Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI

Мнениеот Dorian » Пон 13 окт 2008 18:39


Наскоро правих тази манипулация сам и реших да позаснема иначе елементарната смяна на термостата и антифриза.Ако модераторите преценят че темата нее полезна да трият :?
Тъй като наближава зимата и реших даси сменя термостата за да загрява по бързо колата и да духа топличко.Купих си термостат 20лв. и 2 бутилки антикорозионен червен антифриз конзентрат Hepu-22лв.
Маха се кората най-отгоре която е на 3 гайки и се вижда тръбата която излиза от двигателя след термостата
Ето и снимка в общ план, термостата е зад пластмасовия преходник отбелязъл съм мястото му с червени стрелки
Изображение
После се маха скобата която държи мъркуча
Изображение
След това се маха пластмасовия преходник който се държи на 2 вътрешни шестограмни болта-номер 5 май бяха (отбелязани са с червени хиксове)
Изображение
След като се махне преходника се вижда термостата,издърпва се стария термоста и изтича доста от старият антифриз,после се слага новия с новата гумичка и пак по обратния път всичко се зглобява.
Желателно е двигателя дае студен заданеса попарите с горещия антифриз.
След като сте сложили новия термостат,закачите преходника и мъркуча със скобата и вече можете да налеете новия концентрат съобразно съотношението му за разреждане с вода.Пълните малко над максимума и палите двигателя да загрее задасе отвори термостата,след като отвори докрай доливате до нужното ниво и по желание изчакайте дасе включат перките задасте сигурни че системата сее обезвъздушила.
Ето и необходимите неща за цялата работа:
Изображение
Немога да накарам тъпите снимки да излизат сами и това сие :twisted: :twisted: някой да удари едно рамо
mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2014 Honda Civic
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Пон 13 окт 2008 20:23


Наистина много полезно, още повече, че е лесно за повечето ФВ маниаци.
Скоро го правих същото упражнение ама нямах фото под ръка.


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пон 13 окт 2008 22:11


Ами да и аз помислих че темата може дае полезна,защото има много ТДИ-а във форума.Иначе и аз нямам фото,но старото и верно телефонче явно още нее за изхвърляне :oops:


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Сря 15 окт 2008 22:16


Сега вече с новия термостат колата загрява мааалко по-бързо от преди,но по-важното е че вече след 3 завоя парното започва да духа топличко :D :D


Потребителски аватар
golf777
Мнения: 1434
Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
Автомобил: mk4 gti 1999
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: Харманли
Контакти:

Мнениеот golf777 » Чет 16 окт 2008 0:29


и държи 90 градуса а не 60 днес минах по този път


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Чет 16 окт 2008 8:35


golf777 написа:и държи 90 градуса а не 60 днес минах по този път

При мен и със стария държеше 90 градуса,обаче по-бавно ги вдигаше и парното духаше студено дълго време


Потребителски аватар
spirof
Мнения: 419
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spirof » Чет 16 окт 2008 9:48


Интересно ми е дали температурата варира доста.
Извън града какво е показанието?
От третия път уцелих термостат от тази марка ,който да държи сравнително постоянна температура винаги.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 16 окт 2008 10:04


spirof написа:Интересно ми е дали температурата варира доста.
Извън града какво е показанието?
От третия път уцелих термостат от тази марка ,който да държи сравнително постоянна температура винаги.


И аз не съм доволен от тази марка, да дълъг път температурата много варираше,сега сложих Беер и ще видим как ще се държи.


Потребителски аватар
golf777
Мнения: 1434
Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
Автомобил: mk4 gti 1999
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: Харманли
Контакти:

Мнениеот golf777 » Чет 16 окт 2008 15:19


моя за сега си държи постоянни 90 но не съм го пробвал извънграда как ще е :?


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3524
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Чет 13 ное 2008 9:01


Само да споделя. Ако някой иска да си ползва стария антифриз му трябва и крик да повдигне колата за постави леген.
След като изтече всичко то се стича по мръсния двигател задължително да се изцеди!


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Съб 15 ное 2008 18:54


Не е ли по-лесно да се запази антифриза като се извади маркуча от дясно долу на радиатора, ако си с лице към колата ?!!


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Нед 16 ное 2008 10:30


gomez написа:Не е ли по-лесно да се запази антифриза като се извади маркуча от дясно долу на радиатора, ако си с лице към колата ?!!

Няма смисъл да се маха мъркуча защото до него си има кранче за изпускане на антифриза колкото искаш,има и мущук за мъркуч да наденеш дори на кранчето и става много лесно и чисто :wink:
Иначе за смяната на термостата дори и даси пуснал антифриза от кранчето долу като махнеш термостата пак изтича около 1л. от някъде :D


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5602
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Съб 29 ное 2008 19:10


Интересна и полезна тема :applause: . Само да попитам, 22лв за двете бутилки антифриз, които са по 1,5л или за бутилка? Питам, защото аз си купих една бутилка за 15лв. на същата фирма :) .


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Съб 29 ное 2008 20:55


morfei1 написа:Интересна и полезна тема :applause: . Само да попитам, 22лв за двете бутилки антифриз, които са по 1,5л или за бутилка? Питам, защото аз си купих една бутилка за 15лв. на същата фирма :) .

Двете бутилки за 22лв.с намалението, иначе са 30лв.найстина :wink:


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Сря 31 дек 2008 9:10


Dorian написа:
gomez написа:Не е ли по-лесно да се запази антифриза като се извади маркуча от дясно долу на радиатора, ако си с лице към колата ?!!

Няма смисъл да се маха мъркуча защото до него си има кранче за изпускане на антифриза колкото искаш,има и мущук за мъркуч да наденеш дори на кранчето и става много лесно и чисто :wink:
Иначе за смяната на термостата дори и даси пуснал антифриза от кранчето долу като махнеш термостата пак изтича около 1л. от някъде :D

Да обновя старата тема и да те питам Дориан, можеш ли да снимаш и да ми пратиш къде се намира кранчето за източване на антифриза, че в тоя студ не ми се олива двигателя?!!
Мерси .... и аз се навих да сменя термостата!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ognqn, samet_1984 и 11 госта