Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2017 - 25 - 27 август 2017 г. - от петък до неделя

Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7245
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Съб 28 фев 2009 18:32


Като начало си набавяте следните инструменти
дванадесетостен 8
торкс 40
чук
гедоре
тръба
права отверка
клещи
Skype.jpg

след това се насочвате към въпросното каре.
тук е момента да ви напомня че може да се справите и без канал но аз горещо го препоръчвам!
карето се държи на 6 болта които развивате с дванадесетостена.
при поставянето му го чукнете леко с чука така че да избегнете превъртането на някой от тях.
IMG_0003 (800 x 600).jpg

в случай че това стане набивате торкса с дълго рамо през подкалника...
аз поне така направих
IMG_0004 (800 x 600).jpg

за да стане смяната по-лесно (поне според мен е така) трябва да свалите и външното каре...
аз имах за смяна на същата страна маншон на външното така че действах смело.
как става номера ще видите тук :arrow:
viewtopic.php?f=11&t=87390

Последна промяна от parno на Съб 28 фев 2009 18:45, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7245
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Съб 28 фев 2009 18:38


:Mr Green Fun
IMG_0009 (800 x 600).jpg


след като развиете болтовете изваждате полуоската и се вижда това :x
IMG_0006 (800 x 600).jpg

:screwy
IMG_0007 (800 x 600).jpg

сега за да извадите всички части на карето ви трябват клещи и права отверка за да махнете зегерката която се вижда на горната снимка
след като я махнете леко с чука излиза карето.преди махането на зегерката аз го бях разчоплил предварително.
в кутията на новия маншон има гайка за външното каре , зегерка за вътрешното (тази която се вижда ) и метален пръстен които се поставя преди карето на самата полуоска , грес достатъчна за 1 каре.
Прикачени файлове
IMG_0006 (800 x 600).jpg

Последна промяна от parno на Съб 28 фев 2009 18:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7245
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Съб 28 фев 2009 18:41


на мястото където се захваща карето се вижда това...
сега не съм много сигурен но някъде бях чел че има тапички които се сменят поради факта че с времето пропускат масло от скоростите.
ако това което се вижда са те ще замоля някой да сподели :)
IMG_0008 (800 x 600).jpg

сега в сила влизат кило бензин и няколко парцала.
разглобявате каретата и ги почиствате добре
IMG_0010 (800 x 600).jpg

след това почиствате полуоската и слагате новия маншон като му цъквате малко грес от пакета,лепвате гарнитурката която идва с комплекта за карето от към ск.кутия , гресирате хубаво и по обратния ред с болтовете и останалите тъпотии :drunk




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7132
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот Winner25 » Нед 01 мар 2009 2:51


Карето на пасата дали е като това :roll:
мога ли да отвия 3 болта и да мина 1км?




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7245
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Нед 01 мар 2009 8:16


не мога да ти кажа дали е такова :)
а защо ти е да развиваш 3 и да минеш километър?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7132
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот Winner25 » Нед 01 мар 2009 10:52


parno написа:не мога да ти кажа дали е такова :)
а защо ти е да развиваш 3 и да минеш километър?

Защото има един канал който е на километър от гаража ми :) Половината път мога да го мина по инерция. Идеята е да ида и поне да разхлабя леко болтовете или да развия поне няколко за да ми е по лесно после :wink:




Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот deyan_petrov » Нед 01 мар 2009 11:40


като се разглоби има вериянт да се събере неправилно(вътрешното каре)ще разбереш ако си го направил карето не се чупи на никаде :shock .Така събрано (неправилно)карето трябва да се завърти една съчма наляво или надясно и си готов 8)




Потребителски аватар
cardan
Мнения: 1573
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 15:49
Автомобил: Seat Ibiza TDI Sport
Двигател: ASV
Местоположение: София Лозен

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот cardan » Нед 01 мар 2009 13:53


много полезна тема. браво на колегата. само искам да добавя че на голф 3 процедурата е същата.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7245
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот parno » Нед 01 мар 2009 14:32


мдам явно има и вариант да бъде събрано неправилно :?
излиза че каналите на карето трябва да са на Х като в средата му стоят сачмите когато полуоската е в право положение.
не можах да го сбера.
външното го опатках за 2 мин това го мотая 2 часа и най-накрая засилих полуоската из двора да лети :twisted:




Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот deyan_petrov » Нед 01 мар 2009 14:41


събра ли го колега :?:




Потребителски аватар
stoqnov_s
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 19:46
Автомобил: AUDI A4
Двигател:
Местоположение: Варна-Силистра 1.6D JP- Трак Трака Та Трак

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот stoqnov_s » Вто 03 мар 2009 20:35


Някой да сподели за испускането на масло от полуоските, понеже го имам този проблем. :beer




Потребителски аватар
alex929
Мнения: 307
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 12:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот alex929 » Сря 04 мар 2009 13:04


Там операцията е същата , но след като свалиш карето осрава да свалиш и фланеца.В средата на фланеца има една капачка като я махнеш под нея има зегер ,който държи фланеца към оста от диференциала.Внимавай зад фланеца има прожина която го държи под напрежение.След като фланеца е свален ще видиш семеринга която е за смяна.В кутията нетрябва да има масло.И по сложната част е поставянето на зегера който държи фланеца.Прави св една планка с отвор в средата през който да преминава болт с такъв размер че да се завие в оста на диференциала.Така планката прибира фланеца към кутията и натяга прожината докато се покаже отвора в който трябва да вллезе зегра.Ако не си го правил по добре иди на майстор. :Mr Green Fun




Потребителски аватар
stoqnov_s
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 19:46
Автомобил: AUDI A4
Двигател:
Местоположение: Варна-Силистра 1.6D JP- Трак Трака Та Трак

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот stoqnov_s » Сря 04 мар 2009 13:50


alex929 написа:Там операцията е същата , но след като свалиш карето осрава да свалиш и фланеца.В средата на фланеца има една капачка като я махнеш под нея има зегер ,който държи фланеца към оста от диференциала.Внимавай зад фланеца има прожина която го държи под напрежение.След като фланеца е свален ще видиш семеринга която е за смяна.В кутията нетрябва да има масло.И по сложната част е поставянето на зегера който държи фланеца.Прави св една планка с отвор в средата през който да преминава болт с такъв размер че да се завие в оста на диференциала.Така планката прибира фланеца към кутията и натяга прожината докато се покаже отвора в който трябва да вллезе зегра.Ако не си го правил по добре иди на майстор. :Mr Green Fun



Благодаря ти за бързият одговор :да:




Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 580
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот VW`VENTO » Нед 14 мар 2010 15:43


Нека напиша как сменихме с един прятел маншона на вътрешното каре на вентото.Необходимите инструменти са:
камък15
камък17
камък19
камък13
дванадесетостен 8
чук
отверка и разбира се самия маншон
Изображение

Започваме като свалим ето това желязо за да имамме достъп до самото каре
Изображение
Развиваме 2та болта с камък 13 като държим контра от другата страна.След като го свалим вече може по свобондо да се работи по карето.Започваме с развиването на 6те болта с дванадесетостена 8.Добре е да се почукне да влезе хубаво за да непревърти.При мен нямаше такива ядове и се развиха без проблеми и шесте болта.Като развием болтовете за да излезе самата полуоска е нужно да се разкачат биалетката и външния накрайник със камък19.
Изображение
Изображение
После откачаме и шарнира отгорната страна
Изображение
Сега след като сме развили шесте болта на карето,откачили сме биалетката,накрайника и шарнира,може да извадим полуоската от кутията с леко извъртане и да видим самото каре
Изображение
Самото каре се държи от зегерка,която сваляме с помоща на отверка
Изображение
Като я свалим със леко почукване излиза карето от полуоската.Изваждаме карето и махаме зегерката,която го ограничава
Изображение
Почистваме старата грес от карето и полуоската хубаво с парцали и бензин и залепваме гарнитурката,която върви съм самия маншон
Изображение
Взимаме пакетчето със грес,която върви в комплекта и слагаме във почистеното каре и колкото остане в самия маншон
Изображение
Сега вече идва ред и на събирането.След като сме нанизали новия маншон слагаме ограничителната зегерка,нанизваме карето Изображение и от другата страна слагаме внимателно другата зегерка като гледаме хубаво да влезне в канала си.От там нататък вичко е ясно.Пъхаме обратно полуоската на мястото си.Завиваме 6-те болта с дванадесетостена,закачаме биалетката,шарнира и накрайника и след като пуснем колата да си легне на тежеста притягаме всичко отново и се радваме на крайния резултат :banana




Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна маншон на вътрешно каре Г2

Мнениеот Muncho » Сря 29 авг 2012 8:12


Вчера видях че маншонът на дясно вътрешно каре е тотал щета, та явно и на мен ми предстои смяна.
Колата е Г2, без стабилизираща щанга.
Е ли възможно откачането на полуоската ( со все каре, маншон и т.н. карантия ) само с развиването на 6те болта или трябва да откачам и от към главината?

бтв, някой има ли снимките от първия пост, понеже не се виждат :(





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Autoves_bs и 4 госта