Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
chiki-riki
Мнения: 748
Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
Автомобил: Golf 2
Двигател: 1.8
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот chiki-riki » Съб 03 май 2014 14:54


Колеги преди 2 години дадох за ремонт задния ляв апарат, с който нямах проблеми до преди 1-2 седмици. Започна да задържа колелото без значение дали си натиснал спирачката или си дръпнал ръчната.. задържа винаги. Днес свалих апарата и видях, че маншона на буталото е скъсан. Дали ще се оправи само със смяна на маншона и почистване на буталото или ще иска пак цялостен ремонт

Палеца на ръчната се движи и на ръка от което си мисля, че механизма не е блокирал ?!

Колата е голф 2




Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот Bobcho_82 » Нед 04 май 2014 13:58


Колега извади буталцето и виж дали има язви по него. Ако е наред ще минеш само със смяна на маншон и опръстен.


Потребителски аватар
chiki-riki
Мнения: 748
Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
Автомобил: Golf 2
Двигател: 1.8
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот chiki-riki » Нед 11 май 2014 17:53


Bobcho_82 написа:Колега извади буталцето и виж дали има язви по него. Ако е наред ще минеш само със смяна на маншон и опръстен.


Извадих буталцето, смених маншона и О пръстена, почистих със спирачна течност цилиндъра и буталцето и навих буталцето със ключ 15, по следния начин
:arrow


Изображение


Потребителски аватар
Rumbata_1
Мнения: 137
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот Rumbata_1 » Нед 18 май 2014 8:42


Ето един вариант и от мен за почети напълно рециклиране на спирачни апарати Girling 38:

Започваме с първоначалното състояние на апаратите:

Изображение

Продължаваме с тяхното разглобяване:

За изкарванете на буталото, както и обратното му поставяне използвах ключ за малък ъглошлайф

Изображение

Ясно се вижда последователността на поставяне на отделните елементи към буталото:

Изображение

Изображение

А от тук се вижда и последователността на разположение на чарковете вътре в самият апарат:

Изображение

Тъй като на единият апарат болтчето, което фиксираше "палеца" за ръчната беше скъсано от предишният собственик се наложи да правя нова резба на апарата и да поръчам на стругар съответно втулка с ограничителен пръстен и, за да стане по-евтино реших "конструкцията" да е разглобяема, т.е. тази така наречен елемент се нанизва на обикновен болт с размера на гайката 10мм и резба М6x1.0

Първо се фиксира центъра на отвора:

Изображение

След това пробиване и нарязване на новата резба или по-точно в моят случай просто се почисти старата от излишните остатъци след разпробиването:

Изображение

Изображение

Ето така изглежда и тази "простотийка":

Изображение


Понеже съм търсил по магазините, такава част не се продава и върви само с чисто нов спирачен апарат, а цената му е около 150лв..

Такам, продължаваме с подготовката за пясъкоструя. Направих тапи от MDF, с които да запуша отвора за цилиндърчето и отвора около семерингата за палеца на ръчната. На останалите преди пясъкоструя навих каквито болтчета ми попаднаха, колкото да не влиза пясък в апарата, а и за да се предпази повърхността около всички уплътнения идеално гладка - много важен момент от цялата история!!!

Изображение

То случайно замяза на 2 целуващи се прасета :mhihi

След много ситен пясък:

Изображение

След жълто галванизиране както са си оригиналДЪ:

Изображение

Фотоапарата ми ги изкарва с по-студен цвят от колкото са в действителност...

Изображение

Продължаваме със същинската част - сглобяването :gruebel

2 броя ремонтни комплекти + 2 броя нови щуцери + 2 броя маркучи
Което не е пясъкоструено е почистено старателно с WD-40, поставил съм обикновена грес във водачите на съпортите както и по палеца на ръчната спирачка! Останалото се вижда от снимките:

Изображение

Изображение

Изображение

Enjoy :th_up


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот joro_kem » Нед 18 май 2014 12:34


браво за старанието! неразличими от нови са станали.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот grishitu » Пон 19 май 2014 10:43


А къде може да е проблема след профилактика на Гирлинг 36 да няма ръчна. Това коет озабелязах, е че със старите дискове и накладки ръчната държеше малко, за новите навих още малко бутацата и сега няма ръчна. Това го правих преди доста време и са си легнали и накладки и дискове, но сега се сетих да попитам.

п.п. За да не пускам ново мнение ще пиша тук, вече имам ръчна. Оказа се че жилата ми са блокирали до такава степен, че 3 часа ми бяха необходими да ги извадя, и 3о мин. за монтаж на новите.

Последна промяна от grishitu на Пон 03 ное 2014 12:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rumbata_1
Мнения: 137
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот Rumbata_1 » Вто 20 май 2014 7:34


Според мен първо провери дали кантара на задният мост е регулиран и "отваря" достатъчно, за да могат буталцата на апаратите да излязат и да притиснат плътно накладките към дисковете. (При мен, тъй като липсваше кантар и си сложих такъв се наложи подобна регулировка), другото заради което не държи ръчната може да е в следствие на точно тези втулки с ограничителите за палеца на ръчната, на които се държи и външната пружинка. Показал съм ги на снимка точно 2 поста по-нагоре в темата! При мен без такива втулки с вдигната до горе ръчна и добре регулирани жила не можех да спра валяците на техническия преглед. Когато самият чоп на ръчната излезе повече, започва да натиска така нареченото "бобче" вътре в апарата под много голям ъгъл вместо под перпендикуляр и по този начин дори и с дръпната до край ръчна излизането на буталото е нищожно и недостатъчно за спирането на задните колела. Другото, което се сещам, но не го вярвам е самото бобче да ти е счупено, но наистина не го вярвам. Ако всичко е сглобено правилно не би трябвало да имаш проблеми!


Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот push » Съб 25 окт 2014 19:57


Пичове разглобих апарати Лукас 38, на пръв поглед механизма няма нищо общо което много ме радва :icon_lol
Въпроса ми е, целия механизъм дали се продава като резервна част?

Те го те
Изображение


Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот push » Пет 31 окт 2014 18:57


Това е крайния резултат, след бял цинк.И определено Лукас 38 се ревизира в пъти по-лесно от Гирлинг 38.

Изображение


vladtina
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 30 май 2010 13:42
Автомобил: WV Bora
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот vladtina » Пон 29 дек 2014 19:47


Колеги някой да каже само пружинката към спирачния апарат къде може да се закупи
Прикачени файлове
09.jpg
09.jpg (20.92 KиБ) Видяна 6324 пъти


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 385
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот flameman5 » Пон 05 яну 2015 15:18


push написа:Това е крайния резултат, след бял цинк.И определено Лукас 38 се ревизира в пъти по-лесно от Гирлинг 38.

Изображение

Здравей колега, аз също ще се боря с Лукас 38 и бих искал да разбера дали ще се оправи само с почистване, смазване и смяна на гумичките/ремонтен комплект - намерих на Frenkit/, защото при мен проблема е, че след освобождаване на ръчната явно не се връща буталото достатъчно и греят. Или е необходимо да се смени и пружината? Винаги този диск е по-топъл от другия или направо е нажежен. Разбрах, че проблема е често срещан при тези апарати и бих искал предварително да съм подготвен, за да не стои разглобена колата.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот grishitu » Вто 06 яну 2015 11:50


При мен се оказа, че жилата за ръчната са ръждясали вътре и задържат. Но сега в студа не се движи пак, но не ми и трябва ръчна сега зимата.


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 385
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот flameman5 » Вто 06 яну 2015 13:02


Ами при мен първо задържаше десния апарат и след смяна с друг се оправи. За това изключвам жилото, но може и то да допринася. Сега задържа левия, но искам да ги оправя, а не да решавам краткосрочно проблема с втора употреба, защото може да се окаже, че са по-зле и от моите. За това се питам дали пружината може да е отслабнала или просто са клеясали елементите и след почистване и профилактика ще се оправи!!!


Потребителски аватар
lydas
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
Двигател: JR 1986
Местоположение: Burgas

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот lydas » Съб 31 яну 2015 15:53


колеги искам да попитам тази семеринга която се слага на лоста за ръчната на гилринг 38 трябва ли да се набие в леглото защото при мен не иска да влиза нещо ?


Потребителски аватар
Rumbata_1
Мнения: 137
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот Rumbata_1 » Съб 31 яну 2015 16:07


Набива се много внимателно, защото може да се деформира или закъса гумата, с вложка от гедоре или някакво малко трупче и чук. Преди да я набиеш я намажи обилно с грес, както и отвора вътре.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта