Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Мнениеот WDW » Сря 14 дек 2005 2:08


Всеки, който има досег с ПЦ-тата все някъде по шкафовете има старо захранване!Не го изхвърляйте ами си направете зарядно за акумулатора и ще върши чудна работа! А и най-важното винаги може да си стои в багажника !
Ето аз какво имъдрувах:
Взимате едно такова дръвце:


Махате ненужното ! В случая елементите по канала на 3,3В,-12В и -5в!
5-те В служата в случая за вентилатора , а от 12-те се зарежда!
Само трябва да се промени делителя за следене на изходните напрежения!!Там където трябва да има тримерче(в повечето случай то липсва)!
[url=http://[/img]http://[/img[/url]
==[url=http://www[/url]========

А ето го и готовият резултат :

[url=http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?[/img]http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?[/img[/url]

И всичко това със съвсем малка инвестиция !! :wink:

Последна промяна от WDW на Пет 13 апр 2007 10:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Сря 14 дек 2005 2:57


Забравяш АТХ захранванията ;).. ако не ми се спеше толкоз щяш да драсна няколко реда...


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 14 дек 2005 9:35


Аз имам едно, което само си стана на зарядно за акумулатор :):):) След като нещо се разби, изгоря ми хард-а и избомби всички кондензатори по старото ми дъно (аз си запоих нови с руския поялник и си работеше), абе свалям го аз, меря - на 12V дава 14.8V, на 5V дава 8V и тн. :):) Та мойто направо си е готово...та ако на някой му трябва ще му кажа каква е марката...просто го оставяш малко да поработи и то само ще се настрои :)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 14 дек 2005 9:49


С промяна на изходното напрежение вече става. Само ако искаш вкарай малко повече подробности за да могат повечко хора да се пробват.
За какво е втория LED. ?


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 14 дек 2005 10:11


наистина дай малко повече инфо че имам няколко захранвания в излишък...


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 14 дек 2005 13:47


A токоограничение?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 14 дек 2005 13:52


zmej написа:A токоограничение?

Е няма чак такива екстри като се изравнят двете напрежения се надяваш и тока да спре :twisted:
А стартовия WDW да каже на разреден акумулатор колко е измерил :roll:

Последна промяна от L&R на Сря 14 дек 2005 16:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 14 дек 2005 16:00


Това горе е АТХ захранване !!
Единия лед е - power , а вторият -charge !! Захранването се включва само когато е свързано към акумулатора !!!
Токоограничение за какво ти е ?? Фиксираш някакъв оптимален ток и акумулатора като си се зареди , тока си се ограничава !!! И горе-долу може до към 1 А да се ограничи !!!


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2636
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 14 дек 2005 19:38


Don't try this at home!!!!!!!!

Изкам да отбележа на хората,които не знаят,че тези захранвания могат да гърмят по горе описания начин.Има и високи напрежения достигащи до 350V.Моля не правете това в къщи.Ползвайте услугите на специалист.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 15 дек 2005 13:10


WDW написа:Токоограничение за какво ти е ?? Фиксираш някакъв оптимален ток и акумулатора като си се зареди , тока си се ограничава !!! И горе-долу може до към 1 А да се ограничи !!!


Токоограничение ли за какво ми е? Screwy
Ми щото източник на напрежение може и да зарежда паднала батерия и с над 50А (зависи колко време обаче, може и 1/4 секунда mhihi ). А това не е добре и за батерията (ако не и за зарядното), сам знаеш. А ако батерията ти е добре, що ще я зареждаш... mhihi
И щото всички читави зарядни са с токоограничение - ограничава по ток (колкото си го нагласиш - зависи от батерията - кеф ти 5, 10, 15А) докато напрежението стигне номиналното, и оттам кара по напрежение...

Как ограничаваш тока? Ползваш токовата защита в първичната страна ли?


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 15 дек 2005 23:08


zmej написа:[

Как ограничаваш тока? Ползваш токовата защита в първичната страна ли?


Да! Тя е най-подходяща за целта !!!


bbb
Мнения: 46
Регистриран на: Пет 07 яну 2005 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bbb » Пон 16 яну 2006 11:45


Все пак може ли малко по-подробна информация. Как да го направия? Тук имам 4-5 стари захранвания и спокойно мога да се помъча с едното. Гледам че на 12-е волта е 9А, това достатъчно ли е или трябва да го огранича по някакъв начин. Предварително Благодария ;) И задължително ли е да махна другите напрежения?


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пон 16 яну 2006 15:50


По-добре би било да ги махнеш ненужните напрежения!


Потребителски аватар
komm
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 23 юли 2007 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Мнениеот komm » Нед 08 мар 2009 10:13


Защо тази тема умря? Ако някой е направил нещо нека се похвали и сподели.Иначе ще взема да пусна една нова тема.


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Зарядно за акумулатор от ПЦ-захранване...

Мнениеот jijibs » Нед 08 мар 2009 16:37


Ето интересна информация по темата.

http://cxem.net/comp/comp77.php



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта