автоматично палене на светлините

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот enigma79 » Съб 18 юли 2009 12:11


пусни някаква схема :deal кое от каде и как,защо,дане сиго пантентовал,ще плащаме с каквото можем mhihi




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот enigma79 » Съб 18 юли 2009 16:46


ето че може и нее дискотека,платката има таймер зада се избегне неволни изкл.на светлините при разминаване с друг автомобил ето снимки mhihi и реших дае с един +от ключа за палене,като оригиналния ключа за фаровете стои,ако откаже платката или при влизане на тунел,както виждате съм разпоил диода за вкл.и съм го приместил от платката на таблото до фоторезистора :deal сега остава фината работа да реголирам при какъв интезитет да вкл. :applause:
Прикачени файлове
PICT0023_1.jpg
PICT0024_1.jpg
PICT0025_1.jpg
PICT0027_1.jpg
PICT0028_1.jpg


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот enigma79 » Нед 19 юли 2009 23:23


едно допълнение,пропуснал съм габаритите вече е оправено сега и те се вкл заедно с фаровете,как просто като направих мост от кабела който отива в фаровете,самоче там са 2ва кабела за всяка страна,друго сложих ключ на + от конт.ключ,поради простата пречина че нее удобно ако искаш да запалиш по тъмно,без да работятя фаровете,открих че така свързана платката се получава страничен ефект от платката по някакъв начин след изкл.на двг.се захранват вентилатора в купето и фаровете,това е при вкл.положение на ключа на фаровете,единственото решение е да сложа зумер,има и 2ри вариант да отделя 2рия + от платката и той да се захранва от + на фаровете посока фарове при активна фотоклетка,а другия + които е за захранване на платката само от конт.ключ :012: mhihi


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот jijibs » Пон 20 юли 2009 19:24


Аз пък смятам да си направя автом. включване чрез едно реле, което ми сложи газаджията. То превключва приблизително над 1500 оборота. Недостатък е че се превключва само когато съм на "газ", но пък като гледам реално едва ли съм изминал повече 100 км на бензин за 1 година. Ще включвам само късите за пред ченгелите. Тъкмо ще си пусна директни кабели от акумулатора :roll:


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот enigma79 » Пет 24 юли 2009 21:38


аз съм доволен,много хубава екстра въпреки че не съм я настроил още,искам да се включват на по светло,но и това ще стане скоро :bowdown просто палиш и след около 20 секунди хоп и габарити и къси или дълги ако съм я оставил на дълги :applause: единствено което не свети с тях е таблото,но нали копчето си работи проста цъквам и хоп светва пък и скоро ще слагам уве лампа в таблото,която ще е вързана към платката,отделно ще сложа и малко диоди вътре към стандартните крушки,просто замяна :012:


Потребителски аватар
goderzi
Мнения: 306
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
Контакти:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот goderzi » Съб 25 юли 2009 8:35


На мен преди на двойката един приятел ми го направи
с кабел,копче от свободните на таблото и два диода.
Всичко се влияеше от динамото.
Като започне да зарежда се включваха фаровете.
Имах два режима фарове:
Зимни (автоматични)
и летни(ръчни)
Така си карах 2 зими и така го продадох.
Но трябва да го питам ,как ставаше.
Много елементарно беше :)
Не ми се рискува обаче на четворката да пипа...
Малко грубо пипа :)
********
Вече съм с DRL 4
Купих си го за 30 лева
Монтираха ми го за 10 лева
И го вързахме към дългите светлини,които светят на 30%
Палят се бавно и бавно гаснат... като с реостат.
Много е яко :да:

Последна промяна от goderzi на Съб 21 ное 2009 10:52, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 03 окт 2009 15:23


имам едно питане , това малкото кабелче което е на алтернатора, при мен е включено с букса, буксата обаче е с две крачета а кабелчето излиза само от едното, може ли да ползвам второто краче за въпросното краче 86 на релето ?
Или да разклоня самото малко кабелче. И още нещо, това кабелче, за лампата която индикира проблеми със зарежденето ли е ?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот L&R » Съб 03 окт 2009 15:34


Не другото е извод за оборотомер за дизелови двигатели, а това дето е свързано е контролната лампа на таблото, има я жицата и вътре на снопа който ходи в таблото.
Елементарни схеми съм дал в началото на темата.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 03 окт 2009 18:19


направих го и аз, много съм доволен , сега да споделя неща , които установих и аз.
Репих вместо едно реле да сложа две, но се оказа безсмислено. Накрая като вързах единия фар на къса светлина (жълтия най-дебел кабел), пуснах да видя резултата и установих че светят и двата, което е нормално, но нещо не се усетих от началото. Сега трябва да намеря някъде това времереле и да направя да се пускат малко по късно, защото сега ги пали моментално. Но като цяло съм много доволен от резултата!

евала момчета :beer много полезен форум! :да:


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот gicho76 » Чет 22 окт 2009 18:41


за Passat B5 направих автоматично включване на светлините /DRL/ с едно реле за време най-долу на снимката, което ползва:
- захранване +12волта при контакт (ACC+) от жълт/черен кабел и маса кафяв от ключа за светлините или от самите крушки.
- сигнал от клема D+ на генератора /син/черен/, където излиза напрежение след запалване на мотора
/за Passat B5 - ползвам за DRL светлини втория реотан на H4 крушката в секцията за дълги светлини , която по принцип е един вид халогенни светлини във фара или точно DRL след май 2001г., но трябва да го има като поръчана екстра. Кабели - ляв фар -->бял/зелен кабел; десен фар --> няма кабел в снопа и запоявам директно на черен кабел на цокъла на крушката Н4. Така имам къси светлини и в двете секции нощем, като пусна другите от ключа./
След 20сек. от запалването релето включва светлините.

ако искате прекарайте ACC+ през контакт на някакво реле за 12V, като му подадете маса и +12V от кабела за габаритите, така ще се спира DRL-a при пускане на нормалните светлини от копчето.
Схемата може да се постави направо в двигателния отсег, там има всичко - маса, +12V при контакт, клема D+ на алтернатора и фарове.

ЕТО и една проста схемичка нахвърляна на PAINT за реле със забавен старт 20сек. /времето може да се променя, като смените резистора 22к на входа D+ с друг от 4,7к до 100к/:
Прикачени файлове
DRL.JPG
схема

Последна промяна от gicho76 на Пет 23 окт 2009 10:03, променено общо 12 пъти.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот emo-gar » Чет 22 окт 2009 22:44


Темата е огромна,не съм я ровил подробно,НО имам идея(неизбистрена още..)Та иде реч за следното:всички сме виждали едни тапички по вакуумната система на серво-усилвателя на спирачките.Ако свържем един вакуум ключ(пресостат,датчик) и през реле да палим DRL.Според мен това е идеално решение за удовлетворение на условието "запален двигател".Такъв датчик има в Нисана от нашия скромен автопарк(пали една ламБа на таблото,NC контакт)
п.с.Ако стане,то тогава изобщо нямаме работа в таблото,само отпред се поставя датчика,релето,бушонче.Хубаво е все пак захранването на оперативна верига да е през "контакт",иначе ще светят още известно време фаровете след гасене(вакуума не спада веднага)

П.С.Във връзка с правилната забележка в по-долния пост:Релето да е със "самозадръжка",като включи първия път(при палене)и си остава така до прекъсване на верига "контакт".Ще трябва реле с 2 чифта контакти(N.O.)

Последна промяна от emo-gar на Нед 25 окт 2009 19:16, променено общо 1 път.


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот tweemys » Съб 24 окт 2009 18:54


Какво става в колектора като подадеш газ ?
Турбо мотори?
Хитро като идея, но ще трябва да се комбинира с нещо друго.
само вакуум не е достатъчен.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот emo-gar » Нед 25 окт 2009 19:20


Направих едно допълнение в горния пост.По отношение на вакуума:взима се от тръбичките на серво/спирачки.При дизелите има отделна вакуум-помпа за целта,не се взима от смукателен колектор


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pas1.8mi » Нед 01 ное 2009 18:49


При условие,че ще получиш сигнала приблизително в един и същ момент с този от Алтернатора,просто ще си усложниш нещата!В твоя случай трябва да слагаш допълнителто датчик, а сигнала от Алтернатора си го ползваш директно без преработки!


Потребителски аватар
garmini
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 09 окт 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/с.Дебели лаг

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот garmini » Пет 20 ное 2009 22:36


Колеги помогнете моля Ви и кажете към кое тънко кабелче да закача кабела от релето.Става въпрос за голф 4 тди 90кс.Те са две и незнам към кое трябва и ме е страх да не изгоря нещо и затова питам.Имам предвид тънките кабелчета на алтернатора.Благодаря предварително



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта