Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- georgebonev
- Мнения: 3096
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Погледнете и под филтъра за купето, отвън, от пасажерската страна. Аз имам клапа там под филтъра и над вентилатора за въздуха, която се управлява с моторче и зъбна рейка. За свеж въздух. Моторчето получава захранване (с променлив поляритет за отваряне и затваряне) след контактен прекъсвач (при мен под жабката), който пък се задейства с жило, идващо от врътката за степените на парното.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1382
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
То че има клапа над моторчето има, ама тя е само за затваряне на входящия въздух при изключено парно. Нали знаете че на врътката със степените, от 0 до 1 е по голям хода. Точно това голямо разстояние между 0и1 е за отваряне и затваряне на клапата.
Добре, ясно е че клапата за вътрешна циркулация е има само при климатиците. Питането ми е как може да се прехвърли на такъв голф без климатик?
Тялото на парното е от 2 части. Едната част е с моторчето а другата е с клапите. Клапата за вътрешната циркулация в коя част се намира, при моторчето ли е ? Също така частта на парното (тази с моторчето) от голф с климатик пасва ли на другата част но на голф без климатик? По просто казано какво е необходимо за да се сложи клапата за вътрешна циркулация от климатик на такъв без климатик?
Добре, ясно е че клапата за вътрешна циркулация е има само при климатиците. Питането ми е как може да се прехвърли на такъв голф без климатик?
Тялото на парното е от 2 части. Едната част е с моторчето а другата е с клапите. Клапата за вътрешната циркулация в коя част се намира, при моторчето ли е ? Също така частта на парното (тази с моторчето) от голф с климатик пасва ли на другата част но на голф без климатик? По просто казано какво е необходимо за да се сложи клапата за вътрешна циркулация от климатик на такъв без климатик?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Дясната част на тунела с вентилатора от климатик би трябвало да стане на лявата част с клапите и радиаторчето на парното на кола без климатик.
Клапата за рециркулация се намира под решетката от която влиза въздуха. Ще ти трябва от климатика заедно с вентилатора, евентуално и друга жабка или онова което затиска дупката на мястото на жабката, че са различни.
Тогава почваш да мислиш за управлението на въпросната клапа, копче, захранване и прочее.
Другия вариант е да извадиш тялото и да се огледаш с някое ел моторче какво можеш да приспособиш от някаква черна пластмаса да ти затваря входящия въздух при решетката
Клапата за рециркулация се намира под решетката от която влиза въздуха. Ще ти трябва от климатика заедно с вентилатора, евентуално и друга жабка или онова което затиска дупката на мястото на жабката, че са различни.
Тогава почваш да мислиш за управлението на въпросната клапа, копче, захранване и прочее.
Другия вариант е да извадиш тялото и да се огледаш с някое ел моторче какво можеш да приспособиш от някаква черна пластмаса да ти затваря входящия въздух при решетката
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Не може да стане,ако може то ще е някой франкенщайн. Вентилаторната част е различна на модели с клима и без - различно е и закопчаването към частта с клапите.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Здравейте,
от няколко месеца и при мен хвърчат дунапрени от централния отвор на парното. Колата е голф 3 ГТ 1.6 АФТ с климатик. Като цяло парното и степените работят нормално, но бих искал да подменя въпросния дунапрен. Някой може ли да сподели информация относно следните въпроси?
- какъв дунапрен и от какво мога да ползвам за облепянето на клапите по краищата?
- защо се налага облепяне на дупките на клапите примерно с алуминиево тиксо?
- възможно ли е да се направи тази операция само с разглобяване на жабката и нещата около нея или се сваля цялото табло?
Поздрави,
Станислав
от няколко месеца и при мен хвърчат дунапрени от централния отвор на парното. Колата е голф 3 ГТ 1.6 АФТ с климатик. Като цяло парното и степените работят нормално, но бих искал да подменя въпросния дунапрен. Някой може ли да сподели информация относно следните въпроси?
- какъв дунапрен и от какво мога да ползвам за облепянето на клапите по краищата?
- защо се налага облепяне на дупките на клапите примерно с алуминиево тиксо?
- възможно ли е да се направи тази операция само с разглобяване на жабката и нещата около нея или се сваля цялото табло?
Поздрави,
Станислав
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Дунапрен- какъвто си намериш.
Облепя се с алуминиево фолио заради температурата, която е височка там. и да, сваля се цялото табло, за съжаление
Облепя се с алуминиево фолио заради температурата, която е височка там. и да, сваля се цялото табло, за съжаление
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Лоша работа.
става въпрос за тази снимка:
Тези дупки покрити ли са по принцип с дунапрен? Ако да, вече разбирам защо се облепя с фолио.
става въпрос за тази снимка:
Тези дупки покрити ли са по принцип с дунапрен? Ако да, вече разбирам защо се облепя с фолио.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Wish_Master написа:Тези дупки покрити ли са по принцип с дунапрен?
Да, тези дупки са покрити с найлон по-тънък от лист хартия, който е самозалепващ се - от двете страни е лепкав, от едната страна държи дунапрена, от другата се държи за клапата. Има огромни дупки по клапата, която регулират потока въздух за купето и тая, която регулира топло/студено. Ако ги има тия дупки се дърпа студен въздух директно отвън, вместо топъл въздух от радиатора или в зависимост от състоянието имаш между слабо и никакво парно.
Wish_Master написа:от няколко месеца и при мен хвърчат дунапрени от централния отвор на парното. Колата е голф 3 ГТ 1.6 АФТ с климатик
Облепям клапите с алуминиева самозалепваща се лента, защото е топлоустойчива и няма вероятност да се разрони и да стане на прах, като дунапренът, който е сложен по клапите. Не съм слагал дунапрен по края на клапите, но си имам парно, така че не ми пука малката загуба. Прави каквото ще правиш, че сега е лято, но зимата иде. Да не те изненада.
Ако колата е без климатик може да се мине само с махане на жабката, джоба под нея и разглобяване на централната конзола, както махане и плексигласа на километража, защото е със щипки и пречи на разглобяването на централната конзола.
Моята кола за жалост няма климатик. Не мога да говоря за модели с климатик. Ако решиш да го правиш в сервиз това, приготви си над 100лв, поне на мен ми поискаха толкова. Нямах ги на момента излишни и се наложи сам да се хвана. На мен ми трябваха клещи, няколко опашки, права и кръстата отвертка и ключенце - 8 или 10, не помня какви бяха болтовете.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Колеги, благодаря за информацията. Явно ще се наложи да се помъча сам доколкото мога. Ако не - ще заделям за сервиз. Дали има смисъл да се опитвам да залепя парчета алуминиево фолио докъдето мога да стигна с ръце през дупката на жабката, без да махам цялото тъбло. Дори и да е само на едната клапа, която се вижда на снимките. Просто не мога да преценя от снимките колко на дълбоко са тези клапи.
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
с клима или без не става без махане на таблото. То иначе нямаше да е такава галимация. На мен ми отне около 6 часа , като не го бях правил преди. Ако имаш време и си що годе сръчен в ръцете - дерзай
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Wish_Master написа: Дали има смисъл да се опитвам да залепя парчета алуминиево фолио докъдето мога да стигна с ръце през дупката на жабката, без да махам цялото тъбло. Дори и да е само на едната клапа, която се вижда на снимките. Просто не мога да преценя от снимките колко на дълбоко са тези клапи.
Има смисъл,това също е вариант.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
stefarata написа:с клима или без не става без махане на таблото.
Е при мене за к'во стана без махане на таблото? Нещо не бързаш ли да изказваш такива уверени твърдения? Облепих си клапите без да свалям табло. Да не съм луд да си го правя сложно, като може да е лесно? Табло сваляш, ако искаш или имаш радиаторче на парното за смяна. Там вече няма как да се мине без сваляне на табло.
Wish_Master написа:Дали има смисъл да се опитвам да залепя парчета алуминиево фолио докъдето мога да стигна..
Иска се да свалиш жабка, нишата под нея, да разглобиш централната конзола, да махнеш през дупката на жабката горната част на въздуховода, който се съединява с отворите за духане на таблото, да махнеш средната част и тогава ще са ти достъпни клапите. Като отвориш първата, зад нея виждаш втората, която е Г образна. Това за кола БЕЗ климатик. Как е с климатик не мога да кажа. Клапите вероятно са същото разположение, но какво има добавено в конфигурацията не знам.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
Благодаря отново за информацията. Тези дни ще се пробвам поне да разглобя и огледам. Ще направя и някоя друга снимка да видим как е с климатик и на какво точно пречи. Гледах някакво клипче в нета, където за да се отвие някаква гайка в коша под предния капак, която е за свалянето на жабката, се налагаше сваляне на въздуховода от въздушния филтър, както и разни маркучи по охладителната система.
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
инжектопляктор написа:Е при мене за к'во стана без махане на таблото? Нещо не бързаш ли да изказваш такива уверени твърдения? Облепих си клапите без да свалям табло. Да не съм луд да си го правя сложно, като може да е лесно? Табло сваляш, ако искаш или имаш радиаторче на парното за смяна. Там вече няма как да се мине без сваляне на табло.
е ти може да си магьосник и да го направиш и без да докосваш колата
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт парно Голф 3 + Снимки и Видео за модели с клима
stefarata написа:е ти може да си магьосник и да го направиш и без да докосваш колата
Не, не съм магьосник. Свалих нишата под жабката, жабката и разглобих централната конзола. Извадих през дупката на жабката първо горната част на въздуховода, където влиза в отворите за духане, след това средната част извадих - доста е тясно и кофти се вадят, но се вадят. След това видях първата клапа да регулира дали да духа горе или в краката, зад нея е втората клапа, която регулира топло или студено - тя е най-важната, ако не ти се мре от студ зимата.
Не съм магьосник и ако ми видиш другите теми и от коли много не разбирам. Щом аз, дето не разбирам, с малко помощ мога да го направя, значи не е проблем да го направи който и да е, който знае как се държи отверка и гаечно ключе.
Също така онзи ден си купих жило от гогата във форума и си оправих скъсаното жило и на ел.стъклото за 1 час и половина. Не знам, сигурно и там съм магьосник.
Wish_Master написа:където за да се отвие някаква гайка в коша под предния капак, която е за свалянето на жабката
Жабката се държи на няколко винта, които се развинтват с отвертка. Има едно, което се развива отвън и държи въздуховода или някъде там. Аз съм малко калпав и го счупих. Някои щипки се чупят дали от старост или неопитност. За това писах за свинските опашки(кабелните превръзки) - оправят такива проблеми. На мен общо взето не ми пукаше за няколко счупени щипки. Исках топло. Правих го по малко всеки ден, защото купих колата, лятото духа топло, щото вън е топло. Зимата парно никакво. Всеки ден в продължение на към седмица през месец Януари се занимавах по половин-един час, защото вън е студено. Набарах малкоо по-хубавото време една седмица и се хванах да правя, че не се търпи да се мразува в колата. И търсих някой по-лесен вариант, защото вън си беше въпреки всичко студ, особено вечерта и в такова време на открито, без гараж ремонтите са ад.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта