Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
sam_si
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 19 мар 2018 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Мнениеот sam_si » Вто 20 мар 2018 7:27


Здравейте, искам да си направя импулсно зарядно за акумулатор,(поради малките му размери),но не знам как :( .Аз съм новобранец в тази сфера , единственото което знам е да държа поялника и означенията на елементите.Акумулатора който е на колата ми е 75 AH, но бих желал схема на зарядно до 100AH
Ще се радвам ако срешана хора който с радост ще ми помогнат, без да гръмне акумулатора или къщата.

Някой гледали ли е тази схема готова направена дали върши работа :
http://www.elimex.bg/product/120169/kit ... tl494.html

И тази схема ? Качествена ли е върши ли работа има ли защита при късо съединение на изхода ( допреш клеймите на обратно, или размениш клеймата "+" и "-"
http://cxem.net/comp/comp77.php




Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Мнениеот petarkolev » Чет 10 май 2018 8:14


Ето тази преработка на ПЦ захр. съм направил и работи идеално, има защита от късо съединение. Напрежението се регулира от 2-25в. Неможах да докарам регулирането на тока ама и така е добре. Искам само да добавя, че имам резерви към зареждането на акумулатор оловен с импулсен ток. За сега ползвам устройството като лабораторен източник за различни мои проекти.

http://www.img-share.eu/main/image_view ... 93.jpg.htm


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 16 май 2018 9:19


Преди 2г. си взех от Лидл но не ми хареса това че не може да зарежда акумулатори който са паднали под 15,5v, затова реших да си направя от захранване.

Най лесно се преработват тези захранвания с интегрална схема TL494 или K7500 понеже са идентични. Въпреки че навсякъде се говори че TL494 е най разпространена то аз едвам я открих :biggrin В пункта за вторични суровини разглобих над 20 захранвания и едва успях да събера 3 броя с TL494.

Както всички казват по хубаво е да се извадят ненужните елементи от +3,3 и +5в за да не създават излишни проблеми но, аз си ги оставих понеже не ми се занимаваше.
Цялата процедура в преработката на захранването е да се смени резистора който е между краче 1 на интегралната схема и +12в. На негово място можете са си поставите потенциометър с който да си регулирате напрежението по ваш избор или друг резистор който да ви го стабилизира на 14-14,5в.
В някое по качествено захранване може да има и защита по напрежение която да изключва захранването ако превиши 14в примерно. Защитата се премахва много лесно като се извади ценеровия диод. Той се открива за секунди. Свързан е между +12в и маса.
При каквито и да е манипулации задължително пускайте зарядното през крушка 220v 40w за да избегнете :bishop

Тока си го стабилизирах с помощта на 4 резистора от по 1ом 5W (2х2). На второто захранване сложих 2х1ом 10w което си е същото :smile Така тока не превишава 6А.

Сложих си и защита против погрешно свързване на акумулатора понеже ще е фатално за захранването.
Защитата от погрешно свързване е същата като на Лидълското зарядно: Изображение
Използвах старо реле с нормално отворени контакти изостанало ми от колата.
Защита от късо си я има вградена в самото захранване.

И ето какво сглоби аматьор като мен :icon_razz

Тук захранването е включено без акумулатор. Подава 14,7в но на клемите няма напрежение докато не се закачи акумулатора и не сработи релето от защитата.
Изображение


Тук сме объркали клемите и защитата светва в червено.
Изображение


Вече е свързан правилно и светва зелено. Зареждането е започнало и акумулатора е почти към края си. Тока е спаднал на 0,6А. При напълно зареден мисля че отчита 0,48 но уреда е свързан преди защитата с релето така че той отчита и консумацията на самото реле.
Изображение


Ето и от вътре как е. Голяма плетеница е станала ама кой ли ще го гледа от вътре :mhihi В ляво се вижда автомобилното реле а на радиаторите се виждат 4-те резистора за ограничаване на тока (приемам критики за начина по който съм закрепил резисторите).
Изображение


При много разреден акумулатор тока не превишава 6А. След зареждането пада под 0,5А. Напрежението никога не се вдига над 14,4-14,5в.

Недостатъците тук са:
Също като при лидълското. При акумулатор паднал под 8-9в релето от защитата не сработва и не може да започне зареждането!
При спиране на тока релето остава активно и може да разреди акумулатора но консумацията му е незначителна и това ще отнеме дни или седмици а толкова време надали ще стойте без ток.

При второто захранване съм добавил един бутон с който принудително да активирам зареждането ако акумулатора е под 8-9в. Добавих същи и още едно копче с което махам ограничението по ток с цел бърз заряд, зареждане на акумулатори над 100Аh или за чистене на ръжда от стари инструменти :biggrin



Помощни материали (на Руски):
Защита: http://diodnik.com/zashhita-ot-perepolyusovki-na-rele/
http://diodnik.com/poleznye-sxemy/zaryadnye-ustrojstva/

Тук има предостатъчно информация за преработката на различните видове захранвания и защити.



П.П: След като си купих нов акумулатор даже не се и сещам за зарядните :mrgreen Така че вместо да се занимавате с рисковани преработки на стари китайски захранвания може просто да смените акумулатора.


Дано съм бил полезен :beer



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта