Колеги преди 2 години дадох за ремонт задния ляв апарат, с който нямах проблеми до преди 1-2 седмици. Започна да задържа колелото без значение дали си натиснал спирачката или си дръпнал ръчната.. задържа винаги. Днес свалих апарата и видях, че маншона на буталото е скъсан. Дали ще се оправи само със смяна на маншона и почистване на буталото или ще иска пак цялостен ремонт
Палеца на ръчната се движи и на ръка от което си мисля, че механизма не е блокирал ?!
Колата е голф 2
Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
- Bobcho_82
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: GU+
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Колега извади буталцето и виж дали има язви по него. Ако е наред ще минеш само със смяна на маншон и опръстен.
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Bobcho_82 написа:Колега извади буталцето и виж дали има язви по него. Ако е наред ще минеш само със смяна на маншон и опръстен.
Извадих буталцето, смених маншона и О пръстена, почистих със спирачна течност цилиндъра и буталцето и навих буталцето със ключ 15, по следния начин
- Rumbata_1
- Мнения: 137
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
- Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Ето един вариант и от мен за почети напълно рециклиране на спирачни апарати Girling 38:
Започваме с първоначалното състояние на апаратите:
Продължаваме с тяхното разглобяване:
За изкарванете на буталото, както и обратното му поставяне използвах ключ за малък ъглошлайф
Ясно се вижда последователността на поставяне на отделните елементи към буталото:
А от тук се вижда и последователността на разположение на чарковете вътре в самият апарат:
Тъй като на единият апарат болтчето, което фиксираше "палеца" за ръчната беше скъсано от предишният собственик се наложи да правя нова резба на апарата и да поръчам на стругар съответно втулка с ограничителен пръстен и, за да стане по-евтино реших "конструкцията" да е разглобяема, т.е. тази така наречен елемент се нанизва на обикновен болт с размера на гайката 10мм и резба М6x1.0
Първо се фиксира центъра на отвора:
След това пробиване и нарязване на новата резба или по-точно в моят случай просто се почисти старата от излишните остатъци след разпробиването:
Ето така изглежда и тази "простотийка":
Понеже съм търсил по магазините, такава част не се продава и върви само с чисто нов спирачен апарат, а цената му е около 150лв..
Такам, продължаваме с подготовката за пясъкоструя. Направих тапи от MDF, с които да запуша отвора за цилиндърчето и отвора около семерингата за палеца на ръчната. На останалите преди пясъкоструя навих каквито болтчета ми попаднаха, колкото да не влиза пясък в апарата, а и за да се предпази повърхността около всички уплътнения идеално гладка - много важен момент от цялата история!!!
То случайно замяза на 2 целуващи се прасета
След много ситен пясък:
След жълто галванизиране както са си оригиналДЪ:
Фотоапарата ми ги изкарва с по-студен цвят от колкото са в действителност...
Продължаваме със същинската част - сглобяването
2 броя ремонтни комплекти + 2 броя нови щуцери + 2 броя маркучи
Което не е пясъкоструено е почистено старателно с WD-40, поставил съм обикновена грес във водачите на съпортите както и по палеца на ръчната спирачка! Останалото се вижда от снимките:
Enjoy
Започваме с първоначалното състояние на апаратите:
Продължаваме с тяхното разглобяване:
За изкарванете на буталото, както и обратното му поставяне използвах ключ за малък ъглошлайф
Ясно се вижда последователността на поставяне на отделните елементи към буталото:
А от тук се вижда и последователността на разположение на чарковете вътре в самият апарат:
Тъй като на единият апарат болтчето, което фиксираше "палеца" за ръчната беше скъсано от предишният собственик се наложи да правя нова резба на апарата и да поръчам на стругар съответно втулка с ограничителен пръстен и, за да стане по-евтино реших "конструкцията" да е разглобяема, т.е. тази така наречен елемент се нанизва на обикновен болт с размера на гайката 10мм и резба М6x1.0
Първо се фиксира центъра на отвора:
След това пробиване и нарязване на новата резба или по-точно в моят случай просто се почисти старата от излишните остатъци след разпробиването:
Ето така изглежда и тази "простотийка":
Понеже съм търсил по магазините, такава част не се продава и върви само с чисто нов спирачен апарат, а цената му е около 150лв..
Такам, продължаваме с подготовката за пясъкоструя. Направих тапи от MDF, с които да запуша отвора за цилиндърчето и отвора около семерингата за палеца на ръчната. На останалите преди пясъкоструя навих каквито болтчета ми попаднаха, колкото да не влиза пясък в апарата, а и за да се предпази повърхността около всички уплътнения идеално гладка - много важен момент от цялата история!!!
То случайно замяза на 2 целуващи се прасета
След много ситен пясък:
След жълто галванизиране както са си оригиналДЪ:
Фотоапарата ми ги изкарва с по-студен цвят от колкото са в действителност...
Продължаваме със същинската част - сглобяването
2 броя ремонтни комплекти + 2 броя нови щуцери + 2 броя маркучи
Което не е пясъкоструено е почистено старателно с WD-40, поставил съм обикновена грес във водачите на съпортите както и по палеца на ръчната спирачка! Останалото се вижда от снимките:
Enjoy
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
браво за старанието! неразличими от нови са станали.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
А къде може да е проблема след профилактика на Гирлинг 36 да няма ръчна. Това коет озабелязах, е че със старите дискове и накладки ръчната държеше малко, за новите навих още малко бутацата и сега няма ръчна. Това го правих преди доста време и са си легнали и накладки и дискове, но сега се сетих да попитам.
п.п. За да не пускам ново мнение ще пиша тук, вече имам ръчна. Оказа се че жилата ми са блокирали до такава степен, че 3 часа ми бяха необходими да ги извадя, и 3о мин. за монтаж на новите.
п.п. За да не пускам ново мнение ще пиша тук, вече имам ръчна. Оказа се че жилата ми са блокирали до такава степен, че 3 часа ми бяха необходими да ги извадя, и 3о мин. за монтаж на новите.
Последна промяна от grishitu на Пон 03 ное 2014 12:04, променено общо 1 път.
- Rumbata_1
- Мнения: 137
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
- Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Според мен първо провери дали кантара на задният мост е регулиран и "отваря" достатъчно, за да могат буталцата на апаратите да излязат и да притиснат плътно накладките към дисковете. (При мен, тъй като липсваше кантар и си сложих такъв се наложи подобна регулировка), другото заради което не държи ръчната може да е в следствие на точно тези втулки с ограничителите за палеца на ръчната, на които се държи и външната пружинка. Показал съм ги на снимка точно 2 поста по-нагоре в темата! При мен без такива втулки с вдигната до горе ръчна и добре регулирани жила не можех да спра валяците на техническия преглед. Когато самият чоп на ръчната излезе повече, започва да натиска така нареченото "бобче" вътре в апарата под много голям ъгъл вместо под перпендикуляр и по този начин дори и с дръпната до край ръчна излизането на буталото е нищожно и недостатъчно за спирането на задните колела. Другото, което се сещам, но не го вярвам е самото бобче да ти е счупено, но наистина не го вярвам. Ако всичко е сглобено правилно не би трябвало да имаш проблеми!
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Пичове разглобих апарати Лукас 38, на пръв поглед механизма няма нищо общо което много ме радва
Въпроса ми е, целия механизъм дали се продава като резервна част?
Те го те
Въпроса ми е, целия механизъм дали се продава като резервна част?
Те го те
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Това е крайния резултат, след бял цинк.И определено Лукас 38 се ревизира в пъти по-лесно от Гирлинг 38.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 13:42
- Автомобил: WV Bora
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Колеги някой да каже само пружинката към спирачния апарат къде може да се закупи
- Прикачени файлове
-
- 09.jpg (20.92 KиБ) Видяна 6364 пъти
- flameman5
- Мнения: 385
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
push написа:Това е крайния резултат, след бял цинк.И определено Лукас 38 се ревизира в пъти по-лесно от Гирлинг 38.
Здравей колега, аз също ще се боря с Лукас 38 и бих искал да разбера дали ще се оправи само с почистване, смазване и смяна на гумичките/ремонтен комплект - намерих на Frenkit/, защото при мен проблема е, че след освобождаване на ръчната явно не се връща буталото достатъчно и греят. Или е необходимо да се смени и пружината? Винаги този диск е по-топъл от другия или направо е нажежен. Разбрах, че проблема е често срещан при тези апарати и бих искал предварително да съм подготвен, за да не стои разглобена колата.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
При мен се оказа, че жилата за ръчната са ръждясали вътре и задържат. Но сега в студа не се движи пак, но не ми и трябва ръчна сега зимата.
- flameman5
- Мнения: 385
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Ами при мен първо задържаше десния апарат и след смяна с друг се оправи. За това изключвам жилото, но може и то да допринася. Сега задържа левия, но искам да ги оправя, а не да решавам краткосрочно проблема с втора употреба, защото може да се окаже, че са по-зле и от моите. За това се питам дали пружината може да е отслабнала или просто са клеясали елементите и след почистване и профилактика ще се оправи!!!
- lydas
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
- Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
- Двигател: JR 1986
- Местоположение: Burgas
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
колеги искам да попитам тази семеринга която се слага на лоста за ръчната на гилринг 38 трябва ли да се набие в леглото защото при мен не иска да влиза нещо ?
- Rumbata_1
- Мнения: 137
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
- Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Набива се много внимателно, защото може да се деформира или закъса гумата, с вложка от гедоре или някакво малко трупче и чук. Преди да я набиеш я намажи обилно с грес, както и отвора вътре.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта