Предполагам много от колегите са имали подобен проблем, който неминуемо се появава при повечето стари коли, а именно проблема със заключванета на колата. Обикновенно това е съпроводено със продължително бръмчене на компресора във багажника, като автомобила остава отключен.
Проблема се състои в това, че моторчето на компресора се зацапва от продължителна работа и не може да завърти хубаво, за да заключи колата. Правейки такава профилактика избягваме безмисленото закупуване но нов мотор (втора употреба).
При мен този проблем се появи преди 2 години, тогава не снимах, но този път мисля че подобна тема би била полезна на мнозина тук
Необходими инструменти: две отверки (малка и голяма), малка кръстата отверка, продълговати клещи с тънки щипци, ситна крука (800), може и по-ситна, спирт и клечки за уши.
Започваме с разкачване и изваждане на компресора от багажника, който се намира в десния край на колата, обикновенно стои в стереопорена обвивка, захванат с гумен ластик към купето. Разкачаме гумената тръба за въздуха, както и захранването му.
След като сме разкачили компресора, сваляме капака му внимателно без усилие.
Изваждаме внимателно платката за управление на компресора, надигайки внимателно с отверка в четирите края.
Ето как изглежда платката:
Отделените части може да ги събираме в капака на компресора настрани от него.
След това развиваме трите болта, които захващат центробежния барабан на мотора.
Внимателно отделяма капака на барабана, заедно със четирите перки, които са поставени вътре в него.
Издърпваме пластмасовия ексцентрик, който е захванат на оста на мотора, за да можем да освободим останалата (долната част)от бакелитния барабан.
За да извадим мотора извън кутията, е необходима да изтеглим четирите гумени тампона с които е захванат мотора. Това става посредством тънки клещи. Това е трудната част от ремонта, целта е тампоните да останат здрави...
По-лесно ваденото става чрез захващане на металната основа със клещите, а не директно на тампона, след като подаде тогава вече може да хванем и издърпаме директно тампоните в четирете края.
Изваждаме мотора и правим внимателен оглед.
За да махнем металната част от горнат част на мотора, е необходимо да развием двата малки болта които са показани на снимката.
Ето как изглежда мотора, след като свалим металната част от горната му страна, заедно със пластмасовата основа и гумените тампони.
В случая моят мотор беше разглабян веднъж, и не изглежда много добре (беше лепен и това наложи почукване в основата му за да се отлепи), липсват му двете метални уши, които захващат долната пластмасова част на мотора към металното тяло. Тези уши доста трудно се изправят, като при мен дори бяха отчупени с оглед запазване на пластмасовата част, в която са поставени четките.
Слад като изправим двете метални уши в долната част на мотора, най-лесният начин да извадим вътрешността му е чрез леки почуквания по оста в горната част (използваме клещи), показано по-долу:
При избиването на оста на ротора, може да придържаме долната чест леко за да не изпадне изведнъж и така да увредим четките.
Ето как изглежда разглобеният мотор.....
металнат част с магнитите (статора):
четкодържателя:
зацапания ротор с двете му подложки:
Именно точно зацапания края на ротора пречи на четките да контактуват хубаво и да създават достатъчно силен ток, за да може компресора да произведе достатъчно силно налягане и количество въздух за да се заключи автомобила.
Разглобения мотор, заедно със всички детайли, почистваме изцяло със клечки за уши натопени във спирт, като така премахваме финната пепел от графит четките.
Резултата е видим:
След като приключим със клечките и спирта, почистваме часта от ротора, където контактуват четките със финна шкурка до блясък, след което отново внимателно почистваме със спирт:
След като сме почистили мотора, започваме неговото сглабяне по обратния ред, започваме първо със четкодържателя към долната част на ротора...
след това вкарваме сглобената част в почистения статор, като оказваме лек обратен натиск по оста в горната част за да изпадне четкодържателя от притегателната сила на двата магнита.
Сглобеният мотор:
Събираме останалите неща и обратно в кутията, като изтегляме четирете гумени тампона от обратната страна за да фиксираме сглобения мотор в корпуса. Монтираме барабана с четирите перки, поставяме капака му и завиваме трите болта, поставяме и платката обратно (управляващия блок).
Забележка: при монтирането на бакелитения барабан вероятността да объркаме позицията е невъзможна, поради канала който върви отстрани на него. Монтираме обратно пластмасовия капак и остава единствено да закачим компресора обратно към системата.
Успех на всеки един заел се с този лек но ефикасен ремонт
Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- crazzy
- Мнения: 159
- Регистриран на: Нед 18 дек 2005 11:09
- Автомобил: VW Passat B7 Ecofuel
- Двигател:
- Местоположение: София
Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Последна промяна от crazzy на Съб 31 яну 2009 23:28, променено общо 2 пъти.
- Дашо
- Пернишки бек
- Мнения: 6104
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Поздравления!
Ето това е перфектна тема за "Направи си сам"-подробно обяснение и богат снимков материал!
Скоро смятам и аз да извърша подобна процедура, като твоята тема колега, ще ми бъде много от полза!
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Ако мога да добавя: По малко масълце на месинговите втулки няма да е излишно.
Добра тема, още по-добре онагледена!
Добра тема, още по-добре онагледена!
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
много хубаво ,но при мен беше изгоряла помпата от влага в нея и платката...за това взех втора ръка за 70лв. целия модул
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Един жокер и от мен ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО е да се огледа много добре платката за напукани спойки често явление са при компресорчетата на VW
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
темата е найстина полезна
Последна промяна от racing_team_vidin на Нед 01 фев 2009 9:19, променено общо 1 път.
- crazzy
- Мнения: 159
- Регистриран на: Нед 18 дек 2005 11:09
- Автомобил: VW Passat B7 Ecofuel
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
racing_team_vidin написа:съжалавам за офф-а: само при мен ли излиза една снимка която не би трябвало да е там, или това принципа на работа на компресора
П.П темата е найстина полезна
ами така като качваме снимките от друго място, а не директно във сайта, качих отново липсващата снимка. дано занапред всички снимки са ок
п.п. останах изненадан като видях каква снимка има в темата ми
- m2595
- Мнения: 1027
- Регистриран на: Нед 31 авг 2008 20:30
- Автомобил: Mercedes W124 250D
- Двигател: OM602
- Местоположение: Провадия
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Впечатлен съм! Но имам въпрос. При Ауди Б5 по същия начин ли протича процедурата?
- PESHERLAN
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Браво Ники,Евала бате!!!Още утре ще се заема да си оправя и мойто!!!
Ако е с вакуумно заключване като показаното в темата-Да!!
Впечатлен съм! Но имам въпрос. При Ауди Б5 по същия начин ли протича процедурата?
Ако е с вакуумно заключване като показаното в темата-Да!!
- Rieger-GTO
- Мнения: 300
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1983
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Ето така трябва да се обяснява в една тема.Браво колега много добър пример за всички останали.
Колкото до компресорите това е най-редкият срещан проблем който си описал.Повечето свършват изгорели или с износени колектори.Моторите са 2 вида къси и дълги,а електрониката(платката)съм срещал най-различни за голфове.Задай си въпроса защо е стигнал до това положение.В повечето случай се откачат(скъсват,открепят) свързващите въздушни тръбички по-някоя от магистралите които карат компресора да работи до включване на защитата която е 10 сек.На някой компресори дори забравя да се вкл. и работи до изгаряне.Хубвао е да се направи тази профилактика ако на някой компресор е сработвала защитата,това значи че колектора ще бъде износен повече от нормалното.
п.п ротора ако има спасение го карам на стругаря там обира и ръбчето на колектора което се е образувало от износването.Става по-фино.Успех на всички които смятат да се хванат с тази процедура.
Колкото до компресорите това е най-редкият срещан проблем който си описал.Повечето свършват изгорели или с износени колектори.Моторите са 2 вида къси и дълги,а електрониката(платката)съм срещал най-различни за голфове.Задай си въпроса защо е стигнал до това положение.В повечето случай се откачат(скъсват,открепят) свързващите въздушни тръбички по-някоя от магистралите които карат компресора да работи до включване на защитата която е 10 сек.На някой компресори дори забравя да се вкл. и работи до изгаряне.Хубвао е да се направи тази профилактика ако на някой компресор е сработвала защитата,това значи че колектора ще бъде износен повече от нормалното.
п.п ротора ако има спасение го карам на стругаря там обира и ръбчето на колектора което се е образувало от износването.Става по-фино.Успех на всички които смятат да се хванат с тази процедура.
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Бравос колега, отдавна знаех, че компресорчетата са ти слабост
Дано не ми се налага, но ако се случи - направо ти го нося у вас, после ще черпя
Дано не ми се налага, но ако се случи - направо ти го нося у вас, после ще черпя
- passat9a
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пет 02 мар 2007 14:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
браво колега такмо сам на този хал в момента.
- amigoto777
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг
- Контакти:
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
моето модулче тази вечер ми направи проблем ручи постоянно та се наложи да го изключа от буксата.Какво ли може да е станало.Щом бучи значи моторчето не е изгоряло... та какво ще да е това.Жената ми каза че се е чуло някакво пукани катно си е тръгнала с колата и ми се обади пред блока за да ми съобщи за проблема.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Неплътна система затова работи постоянно или докато изключи защитата.
Към колегата амигото каква е колата? ако е МК3 виж в маншона на шофьорската врата там най-често се изважда маркучето. Има вариант който е гаден да се е спукала машинка във някоя от вратите ( МК3 са едно цяло със бравата).
Към колегата амигото каква е колата? ако е МК3 виж в маншона на шофьорската врата там най-често се изважда маркучето. Има вариант който е гаден да се е спукала машинка във някоя от вратите ( МК3 са едно цяло със бравата).
- amigoto777
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг
- Контакти:
Re: Профилактика на компресора за централно заключване Golf III
Голф 3 абу е колата ,е поне малко ме успокоихте че не е изгоряло нещо.Събота разглабям и съобщавам за стореното.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта