Здравейте, искам да си направя импулсно зарядно за акумулатор,(поради малките му размери),но не знам как :( .Аз съм новобранец в тази сфера , единственото което знам е да държа поялника и означенията на елементите.Акумулатора който е на колата ми е 75 AH, но бих желал схема на зарядно до 100AH
Ще се радвам ако срешана хора който с радост ще ми помогнат, без да гръмне акумулатора или къщата.
Някой гледали ли е тази схема готова направена дали върши работа :
http://www.elimex.bg/product/120169/kit ... tl494.html
И тази схема ? Качествена ли е върши ли работа има ли защита при късо съединение на изхода ( допреш клеймите на обратно, или размениш клеймата "+" и "-"
http://cxem.net/comp/comp77.php
Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Ето тази преработка на ПЦ захр. съм направил и работи идеално, има защита от късо съединение. Напрежението се регулира от 2-25в. Неможах да докарам регулирането на тока ама и така е добре. Искам само да добавя, че имам резерви към зареждането на акумулатор оловен с импулсен ток. За сега ползвам устройството като лабораторен източник за различни мои проекти.
http://www.img-share.eu/main/image_view ... 93.jpg.htm
http://www.img-share.eu/main/image_view ... 93.jpg.htm
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...
Преди 2г. си взех от Лидл но не ми хареса това че не може да зарежда акумулатори който са паднали под 15,5v, затова реших да си направя от захранване.
Най лесно се преработват тези захранвания с интегрална схема TL494 или K7500 понеже са идентични. Въпреки че навсякъде се говори че TL494 е най разпространена то аз едвам я открих В пункта за вторични суровини разглобих над 20 захранвания и едва успях да събера 3 броя с TL494.
Както всички казват по хубаво е да се извадят ненужните елементи от +3,3 и +5в за да не създават излишни проблеми но, аз си ги оставих понеже не ми се занимаваше.
Цялата процедура в преработката на захранването е да се смени резистора който е между краче 1 на интегралната схема и +12в. На негово място можете са си поставите потенциометър с който да си регулирате напрежението по ваш избор или друг резистор който да ви го стабилизира на 14-14,5в.
В някое по качествено захранване може да има и защита по напрежение която да изключва захранването ако превиши 14в примерно. Защитата се премахва много лесно като се извади ценеровия диод. Той се открива за секунди. Свързан е между +12в и маса.
При каквито и да е манипулации задължително пускайте зарядното през крушка 220v 40w за да избегнете
Тока си го стабилизирах с помощта на 4 резистора от по 1ом 5W (2х2). На второто захранване сложих 2х1ом 10w което си е същото Така тока не превишава 6А.
Сложих си и защита против погрешно свързване на акумулатора понеже ще е фатално за захранването.
Защитата от погрешно свързване е същата като на Лидълското зарядно:
Използвах старо реле с нормално отворени контакти изостанало ми от колата.
Защита от късо си я има вградена в самото захранване.
И ето какво сглоби аматьор като мен
Тук захранването е включено без акумулатор. Подава 14,7в но на клемите няма напрежение докато не се закачи акумулатора и не сработи релето от защитата.
Тук сме объркали клемите и защитата светва в червено.
Вече е свързан правилно и светва зелено. Зареждането е започнало и акумулатора е почти към края си. Тока е спаднал на 0,6А. При напълно зареден мисля че отчита 0,48 но уреда е свързан преди защитата с релето така че той отчита и консумацията на самото реле.
Ето и от вътре как е. Голяма плетеница е станала ама кой ли ще го гледа от вътре В ляво се вижда автомобилното реле а на радиаторите се виждат 4-те резистора за ограничаване на тока (приемам критики за начина по който съм закрепил резисторите).
При много разреден акумулатор тока не превишава 6А. След зареждането пада под 0,5А. Напрежението никога не се вдига над 14,4-14,5в.
Недостатъците тук са:
Също като при лидълското. При акумулатор паднал под 8-9в релето от защитата не сработва и не може да започне зареждането!
При спиране на тока релето остава активно и може да разреди акумулатора но консумацията му е незначителна и това ще отнеме дни или седмици а толкова време надали ще стойте без ток.
