Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
maptod
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Вто 06 ное 2018 22:22


За съжаление този път нещата изобщо не се получиха. Първо тоя траф ТС 180-2, имам чувството, че му трябва товар за да работи. При свързване към акумулатор нищо не се случва. Свързвам лампа 12в и тръгва. Да не говорим, че регулирането на тока по никакъв начин не тръгна.




Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Somi » Сря 21 ное 2018 15:31


След доста опити от моя страна да подкараm схемите и разходи за ходене по магазини за части, реших проблема за 5 лв. Сега си имам мега добро зарядно и мога да си зареждам каквото си поискам има си ограничител по ток и напрежение + защита от късо . Траф+грец + https://ru.aliexpress.com/item/DC-CC-9A ... 33edNQl1wn и пей сърце.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 738
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 17 дек 2018 9:34


От къде го купи?


Sstefaan84
Мнения: 380
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Sstefaan84 » Пон 17 дек 2018 13:17


Somi написа:След доста опити от моя страна да подкараm схемите и разходи за ходене по магазини за части, реших проблема за 5 лв. Сега си имам мега добро зарядно и мога да си зареждам каквото си поискам има си ограничител по ток и напрежение + защита от късо . Траф+грец + https://ru.aliexpress.com/item/DC-CC-9A ... 33edNQl1wn и пей сърце.

Даи цялата схема трафа .................
Предварително благодаря.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Somi » Пон 17 дек 2018 15:35


Какво схема колега.Един траф си намираш , след него един изправител (грец)и платката ( купена от алито) тя си има вход и изход, с двата потенциометъра (синичките) си регулираш максималното напрежение и тока. Може да се добави и един ампер волт метър пак от алито за още 5 кинта за да не мериш с уреда при нагласяне и става незаменимо зарядно. На платката можеш да подадеш мах. 35 волта и да я тормозиш до 9 ампера. Предимства; може да си зареждаш LI-ION елемент на 4,2 без да гръмне, Преправена батерия на винтоверт с LI-ION елементи и баланс платка( щот оригиналните трафчета не вършат работа и горят), акумулатора на моторетката с ток примерно 800 mAh, акумулатора на автомобила до 14,4 с ток по избор бърз бавен заряд стига трафа да ти държи примерно 6 А , да си зареждаш на детето тротинетката с 27 волта и тн . Всичко що е презареждаемо можеш да го зареждаш.
Подходящ траф според нуждите мах 35 V примерно от скапан UPS на 24 V https://www.olx.bg/ad/transformatori-up ... 1452770e67
https://vikiwat.com/grec-shema-50a-1000v-kbpc5010.html
https://ru.aliexpress.com/item/DC-CC-9A ... 33edNQl1wn
https://ru.aliexpress.com/item/CENTER-G ... 33edylNyc1

Последна промяна от Somi на Вто 18 дек 2018 15:01, променено общо 1 път.


Sstefaan84
Мнения: 380
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Sstefaan84 » Пон 17 дек 2018 20:56


Somi написа:Какво схема колега.Един траф си намираш , след него един изправител (грец)и платката ( купена от алито) тя си има вход и изход, с двата потенциометъра (синичките) си регулираш максималното напрежение и тока. Може да се добави и един ампер волт метър пак от алито за още 5 кинта за да не мериш с уреда при нагласяне и става незаменимо зарядно. На платката можеш да подадеш мах. 35 волта и да я тормозиш до 9 ампера. Предимства; може да си зареждаш LI-ION елемент на 4,2 без да гръмне, Преправена батерия на винтоверт с LI-ION елементи и баланс платка( щот оригиналните трафчета не вършат работа и горят), акумулатора на моторетката с ток примерно 800 mAh, акумулатора на автомобила до 14,4 с ток по избор бърз бавен заряд стига трафа да ти държи примерно 6 А , да си зареждаш на детето тротинетката с 27 волта и тн . Всичко що е презареждаемо можеш да го зареждаш.
Подходящ траф според нуждите мах 35 V примерно от скапан UPS на 24 V https://www.olx.bg/ad/transformatori-up ... 1452770e67
https://vikiwat.com/grec-shema-50a-1000v-kbpc5010.html
https://ru.aliexpress.com/item/DC-CC-9A ... 33edNQl1wn
https://ru.aliexpress.com/item/DC-0-200 ... 39.99734.0

Благодаря


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 426
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот venll-vr » Чет 06 юни 2019 4:04


А може ли да се използва старо зарядно за компютър, като се свържат последователно 12в и 5в и след това се използва този dc-dc convertor? Защото почти всеки има стар компютър, платката е малка и може след като се изрежат жиците да се намери място вътре.


инжектопляктор
Мнения: 3971
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот инжектопляктор » Пон 10 юни 2019 7:54


Somi написа:Какво схема колега.Един траф си намираш , след него един изправител (грец)и платката ( купена от алито) тя си има вход и изход, с двата потенциометъра (синичките) си регулираш максималното напрежение и тока.

Платката е DC-DC преобразувател и не си вложил само траф+грец. Траф+грец прави нестабилно и трябва да се избере траф с подходяща характеристика. То и там една наука...
Най-простата схема, която съм виждал е тиристор, който прекъсва веригата.


Потребителски аватар
kris11
Мнения: 12144
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот kris11 » Пон 10 юни 2019 19:56


инжектопляктор написа:Траф+грец прави нестабилно и трябва да се избере траф с подходяща характеристика. То и там една наука...
Най-простата схема, която съм виждал е тиристор, който прекъсва веригата.

Голямо изказване ./Колко е сложно да се сметне 1 траф ?? А пък греца водил до нестабилност :Mr Green Fun :screwy
Отдавна не беше писал бисери :mrgreen


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 929
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 12 юни 2019 21:34


venll-vr написа:А може ли да се използва старо зарядно за компютър, като се свържат последователно 12в и 5в и след това се използва този dc-dc convertor? Защото почти всеки има стар компютър, платката е малка и може след като се изрежат жиците да се намери място вътре.



Може и то много лесно ако вътре е с интеграла tl494 или 7500.
По спомен ако не се лъжа се премахва резистора който е между 1-ви крак на интегралата и +12v. На негово място се слага потенциометър и си регулираш напрежението по собствен вкус. Ако захранването се изключи при над 12-13v то тогава май се премахваше един ценер който се намира между +12 и маса (открива се супер бързо).
На изхода ще имаш 10А ! Желателно е да ги намалиш. Аз използвам някое по мощно съпротивление според нуждите като добавям и един прекъсвач който да заобикаля въпросните съпротивления, когато се нуждая от бърз заряд :c020


инжектопляктор
Мнения: 3971
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот инжектопляктор » Нед 16 юни 2019 23:49


kris11 написа:...
Грец+траф прави нестабилно - не си разбрал правилно. Трансформаторите също имат характеристики.
Нестабилно е не защото има грец, той просто дава пад на напрежение от max 1.4V. Проблемът е със самия траф. Нестабилно е, защото неправилен избор на траф може да презарежда, а липсата на схема за контрол на заряда отново води до презареждане.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта