Монтиране на МФА в Мк3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
mimimi6o
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 26 сеп 2010 5:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот mimimi6o » Нед 29 дек 2013 9:08


пичове не ми сменава режимите на борда,стой постоянно на часовник.онзи ден тръгна за малко и пак само часовник.мфа-то не е фабрично аз съм го слагал с табло от голф 4




jivko_stz
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 21 юни 2009 22:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот jivko_stz » Пет 03 яну 2014 17:12


Здравей те колеги да ви питам относно таблото за тди моето е TRW без мфа подариха ми VDO с мфа пак дизелово ще стане ли ?


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот racing_team_vidin » Съб 04 яну 2014 0:55


Да


Потребителски аватар
CryptLord
Мнения: 162
Регистриран на: Съб 23 апр 2011 20:48
Автомобил:
Двигател: AAZ

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот CryptLord » Чет 09 яну 2014 16:27


Аз кaто съм с поло 6н тaбло от г3 ли трябвa дa търся?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот drago_tr » Съб 01 фев 2014 7:31


Колеги....никъде не срещнах напред в темата, мнение за това, по какво се различават таблата с MFA за дизел и за бензин. :screwy
Че на мен ми трябва за дизел и сега не знам за какво да гледам за да поръчам...така че осветлете ме малко :th_up


Потребителски аватар
yordannnnnn
Мнения: 616
Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 93
Местоположение: СтараЗагора

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот yordannnnnn » Съб 01 фев 2014 8:54


по оборотомера би трябвало да го познаеш,и лампата за подгрева :th_up


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот i3v3a3n » Вто 04 фев 2014 10:31


по електрониката която е вътре в таблото, оборотомера го остави намира по него ще познаеш предполагам дали е бензин или дизел , но това не е достатъчно , за да ти работят коректно MFA функциите , таблото не само че трябва да е от дизел ами трябва и да е за същия двигател като твоя (или поне софтуера , фирмуеъра да е за твоя двигател) инече рискуваш стойностите които ти показва в последствие да не отговарят на действителните визирам най вече EGR-а това което ти отчита моментния разход на гориво, но е много възможно и другите стойности да се разминават ако има разлика в датчиците между различните модели двигатели говоря за масления датчик за температурата и външния за външна темп , но те май са еднакви. VSS (датчика на хол) на скоросната кутия имаш различни предавателни числа на различните скоросни кутий при различните пък макар и дизелови двигатели , тогава задължително няма да ти смята правилно моментната и средната скорост , няма да са реални а тези стойности използва и EGR-a ...
Aко не намериш табло за твоя двигател, търси някой да ти го програмира това което си намерил, със сигурност е възможно но друг е въпроса дали някой изобщо го прави в БГ и дали има точно твоя софт за твоя двигател.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 04 фев 2014 11:37


Какъв специален софт, за специален двигател и специални датчици, какви пет лева, каква каруца с долари при мфа за голф 3 !? За горните модели 4,5 и повече съм съгласен, ама за тройка, моля ви се!


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот i3v3a3n » Сря 05 фев 2014 5:42


с берковеца няма да споря , но който прочете цялата тема до тук ще разбере че може и да съм прав, може и да бъркам сега няма да седна да проверявам и това което мисля , който иска нека го провери да вземе две различни табла от различни двигатели и да пробва....
сто процента са различни имаш 3 изходни величини които няма как просто да са еднакви и за бензинови че и за дизелови двигатели . Да не говорим че има разлика в електрониката че и марката дори на табла от един и същ двигател но различни години - това е проверено от мен и го гарантирам . Няма нищо специално нито електрониката нито датчиците нито софтуера нищо . Знам че се програмират така както на всички километража е врътнат когато идеш да си купуваш кола , така можеш да го накараш да ти показва каквото си искаш говоря за другите му функциий освен километража . Какво трябва за програмиране : кабел за връзка с таблото или програматор ако се налага да се свали чипа , нищо специално няма тука трябва да се знае какъв е чипа кво има в него , като знаеш какво има в него и сам може да си направиш програматора , информация и литература има колкото искаш в нета , нищо строго секретно няма в тия чипове дори фирмен да е по поръчка на VW пак топологията е използвана в хиляди други контролери има от къде да се вземе информация
На същия принцип се чипват и ECM модула за самия двигател , Софтуера за програмиране обикновено върви с програматора и обикновенно не е един а поне няколко, ако сам си правиш програматора то ти вече го имаш преди още да си го направил. Какво ще заредш в чипа обаче се пита , ми много просто преди да изтриеш чипа го прочиташ и записваш информацията в някакъв файл , те тоя файл вече ти е фирмуеъра за тоя двигател от който си свалил таблото, и сега като насъбереш дузина табла от различни двигатели и им свалиш програмите , (тогава вече можеш да кажеш дали са еднакви или са различни като сравниш информацията във файловете) вече спокойно може да записваш на кой каквото му трябва за какъвто двигател си поиска. това му е цялата философия без никакви специални фирмени лицензни и други простотий. Някои само с това се занимават и от това си изкарват хляба. И една подробност за неграмотните всеки чип, който се нарича, микрочип , микроконтролер, контролер, Flash, Flashprom , Eprom, EEprom, Rom и много много други се програмират или могат да се програмират , а такива чипове вече има навсякъде във всичко що се нарича електроника ... някои неграмотници ги наричат КОМПЮТРИ обаче


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 05 фев 2014 11:31


С берковчанин щото си е пустиняк не можеш да спориш, но тука не става въпрос за спор, а за ограмотяване. Аз поне не разбрах почти нищо от това което си написал и в общи линии ще си задам въпроса простакоустойчиво.
Имаме голф 3 с двигател 1,8 моно и обикновено табло дето има само часовник на него, за да му монтираме табло с МФА трябва да търсим от голф 3 1,8 моно с мфа или може да вземем всяко табло от бензинов голф 3!?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот myrshavija » Сря 05 фев 2014 11:39


i3v3a3n написа:... може и да съм прав, може и да бъркам сега няма да седна да проверявам и това което мисля , който иска нека го провери да вземе две различни табла от различни двигатели и да пробва....
Ти много си си повярвал - можело да бъка, ама нямало да седне да проверява това, което мисли. Някой друг да проверявал ... Малко не ти ли е неудобно?

Към тези, които не го познават - колегата i3v3a3n е некомпетентен, а освен това крайно невъзпитан, както личи от постовете му във форума. Не приемайте сериозно написаното от него!

Последна промяна от myrshavija на Чет 06 фев 2014 6:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 05 фев 2014 12:16


К.Одаджийски написа:Аз поне не разбрах почти нищо от това което си написал и в общи линии ще си задам въпроса простакоустойчиво.
Имаме голф 3 с двигател 1,8 моно и обикновено табло дето има само часовник на него, за да му монтираме табло с МФА трябва да търсим от голф 3 1,8 моно с мфа или може да вземем всяко табло от бензинов голф 3!?


Е как бе градски аз го разбрах от първия път а ти още не си :smile

сто процента са различни......
Да не говорим че има разлика в електрониката че и марката дори на табла от един и същ двигател но различни години


Трябва ти табло от същия голф с мафа :deal
Въпреки че и аз до последно си мислех че всяко табло от бензинов голф 3 ще свърши работа но явно съм грешал.


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот swifter » Сря 05 фев 2014 18:08


Ето ви разликите в таблата. Може да видите за кои двигетли, кое "предавателно число" отговаря. Distance impulse number.
От таблицата се вижда, че пр. ААМ,AGG, ADZ ит.н., ползват един и същ - 3862. Нерентавилно е за всеки един двг. да правят различно табло.
По тази логика и фаровете трябва да са различни или стоповете, или рейка, според двигателя. По- назад в тема има и други файлове, които могат да ви помогнат да си отговорите на някои въпроси, преди да пишете

i3v3a3n написа:по електрониката която е вътре в таблото, оборотомера го остави намира по него ще познаеш предполагам дали е бензин или дизел , но това не е достатъчно , за да ти работят коректно MFA функциите , таблото не само че трябва да е от дизел ами трябва и да е за същия двигател като твоя (или поне софтуера , фирмуеъра да е за твоя двигател) инече рискуваш стойностите които ти показва в последствие да не отговарят на действителните визирам най вече EGR-а това което ти отчита моментния разход на гориво, но е много възможно и другите стойности да се разминават ако има разлика в датчиците между различните модели двигатели говоря за масления датчик за температурата и външния за външна темп , но те май са еднакви. VSS (датчика на хол) на скоросната кутия имаш различни предавателни числа на различните скоросни кутий при различните пък макар и дизелови двигатели , тогава задължително няма да ти смята правилно моментната и средната скорост , няма да са реални а тези стойности използва и EGR-a ...
Aко не намериш табло за твоя двигател, търси някой да ти го програмира това което си намерил, със сигурност е възможно но друг е въпроса дали някой изобщо го прави в БГ и дали има точно твоя софт за твоя двигател.


Изображение


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот Mapoka » Чет 06 фев 2014 20:31


Ето и малко табла, предавателното число е първата функция от скритото меню
Освен тези които е показал swifter, има и някои други, пр АФТ е с много голямо число заради късия диференциал на кутията

ПП не съм забелязал някаква голяма разлика в разхода по борд, преди като бях с табло от АФТ и сега като съм с такова от АБФ.
ППП Таблото от АФТ не е много съвместимо с АБС, освен ако не сте сменили кутията с такава от АФТ, в момента карам АБФ-ското табло с CDA кутия (диф-а е съшия както на оригиналната за ABS), не с тази която беше при АФТ.
И в момента имам малко грешка в километрите но е около 5% и не ми е проблем, понеже кутията на АФТ е с по къс диф от на АБС, ако се сложи табло от АФТ на АБС без други промени, километрите на таблото се показват значително по малко
Прикачени файлове
tab polo diz danni 1.jpg
1.9 Polo SDI
tab no1 danni 1.jpg
1.8 ABS, кутия APW диференциал 3,667
tab MAF danni 1.jpg
1.6 AFT, кутия DGG диференциал 3,941


jivko_stz
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 21 юни 2009 22:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот jivko_stz » Пет 28 фев 2014 10:37


Здравей те колеги вече и аз съм с мфа след леко забавяне, големи благодарности на създателя на темата racing_team_vidin които много точно е описал кое къде се вързва и ако го следвате както аз няма да имате затруднения темата ще я следа с интерес и каквото мога ще помагам на бъдещите ентосиасти като мен :) . В прочем ако на някой се чуди къде да прекара трасето (кабелчетата за температурата и за екуто) мога да снимам моите ,Като затруднение може да изпита с тапата (болта) там където трябва да сложи масления датчик.А да попитам някой по запознат защо километрите ми се намалиха с 100000 от 364853 станаха 264853 :D това на предавателното число ли се далжи или незнам другото което е по някое време ми святка лампата на маслото и пищи възможно ли е защото несъм сложил масления датчик.Благодаря предварително :love.vwclub



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта