Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Passat B4 1.9 TDI - Сваляне и качване на интеркулер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4312
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4 + Golf Mk1
Двигател: 1Z + JB
Местоположение: София
Контакти:

Passat B4 1.9 TDI - Сваляне и качване на интеркулер

Мнениеот ABSOLUT » Чет 18 юни 2009 19:26


Не знам до колко ще е полезна темата ми, но понеже ми се наложи да извърша тази операция, реших да я заснема и да постна снимките. Надявам се на някой да му е полезна.
Историята е следната: прибирайки се по магистралата, 30-тина километра преди София, изведнъж започва да се чува някакво силно, неприятно и обезпокояващо свистене, идващо някъде от предната част на колата. Карах си съвсем спокойно на 5-та с 3000 оборота, с около 145км/ч. Като чух шума, спрях, отворих капака и започнах да оглеждам за проблем, но не видях нищо. Свистенето се чуваше само когато двигателят е натоварен и се натиска газта. След кратка телефонна консултация с Вальо Вентомана (за което съм му много благодарен) стигнахме до заключението че има спукано някъде по турбо пътищата или самия интеркулер. Бавно бавно се дотътрих до София, внимавайки много с подаването на газ, за да не ми замине турбината в опитите си да достигне опраделено налягане, което няма как да стане при наличието на пробойна.
На другия ден започнах да разгобявам и да търся причината, която всъщност се видя веднага след като легнах под колата,
спукано е мекото коляно на входа на интеркулера. За 12 години, изложено на всичко, защото е най-отдолу, не е покрито и го пръска всичко и зиме и лете пак доста е изкарало.

Изображение

Успокоих се, че поне интеркулера не е за смяна.
Предполагайки, че той е много мръсен, имайки предвид че от както я имам тази кола (над 2 години), не съм го чистил, реших да го сваля и измия.
Свалих предно ляво колело и сложих един пън под колата, за всеки случай.
Подкалника се сваля като се отвият около 8-9 винтчета с торкс 20. (с червено е обозначен винта който държи бронята):

Изображение

Свалих и кората под двигателя, тя се държи на 3 болта за камък 10, които са точно отдолу под колата, по средата на кората. И от двете страни се държи на още по два винта, пак за торкс 20:

Изображение

След което кората пада надолу:

Изображение

Дойде ред и на бронята. Отпред е хваната на 4 болта за камък 13, намират се под блендите до мигачите. Отстрани е хваната и на по един винт за торкс 20 от всяка страна (втората снимка). Като се отвие всичко, бронята просто се издърпва напред, внимавайте с кабелите за халогени и мигачи:

Изображение

Откачих спукания маркуч. Скобите са стандартните за ВАГ групата, здрави, но и тегави за работа. Така съжалявах, че нямам подходящия ВАГ Туул за тази цел. Но с помоща на едни чираци и гарги се справих.

Изображение

Очаквах че ще изтече много масло, но се изсипаха не повече от 20-30 милилитра.
Интеркулера беше трагична гледка, оплескан с масло и прах. Даже мисля че е капела хидравлична течност там. Това отпред е фуния, която насочва въздушната струя. Тя е захваната за самия кулер чрез 4 болта за камък 10.

Изображение

Кулера трябва да се откачи и от горната тръба за въздух, пак като се освободи скобата, малко е тегаво и тясно. Скобата е някъде в ограденото :lol:

Изображение

От двете си страни кулера е и хванат с два болта за камък 10. Това е единия:

Изображение

От другата страна не е точно гайка, ами това нещо, което беше застопорено с една пластмаска която се разпадна при отвиването, може да се хване контра с клещи или гаечен ключ + ВД-40:

Изображение

Другия болт е на още по-неприятно място, защото заради планката не може да излезе добре навън. Чак по-късно се сетих че е по-лесно да се отвие самата планка, тя е хваната с два болта.

Изображение

Накрая и кулера падна. Наистина много мръсен:

Изображение

След това се започна едно търкане с четка и с активното участие на Megglio. Меглио, четка, вода, меглио, четка, вода......
Това е препарата, друго не ви трябва, направо разгражда маслото. И не го пестете.
Накрая потопих кулера в леген с гореща вода, покисна за да се разтвори каквото има между ребрата.
Накрая заприлича на това:

Изображение

Това е новия маркуч

Изображение

Оригинален струва 65лв., но навсякъде се чака от 3 до 5 работни дни за доставка, и в Сакар ауто и в Порше БГ и по Симеон.
Тука е мястото да благодаря на Бюрцето, който винаги посреща с добротата и търпението си нашите нахални въпроси за резервни части. Тенк ю Лъче :beer
Голями благодарности и на Визи, който излезе от работа за да дойде лично на място и да се убеди че магазина го няма mhihi
Накрая отидох до един магазин в Илиенци и взех синия за 32лв. Имаха над 50 вида връзки, колена, и др. С шублер измерихме диаметъра, оказа се 50мм. Имаха такъв с абсолютно същата дължина, ъгъл и диаметър.
Започнах да сглобявам по-обратния ред, отново борейки се със скобите :?
Вече в завършен вид

Изображение

Изображение

На тази снимка с червено са оградени болтовете на планката, кулера се сваля по-лесно заедно с планката, другия болт отстрани е много труден.

Изображение




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот freestyler911 » Чет 18 юни 2009 23:11


така и не написа какъв беше крайния ефект от процедурата. Пауъра дигна ли се ?


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4312
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4 + Golf Mk1
Двигател: 1Z + JB
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот ABSOLUT » Чет 18 юни 2009 23:38


Не знам дали само така ми се струва, но мисля че има подобрение. Колата сякаш набира по-бързо. Естествено осъзнавам, че не може да има някаква невероятно голяма разлика. Със сигурност ефекта ще е положителен.


Потребителски аватар
Pironski
Мнения: 2210
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 17:59
Автомобил: VW Golf II GTI 8V
Двигател: PB
Местоположение: EU
Контакти:

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот Pironski » Пет 19 юни 2009 0:05


Лелеее верно кулера е бил много мръсен както ми каза преди да го свалиш :shock
Еваларка за положения собствен труд,ама как може това начинание да не завърши с водчица? :drinking:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12507
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот Vizor » Пет 19 юни 2009 12:14


Ефект има задължително.. виж горе кулера ти ламелите изобщо ги няма.. все едно е духал вятъра върху дъска! Никакво охлаждане е нямало. Ако някой мисли, че това е интеркулер .... :) това няма как да се охлади посмъртно!

Изображение

Евала, че си се справил.. всичко е станало супер :)


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1829
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 19 юни 2009 21:16


не е нормално кулера да ти е омаслен толкова, от там ти тръгва проблема. масло+ кал и прах=???? запушването е вторичен проблем.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4312
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4 + Golf Mk1
Двигател: 1Z + JB
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот ABSOLUT » Съб 20 юни 2009 0:52


Сега няма вече такива течове. Това е било масло от кулера и хидравлична течност от резервоарчето до акумулатора. От тогава съм сменил турбина, а и следя редовно и нивото на хидравличната течност, което не мърда. Това са били замърсявания натрупвани с години, време им беше.


WasteLand_TD
Мнения: 725
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 25 юни 2009 19:38


Колегата racing_team_vidin е прав.
Не би трябвало да има масло.Аз го имах подобен проблем(Пасат Б4 1Z), леко свистене(Вентомана е свидетел) , свалих интеркулера , изглеждаше като твоя.
Надух с уста и добре, че спуканото беше близо до отвора(там където пластмасата се хваща с алуминия ли е там от каквото е изработен) та усетих полъх по лицето.Наплюнчих и почнаха да излизат мехурчета.
Пукнат интеркулер дееба.Смених с такъв от Г60 Б3 за 60 пари :) и колата много се промени към пъргавина доколкото е има.Това беше миналата година
Наскоро го свалях, защото имах разни съмнения, капка масло или маслени следи нещо нямаше по него.
Така че, наблюдавай го, дано си се разминал само с маркуч.
BTW Имай предвид, че има разлика в интеркулерите на първите Пасати б4 и по-късните като твоя , не са еднакви.Казвам го ако се окаже, че търсиш интеркулер.

Браво на подробните снимки и напътствия.


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот =TDI= » Съб 27 юни 2009 7:03


Кулера може да извади и без да се сваля предната броня.
Пряавил съм го поне три пъти.


Потребителски аватар
jeko01
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 04 ное 2007 22:28
Автомобил: pasat B5
Двигател: AFN 1.9 TDI
Местоположение: провинциятя

Re: Сваляне и качване на интеркулер на Пасат В4 1.9TDI

Мнениеот jeko01 » Сря 06 сеп 2017 7:33


Браво колега :th_up. За добрата темичка :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта