Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
VW Golf VR6
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот VW Golf VR6 » Сря 25 яну 2012 6:39


Аз имам същия проблем с позкарването на разхода... Търсих много и мисля че отговора е тук само някой да се опита да го преведе...

Standard disclamer: Do so at your own risk, I shall not be responsible for damages, mishaps.....etc
I started off by firstly making a table of both the blue and green 32 pin connectors.
In the 1st column I noted down all the existing wiring and wire colors from these plugs.
Then using the wiring data from the wiring diagrams from the VW service manuals, made a note of what was available for NON can clusters, Immo II clusters and finally Immo III clusters.
From this I found that on my car although it was a 99MY I had on the 32 pin green connector pins 19, 20 wired (CanBus High, Low). ENGINE CANBUS??
Also on NON can clusters the data from the VW sat nav goes to a red, 3rd connector: CLOCK, DATA ENABLE
You will find that the main differences are on the Green 32 pin connector, pins 30, 31, 32.
NON CAN: (30)O/P SIGNAL SPEEDO, (31)SELECTOR DISPLAY, (32)MPG SIGNAL
Becomes on a:
IMMO III: (30)CLOCK, (31)DATA, (32)ENABLE
A) So I REMOVED: (30)O/P SIGNAL SPEEDO, (31)SELECTOR DISPLAY, (32)MPG SIGNAL from the connector.
B) I then wired (30)CLOCK, (31)DATA, (32)ENABLE from the red plug coming from the VW sat nav.
The Sat nav gets its GALA signal from the cluster pin (30)O/P SIGNAL SPEEDO, so without this the sat nav won't have any speed data.
You then take a jumper wire from the 32 pin BLUE connector: (3)O/P SIGNAL SPEEDO to the now REMOVED (From step A) wire which used to occupy (30)O/P SIGNAL SPEEDO. Your sat nav now has the GALA signal again. You need to leave connected pin (3)O/P SIGNAL SPEEDO, in the blue connector.
I had no wire on (31)SELECTOR DISPLAY as mine is a manual tranny. So unable to verify if the selector display shows on the bottom of the FIS display.
Which then leaves (32)MPG SIGNAL. This wire I isolated, and prayed.
I was lucky in that because I had from green connector pins 19, 20 wired(CanBus High, Low). the data for the mpg etc came via the Canbus from the ECU.
I have heard of others fitting Immo III clocks to early NON canbus cars and not having the MPG info.
So I now have FULL FIS clocks on a 99MY showing MFA data and Nav directions. Also the clocks I have, have the FIS Menu structure, ie MFA, STATUS, NAVIGATION, DISPLAY OFF, which aren't available on the Immo II FIS clocks.
Also from the table I created, also found that on 99MY the glow plug light had its own wire from the ECU, on the later Immo III clusters, I guess this came by the Engine CanBus.
So on my cluster the glow plug light comes on/off when you turn the ignition, and the glow plugs do still work, the ECU throws an error code as it can't see the glow plug indicator, as on the Immo II clocks this was wired directly to the connector.
Also the Airbag signal was inverted on the Immo III clocks, so now the light stays on permantly, some people put tape over the indicator so it no longer shows, others code out the Airbag from the Canbus controller. I don't believe this should be done as itis an SRS, so if theres a problem YOU NEED TO KNOW, NOT after testing if the Airbags work or not in an accident!
So what I did was I copied the circuit of the Airbag light from the Immo Non can cluster and fitted this to the Immo III cluster.
Now when I log into the Airbag controller the Airbag indicator flashes just as its ment to, and when you turn on the ignition it stays illuminated for 5 secs before going out.
My original clocks where 1J0 919 XXX X, I now have 1J0 920 946 X
I hope this helps, appologies for it being a bit long.

Мерси... Ще чакам развитие




Red Devil
Мнения: 243
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 18:45
Автомобил: MK4
Двигател: ASV+
Местоположение: София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот Red Devil » Съб 28 яну 2012 20:15


icefire написа:Започваме с малко инфо какво значат буквите от номера на таблото. Всички номера са във формат: 1JX XXX XXX XX

Отделните знаци означават:
1JX XXX XXX XX: платоформата (Голф/Бора)
1JX XXX XXX XX: 0 = обикновено табло; 5 = с хромирани рингове
1JX XXX XXX XX: 919 = без CAN; 920 = с CAN
1JX XXX XXX XX: 8 = циферблати с км/ч; 9 = мили в час
1JX XXX XXX XX: 6 = няма MFA; 2 = half mfa; 4 = full mfa
1JX XXX XXX XX: всички цифри без 6 значат immo2; 6 = immo3
1JX XXX XXX XX: последните 2 цифри са допълнителни опции... значението им е неясно.

Малко допълнение към точки 5 и 7:
Има табла с номера 806/906, при които 0-та също означава, че са без MFA.
Буквите накрая са за вида на двигателя, съответно C за дизел, A за бензин.

:arrow: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=48366


Потребителски аватар
koceto1122
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот koceto1122 » Пон 30 яну 2012 23:56


Браво в крайна сметка си се справил успешно :) и наистина добре си подредил темата не че е кой знае колко трудно самата интервенция , но когато аз правих моето намирах доста противоречиви теми и доста време отиди в ровене за да се потвърдят от две или няколко места някой работи , че да не се прецака нещо :).
Има и някой неточности с които не мога да се съглася не го приемай като заяждане или оплюване на труда ти , но ще кажа за въпросния среден разход който ти си обяснил така "При табла без CAN, за да ти се отчита разходът, трябва да има връзка от пин32 на зелената букса до пин18 на компютъра" това не е съвсем вярно веднага давам пример когато аз правих тази цялата процедура по смяната на таблото не бях вързал пин32 на зелената букса към пин18 на ECU-то и пак ми показваше среден разход със една подробност не беше никак верен впоследствие видях из някоя тема , че си писал за тази процедура след малка консултация с Vladko реших да я направя честно казано ефекта беше нулев показваше си все същите грешни данни това ме навява на мисълта че информацията за разхода на гориво идва от друго място и смятането става по друг начин за да бъде най близко до реалното не като при мен.
Пример:тръгвам от София като преди това занулявам борда карам си из града среден разход примерно 5.7-6.2 качвам се на магистралата и от там разхода почва да пада най осезаемо след всяко връщане на педала на газта(незнайно защо) докато в един момент карам си със 140-150 а разхода е застанал на 4.1-4.3 не си спомням(няма и как да видя вече понеже продадох колата) но той си забиваше всеки път на една и съща минимална стойност и не мърда от там докато стигна Несебър без значение с каква скорост се движа дали 140 или 40 това преди да съм свързал въпросните пинове.
След свързването на пиновете тръгвам за бургас това са 30-35 километра среден разход 5.3-5.6 всичко да уш нормално и по реално изглеждащо , НО това за 35км преход при следващото по-дълго пътуване до Пловдив всичко случващо се от предното пътуване София-Несебър се повтаря.
Пак казвам не пиша това да се заяждам или да омазвам темата а просто да хвърля малко светлина на тези които те първа се захващат със процедурата и да поясня , че на дали ако не им показва правилно разхода или изобщо не им го показва ще се оправи със свързване на тези пинове.
Като се има предвид , че аз свързах пиновете директно от зелената букса към ECU-то не на пин 2 на оранжевата букса.

icefire написа:Само имайте предвид колеги, че малкото МФА (това под оборотомера) няма предвидена опция да мери температура на маслото.


Aprilia написа:температурата на маслото, може да се изключи от софт кодинга на таблото.
еърбеците също могат да се угасят, както и абс-а който също светва при коли които нямат кан :wink:


ABS-са не светва единствено дава грешка на airbag-а и изписва airbag faul на борда когато миниш над 2100 оборота.Това се оправа(по точно се спира индикацията и уведумяването) от can getaway което след слагане на табло по кан вече е отключено имайте предвид , че airbag-a си работи коректно смисъл при удар недай се боже ще се активира(отвори) просто таблото се свързва с контролера по-кан а контролера на бега няма кан.

Поздрави


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Вто 31 яну 2012 1:32


Колега, а при теб в крайна сметка оправи ли се показанието на разхода?

При теб каква е конфигурацията (коя година е колата и какво табло си монтирал)? Ако оригиналното табло е било без КАН и новото табло (с бордкомпютъра) също е без КАН, не би трябвало да има проблеми. След свързването на въпросния ПИН всичко трябва да си заработи. В чужди форуми съм чел, че понякога на дизелови голфове тръгва табло с CAN при положение, че старото е било без КАН, но именно с грешно отчитане не разхода. Затова питам дали при теб случайно не е такъв случаят.


Потребителски аватар
koceto1122
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот koceto1122 » Вто 31 яну 2012 1:55


Аз като видях темата ти и ника как се сетих , че ти ме попита преди врем как се свързва ръчката на борда а ти не се сещаш :)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=262318


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Вто 31 яну 2012 14:21


Да, вярно, ама ти сега имаш нов аватар май.. :banghead: :beer


Потребителски аватар
donotdisturb
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 04 юли 2010 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik
Контакти:

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот donotdisturb » Сря 08 фев 2012 16:59


И аз имам едно въпросче . Кода на моето табло е 3B0 919 860 A - Без CAN шина , без MFA . Какво табло ще е подходящо с half mfa или с full mfa . И дали изобще ще може да тръгне разходомера , колата е Пасат б5 96-та година ( от първите ) .


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Сря 08 фев 2012 17:10


Подходящо ще е такова табло, което има 919 по средата, независимо с какво MFA e.
Темата е за Г4, при Пасат нямам представа как седи въпросът, но ако е същото като при голф, тогава с 919 и с half mfa няма да намериш, само такова с full mfa. Пак казвам, с пасати не съм се занимавал никога, така че не съм сигурен дали няма и с half mfa.

Независимо с какво MFA e, най-важното е да бъде без CAN, т.е. втората тройка цифри да е 919, както и при старото ти табло :да:


Потребителски аватар
donotdisturb
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 04 юли 2010 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik
Контакти:

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот donotdisturb » Чет 09 фев 2012 1:11


А дали има Пасат Б5.5 без КАН шина или всички по-нови модели са с КАН :?: :beer


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Чет 09 фев 2012 10:10


Много силно се съмнявам. Дори и да има... ще е неоткриваемо. Но ако ти е само за външния вид, циферблатите и ринговете могат да се сложат допълнително :да:


Gradimir
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот Gradimir » Пон 27 фев 2012 0:51


Здравеите искам да попитам дали може да се добави бордави компютър на Бора 99г. 1.9ТДИ 116КС. И ако може колко ще струва и дали познавате някои които може да го направи


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Пон 27 фев 2012 21:16


Gradimir написа:Здравеите искам да попитам дали може да се добави бордави компютър на Бора 99г. 1.9ТДИ 116КС. И ако може колко ще струва и дали познавате някои които може да го направи


Може без проблеми. Ако няма сам да се занимаваш, ето това е човекът :arrow: Цък!


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот aradovanov » Пон 05 мар 2012 16:25


Да повдигна малко темата...
Слагам табло с КАН в кола без.
Естествено разхода и оборотомера не тръгнаха.
Някой да знае от къде може да се намери КАН-адаптор?

Минава ми една еретична идея.
Компа на колата комуникира с АБС-а по КАН.
Т. е. компа има КАН.
Ако свържа КАН от компа до таблото, ще заработи ли оборотомера?


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот icefire » Пон 05 мар 2012 17:14


CAN адаптери в БГ не знам къде се продават за съжаление.. поне 10 човека са ме питали на лични, понеже таблата без КАН по-трудно се намират и обикновено са с най-тъпото МФА, а пък с фул фис са много скъпи...

Със сигурност мога да кажа, че ги има в ebay - немското и английското. Цените обаче са лоши и не всички търговци изпращат го БГ.

Иначе доколкото знам ABS контролерът при всички четворки комуникира с ECU-то по CAN, но това не значи, че и таблото използва този интерфейс за комуникация с ECU-то. Идеята ти е много интересна, но аз за съжаление не съм компетентен да ти помогна с развитието й. Но по мое мнение няма как да стане това, иначе все в някой форум щяха да са го написали... пък аз за тази смяна на табла много четох...


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора

Мнениеот aradovanov » Пон 05 мар 2012 17:36


CAN-Gateway се намира в таблото.

Трябва ми схема на пиновете на ЕКУ за Г4 с AGR мотор, защото за съжаление нямам и АБС и най-вероятно ще се наложи да пусна нови кабели от ЕКУ до таблото.

Намерих интересна снимка на ЕКУ и дали има или няма КАН:

ECU-CAN-INTERFACE.jpg



При мен ги има всички елементи и ще пробвам.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта