Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
crazzy
Мнения: 159
Регистриран на: Нед 18 дек 2005 11:09
Автомобил: VW Passat B7 Ecofuel
Двигател:
Местоположение: София

Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот crazzy » Съб 31 яну 2009 12:05


Предполагам много от колегите са имали подобен проблем, който неминуемо се появава при повечето стари коли, а именно проблема със заключванета на колата. Обикновенно това е съпроводено със продължително бръмчене на компресора във багажника, като автомобила остава отключен.
Проблема се състои в това, че моторчето на компресора се зацапва от продължителна работа и не може да завърти хубаво, за да заключи колата. Правейки такава профилактика избягваме безмисленото закупуване но нов мотор (втора употреба).

При мен този проблем се появи преди 2 години, тогава не снимах, но този път мисля че подобна тема би била полезна на мнозина тук :D

Необходими инструменти: две отверки (малка и голяма), малка кръстата отверка, продълговати клещи с тънки щипци, ситна крука (800), може и по-ситна, спирт и клечки за уши.

Започваме с разкачване и изваждане на компресора от багажника, който се намира в десния край на колата, обикновенно стои в стереопорена обвивка, захванат с гумен ластик към купето. Разкачаме гумената тръба за въздуха, както и захранването му.
Изображение

След като сме разкачили компресора, сваляме капака му внимателно без усилие.
Изображение
Изображение
Изображение
Изваждаме внимателно платката за управление на компресора, надигайки внимателно с отверка в четирите края.
Изображение
Ето как изглежда платката:
Изображение
Изображение
Отделените части може да ги събираме в капака на компресора настрани от него.
След това развиваме трите болта, които захващат центробежния барабан на мотора.
Изображение
Изображение
Изображение
Внимателно отделяма капака на барабана, заедно със четирите перки, които са поставени вътре в него.
Изображение
Изображение
Издърпваме пластмасовия ексцентрик, който е захванат на оста на мотора, за да можем да освободим останалата (долната част)от бакелитния барабан.
Изображение
Изображение
За да извадим мотора извън кутията, е необходима да изтеглим четирите гумени тампона с които е захванат мотора. Това става посредством тънки клещи. Това е трудната част от ремонта, целта е тампоните да останат здрави...
Изображение
Изображение
По-лесно ваденото става чрез захващане на металната основа със клещите, а не директно на тампона, след като подаде тогава вече може да хванем и издърпаме директно тампоните в четирете края.
Изваждаме мотора и правим внимателен оглед.
Изображение
Изображение
Изображение
За да махнем металната част от горнат част на мотора, е необходимо да развием двата малки болта които са показани на снимката.
Изображение
Изображение
Изображение
Ето как изглежда мотора, след като свалим металната част от горната му страна, заедно със пластмасовата основа и гумените тампони.
Изображение
Изображение
В случая моят мотор беше разглабян веднъж, и не изглежда много добре (беше лепен и това наложи почукване в основата му за да се отлепи), липсват му двете метални уши, които захващат долната пластмасова част на мотора към металното тяло. Тези уши доста трудно се изправят, като при мен дори бяха отчупени с оглед запазване на пластмасовата част, в която са поставени четките.
Изображение
Слад като изправим двете метални уши в долната част на мотора, най-лесният начин да извадим вътрешността му е чрез леки почуквания по оста в горната част (използваме клещи), показано по-долу:
Изображение
Изображение
При избиването на оста на ротора, може да придържаме долната чест леко за да не изпадне изведнъж и така да увредим четките.
Ето как изглежда разглобеният мотор.....
металнат част с магнитите (статора):
Изображение
четкодържателя:
Изображение
зацапания ротор с двете му подложки:
Изображение
Именно точно зацапания края на ротора пречи на четките да контактуват хубаво и да създават достатъчно силен ток, за да може компресора да произведе достатъчно силно налягане и количество въздух за да се заключи автомобила.
Изображение
Разглобения мотор, заедно със всички детайли, почистваме изцяло със клечки за уши натопени във спирт, като така премахваме финната пепел от графит четките.
Изображение
Резултата е видим:
Изображение
След като приключим със клечките и спирта, почистваме часта от ротора, където контактуват четките със финна шкурка до блясък, след което отново внимателно почистваме със спирт:
Изображение
Изображение
Изображение
След като сме почистили мотора, започваме неговото сглабяне по обратния ред, започваме първо със четкодържателя към долната част на ротора...
Изображение
след това вкарваме сглобената част в почистения статор, като оказваме лек обратен натиск по оста в горната част за да изпадне четкодържателя от притегателната сила на двата магнита.
Сглобеният мотор:
Изображение
Събираме останалите неща и обратно в кутията, като изтегляме четирете гумени тампона от обратната страна за да фиксираме сглобения мотор в корпуса. Монтираме барабана с четирите перки, поставяме капака му и завиваме трите болта, поставяме и платката обратно (управляващия блок).

Забележка: при монтирането на бакелитения барабан вероятността да объркаме позицията е невъзможна, поради канала който върви отстрани на него. Монтираме обратно пластмасовия капак и остава единствено да закачим компресора обратно към системата.

Успех на всеки един заел се с този лек но ефикасен ремонт :D

Последна промяна от crazzy на Съб 31 яну 2009 23:28, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Дашо
Пернишки бек
Мнения: 6104
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот Дашо » Съб 31 яну 2009 14:09


:bowdown :bowdown :bowdown
Поздравления!
Ето това е перфектна тема за "Направи си сам"-подробно обяснение и богат снимков материал!
Скоро смятам и аз да извърша подобна процедура, като твоята тема колега, ще ми бъде много от полза! :wink:


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот aradovanov » Съб 31 яну 2009 15:53


Ако мога да добавя: По малко масълце на месинговите втулки няма да е излишно.

Добра тема, още по-добре онагледена!


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1180
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот jagler » Съб 31 яну 2009 19:16


много хубаво ,но при мен беше изгоряла помпата от влага в нея и платката...за това взех втора ръка за 70лв. целия модул :wink:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5286
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf MK 4 1.9TDI Pasat 35i 1.9TDI
Двигател: MK 4 98 AHF 35i 1993 1Z
Местоположение: Русе.....0877 964 160

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот znainainai » Съб 31 яну 2009 21:24


Един жокер и от мен ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО е да се огледа много добре платката за напукани спойки често явление са при компресорчетата на VW :idea:


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1829
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот racing_team_vidin » Съб 31 яну 2009 22:50


темата е найстина полезна :bowdown

Последна промяна от racing_team_vidin на Нед 01 фев 2009 9:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
crazzy
Мнения: 159
Регистриран на: Нед 18 дек 2005 11:09
Автомобил: VW Passat B7 Ecofuel
Двигател:
Местоположение: София

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот crazzy » Съб 31 яну 2009 23:30


racing_team_vidin написа:съжалавам за офф-а: само при мен ли излиза една снимка която не би трябвало да е там, или това принципа на работа на компресора mhihi
П.П темата е найстина полезна

ами така като качваме снимките от друго място, а не директно във сайта, качих отново липсващата снимка. дано занапред всички снимки са ок

п.п. останах изненадан като видях каква снимка има в темата ми :shock


Потребителски аватар
m2595
Мнения: 1025
Регистриран на: Нед 31 авг 2008 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Провадия

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот m2595 » Нед 01 фев 2009 1:47


Впечатлен съм! :да: Но имам въпрос. При Ауди Б5 по същия начин ли протича процедурата?


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот PESHERLAN » Вто 03 фев 2009 10:04


Браво Ники,Евала бате!!!Още утре ще се заема да си оправя и мойто!!! :да:

Впечатлен съм! Но имам въпрос. При Ауди Б5 по същия начин ли протича процедурата?


Ако е с вакуумно заключване като показаното в темата-Да!! :wink:


Потребителски аватар
Rieger-GTO
Мнения: 300
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот Rieger-GTO » Вто 03 фев 2009 11:49


Ето така трябва да се обяснява в една тема.Браво колега много добър пример за всички останали.
Колкото до компресорите това е най-редкият срещан проблем който си описал.Повечето свършват изгорели или с износени колектори.Моторите са 2 вида къси и дълги,а електрониката(платката)съм срещал най-различни за голфове.Задай си въпроса защо е стигнал до това положение.В повечето случай се откачат(скъсват,открепят) свързващите въздушни тръбички по-някоя от магистралите които карат компресора да работи до включване на защитата която е 10 сек.На някой компресори дори забравя да се вкл. и работи до изгаряне.Хубвао е да се направи тази профилактика ако на някой компресор е сработвала защитата,това значи че колектора ще бъде износен повече от нормалното.
п.п ротора ако има спасение го карам на стругаря там обира и ръбчето на колектора което се е образувало от износването.Става по-фино.Успех на всички които смятат да се хванат с тази процедура.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 620
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот Krasi » Вто 03 фев 2009 15:45


Бравос колега, отдавна знаех, че компресорчетата са ти слабост :D
Дано не ми се налага, но ако се случи - направо ти го нося у вас, после ще черпя


Потребителски аватар
passat9a
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 02 мар 2007 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот passat9a » Пет 06 фев 2009 17:04


:applause: браво колега такмо сам на този хал в момента.


Потребителски аватар
amigoto777
Мнения: 254
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот amigoto777 » Сря 09 дек 2009 19:36


моето модулче тази вечер ми направи проблем ручи постоянно та се наложи да го изключа от буксата.Какво ли може да е станало.Щом бучи значи моторчето не е изгоряло... та какво ще да е това.Жената ми каза че се е чуло някакво пукани катно си е тръгнала с колата и ми се обади пред блока за да ми съобщи за проблема.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5286
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf MK 4 1.9TDI Pasat 35i 1.9TDI
Двигател: MK 4 98 AHF 35i 1993 1Z
Местоположение: Русе.....0877 964 160

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот znainainai » Сря 09 дек 2009 20:06


Неплътна система затова работи постоянно или докато изключи защитата.
Към колегата амигото каква е колата? ако е МК3 виж в маншона на шофьорската врата там най-често се изважда маркучето. Има вариант който е гаден да се е спукала машинка във някоя от вратите ( МК3 са едно цяло със бравата).


Потребителски аватар
amigoto777
Мнения: 254
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III

Мнениеот amigoto777 » Чет 10 дек 2009 20:17


Голф 3 абу е колата ,е поне малко ме успокоихте че не е изгоряло нещо.Събота разглабям и съобщавам за стореното.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: sashee и 9 госта