Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7082
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас/Ст.Загора
Контакти:

Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Съб 28 фев 2009 18:32


Като начало си набавяте следните инструменти
дванадесетостен 8
торкс 40
чук
гедоре
тръба
права отверка
клещи
Skype.jpg

след това се насочвате към въпросното каре.
тук е момента да ви напомня че може да се справите и без канал но аз горещо го препоръчвам!
карето се държи на 6 болта които развивате с дванадесетостена.
при поставянето му го чукнете леко с чука така че да избегнете превъртането на някой от тях.
IMG_0003 (800 x 600).jpg

в случай че това стане набивате торкса с дълго рамо през подкалника...
аз поне така направих
IMG_0004 (800 x 600).jpg

за да стане смяната по-лесно (поне според мен е така) трябва да свалите и външното каре...
аз имах за смяна на същата страна маншон на външното така че действах смело.
как става номера ще видите тук :arrow:
viewtopic.php?f=11&t=87390

Последна промяна от parno на Съб 28 фев 2009 18:45, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7082
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас/Ст.Загора
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Съб 28 фев 2009 18:38


:Mr Green Fun
IMG_0009 (800 x 600).jpg


след като развиете болтовете изваждате полуоската и се вижда това :x
IMG_0006 (800 x 600).jpg

:screwy
IMG_0007 (800 x 600).jpg

сега за да извадите всички части на карето ви трябват клещи и права отверка за да махнете зегерката която се вижда на горната снимка
след като я махнете леко с чука излиза карето.преди махането на зегерката аз го бях разчоплил предварително.
в кутията на новия маншон има гайка за външното каре , зегерка за вътрешното (тази която се вижда ) и метален пръстен които се поставя преди карето на самата полуоска , грес достатъчна за 1 каре.
Прикачени файлове
IMG_0006 (800 x 600).jpg

Последна промяна от parno на Съб 28 фев 2009 18:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7082
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас/Ст.Загора
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Съб 28 фев 2009 18:41


на мястото където се захваща карето се вижда това...
сега не съм много сигурен но някъде бях чел че има тапички които се сменят поради факта че с времето пропускат масло от скоростите.
ако това което се вижда са те ще замоля някой да сподели :)
IMG_0008 (800 x 600).jpg

сега в сила влизат кило бензин и няколко парцала.
разглобявате каретата и ги почиствате добре
IMG_0010 (800 x 600).jpg

след това почиствате полуоската и слагате новия маншон като му цъквате малко грес от пакета,лепвате гарнитурката която идва с комплекта за карето от към ск.кутия , гресирате хубаво и по обратния ред с болтовете и останалите тъпотии :drunk




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7107
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот Winner25 » Нед 01 мар 2009 2:51


Карето на пасата дали е като това :roll:
мога ли да отвия 3 болта и да мина 1км?




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7082
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас/Ст.Загора
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Нед 01 мар 2009 8:16


не мога да ти кажа дали е такова :)
а защо ти е да развиваш 3 и да минеш километър?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7107
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот Winner25 » Нед 01 мар 2009 10:52


parno написа:не мога да ти кажа дали е такова :)
а защо ти е да развиваш 3 и да минеш километър?

Защото има един канал който е на километър от гаража ми :) Половината път мога да го мина по инерция. Идеята е да ида и поне да разхлабя леко болтовете или да развия поне няколко за да ми е по лесно после :wink:




Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот deyan_petrov » Нед 01 мар 2009 11:40


като се разглоби има вериянт да се събере неправилно(вътрешното каре)ще разбереш ако си го направил карето не се чупи на никаде :shock .Така събрано (неправилно)карето трябва да се завърти една съчма наляво или надясно и си готов 8)




Потребителски аватар
cardan
Мнения: 1545
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 15:49
Автомобил: Seat Ibiza TDI Sport
Двигател: ASV
Местоположение: София Лозен

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот cardan » Нед 01 мар 2009 13:53


много полезна тема. браво на колегата. само искам да добавя че на голф 3 процедурата е същата.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7082
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас/Ст.Загора
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Нед 01 мар 2009 14:32


мдам явно има и вариант да бъде събрано неправилно :?
излиза че каналите на карето трябва да са на Х като в средата му стоят сачмите когато полуоската е в право положение.
не можах да го сбера.
външното го опатках за 2 мин това го мотая 2 часа и най-накрая засилих полуоската из двора да лети :twisted:




Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот deyan_petrov » Нед 01 мар 2009 14:41


събра ли го колега :?:




Потребителски аватар
stoqnov_s
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 19:46
Автомобил: AUDI A4
Двигател:
Местоположение: Варна-Силистра 1.6D JP- Трак Трака Та Трак

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот stoqnov_s » Вто 03 мар 2009 20:35


Някой да сподели за испускането на масло от полуоските, понеже го имам този проблем. :beer




Потребителски аватар
alex929
Мнения: 307
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 12:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот alex929 » Сря 04 мар 2009 13:04


Там операцията е същата , но след като свалиш карето осрава да свалиш и фланеца.В средата на фланеца има една капачка като я махнеш под нея има зегер ,който държи фланеца към оста от диференциала.Внимавай зад фланеца има прожина която го държи под напрежение.След като фланеца е свален ще видиш семеринга която е за смяна.В кутията нетрябва да има масло.И по сложната част е поставянето на зегера който държи фланеца.Прави св една планка с отвор в средата през който да преминава болт с такъв размер че да се завие в оста на диференциала.Така планката прибира фланеца към кутията и натяга прожината докато се покаже отвора в който трябва да вллезе зегра.Ако не си го правил по добре иди на майстор. :Mr Green Fun




Потребителски аватар
stoqnov_s
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 19:46
Автомобил: AUDI A4
Двигател:
Местоположение: Варна-Силистра 1.6D JP- Трак Трака Та Трак

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот stoqnov_s » Сря 04 мар 2009 13:50


alex929 написа:Там операцията е същата , но след като свалиш карето осрава да свалиш и фланеца.В средата на фланеца има една капачка като я махнеш под нея има зегер ,който държи фланеца към оста от диференциала.Внимавай зад фланеца има прожина която го държи под напрежение.След като фланеца е свален ще видиш семеринга която е за смяна.В кутията нетрябва да има масло.И по сложната част е поставянето на зегера който държи фланеца.Прави св една планка с отвор в средата през който да преминава болт с такъв размер че да се завие в оста на диференциала.Така планката прибира фланеца към кутията и натяга прожината докато се покаже отвора в който трябва да вллезе зегра.Ако не си го правил по добре иди на майстор. :Mr Green Fun



Благодаря ти за бързият одговор :да:




Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 572
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот VW`VENTO » Нед 14 мар 2010 15:43


Нека напиша как сменихме с един прятел маншона на вътрешното каре на вентото.Необходимите инструменти са:
камък15
камък17
камък19
камък13
дванадесетостен 8
чук
отверка и разбира се самия маншон
Изображение

Започваме като свалим ето това желязо за да имамме достъп до самото каре
Изображение
Развиваме 2та болта с камък 13 като държим контра от другата страна.След като го свалим вече може по свобондо да се работи по карето.Започваме с развиването на 6те болта с дванадесетостена 8.Добре е да се почукне да влезе хубаво за да непревърти.При мен нямаше такива ядове и се развиха без проблеми и шесте болта.Като развием болтовете за да излезе самата полуоска е нужно да се разкачат биалетката и външния накрайник със камък19.
Изображение
Изображение
После откачаме и шарнира отгорната страна
Изображение
Сега след като сме развили шесте болта на карето,откачили сме биалетката,накрайника и шарнира,може да извадим полуоската от кутията с леко извъртане и да видим самото каре
Изображение
Самото каре се държи от зегерка,която сваляме с помоща на отверка
Изображение
Като я свалим със леко почукване излиза карето от полуоската.Изваждаме карето и махаме зегерката,която го ограничава
Изображение
Почистваме старата грес от карето и полуоската хубаво с парцали и бензин и залепваме гарнитурката,която върви съм самия маншон
Изображение
Взимаме пакетчето със грес,която върви в комплекта и слагаме във почистеното каре и колкото остане в самия маншон
Изображение
Сега вече идва ред и на събирането.След като сме нанизали новия маншон слагаме ограничителната зегерка,нанизваме карето Изображение и от другата страна слагаме внимателно другата зегерка като гледаме хубаво да влезне в канала си.От там нататък вичко е ясно.Пъхаме обратно полуоската на мястото си.Завиваме 6-те болта с дванадесетостена,закачаме биалетката,шарнира и накрайника и след като пуснем колата да си легне на тежеста притягаме всичко отново и се радваме на крайния резултат :banana




Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2995
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот Muncho » Сря 29 авг 2012 8:12


Вчера видях че маншонът на дясно вътрешно каре е тотал щета, та явно и на мен ми предстои смяна.
Колата е Г2, без стабилизираща щанга.
Е ли възможно откачането на полуоската ( со все каре, маншон и т.н. карантия ) само с развиването на 6те болта или трябва да откачам и от към главината?

бтв, някой има ли снимките от първия пост, понеже не се виждат :(





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: muko, wasntmeer и 3 госта