автоматично палене на светлините
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: автоматично палене на светлините
пусни някаква схема кое от каде и как,защо,дане сиго пантентовал,ще плащаме с каквото можем
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: автоматично палене на светлините
ето че може и нее дискотека,платката има таймер зада се избегне неволни изкл.на светлините при разминаване с друг автомобил ето снимки и реших дае с един +от ключа за палене,като оригиналния ключа за фаровете стои,ако откаже платката или при влизане на тунел,както виждате съм разпоил диода за вкл.и съм го приместил от платката на таблото до фоторезистора сега остава фината работа да реголирам при какъв интезитет да вкл.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: автоматично палене на светлините
едно допълнение,пропуснал съм габаритите вече е оправено сега и те се вкл заедно с фаровете,как просто като направих мост от кабела който отива в фаровете,самоче там са 2ва кабела за всяка страна,друго сложих ключ на + от конт.ключ,поради простата пречина че нее удобно ако искаш да запалиш по тъмно,без да работятя фаровете,открих че така свързана платката се получава страничен ефект от платката по някакъв начин след изкл.на двг.се захранват вентилатора в купето и фаровете,това е при вкл.положение на ключа на фаровете,единственото решение е да сложа зумер,има и 2ри вариант да отделя 2рия + от платката и той да се захранва от + на фаровете посока фарове при активна фотоклетка,а другия + които е за захранване на платката само от конт.ключ
- jijibs
- Мнения: 698
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA
Re: автоматично палене на светлините
Аз пък смятам да си направя автом. включване чрез едно реле, което ми сложи газаджията. То превключва приблизително над 1500 оборота. Недостатък е че се превключва само когато съм на "газ", но пък като гледам реално едва ли съм изминал повече 100 км на бензин за 1 година. Ще включвам само късите за пред ченгелите. Тъкмо ще си пусна директни кабели от акумулатора
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: автоматично палене на светлините
аз съм доволен,много хубава екстра въпреки че не съм я настроил още,искам да се включват на по светло,но и това ще стане скоро просто палиш и след около 20 секунди хоп и габарити и къси или дълги ако съм я оставил на дълги единствено което не свети с тях е таблото,но нали копчето си работи проста цъквам и хоп светва пък и скоро ще слагам уве лампа в таблото,която ще е вързана към платката,отделно ще сложа и малко диоди вътре към стандартните крушки,просто замяна
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: автоматично палене на светлините
На мен преди на двойката един приятел ми го направи
с кабел,копче от свободните на таблото и два диода.
Всичко се влияеше от динамото.
Като започне да зарежда се включваха фаровете.
Имах два режима фарове:
Зимни (автоматични)
и летни(ръчни)
Така си карах 2 зими и така го продадох.
Но трябва да го питам ,как ставаше.
Много елементарно беше
Не ми се рискува обаче на четворката да пипа...
Малко грубо пипа
********
Вече съм с DRL 4
Купих си го за 30 лева
Монтираха ми го за 10 лева
И го вързахме към дългите светлини,които светят на 30%
Палят се бавно и бавно гаснат... като с реостат.
Много е яко
с кабел,копче от свободните на таблото и два диода.
Всичко се влияеше от динамото.
Като започне да зарежда се включваха фаровете.
Имах два режима фарове:
Зимни (автоматични)
и летни(ръчни)
Така си карах 2 зими и така го продадох.
Но трябва да го питам ,как ставаше.
Много елементарно беше
Не ми се рискува обаче на четворката да пипа...
Малко грубо пипа
********
Вече съм с DRL 4
Купих си го за 30 лева
Монтираха ми го за 10 лева
И го вързахме към дългите светлини,които светят на 30%
Палят се бавно и бавно гаснат... като с реостат.
Много е яко
Последна промяна от goderzi на Съб 21 ное 2009 10:52, променено общо 2 пъти.
Re: автоматично палене на светлините
имам едно питане , това малкото кабелче което е на алтернатора, при мен е включено с букса, буксата обаче е с две крачета а кабелчето излиза само от едното, може ли да ползвам второто краче за въпросното краче 86 на релето ?
Или да разклоня самото малко кабелче. И още нещо, това кабелче, за лампата която индикира проблеми със зарежденето ли е ?
Или да разклоня самото малко кабелче. И още нещо, това кабелче, за лампата която индикира проблеми със зарежденето ли е ?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: автоматично палене на светлините
Не другото е извод за оборотомер за дизелови двигатели, а това дето е свързано е контролната лампа на таблото, има я жицата и вътре на снопа който ходи в таблото.
Елементарни схеми съм дал в началото на темата.
Елементарни схеми съм дал в началото на темата.
Re: автоматично палене на светлините
направих го и аз, много съм доволен , сега да споделя неща , които установих и аз.
Репих вместо едно реле да сложа две, но се оказа безсмислено. Накрая като вързах единия фар на къса светлина (жълтия най-дебел кабел), пуснах да видя резултата и установих че светят и двата, което е нормално, но нещо не се усетих от началото. Сега трябва да намеря някъде това времереле и да направя да се пускат малко по късно, защото сега ги пали моментално. Но като цяло съм много доволен от резултата!
евала момчета много полезен форум!
Репих вместо едно реле да сложа две, но се оказа безсмислено. Накрая като вързах единия фар на къса светлина (жълтия най-дебел кабел), пуснах да видя резултата и установих че светят и двата, което е нормално, но нещо не се усетих от началото. Сега трябва да намеря някъде това времереле и да направя да се пускат малко по късно, защото сега ги пали моментално. Но като цяло съм много доволен от резултата!
евала момчета много полезен форум!
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: автоматично палене на светлините
за Passat B5 направих автоматично включване на светлините /DRL/ с едно реле за време най-долу на снимката, което ползва:
- захранване +12волта при контакт (ACC+) от жълт/черен кабел и маса кафяв от ключа за светлините или от самите крушки.
- сигнал от клема D+ на генератора /син/черен/, където излиза напрежение след запалване на мотора
/за Passat B5 - ползвам за DRL светлини втория реотан на H4 крушката в секцията за дълги светлини , която по принцип е един вид халогенни светлини във фара или точно DRL след май 2001г., но трябва да го има като поръчана екстра. Кабели - ляв фар -->бял/зелен кабел; десен фар --> няма кабел в снопа и запоявам директно на черен кабел на цокъла на крушката Н4. Така имам къси светлини и в двете секции нощем, като пусна другите от ключа./
След 20сек. от запалването релето включва светлините.
ако искате прекарайте ACC+ през NС контакт на някакво реле за 12V, като му подадете маса и +12V от кабела за габаритите, така ще се спира DRL-a при пускане на нормалните светлини от копчето.
Схемата може да се постави направо в двигателния отсег, там има всичко - маса, +12V при контакт, клема D+ на алтернатора и фарове.
ЕТО и една проста схемичка нахвърляна на PAINT за реле със забавен старт 20сек. /времето може да се променя, като смените резистора 22к на входа D+ с друг от 4,7к до 100к/:
- захранване +12волта при контакт (ACC+) от жълт/черен кабел и маса кафяв от ключа за светлините или от самите крушки.
- сигнал от клема D+ на генератора /син/черен/, където излиза напрежение след запалване на мотора
/за Passat B5 - ползвам за DRL светлини втория реотан на H4 крушката в секцията за дълги светлини , която по принцип е един вид халогенни светлини във фара или точно DRL след май 2001г., но трябва да го има като поръчана екстра. Кабели - ляв фар -->бял/зелен кабел; десен фар --> няма кабел в снопа и запоявам директно на черен кабел на цокъла на крушката Н4. Така имам къси светлини и в двете секции нощем, като пусна другите от ключа./
След 20сек. от запалването релето включва светлините.
ако искате прекарайте ACC+ през NС контакт на някакво реле за 12V, като му подадете маса и +12V от кабела за габаритите, така ще се спира DRL-a при пускане на нормалните светлини от копчето.
Схемата може да се постави направо в двигателния отсег, там има всичко - маса, +12V при контакт, клема D+ на алтернатора и фарове.
ЕТО и една проста схемичка нахвърляна на PAINT за реле със забавен старт 20сек. /времето може да се променя, като смените резистора 22к на входа D+ с друг от 4,7к до 100к/:
Последна промяна от gicho76 на Пет 23 окт 2009 10:03, променено общо 12 пъти.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: автоматично палене на светлините
Темата е огромна,не съм я ровил подробно,НО имам идея(неизбистрена още..)Та иде реч за следното:всички сме виждали едни тапички по вакуумната система на серво-усилвателя на спирачките.Ако свържем един вакуум ключ(пресостат,датчик) и през реле да палим DRL.Според мен това е идеално решение за удовлетворение на условието "запален двигател".Такъв датчик има в Нисана от нашия скромен автопарк(пали една ламБа на таблото,NC контакт)
п.с.Ако стане,то тогава изобщо нямаме работа в таблото,само отпред се поставя датчика,релето,бушонче.Хубаво е все пак захранването на оперативна верига да е през "контакт",иначе ще светят още известно време фаровете след гасене(вакуума не спада веднага)
П.С.Във връзка с правилната забележка в по-долния пост:Релето да е със "самозадръжка",като включи първия път(при палене)и си остава така до прекъсване на верига "контакт".Ще трябва реле с 2 чифта контакти(N.O.)
п.с.Ако стане,то тогава изобщо нямаме работа в таблото,само отпред се поставя датчика,релето,бушонче.Хубаво е все пак захранването на оперативна верига да е през "контакт",иначе ще светят още известно време фаровете след гасене(вакуума не спада веднага)
П.С.Във връзка с правилната забележка в по-долния пост:Релето да е със "самозадръжка",като включи първия път(при палене)и си остава така до прекъсване на верига "контакт".Ще трябва реле с 2 чифта контакти(N.O.)
Последна промяна от emo-gar на Нед 25 окт 2009 19:16, променено общо 1 път.
Re: автоматично палене на светлините
Какво става в колектора като подадеш газ ?
Турбо мотори?
Хитро като идея, но ще трябва да се комбинира с нещо друго.
само вакуум не е достатъчен.
Турбо мотори?
Хитро като идея, но ще трябва да се комбинира с нещо друго.
само вакуум не е достатъчен.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: автоматично палене на светлините
Направих едно допълнение в горния пост.По отношение на вакуума:взима се от тръбичките на серво/спирачки.При дизелите има отделна вакуум-помпа за целта,не се взима от смукателен колектор
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: автоматично палене на светлините
При условие,че ще получиш сигнала приблизително в един и същ момент с този от Алтернатора,просто ще си усложниш нещата!В твоя случай трябва да слагаш допълнителто датчик, а сигнала от Алтернатора си го ползваш директно без преработки!
- garmini
- Мнения: 53
- Регистриран на: Чет 09 окт 2008 21:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/с.Дебели лаг
Re: автоматично палене на светлините
Колеги помогнете моля Ви и кажете към кое тънко кабелче да закача кабела от релето.Става въпрос за голф 4 тди 90кс.Те са две и незнам към кое трябва и ме е страх да не изгоря нещо и затова питам.Имам предвид тънките кабелчета на алтернатора.Благодаря предварително
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта