Преди няколко години питах един познат за тези компресори и той ми каза, че маслото, което ще излиза заедно с въздуха ще е многократно повече отколкото от бутален компресор.
Като го направиш да не забравиш да пишеш как е въпроса с маслото да знам дали и аз да го пробвам.
Как да си направя компресор за въздух
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Как да си направя компресор за въздух
Циклонен маслоотделител, а дренажа от него отива в смукателя на компресора. Щото вярно много масло хвърлят тези компресорчета.
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Как да си направя компресор за въздух
muns61 написа:Циклонен маслоотделител, а дренажа от него отива в смукателя на компресора. Щото вярно много масло хвърлят тези компресорчета.
Аз мисля да си ползвам цялото външно тяло :) просто на малкото или на голямото кранче да е входа на който мисля да сложа някакъв въздушен филтър :) и от другото кранче както казах те маслотделител и от там към бутилка :Д
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Как да си направя компресор за въздух
_NqKoI_ написа:Аз мисля да си ползвам цялото външно тяло :) просто на малкото или на голямото кранче да е входа на който мисля да сложа някакъв въздушен филтър :) и от другото кранче както казах те маслотделител и от там към бутилка :Д
От големия кран трябва да засмуква и от малкия да нагнетява, при условие че бобинката на четерипътния вентил не е захранена.
Но ако се използва цялото тяло, на изхода от малката тръба повече от около 3-5 бара(зависи за какъв хладилен агент е климатика) няма да може да вдигне - понеже дроселирането при климатизаторите се осъществява във външното тяло. Т.е. има една тънка медна тръбичка(капилярка) която ограничава налягането.
Съществува вероятност и да се втечнят част от копонентите на засмуканя въздух, което би влошило допълнително работата - а дори може да доведе и до запушване ако е много влажен въздуха.
Това е безмислено упражнение - по добре е да се демонтира компресора и към него да се изгради останлите части, будилка, дросели, пресостат, филтър, мслоотделител и др.
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Как да си направя компресор за въздух
Golf 3 Yahting GT написа:_NqKoI_ написа:Аз мисля да си ползвам цялото външно тяло :) просто на малкото или на голямото кранче да е входа на който мисля да сложа някакъв въздушен филтър :) и от другото кранче както казах те маслотделител и от там към бутилка :Д
От големия кран трябва да засмуква и от малкия да нагнетява, при условие че бобинката на четерипътния вентил не е захранена.
Но ако се използва цялото тяло, на изхода от малката тръба повече от около 3-5 бара(зависи за какъв хладилен агент е климатика) няма да може да вдигне - понеже дроселирането при климатизаторите се осъществява във външното тяло. Т.е. има една тънка медна тръбичка(капилярка) която ограничава налягането.
Съществува вероятност и да се втечнят част от копонентите на засмуканя въздух, което би влошило допълнително работата - а дори може да доведе и до запушване ако е много влажен въздуха.
Това е безмислено упражнение - по добре е да се демонтира компресора и към него да се изгради останлите части, будилка, дросели, пресостат, филтър, мслоотделител и др.
Благодаря ти :) ще се почва да се действа :)
- Петър.Георгиев
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 16 авг 2016 15:07
- Автомобил: Vw sharan
- Двигател: 2000
Re: Как да си направя компресор за въздух
Много стара тема ,но да я съживя и да питам вещите...това какво е.?Взех един правен .От компресорната част е само това.Какво друго трябва да има?Пресостат и....?
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как да си направя компресор за въздух
Вероятно е водо и маслоотделител.
- Петър.Георгиев
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 16 авг 2016 15:07
- Автомобил: Vw sharan
- Двигател: 2000
Re: Как да си направя компресор за въздух
Абе и аз предполагам,но ми трябва сигурен отговор...
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как да си направя компресор за въздух
Гумения маркуч къде отива?
- Петър.Георгиев
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 16 авг 2016 15:07
- Автомобил: Vw sharan
- Двигател: 2000
Re: Как да си направя компресор за въздух
В бутилката.тръбата идва от главата и това е.
. н- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как да си направя компресор за въздух
Петър.Георгиев написа:Абе и аз предполагам,но ми трябва сигурен отговор...
Само от тази снимка едва ли ще получиш по-надежден отговор.
Съвсем спокойно може да е омаслител, примерно. Външно си приличат много.
За 100% трябва да ми е в ръцете и да го разглобя. Ако се съди само по мястото, където е монтиран трябва да е маслоотделител.
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как да си направя компресор за въздух
ktamen написа:Ако се съди само по мястото, където е монтиран трябва да е маслоотделител.
+1 такова е. Но е сложен неправилно там. отделно и дебита от въздух ще е зор да минава по тоя тънък маркуч. Кой знае как се нагрява там след пловин час...
- Петър.Георгиев
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 16 авг 2016 15:07
- Автомобил: Vw sharan
- Двигател: 2000
Re: Как да си направя компресор за въздух
Така и така ще го ъпгрейдвам.Къде е мястото на тази джаджа?Там където е манометъра мисля да сложа пресостат и,какво друго?
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как да си направя компресор за въздух
Между бутилката и изходящия маркуч.
Не е зле между компресора и бутилката да има някакъв охладител и възможност да се събира кондензиралата вода..
ПП Все още не е сигурно каква е джаджата
Не е зле между компресора и бутилката да има някакъв охладител и възможност да се събира кондензиралата вода..
ПП Все още не е сигурно каква е джаджата
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как да си направя компресор за въздух
Конденза се оправя най-лесно с още една бутилка , монтирана вертикално . Като на входа ( на втората ) се слага по-голям филтър за отделяне на конденза и маслените пари ( ако ги има все още ) . На изхода- още един. Не знам какво ще прави колегата с него.
Така като го гледам е от ЮМЗ май. Преди много години имах с такъв правеняк. Много читаво го направих. С охлаждане ( сложих една перка от кола хваната за шайбата ) , Навих серпентина от медна тръба да се охлажда и въздуха влизаш в бутилката, но самата компресорна глава...мъка. Смених го след това с компресорна глава от фадрома. Е тя беше върха за времето си . Сега компресори да искаш . Има и кетайски измислици от ЦАМ има и истински , дори и се намират качествени от старото немско производство на Кеесер , Боге и др.
Така като го гледам е от ЮМЗ май. Преди много години имах с такъв правеняк. Много читаво го направих. С охлаждане ( сложих една перка от кола хваната за шайбата ) , Навих серпентина от медна тръба да се охлажда и въздуха влизаш в бутилката, но самата компресорна глава...мъка. Смених го след това с компресорна глава от фадрома. Е тя беше върха за времето си . Сега компресори да искаш . Има и кетайски измислици от ЦАМ има и истински , дори и се намират качествени от старото немско производство на Кеесер , Боге и др.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Valdoooo и 12 госта