Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

автоматично палене на светлините

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mityomk
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

автоматично палене на светлините

Мнениеот mityomk » Чет 04 дек 2008 21:32


Сигурно на всички им е писнало всеки път като се качват да пускат и като слизат да гасят светлините зимата. По-лошото е като ги забравиш ама... на тва му измислиха решението със зумер на бързо, но пак не си е работа пусни-спри, пусни-спри и тва при всяко тръгване и спиране. Тук ще ви светна как лесно и бързо и с минимални познания по електротехнока можете да си направите проста схема палеща ги при заработване на двигателя и спираща ги при гасене. Знам, че има и готови схеми ,но те не са толкова ефективни тъйкато се палят и при оставане колата само на контакт пък и струват 15-20лв.
За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса, на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря (релето е нормално отворено NO) и фаровете се палят, като изгасите и те гаснат :D .При мен е малко по сложно, но е дълго за обяснение,тъй като има и реле за време, но ако сте слушали в час по трудово и физика и вие можете да си го направите. Когато паля фаровете се палят след3 сек. Късите угасват при преминаване от положение 0 на габарит на ключа за светлините. Светят само къси светлини без табло и габарити (за икономия на енергия). Успех. Ако имате въпроси с удоволствие ще ви помогна.




Потребителски аватар
poni
Мнения: 1109
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот poni » Нед 07 дек 2008 0:28


а дали релето няма да се задейства през лампата?


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Мнениеот slance » Нед 07 дек 2008 4:52


а за да не купуваш и реле дори,може да се закачи кьм ключа на газовата. :lol:


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1217
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот T.C.T. » Нед 07 дек 2008 11:46


mityomk написа:...За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса...


Има ли значение кой край от коя страна е ?

mityomk написа:...на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря...


Това не го разбрах.Нали единия край е към болтчето а другия на маса?Откъде изскочиха тия два контакта?

Малко по подробно и по-опростено ако може. :D


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7233
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот Winner25 » Нед 07 дек 2008 12:20


gadenmuxx написа:
mityomk написа:...За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса...


Има ли значение кой край от коя страна е ?

mityomk написа:...на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря...


Това не го разбрах.Нали единия край е към болтчето а другия на маса?Откъде изскочиха тия два контакта?

Малко по подробно и по-опростено ако може. :D

Повечето релета са като това на снимката
Изображение
85 маса
86 + от болтчето
30 + от акумулатора
87 към фаровете


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9361
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 07 дек 2008 12:33


Мисля форума заслужава една такава схема:

Изображение


Бири приемам по email, досега съм чертал на 7 инча дисплей. :lol:


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1217
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Мнениеот T.C.T. » Нед 07 дек 2008 12:39


По какво се определя колко "А" да е релето?

Пп:При палене не протича ли по силен ток?Има ли вариянт нещо да прегори?

Пп2:Колегата който е писал темата да обясни Вариянта със забавянето от 3сек при подаване на контакт. 8)


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Мнениеот jijibs » Нед 07 дек 2008 12:43


Колеги, аз имам едни такива въпроси: "към къси светлини" какво се има в предвид по-точно? И къде точно се осъществява връзката към късите светлини (ще се изолира ли превключвателя за светлините в купето)? Ще светят ли и габаритите отзад на стоповете? Не познавам ел.инсталацията на автомобила и затова питам. Ако някой може да постне ел.схема на ел.инсталацията по тази тема няма да е лошо.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9361
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 07 дек 2008 12:46


габарити отзад няма да светят, ако държиш на тях ти трябват още 3 бр 6 А диоди


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Мнениеот jijibs » Нед 07 дек 2008 12:47


Големината на тока зависи единствено от товара в случая ел.крушките (напрежението си 13-14 В).


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Мнениеот jijibs » Нед 07 дек 2008 12:51


аз лично смятам, че е най-добре да разполаме с ел.схемата на ел.инсталацията и да видим къде ще е най-добре да вържем контакта на релето.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9361
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 07 дек 2008 12:51


а да и потърсете във форума, че това е дискутирано


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1217
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Мнениеот T.C.T. » Нед 07 дек 2008 12:52


И още въпроси? :D

Каква роля играе връзката към "болтчето" ? Плюс при контакт ? :roll:
Ако ДА неможе ли да се хване на "+" при подаване на контакт през контактния ключ ?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9361
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 07 дек 2008 12:54


gadenmuxx написа:И още въпроси? :D

Каква роля играе връзката към "болтчето" ? Плюс при контакт ? :roll:
Ако ДА неможе ли да се хване на "+" при подаване на контакт през контактния ключ ?


играе + при ЗАПАЛВАНЕ на двигателя


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1217
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Мнениеот T.C.T. » Нед 07 дек 2008 13:09


Сега и ако кажете как става номера със закъснението?
Пп: Може ли да си приложи при ксенон?Има ли разлики?Какви?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Nasulov, ognqn и 6 госта