При второто захранване съм добавил един бутон с който принудително да активирам зареждането ако акумулатора е под 8-9в. Добавих същи и още едно копче с което махам ограничението по ток с цел бърз заряд, зареждане на акумулатори над 100Аh или за чистене на ръжда от стари инструменти
Помощни материали (на Руски):
Защита: http://diodnik.com/zashhita-ot-perepolyusovki-na-rele/
http://diodnik.com/poleznye-sxemy/zaryadnye-ustrojstva/
Тук има предостатъчно информация за преработката на различните видове захранвания и защити.
П.П: След като си купих нов акумулатор даже не се и сещам за зарядните Така че вместо да се занимавате с рисковани преработки на стари китайски захранвания може просто да смените акумулатора.
Дано съм бил полезен
Най лесно се преработват тези захранвания с интегрална схема TL494 или K7500 понеже са идентични. Въпреки че навсякъде се говори че TL494 е най разпространена то аз едвам я открих В пункта за вторични суровини разглобих над 20 захранвания и едва успях да събера 3 броя с TL494.
Както всички казват по хубаво е да се извадят ненужните елементи от +3,3 и +5в за да не създават излишни проблеми но, аз си ги оставих понеже не ми се занимаваше.
Цялата процедура в преработката на захранването е да се смени резистора който е между краче 1 на интегралната схема и +12в. На негово място можете са си поставите потенциометър с който да си регулирате напрежението по ваш избор или друг резистор който да ви го стабилизира на 14-14,5в.
В някое по качествено захранване може да има и защита по напрежение която да изключва захранването ако превиши 14в примерно. Защитата се премахва много лесно като се извади ценеровия диод. Той се открива за секунди. Свързан е между +12в и маса.
При каквито и да е манипулации задължително пускайте зарядното през крушка 220v 40w за да избегнете
Тока си го стабилизирах с помощта на 4 резистора от по 1ом 5W (2х2). На второто захранване сложих 2х1ом 10w което си е същото Така тока не превишава 6А.
Сложих си и защита против погрешно свързване на акумулатора понеже ще е фатално за захранването.
Защитата от погрешно свързване е същата като на Лидълското зарядно:
Използвах старо реле с нормално отворени контакти изостанало ми от колата.
Защита от късо си я има вградена в самото захранване.
И ето какво сглоби аматьор като мен
Тук захранването е включено без акумулатор. Подава 14,7в но на клемите няма напрежение докато не се закачи акумулатора и не сработи релето от защитата.
Тук сме объркали клемите и защитата светва в червено.
Вече е свързан правилно и светва зелено. Зареждането е започнало и акумулатора е почти към края си. Тока е спаднал на 0,6А. При напълно зареден мисля че отчита 0,48 но уреда е свързан преди защитата с релето така че той отчита и консумацията на самото реле.
Ето и от вътре как е. Голяма плетеница е станала ама кой ли ще го гледа от вътре В ляво се вижда автомобилното реле а на радиаторите се виждат 4-те резистора за ограничаване на тока (приемам критики за начина по който съм закрепил резисторите).
При много разреден акумулатор тока не превишава 6А. След зареждането пада под 0,5А. Напрежението никога не се вдига над 14,4-14,5в.
Недостатъците тук са:
Също като при лидълското. При акумулатор паднал под 8-9в релето от защитата не сработва и не може да започне зареждането!
При спиране на тока релето остава активно и може да разреди акумулатора но консумацията му е незначителна и това ще отнеме дни или седмици а толкова време надали ще стойте без ток.
При второто захранване съм добавил един бутон с който принудително да активирам зареждането ако акумулатора е под 8-9в. Добавих същи и още едно копче с което махам ограничението по ток с цел бърз заряд, зареждане на акумулатори над 100Аh или за чистене на ръжда от стари инструменти
Помощни материали (на Руски):
Защита: http://diodnik.com/zashhita-ot-perepolyusovki-na-rele/
http://diodnik.com/poleznye-sxemy/zaryadnye-ustrojstva/
Тук има предостатъчно информация за преработката на различните видове захранвания и защити.
П.П: След като си купих нов акумулатор даже не се и сещам за зарядните Така че вместо да се занимавате с рисковани преработки на стари китайски захранвания може просто да смените акумулатора.
Дано съм бил полезен
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 194 госта