара на бензин.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1491
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).

Мнениеот nikson85 » Сря 05 дек 2018 19:26


jitbg79 написа:Здравейте,
имам същия проблем с моята Бензинова Помпа.Махнах и сложих на неино място новата. Проблема ми е сега как да сложа оплътнението което е отгора и самия капак.Ако някой мо обясни как точно се слага ще съм му благодарен.Бъпроса ми е как точно влиза самото уплътнение в отвора.
благодаря предватирелно!

Първо се слага гумата после коша след това поплавъка. Но има кошове с поплавък и такива отделно на капака. Моя беше на капака и там трябва да внимаваш да не изкриви нещо. Много трудно се слага и се маха работата е за един ден. Те за това майсторите взимат 50-100лв за смяната. Аз понеже демонтирам газовата бутилка, защото отдолу е помпата, на мен ми отне 8 часа труд. Изчистих стария бензин, смених филтъра и налях нов бензин. Изчистих грешките понеже нямам симулатор и сега колата работи, като часовник.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ancho1 и 7 госта