Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- lydas
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
- Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
- Двигател: JR 1986
- Местоположение: Burgas
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
проблема е че всичко е изчистено а отстрани все едно е тясно където влизат страните на семерингата .. и дори леко се накъса в страни гумата http://dare16v.snimka.bg/automobiles/girling.544964.21209722 ето така е и при мен .. :)
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Темата е претърпяла огромно развитие от 2004-та година до сега. Аз също "рециклирах" доста спирачни апарати през това време. Като цяло, по-новите дизайни са по-добри Lucas 38 наистина се обслужват много по-лесно. Понеже имах нужда от задни спирачни апарати и ми подариха 2 такива течащи, аз реших да ги пообновя. Действието се развива преди 3 години. Ето и малко снимки:
Тези механизми бяха разглобени, а осите занесени на прахово напластяване. Причината за това е в дълбоките язви от корозия. След това стругаря ги върна до нужния размер.
Интересното е, че бронзовите втулки нямаха нужда от смяна
Изключително важно е да се обърне внимание на каналите в които влизат "сегмента" и маншона. Трябва да са идеално изчистени. Често се е случвало корозията да навдига "сегмента" и маншона, което води до влошено движение на буталото. В резултат на това се стига и до задържане.
Стария апарат Girling 36 и заместителя Lucas 38.
___________________________________________________
Ето и едно малко ръковоство от мен:
При финалното сглобяване, уплътнителя под лостчето за ръчната се намазва леко с грес и се набива на ръка с помощта на дълбок камък 13-14мм, на 3/8. Маншона се слага по специфичен начин. Опита показва, че най-лесно става, когато има тънък слой грес по сегмента и в канала на буталото(този в който по-късно ще влезе горната част на маншона), а машноа е нанизан до средата на буталото, но НА СУХО. Преди монтажа се слага тънък слой грес в долната част на буталото, която се намира под маншона. Следващото нещо, което правя, е да вкарам машнона в канала му в апарата и да набия внимателно буталото, докато преодолее сегмента и стигне резбата. Чак следтова започва въртенето(Изключително е полезно инструмента/приспособлението, с което се върти буталото, да е по оста на буталото/вертикално.Това позволява по време на първия оборот, който е критичен, то да бъта в съосие с цилиндъра). Ако след първия оборот буталото не почне да се прибира, значи нещо не е наред. Или маншона е прищипан или сегмента не е преодолян. Ако обаче всичко е наред буталото почва да се навива, при което маншона се усуква, защото долната му част е вече фиксирана в канала, а под горната му контакта повърхност с буталото - няма смазка. Навивам малко, маншона се усуква, но с помощта на тънка отвертка натикана между него и буталото се наместа. Това се прави докато буталото се навие достатъчно, че маншона в напълно разгънато състояное да може да си влезе в канала на буталото, където предварително сме сложили грес. Оттам нататък всико е мног лесно
Ясно ми е, че щом повечето колеги са си направили апаратите, са успели да ги сглобят. Аз също съм разглобил и сглобил десетки, но полесен и бърз метод от гореиписания няма. Друго изключително важно нещо за бързия успех е това да не се ползват никакви маслени спрейове и гумичките да нямат досег с обезмаслители, защото се раздуват и после няма слагане. Апарата трябва да е обезмаслен,а гумичките да се пипат с чисти ръце, без да се третират с нищо.
_________________________________________________________________________
П.П.Изключително много ми хареса идеята за поцинковане, нека колегите споделят каква е процедурата и приблизителната стойност.
Тези механизми бяха разглобени, а осите занесени на прахово напластяване. Причината за това е в дълбоките язви от корозия. След това стругаря ги върна до нужния размер.
Интересното е, че бронзовите втулки нямаха нужда от смяна
Изключително важно е да се обърне внимание на каналите в които влизат "сегмента" и маншона. Трябва да са идеално изчистени. Често се е случвало корозията да навдига "сегмента" и маншона, което води до влошено движение на буталото. В резултат на това се стига и до задържане.
Стария апарат Girling 36 и заместителя Lucas 38.
___________________________________________________
Ето и едно малко ръковоство от мен:
При финалното сглобяване, уплътнителя под лостчето за ръчната се намазва леко с грес и се набива на ръка с помощта на дълбок камък 13-14мм, на 3/8. Маншона се слага по специфичен начин. Опита показва, че най-лесно става, когато има тънък слой грес по сегмента и в канала на буталото(този в който по-късно ще влезе горната част на маншона), а машноа е нанизан до средата на буталото, но НА СУХО. Преди монтажа се слага тънък слой грес в долната част на буталото, която се намира под маншона. Следващото нещо, което правя, е да вкарам машнона в канала му в апарата и да набия внимателно буталото, докато преодолее сегмента и стигне резбата. Чак следтова започва въртенето(Изключително е полезно инструмента/приспособлението, с което се върти буталото, да е по оста на буталото/вертикално.Това позволява по време на първия оборот, който е критичен, то да бъта в съосие с цилиндъра). Ако след първия оборот буталото не почне да се прибира, значи нещо не е наред. Или маншона е прищипан или сегмента не е преодолян. Ако обаче всичко е наред буталото почва да се навива, при което маншона се усуква, защото долната му част е вече фиксирана в канала, а под горната му контакта повърхност с буталото - няма смазка. Навивам малко, маншона се усуква, но с помощта на тънка отвертка натикана между него и буталото се наместа. Това се прави докато буталото се навие достатъчно, че маншона в напълно разгънато състояное да може да си влезе в канала на буталото, където предварително сме сложили грес. Оттам нататък всико е мног лесно
Ясно ми е, че щом повечето колеги са си направили апаратите, са успели да ги сглобят. Аз също съм разглобил и сглобил десетки, но полесен и бърз метод от гореиписания няма. Друго изключително важно нещо за бързия успех е това да не се ползват никакви маслени спрейове и гумичките да нямат досег с обезмаслители, защото се раздуват и после няма слагане. Апарата трябва да е обезмаслен,а гумичките да се пипат с чисти ръце, без да се третират с нищо.
_________________________________________________________________________
П.П.Изключително много ми хареса идеята за поцинковане, нека колегите споделят каква е процедурата и приблизителната стойност.
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Стойноста е около 25 лв. за Предни апарати+съпорти и задни апарати+съпорти. За повече инфо и точни цени 0878825788 Иван се казва човека, за София е това.
Предлагат и посребряване и позлатяване за по стойностните проекти
Предлагат и посребряване и позлатяване за по стойностните проекти
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
разглобих спирачните апарати, направих си нови бобчета с около 2-3 милиметра по големи от старите и ръчна пак няма. държи слабо като преди. някакви предложения апаратите са гирлинг 38
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Жилата закачени ли са навсякъде, т.е там на средата трябва да има едни ламаринки който захващат бронята на жилото към купето за да е изпънато!?
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
даже и с натегнати жила на макс
- Rumbata_1
- Мнения: 137
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
- Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Колега, не знам каква ти е колата (давам пример за голф 2/джета), но след направените интервенции по апаратите не би трябвало да имаш проблеми с жилата и ръчната, освен в някои от долуспоменатите случаи:
1. Грешни жила, в случая може да са от голф 3 (по дълги са но някак си пасват след пригодяване,), вземи си оригинални жила каквито трябва да са ти за колата. Има разлика и с тези за коли с дискови спирачки или барабани отзад.
2. Не си изкарал достатъчно буталата на апаратите след рециклирането и не притискат плътно накладките (има някакво "паразитно", да го наречем, разстояние между накладките и челото на буталцето)
3. Не е регулиран кантара на задния мост правилно/ не работи/ или е директно заобиколен с маркучи. Може да има неравномерно разпределение на спирачното усилие, но ако си с маркучи, отзад ще спира по-силно, от колкото отпред и ще стане беля (при еднакво количество изтласкана спирачна течност от спирачната помпа, вътрешната площ на буталото, на която действа сп. течност при задните апарати е по-малка от колкото на предните и съответно налягането е по-различно и отзад накладките задържат диска по-силно. Затова се налага и регулиране на кантара. Макар и при по-малка площ на спирачните дискове някой път и такива явления могат да се наблюдават...) Доста на дълго и широко го обясних, но идеята ми беше, че дори и да не си изкарал достатъчно буталата да легнат плътно на накладките все след половин-една седмица при редовно каране буталата щяха да легнат както си му е реда.
4. Скъсани са ти болтовете, които придържат пружината на палеца на спирачния апарат. Този болт, освен че придържа пружината и натяга и връща оста на "бобчето" (ръчната), а също така не позволява и на осичката да има движение (нагоре/надолу в леглото си). От там и ъгълът, под който притиска бобчето при максимално дръпната ръчна е минимален, хода на бобчето максимален, което кара и оста на буталото да го избута в крайно положение спрямо натягането от ръчната. Ако тази ос на бобчето има голям ход, то бобчето при дръпната ръчна се притиска под голям ъгъл и колкото и голямо да си го направил пак няма да изхвърли буталото. При мен имаше подобен проблем с единият апарат и малко по-назад в темата съм показал МО-ТА-МО как съм рециклирал същите спирачни апарати и стругар ми направи тези болтове, та съм го описал и със снимков материал (без тях на стенд не можех да спра валяците...).
5. Най-малко вероятен, но също оказващ някаква минимална разлика в крайният резултат при дръпната ръчна е добре износени накладки и дискове. Наблюдавал съм го при 2 голфа единият с нови накладки (с много месо) и на такъв със сравнително износени накладки. В двата случая има разлика в натягането на ръчната при еднаква височина на лоста.
6. Варианта е жилата ти толкова да са се спекли вътре в собствената си "броня", че колкото и да натягаш и да ги усещаш натегнати да не могат да дръпнат като хората палеца на ръчната. И през това минах с един друг голфец след раздвижване на единия апарат, който освен всичко и задържаше, и смяна на гумички и семеринги и на двата апарата... След интервенцията няма проблеми никакви!
7. Изчерпах се вече...
ПС: Ако нещо не работи правилно първо потърсете проблема и после побългарявайте. Тези бобчета Ханс си ги е сметнал перфектно. Да не говорим, че най-малкото материала е с необходимите якостни качества, получени след специални обработки, което едва ли може от лаик (не искам да се засяга никой, говоря по принцип ) да бъде подобрено... Щом не се изхвърля буталото като хората и бобчето не е счупено, значи проблема е другаде.
1. Грешни жила, в случая може да са от голф 3 (по дълги са но някак си пасват след пригодяване,), вземи си оригинални жила каквито трябва да са ти за колата. Има разлика и с тези за коли с дискови спирачки или барабани отзад.
2. Не си изкарал достатъчно буталата на апаратите след рециклирането и не притискат плътно накладките (има някакво "паразитно", да го наречем, разстояние между накладките и челото на буталцето)
3. Не е регулиран кантара на задния мост правилно/ не работи/ или е директно заобиколен с маркучи. Може да има неравномерно разпределение на спирачното усилие, но ако си с маркучи, отзад ще спира по-силно, от колкото отпред и ще стане беля (при еднакво количество изтласкана спирачна течност от спирачната помпа, вътрешната площ на буталото, на която действа сп. течност при задните апарати е по-малка от колкото на предните и съответно налягането е по-различно и отзад накладките задържат диска по-силно. Затова се налага и регулиране на кантара. Макар и при по-малка площ на спирачните дискове някой път и такива явления могат да се наблюдават...) Доста на дълго и широко го обясних, но идеята ми беше, че дори и да не си изкарал достатъчно буталата да легнат плътно на накладките все след половин-една седмица при редовно каране буталата щяха да легнат както си му е реда.
4. Скъсани са ти болтовете, които придържат пружината на палеца на спирачния апарат. Този болт, освен че придържа пружината и натяга и връща оста на "бобчето" (ръчната), а също така не позволява и на осичката да има движение (нагоре/надолу в леглото си). От там и ъгълът, под който притиска бобчето при максимално дръпната ръчна е минимален, хода на бобчето максимален, което кара и оста на буталото да го избута в крайно положение спрямо натягането от ръчната. Ако тази ос на бобчето има голям ход, то бобчето при дръпната ръчна се притиска под голям ъгъл и колкото и голямо да си го направил пак няма да изхвърли буталото. При мен имаше подобен проблем с единият апарат и малко по-назад в темата съм показал МО-ТА-МО как съм рециклирал същите спирачни апарати и стругар ми направи тези болтове, та съм го описал и със снимков материал (без тях на стенд не можех да спра валяците...).
5. Най-малко вероятен, но също оказващ някаква минимална разлика в крайният резултат при дръпната ръчна е добре износени накладки и дискове. Наблюдавал съм го при 2 голфа единият с нови накладки (с много месо) и на такъв със сравнително износени накладки. В двата случая има разлика в натягането на ръчната при еднаква височина на лоста.
6. Варианта е жилата ти толкова да са се спекли вътре в собствената си "броня", че колкото и да натягаш и да ги усещаш натегнати да не могат да дръпнат като хората палеца на ръчната. И през това минах с един друг голфец след раздвижване на единия апарат, който освен всичко и задържаше, и смяна на гумички и семеринги и на двата апарата... След интервенцията няма проблеми никакви!
7. Изчерпах се вече...
ПС: Ако нещо не работи правилно първо потърсете проблема и после побългарявайте. Тези бобчета Ханс си ги е сметнал перфектно. Да не говорим, че най-малкото материала е с необходимите якостни качества, получени след специални обработки, което едва ли може от лаик (не искам да се засяга никой, говоря по принцип ) да бъде подобрено... Щом не се изхвърля буталото като хората и бобчето не е счупено, значи проблема е другаде.
- kokito
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 22:58
- Автомобил: WV GOLF 2 1.8 GTI
- Двигател: PB 1989
- Местоположение: Асеновград
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
....и като допълнение към темата-за колеги на които им предстои цялостна профилактика на заден спирачен апарат и не са наясно с това което им предстои ,нека не се вкарват в излишни главоболия и нерви защото процедурата е само за подготвени и с познания по механика хора .Да не забравяме ,че спирачните апарати са най-важната част в автомобила на всеки от нас .Ако не сте сигурни в себе си ,по-добре да потърсите помощ и съдействие от хора които са правили това и знаят за какво става дума.
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia - Kanzas.
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
A сега колеги кажете . Имам Шаран 98 , година забелязах на канала че единия апарат се е свил и не връща механизма на ръчната съответно това колело няма ръчна. Знаете ли им модела и има ли снимки на ремонта. Благодаря .
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Здравейте и от мен ! Купих си аз цяла главина с дискове за моя голф мк2 1.6TD но за мое съжаление апаратите бяха в отчайващо състояние и трябва да ги ревизирам. Та въпроса ми е този ремонтен комплект ще ми свърши ли работа апаратите ми са girling 38 https://www.autopower.bg/ремонтен-компл ... escription благодаря предварително !
- veselin77
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:16
- Автомобил: vw golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Нова Загора
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Колеги, да попитам, след преминаването ми отзад от барабанни на дискови спирачки / колата е голф 3 1,8 ABS 90 коня /, дисковата спирачка на задното дясно колело държи по здраво от лявото, / не трябва ли да е еднакво от двете страни /да ви кажа и какво съм сменил до сега: спирачните апарати са нови / рециклирани / Lucas 38, дисковете и накладките са нови също, смених и регулатора на спирачна сила-защото стария беше за барабанни спирачки. Сменил съм също и спирачната помпа с чисто нова, само да вметна стари части не съм слагал по колата.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
bulio911 ще ти свърши работа, само бъди сигурен, че си с Гирлинг 38.
veselin77 обезвъздушил ли си правилно системата, нави ли буталцето до край?
veselin77 обезвъздушил ли си правилно системата, нави ли буталцето до край?
- veselin77
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 13:16
- Автомобил: vw golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Нова Загора
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
За обезвъздушаването сам сигурен че е както трябва.
- stefan4o
- Мнения: 19133
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Ще извинявате, че повдигам тая архаична тема, но имам зор и нужда от жокери, колеги.
В момента разглобявам задните си спирачни апарати, които смятам да слагам на колата от профила ми. Става дума за Лукас 38. Знам, че не са оригиналните за Мк2 Голф-Джета, но избрах тях като вариант за отзад. Та проблемът е, че извадих буталото, обаче шибаната зегерка, която застопорява механизма за ръчната спирачна не успявам да я изкарам - купувах си два вида зегер-клещи - цъ, не мога да бръкна, пречи ми апарата там, където натиска накладката. Отделно - в самото бутало също разглобих механизма със зегерката и пластинките. Освен, че трябва да ги подредя, както си бяха една върху друга има ли друга особеност за там? В смисъл да са завъртяни някак или е все тая? Много странно ми е разбера начина на работа на тези апарати. Донякъде успявам, ама има неща, които са ми доста неясни. Идеята е да ги разглобя, почистя и сглобя с нов ремонтен комплект, за да ги карам без да ги мисля през следващите няколко годинии и да имам работеща ръчна, която не задържа.
В момента разглобявам задните си спирачни апарати, които смятам да слагам на колата от профила ми. Става дума за Лукас 38. Знам, че не са оригиналните за Мк2 Голф-Джета, но избрах тях като вариант за отзад. Та проблемът е, че извадих буталото, обаче шибаната зегерка, която застопорява механизма за ръчната спирачна не успявам да я изкарам - купувах си два вида зегер-клещи - цъ, не мога да бръкна, пречи ми апарата там, където натиска накладката. Отделно - в самото бутало също разглобих механизма със зегерката и пластинките. Освен, че трябва да ги подредя, както си бяха една върху друга има ли друга особеност за там? В смисъл да са завъртяни някак или е все тая? Много странно ми е разбера начина на работа на тези апарати. Донякъде успявам, ама има неща, които са ми доста неясни. Идеята е да ги разглобя, почистя и сглобя с нов ремонтен комплект, за да ги карам без да ги мисля през следващите няколко годинии и да имам работеща ръчна, която не задържа.
- stefan4o
- Мнения: 19133
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Понеже никой не отговори ще повдигна темата с ново 20. Имам един учебен апарат, който колегата Славейко ми подари, заедно със закупения от мен апарат от него. Тръгнах да разглеждам, за какво става въпрос и да поразглобя тук-таме. За зегерката на механизма на ръчната ми стана ясно, че явно без 90-градусови зегер-клещи няма да стане работата или ще трябва да мисля някакъв инструмент да побългаря, за да го извадя и за освободя целия механизъм на ръчната. Разглобих задната част на механизма на ръчната. Махнах планката, която се опъва от жилото, както и застопоряващата планка, която е хваната за апарата с болт.Отдолу видях оста на шлица и уплътнението. Опитах се да премахна уплътнението, но толкоз много ръжда и клеясало имаше покрай него, че го поскъсах и почти го извадих, останаха малко парчета в каналчето покрай оста с шлиците. След като навих буталото обаче и тествах механизма за ръчната забелязах, че след като освободя буталото не се връща назад (както си е при другите апарати, които са читави), а върви навън и все навън, докато не излезе почти. На какво се дължи това, кое съм объркал при сглобяването?
Гледам, че на доста от снимките натискате механизма на ръчната посредством планка, при моите Лукас 38 сякаш не помръдва, колкото и да я натискам надолу или така ми се струва поне. Само при Гирлинг ли е нужно това, за да може да се извади прословутата зегерка на механизма на ръчната? Някой от вас може ли да ми снимка инструмента, с който го е извадил зегерката от дъното на апарата? Най-евтината оферта за такива зегер-клещи в нета е около 35+ лева, не ми се дават за еднократно ползване.
Гледам, че на доста от снимките натискате механизма на ръчната посредством планка, при моите Лукас 38 сякаш не помръдва, колкото и да я натискам надолу или така ми се струва поне. Само при Гирлинг ли е нужно това, за да може да се извади прословутата зегерка на механизма на ръчната? Някой от вас може ли да ми снимка инструмента, с който го е извадил зегерката от дъното на апарата? Най-евтината оферта за такива зегер-клещи в нета е около 35+ лева, не ми се дават за еднократно ползване.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта