Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот provigo » Пет 06 май 2011 1:05


Здравейте, темата е много полезна. Имам само едно просто питане. Пише тука че не може да се прибере буталцето с натиск или с бутане, а само с въртене. Очевидно че се навива отвътре на винта за ръчната спирачка. Та въпроса ми е, как в реални условия нормално работещия апарат си отпуска цилиндърчето, че да не създава усилие върху вътрешната накладка когато не е натисната спирачката? Като сме зад волана и караме няма кой да го върти все пак.




Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот zdravko555 » Съб 07 май 2011 9:49


provigo написа:Здравейте, темата е много полезна. Имам само едно просто питане. Пише тука че не може да се прибере буталцето с натиск или с бутане, а само с въртене. Очевидно че се навива отвътре на винта за ръчната спирачка. Та въпроса ми е, как в реални условия нормално работещия апарат си отпуска цилиндърчето, че да не създава усилие върху вътрешната накладка когато не е натисната спирачката? Като сме зад волана и караме няма кой да го върти все пак.

колега не се притеснявай, на живо по друг начин работят нещата :)
буталцето се навива на винта (той е нещо като болт) който има възможност да се движи напред-назад, това движение осигурява отдръпването на накладката.
Буталцето не се върти при работа, само се движи напред-назад. Върти се винта вътре дето навит в него, той изпълнява волята на меаханизъм за саморегулиране на спирачния апарат, така че хем са спира хем да не прие при отпусант педал.


Потребителски аватар
chakazulu
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RS

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот chakazulu » Нед 04 сеп 2011 17:55


NovobranecGT написа: Изображение


Преди известно време закупих апарати от колега от форума, същите Girling 38. Едва днес обаче ми остана време да ги разглобя, защото ръчната не работеше. След цялостно разглабяне на апарата, установих, че номер 4 от снимката липсва, явно и това е причината ръчната да не работи. Въпросът ми е продава ли се отделно в магазините този елемент или пък, ако не, какви са размерите на тази шайба, къде стои и съответно може ли да се монтира без да се маха зегерката (дано! :banghead: ).
Благодаря много за инфото предварително! :)


Потребителски аватар
hipnotic
Мнения: 234
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот hipnotic » Вто 06 сеп 2011 12:50


Здравейте колеги, интересува ме дали задния мост от голф 2 ГТИ ще стане на голф 3.Понеже си купих цял мост от колега от форума, за да мина отзад на дискове, а моя мост няма стабилизираща щанга и искам да я ползвам.Дали някой по компетентен от мен колега може да ми каже? :D


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот zdravko555 » Вто 06 сеп 2011 15:57


hipnotic написа:Здравейте колеги, интересува ме дали задния мост от голф 2 ГТИ ще стане на голф 3.Понеже си купих цял мост от колега от форума, за да мина отзад на дискове, а моя мост няма стабилизираща щанга и искам да я ползвам.Дали някой по компетентен от мен колега може да ми каже? :D

самия мост от Г2 НЕ става на мястото на Г3 :deal


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот icemenn » Пет 16 дек 2011 20:05


колеги взех едни Lucas 38 горе долу в добро състояние,като изключим че имаха доста скъсани гумички ,но най-вероятно като ги демонтират са ги скъсали защото буталото го изкарах на ръка и ръчната се движи перфектно на ръка,но супортите бяха доста зле,след 2 дни престояване в нафта единия се раздвижи за 5 мин.занимавка.Другия супорт не се раздвижи след 4 дена в нафта и поне 10 пъти пръскане с WD-40 през 30мин после пробвах 2 пъти с едно по силно WL-50 (от немско)но пак без ефект накрая единия го счупих и парчето остана вътре.С разпробиване мога да го изкарам парчето но от къде мога да намеря друга такава втулка??
Изображение
ето това се счупи и остана вътре,надявам се колегата от AUDI форума да не се сърди за снимката която ползвам

Edit:Сега се сетих че се наричат водачи,интересува ме само от къде да си набавя 2 броя,по възможност нови.


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот icemenn » Съб 17 дек 2011 11:49


водачи намерих в auto+ ,но останалата вътре част не мога да я изкарам около 6-7 см са вътре..кажете от какъв друг апарат става супорта


Потребителски аватар
hipnotic
Мнения: 234
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот hipnotic » Съб 17 дек 2011 13:29


съпорти можеш да използваш от голф 2 гти или 3-ка всяка която е с дискове дали ГТ, ГТИ или ТДИ.Също от пасат 3-ка май и от 4-ка, а и от поло 6н.Дано съм помогнал, виж в продава някой от колегите ако ти продаде само съпорт.На каква цена взе водачите и комплект за страна ли ги продават или на бройка?


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот aradovanov » Съб 17 дек 2011 13:52


hipnotic написа:съпорти можеш да използваш от голф 2 гти или 3-ка всяка която е с дискове дали ГТ, ГТИ или ТДИ.Също от пасат 3-ка май и от 4-ка, а и от поло 6н.Дано съм помогнал, виж в продава някой от колегите ако ти продаде само съпорт.На каква цена взе водачите и комплект за страна ли ги продават или на бройка?


От 4-ка не стават, но от 2-ка и 3-ка и Пасат Б3 стават.
Не се занимавай с разпробиване, по добре си вземи 2-ра употреба.


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот icemenn » Съб 17 дек 2011 15:54


днес след 6 часа обикаляне на моргите видях как поне 5 супорта заминаха за боклука като им вадят водачите,но намерих накрая един супорт без водачите беше :banana 20кинта олекнах за супорт и 22 за 4 водача.Сега въпроса е в какво ще плуват в обикновенна грес ли?


SmokeDjo
Мнения: 34
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот SmokeDjo » Пон 26 мар 2012 16:34


Здравейте колеги. Имам проблем със единя заден дисков спирачен апарат на Голф 2 ГТ, задържа ми апарата при натиснане на спирачката. Смъкнах го но при напомпване на спирачката буталото не реагира. опитах се да го раздвижа с щестограм 12(понеже при мен самото бутало има посредата отвор за шестограм а не нарези), но мърда съвсем леко наляво надясно :( Та въпроса ми е как да го извадя това бутало, че да мога да изчистя изцяло апарата и да сменя гумичките и семерингите. Благодаря предварително.


Потребителски аватар
pavkomk2
Мнения: 428
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
Автомобил: Jetta mk2
Двигател: 112 PB -- 139 KR
Местоположение: Севлиево

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот pavkomk2 » Сря 28 мар 2012 18:28


SmokeDjo написа:Здравейте колеги. Имам проблем със единя заден дисков спирачен апарат на Голф 2 ГТ, задържа ми апарата при натиснане на спирачката. Смъкнах го но при напомпване на спирачката буталото не реагира. опитах се да го раздвижа с щестограм 12(понеже при мен самото бутало има посредата отвор за шестограм а не нарези), но мърда съвсем леко наляво надясно :( Та въпроса ми е как да го извадя това бутало, че да мога да изчистя изцяло апарата и да сменя гумичките и семерингите. Благодаря предварително.


Всичко е описано по назад в темата ;)


Потребителски аватар
rhodius
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 07 окт 2008 21:57
Автомобил: vw golf III
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Свиленград

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот rhodius » Сря 28 мар 2012 23:51


Здравейте колеги.Реших да правя профилактика на апаратите, разглобени и почистени до последния елемент. При почистването им видях само на лагерчето вътре в буталото грес! Някой може ли да ми каже при спирачни апарати girling 38 къде се слага смазка(грес)?


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот icemenn » Вто 10 апр 2012 23:01


Всички подвижни елементи до които не стига спирачна течност.


Потребителски аватар
yanosh.k
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 11:00
Автомобил: Audi A4 1.8T
Двигател: AVJ 2001
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот yanosh.k » Пон 23 апр 2012 22:41


Голямо благодаря на всички, за подробните обяснение и снимков материал в темата :да: . Надявам се и аз да бъда полезен с малко информация от личен опит.
При мен положението беше следното - задни дискови спирачни апарати Girling 36mm, ръчната не захапваше на десния апарат, а на левия захапваше много слабо :? .
След като свалих единия, се видях в чудо как да го разглобя, като проблема беше, че когато махнах зегерката, шпиндела на който се навива буталцето е почити невъзможно да се извади(заради шайбата, която го държи и е набита). Колегата moreg е дал много добро описание на начина на разглобяване на апаратите, като също така е намерил и решение на проблема, само е пропуснал да посочи, че резбата на шпиндела е двуходова(важна подробност, защото от това следва, че резбата е двуходова 12х5мм, а не едноходова 12х2,5мм). Но аз не успях да намеря стругар, който да ми изготви посочения от moreg инструмент, за това се реших, направо да сменя дисковите апарати с Girling 38mm :bishop .
Намерих такива апарати в една автоморга, за по 20 лева парчето. Разглобих ги без проблем, почистих ги и им смених гумичките(най-ниската цена, която намерих за един комплект гумички марка topran, беше 13,50 лв.). Инструмента за развиването на цилиндъра си го направих същия като този(снимката е от поста на kaiser666), а при сглобяването, за да успея да поставя зегерката използвах ето този(снимката е от поста на vankata_098) инструмент.
След това, дойде ред на поставянето на новите апарати, на мястото на старите. Колегата 55555 е обяснил много добре, какъв е проблема с поставянето на нови апарати(обезвъздушаването). При мен(Jetta GL, 1990 г., 1,6L), маркуча за спирачната течност си идваше по начало от горната страна, а жилото за ръчната от долната. И за разлика от това, което 55555 казва, надписите нямат никакво значение(при мен, надписите на единия апарат, погледнати от към багажника, са на обратно,а на другия не). Важното е пробката за обезвъздушаване да идва в най-високата част на цилиндъра(а тя се намира точно до маркуча за спирачната течност, тоест задължително е маркуча да минава над задния мост).
И така, вече съм с Girling 38, които ми се струват много по лесни за обслужване от Girling 36. А също така имам и работеща ръчна спирачка :D .

Поздрави :beer



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта