Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- dontaskdontsay
- Мнения: 1389
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Аз май съм писал някъде на предните страници, че най-простото зарядно е лампа и диод. Ама никак не я препоръчвам тази схема, първо щото е опасна - ако пипнете клемите може да ви убие тока и втора защото разходът на ток е твърде висок, двайсетина пъти по-висок от нормално зарядно.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Не с лампа, а с котлон и диод се прави. Но по-добре не.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 05 дек 2019 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
колеги моля ви за помощ при свързване на стар стрелкови уред за измерване на напрежение и ток
които е комбиниран в една система на които прилагам снимки.целта е да се използува за зарядно
на акумулатор за да се следи напрежението и тока.
на отзовалите се на помощ предварително благодаря
крумио
които е комбиниран в една система на които прилагам снимки.целта е да се използува за зарядно
на акумулатор за да се следи напрежението и тока.
на отзовалите се на помощ предварително благодаря
крумио
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Това май е някаква измерителна система от нещо си. И май и ти нямаш представа от какво. По принцип сигурно може да се използва и за зарядно, ама ще ти трябват много резистори и много експерименти и страшно много писане в тази тема. Вероятно ще отнеме около 1 месец цялата галимация и резултатът ще е съмнителен.
Купи си ето това https://ru.aliexpress.com/item/32813014 ... 33edDqYZBX
Купи си ето това https://ru.aliexpress.com/item/32813014 ... 33edDqYZBX
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
[quote="krumio12345678kK"]колеги моля ви за помощ при свързване на стар стрелкови уред за измерване на напрежение и ток
които е комбиниран в една система на които прилагам снимки...
Колега, като гледам скалата този стрелкови уред е от някаква аудио апаратура. На времето повечето магнетофони (ролковите и първите касетни) имаха такива индикатори за силата на звука при запис. Стрелката трябва да остава в зеления сектор иначе записа се изкривява. По същество това е микроамперметър с ток на крайно отклонение 100 до 500 микроампера. Предполагам . Ако измериш тока на крайно отклонение и вътрешното съпротивление (между клемите без съпротивлението запоено на едната) може да се изчисли какво допълнително съпротивление и какъв шунт ще ти трябват.
които е комбиниран в една система на които прилагам снимки...
Колега, като гледам скалата този стрелкови уред е от някаква аудио апаратура. На времето повечето магнетофони (ролковите и първите касетни) имаха такива индикатори за силата на звука при запис. Стрелката трябва да остава в зеления сектор иначе записа се изкривява. По същество това е микроамперметър с ток на крайно отклонение 100 до 500 микроампера. Предполагам . Ако измериш тока на крайно отклонение и вътрешното съпротивление (между клемите без съпротивлението запоено на едната) може да се изчисли какво допълнително съпротивление и какъв шунт ще ти трябват.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Хич не е за тази работа уреда, така че най добре го засили в кофата. Това е volume unit VU - метър за изoбразяване ( не за измерване) на нивото на сигнали в аудиото в децибели в зависимост от тока през уреда в микроампери.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
teodorpc написа:Хич не е за тази работа уреда, така че най добре го засили в кофата. .
Става , но с нова скала и добавъчен резистор за волтметър. Обаче трябва да се знае колко мА или микроА е системата.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
здравейте,
купих си от али-то това регулаторче, което живя 15мин. според вас от какво се е изпържил интеграла и дали има някакъв аналог на тази платка с по-висока надеждност.
https://aliexpress.ru/item/32791809737. ... 360cfae9dc
другия ми въпрос е този дисплей как точно да го свържа към зарядното?
купих си от али-то това регулаторче, което живя 15мин. според вас от какво се е изпържил интеграла и дали има някакъв аналог на тази платка с по-висока надеждност.
https://aliexpress.ru/item/32791809737. ... 360cfae9dc
другия ми въпрос е този дисплей как точно да го свържа към зарядното?
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
да, свързано е по схемата, с потенциометрите го настроих на 14,4v да спира и да тръгва на 12,2v
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
колега popeye, на гърба на дисплея имаш схема, на мястото на товара (LOAD) свързваш кабелите от зарядното със същата полярност.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
товара е обозначен като FL(shunt) на схемата. На кое болтче се връзва прекъснатия кабел от греца към акумулатора за да мери ампеража и на кое болтче се връзва волтажа.
На схемата кутийката(DC in) предполагам е акумулатора, на (LOAD) какво трябва да бъде?
На схемата кутийката(DC in) предполагам е акумулатора, на (LOAD) какво трябва да бъде?
- bahyr
- Мнения: 557
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Шунт е оная шашмичка дето си снимал до дисплея.
https://www.google.bg/search?q=PZEM-051 ... nTvbyNjDpM
https://www.google.bg/search?q=PZEM-051 ... nTvbyNjDpM
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колега popeye, като писах товар имах пред вид някакъв консуматор(крушка,елмотор). Схемата която е дадена е да ти показва напрежението и тока когато акумулатора захранва някаква инсталация. Кутийката с надпис DC in е точно акумулатора. FL (shunt) не е товар/консуматор а калибриран резистор с много малко съпротивление, металната джаджа с двата големи и двете малки болтчета. На мястото на черния правоъгълник с надпис LOAD трябва да свържеш греца. Минуса на греца връзваш на единия голям болт на шунта, малкото болтче до него връзваш на горната клема (първата като ги броим от горе надолу)на прибора,другия голям болт на шунта връзваш на минуса на акумулатора, малкото болтче на втората клема на прибора. Плюса на греца на плюса на акумулатора. Минуса на акумулатора на клема три на прибора, плюса на акумулатора на клема четири на пробора.
прегледах пак схемата , ако я свържеш така тока ще се показва със знак минус а не знам дали на това китайче му е заложен такъв вариант. За да е по схема включваш греца на мястото на акумулатора (DC IN) , a акумулатора на мястото на LOAD. Спазвай полярностите както са написани.
прегледах пак схемата , ако я свържеш така тока ще се показва със знак минус а не знам дали на това китайче му е заложен такъв вариант. За да е по схема включваш греца на мястото на акумулатора (DC IN) , a акумулатора на мястото на LOAD. Спазвай полярностите както са написани.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта