Монтиране на МФА в Мк3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Монтиране на МФА в Мк3
пичове не ми сменава режимите на борда,стой постоянно на часовник.онзи ден тръгна за малко и пак само часовник.мфа-то не е фабрично аз съм го слагал с табло от голф 4
Re: Монтиране на МФА в Мк3
Здравей те колеги да ви питам относно таблото за тди моето е TRW без мфа подариха ми VDO с мфа пак дизелово ще стане ли ?
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Монтиране на МФА в Мк3
Колеги....никъде не срещнах напред в темата, мнение за това, по какво се различават таблата с MFA за дизел и за бензин.
Че на мен ми трябва за дизел и сега не знам за какво да гледам за да поръчам...така че осветлете ме малко
Че на мен ми трябва за дизел и сега не знам за какво да гледам за да поръчам...така че осветлете ме малко
- yordannnnnn
- Мнения: 616
- Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 93
- Местоположение: СтараЗагора
Re: Монтиране на МФА в Мк3
по оборотомера би трябвало да го познаеш,и лампата за подгрева
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтиране на МФА в Мк3
по електрониката която е вътре в таблото, оборотомера го остави намира по него ще познаеш предполагам дали е бензин или дизел , но това не е достатъчно , за да ти работят коректно MFA функциите , таблото не само че трябва да е от дизел ами трябва и да е за същия двигател като твоя (или поне софтуера , фирмуеъра да е за твоя двигател) инече рискуваш стойностите които ти показва в последствие да не отговарят на действителните визирам най вече EGR-а това което ти отчита моментния разход на гориво, но е много възможно и другите стойности да се разминават ако има разлика в датчиците между различните модели двигатели говоря за масления датчик за температурата и външния за външна темп , но те май са еднакви. VSS (датчика на хол) на скоросната кутия имаш различни предавателни числа на различните скоросни кутий при различните пък макар и дизелови двигатели , тогава задължително няма да ти смята правилно моментната и средната скорост , няма да са реални а тези стойности използва и EGR-a ...
Aко не намериш табло за твоя двигател, търси някой да ти го програмира това което си намерил, със сигурност е възможно но друг е въпроса дали някой изобщо го прави в БГ и дали има точно твоя софт за твоя двигател.
Aко не намериш табло за твоя двигател, търси някой да ти го програмира това което си намерил, със сигурност е възможно но друг е въпроса дали някой изобщо го прави в БГ и дали има точно твоя софт за твоя двигател.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Монтиране на МФА в Мк3
Какъв специален софт, за специален двигател и специални датчици, какви пет лева, каква каруца с долари при мфа за голф 3 !? За горните модели 4,5 и повече съм съгласен, ама за тройка, моля ви се!
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Монтиране на МФА в Мк3
с берковеца няма да споря , но който прочете цялата тема до тук ще разбере че може и да съм прав, може и да бъркам сега няма да седна да проверявам и това което мисля , който иска нека го провери да вземе две различни табла от различни двигатели и да пробва....
сто процента са различни имаш 3 изходни величини които няма как просто да са еднакви и за бензинови че и за дизелови двигатели . Да не говорим че има разлика в електрониката че и марката дори на табла от един и същ двигател но различни години - това е проверено от мен и го гарантирам . Няма нищо специално нито електрониката нито датчиците нито софтуера нищо . Знам че се програмират така както на всички километража е врътнат когато идеш да си купуваш кола , така можеш да го накараш да ти показва каквото си искаш говоря за другите му функциий освен километража . Какво трябва за програмиране : кабел за връзка с таблото или програматор ако се налага да се свали чипа , нищо специално няма тука трябва да се знае какъв е чипа кво има в него , като знаеш какво има в него и сам може да си направиш програматора , информация и литература има колкото искаш в нета , нищо строго секретно няма в тия чипове дори фирмен да е по поръчка на VW пак топологията е използвана в хиляди други контролери има от къде да се вземе информация
На същия принцип се чипват и ECM модула за самия двигател , Софтуера за програмиране обикновено върви с програматора и обикновенно не е един а поне няколко, ако сам си правиш програматора то ти вече го имаш преди още да си го направил. Какво ще заредш в чипа обаче се пита , ми много просто преди да изтриеш чипа го прочиташ и записваш информацията в някакъв файл , те тоя файл вече ти е фирмуеъра за тоя двигател от който си свалил таблото, и сега като насъбереш дузина табла от различни двигатели и им свалиш програмите , (тогава вече можеш да кажеш дали са еднакви или са различни като сравниш информацията във файловете) вече спокойно може да записваш на кой каквото му трябва за какъвто двигател си поиска. това му е цялата философия без никакви специални фирмени лицензни и други простотий. Някои само с това се занимават и от това си изкарват хляба. И една подробност за неграмотните всеки чип, който се нарича, микрочип , микроконтролер, контролер, Flash, Flashprom , Eprom, EEprom, Rom и много много други се програмират или могат да се програмират , а такива чипове вече има навсякъде във всичко що се нарича електроника ... някои неграмотници ги наричат КОМПЮТРИ обаче
сто процента са различни имаш 3 изходни величини които няма как просто да са еднакви и за бензинови че и за дизелови двигатели . Да не говорим че има разлика в електрониката че и марката дори на табла от един и същ двигател но различни години - това е проверено от мен и го гарантирам . Няма нищо специално нито електрониката нито датчиците нито софтуера нищо . Знам че се програмират така както на всички километража е врътнат когато идеш да си купуваш кола , така можеш да го накараш да ти показва каквото си искаш говоря за другите му функциий освен километража . Какво трябва за програмиране : кабел за връзка с таблото или програматор ако се налага да се свали чипа , нищо специално няма тука трябва да се знае какъв е чипа кво има в него , като знаеш какво има в него и сам може да си направиш програматора , информация и литература има колкото искаш в нета , нищо строго секретно няма в тия чипове дори фирмен да е по поръчка на VW пак топологията е използвана в хиляди други контролери има от къде да се вземе информация
На същия принцип се чипват и ECM модула за самия двигател , Софтуера за програмиране обикновено върви с програматора и обикновенно не е един а поне няколко, ако сам си правиш програматора то ти вече го имаш преди още да си го направил. Какво ще заредш в чипа обаче се пита , ми много просто преди да изтриеш чипа го прочиташ и записваш информацията в някакъв файл , те тоя файл вече ти е фирмуеъра за тоя двигател от който си свалил таблото, и сега като насъбереш дузина табла от различни двигатели и им свалиш програмите , (тогава вече можеш да кажеш дали са еднакви или са различни като сравниш информацията във файловете) вече спокойно може да записваш на кой каквото му трябва за какъвто двигател си поиска. това му е цялата философия без никакви специални фирмени лицензни и други простотий. Някои само с това се занимават и от това си изкарват хляба. И една подробност за неграмотните всеки чип, който се нарича, микрочип , микроконтролер, контролер, Flash, Flashprom , Eprom, EEprom, Rom и много много други се програмират или могат да се програмират , а такива чипове вече има навсякъде във всичко що се нарича електроника ... някои неграмотници ги наричат КОМПЮТРИ обаче
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Монтиране на МФА в Мк3
С берковчанин щото си е пустиняк не можеш да спориш, но тука не става въпрос за спор, а за ограмотяване. Аз поне не разбрах почти нищо от това което си написал и в общи линии ще си задам въпроса простакоустойчиво.
Имаме голф 3 с двигател 1,8 моно и обикновено табло дето има само часовник на него, за да му монтираме табло с МФА трябва да търсим от голф 3 1,8 моно с мфа или може да вземем всяко табло от бензинов голф 3!?
Имаме голф 3 с двигател 1,8 моно и обикновено табло дето има само часовник на него, за да му монтираме табло с МФА трябва да търсим от голф 3 1,8 моно с мфа или може да вземем всяко табло от бензинов голф 3!?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтиране на МФА в Мк3
Ти много си си повярвал - можело да бъка, ама нямало да седне да проверява това, което мисли. Някой друг да проверявал ... Малко не ти ли е неудобно?i3v3a3n написа:... може и да съм прав, може и да бъркам сега няма да седна да проверявам и това което мисля , който иска нека го провери да вземе две различни табла от различни двигатели и да пробва....
Към тези, които не го познават - колегата i3v3a3n е некомпетентен, а освен това крайно невъзпитан, както личи от постовете му във форума. Не приемайте сериозно написаното от него!
Последна промяна от myrshavija на Чет 06 фев 2014 6:54, променено общо 1 път.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Монтиране на МФА в Мк3
К.Одаджийски написа:Аз поне не разбрах почти нищо от това което си написал и в общи линии ще си задам въпроса простакоустойчиво.
Имаме голф 3 с двигател 1,8 моно и обикновено табло дето има само часовник на него, за да му монтираме табло с МФА трябва да търсим от голф 3 1,8 моно с мфа или може да вземем всяко табло от бензинов голф 3!?
Е как бе градски аз го разбрах от първия път а ти още не си
сто процента са различни......
Да не говорим че има разлика в електрониката че и марката дори на табла от един и същ двигател но различни години
Трябва ти табло от същия голф с мафа
Въпреки че и аз до последно си мислех че всяко табло от бензинов голф 3 ще свърши работа но явно съм грешал.
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: Монтиране на МФА в Мк3
Ето ви разликите в таблата. Може да видите за кои двигетли, кое "предавателно число" отговаря. Distance impulse number.
От таблицата се вижда, че пр. ААМ,AGG, ADZ ит.н., ползват един и същ - 3862. Нерентавилно е за всеки един двг. да правят различно табло.
По тази логика и фаровете трябва да са различни или стоповете, или рейка, според двигателя. По- назад в тема има и други файлове, които могат да ви помогнат да си отговорите на някои въпроси, преди да пишете
От таблицата се вижда, че пр. ААМ,AGG, ADZ ит.н., ползват един и същ - 3862. Нерентавилно е за всеки един двг. да правят различно табло.
По тази логика и фаровете трябва да са различни или стоповете, или рейка, според двигателя. По- назад в тема има и други файлове, които могат да ви помогнат да си отговорите на някои въпроси, преди да пишете
i3v3a3n написа:по електрониката която е вътре в таблото, оборотомера го остави намира по него ще познаеш предполагам дали е бензин или дизел , но това не е достатъчно , за да ти работят коректно MFA функциите , таблото не само че трябва да е от дизел ами трябва и да е за същия двигател като твоя (или поне софтуера , фирмуеъра да е за твоя двигател) инече рискуваш стойностите които ти показва в последствие да не отговарят на действителните визирам най вече EGR-а това което ти отчита моментния разход на гориво, но е много възможно и другите стойности да се разминават ако има разлика в датчиците между различните модели двигатели говоря за масления датчик за температурата и външния за външна темп , но те май са еднакви. VSS (датчика на хол) на скоросната кутия имаш различни предавателни числа на различните скоросни кутий при различните пък макар и дизелови двигатели , тогава задължително няма да ти смята правилно моментната и средната скорост , няма да са реални а тези стойности използва и EGR-a ...
Aко не намериш табло за твоя двигател, търси някой да ти го програмира това което си намерил, със сигурност е възможно но друг е въпроса дали някой изобщо го прави в БГ и дали има точно твоя софт за твоя двигател.
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Монтиране на МФА в Мк3
Ето и малко табла, предавателното число е първата функция от скритото меню
Освен тези които е показал swifter, има и някои други, пр АФТ е с много голямо число заради късия диференциал на кутията
ПП не съм забелязал някаква голяма разлика в разхода по борд, преди като бях с табло от АФТ и сега като съм с такова от АБФ.
ППП Таблото от АФТ не е много съвместимо с АБС, освен ако не сте сменили кутията с такава от АФТ, в момента карам АБФ-ското табло с CDA кутия (диф-а е съшия както на оригиналната за ABS), не с тази която беше при АФТ.
И в момента имам малко грешка в километрите но е около 5% и не ми е проблем, понеже кутията на АФТ е с по къс диф от на АБС, ако се сложи табло от АФТ на АБС без други промени, километрите на таблото се показват значително по малко
Освен тези които е показал swifter, има и някои други, пр АФТ е с много голямо число заради късия диференциал на кутията
ПП не съм забелязал някаква голяма разлика в разхода по борд, преди като бях с табло от АФТ и сега като съм с такова от АБФ.
ППП Таблото от АФТ не е много съвместимо с АБС, освен ако не сте сменили кутията с такава от АФТ, в момента карам АБФ-ското табло с CDA кутия (диф-а е съшия както на оригиналната за ABS), не с тази която беше при АФТ.
И в момента имам малко грешка в километрите но е около 5% и не ми е проблем, понеже кутията на АФТ е с по къс диф от на АБС, ако се сложи табло от АФТ на АБС без други промени, километрите на таблото се показват значително по малко
Re: Монтиране на МФА в Мк3
Здравей те колеги вече и аз съм с мфа след леко забавяне, големи благодарности на създателя на темата racing_team_vidin които много точно е описал кое къде се вързва и ако го следвате както аз няма да имате затруднения темата ще я следа с интерес и каквото мога ще помагам на бъдещите ентосиасти като мен :) . В прочем ако на някой се чуди къде да прекара трасето (кабелчетата за температурата и за екуто) мога да снимам моите ,Като затруднение може да изпита с тапата (болта) там където трябва да сложи масления датчик.А да попитам някой по запознат защо километрите ми се намалиха с 100000 от 364853 станаха 264853 :D това на предавателното число ли се далжи или незнам другото което е по някое време ми святка лампата на маслото и пищи възможно ли е защото несъм сложил масления датчик.Благодаря предварително
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта