Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки на Г4
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Моите чистачки ги чистих през 2009г и още работят перфектно. Добре е освен тях да се изчисти и калта, която се е натрупала в подкалника, пречи на бързото отичане на водата и превръща нишата под предното стъкло в аквариум
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
hitman0013 написа:Капе вода точно върху черната кутия и влиза в механизма от долу. Бях изолирал горната част и затова само от долу остана като вариант. При мен блокира винаги шофьорското рамо, затова съм стигнал до този извод. Бих си купил нов механизам, дори и да е за по-бързата смяна-да не си губиш времето в раздвижване докато кори и чаркалъци са свалени. Т.е. сменяш единия с другия и имаш цяла година да си го поправиш.
П.П.: знаете ли други коли с подобни проблеми, щото има доста 25 годишни дараци които никога не са имали проблем с чистачките. Баси дефекта!
Всичко на базата на Г4 + А4 го има този проблем.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Колеги, направих и аз процедурата, че бяха яко спекли чистачките.
Проблемите които имах:
1. Изваждане на тапите на рамената на чистачките
2. Изваждане на рамената от шлиците
3. Изваждане на пластмасовата кора която покрива механизма на чистачките
4. Изваждане на спеклата ос на чистачките от втулките
5. Подбити резби на осите на чистачките
6. Изгубих зегерката, която държи оста да не излиза от втулките
Решенията:
1. С тънка отверка и яко дърпане нагоре. Тъпите шваби са направили кнопката за пъхане на отверкататично от към долната част на кората и там отверка не може да се пъхне. Трябва да е нещо L-образно, което да го повдигне
2. Хванах рамото отдолу с трите пръста и с малко чукче чукайки по оста избих оста навътре. Шлиците са на конус, достаъчно е само леко да мръдне и излиза. Забележка: Не чукайте директно върху оста - резбата се подбива много лвсно! Използвайте трупче или бронзова по-дебела шина.
3. С малка отверка се подпъхва от единия край и се дърпа смело нагоре - (т.е. към вас). С една дума - иска си малко по груба сила. Държи се на улей, който наподобява обърната буква Ω
4. Тва го блъсках 2 часа с чука и не излезе. В един сервиз ми го нягряха малко с горелка и с трръбен ключ леко го раздвижиха. При нагряването и последващото раздвижване трябва много да се внимава да не се счупи алуминевата част в която се върти оста на чистачката.
5. Получава се заради блъскането с чука по оста. Взема се плашка 8х1.25 и се нарязва нова резба.
6. Когато я слагах не я хванах хубаво и изхвърча в незнайна посока. Търсите магазин за крепежни елементи и вземате зегерка за вал 12мм
Сега имам бързи и гладко работещи чистачки
Проблемите които имах:
1. Изваждане на тапите на рамената на чистачките
2. Изваждане на рамената от шлиците
3. Изваждане на пластмасовата кора която покрива механизма на чистачките
4. Изваждане на спеклата ос на чистачките от втулките
5. Подбити резби на осите на чистачките
6. Изгубих зегерката, която държи оста да не излиза от втулките
Решенията:
1. С тънка отверка и яко дърпане нагоре. Тъпите шваби са направили кнопката за пъхане на отверкататично от към долната част на кората и там отверка не може да се пъхне. Трябва да е нещо L-образно, което да го повдигне
2. Хванах рамото отдолу с трите пръста и с малко чукче чукайки по оста избих оста навътре. Шлиците са на конус, достаъчно е само леко да мръдне и излиза. Забележка: Не чукайте директно върху оста - резбата се подбива много лвсно! Използвайте трупче или бронзова по-дебела шина.
3. С малка отверка се подпъхва от единия край и се дърпа смело нагоре - (т.е. към вас). С една дума - иска си малко по груба сила. Държи се на улей, който наподобява обърната буква Ω
4. Тва го блъсках 2 часа с чука и не излезе. В един сервиз ми го нягряха малко с горелка и с трръбен ключ леко го раздвижиха. При нагряването и последващото раздвижване трябва много да се внимава да не се счупи алуминевата част в която се върти оста на чистачката.
5. Получава се заради блъскането с чука по оста. Взема се плашка 8х1.25 и се нарязва нова резба.
6. Когато я слагах не я хванах хубаво и изхвърча в незнайна посока. Търсите магазин за крепежни елементи и вземате зегерка за вал 12мм
Сега имам бързи и гладко работещи чистачки
- bobifoto
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 16 фев 2013 13:27
- Автомобил: VW golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Здравейте, колеги по закон за всеобщата гадост в дъждовно време ми се развалиха чистачките а и сняг заваля. Темата е много хубава но снимките от началото не се виждат. Насочете ме към сервиз или човек който може да ми помогне да ги почистим, ще си платя за услугата!
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Ремонта не е сложен колега, ако осите не са съвсем спекли ще се справиш лесно. Аз за да ми извадят моята ос ходих в Мото Експерт (на Симеоновско). Не ми взеха пари щото дефакто трябваше малко да ми го нагреят та да отпусне и да се извади. Иначи всичко друго сам си го направих и сега си бачкат идеално
- bobifoto
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 16 фев 2013 13:27
- Автомобил: VW golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Колеги, само аз ли не виждам снимките на началната страница на темата? Поне да ги погледна за да се пробвам и аз да почистя чистачките
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Не си само ти, просто хоста където автора е качил снимките явно вече не съществува.
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Моите чистачки едва се движеха и спираха по средата на стъклото. Леко напръскване със спрей WD-40 в осите на чистачките и оста на електромоторчето ми разреши проблема без разглобяване. Сега имам много по-бързи чистачки.
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Luciano написа:Dorian написа:Браво Васе,значи си успял да направиш всичко успешно без да чупиш предния прозорец този път :
след 2 строшени предни джама и две кори на сол, беше време да се науча :
То честно казано Голфа е една от най нескопосано сглобени коли.Не е никак userfrendly ,тук всяка интервенция иска специализиран сервиз.Мит е,че бил лесен за обслужване.Кората под стъклото се сваля гадно,пластмасовите копчета не се отвъртат с кръстат отверка,после няма как да хванеш и видиш дали рамото е паснато на отвора,дърпам като обезумял,да не говорим че после кората се намества на магия.Рамото на чистачките не излиза по никакъв начин.Ако закача кука за него по скоро целия Голф ще вдигна,но така се вклинява че няма вадене.А изгори ли ти комутатор или бобина на пътя - не те виждам.В инструкцията на моя голф пише,че трябвало всяка година да чистя между радиатора на климатика и водния.Да ама като разбрах че се сваля двигателя ,окачването и гумите,отделно се източва фреона - се отказах моментално. Оня ден рябваше да свалям капачката на делкото.При мен е така обърната ,че единия зъб е плътно долепен към блока.За откачване го откачих,но когато трябваше отново да го щракна ударих на камък.Нямах място където да пипна от кабели,тръби и блок.Трябваше да въртя делкото рискувайки центровката.Направих си скоба от пирон и с 300 зора закачих зъба.
Има една приказка която някой е излмислил,че Голфа моно бил роден за газ.Голфа моно е най неподходящата кола за газ.Имам опит с опел,форд и тойота и никога такива проблеми с грешки,разкачване наклеми и други простотии.Да не говорим че и разхода при тия дрингели голфовете е с 3 до 4 литра средно по голям.Сегашния ми е 1.8,а е по муден и тромав от предишните ми коли,най мощната от които беше 1.3..........
С какво пръскате това проклето рамо,за да излезе ? Просто вече почвам да намразвам тая марка...
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Ако наистина е толкова запекло, както описваш, може да не стане само с пръскане. Пробвай да нагрееш малко рамото. Моето беше също яко запекло и пръскането не помогна. Ползвах чук и гаечен ключ като лост. За щастие се предаде и нанесох леки поражения на кората само. Пластмасовата кора не е чак толкова проблемна, когато е чисто между нея и стъклото. Правил съм подобен ремонт и на Опел Корса - там не беше по-розово, дори и след почистване пак се сваляше и слагаше много трудно (аз не успях да я счупя, но в един сервиз успяха ). Написал съм как процедирах - повдига се леко с отвертка и се пръска със сапунена вода в улея на кората (където е стъклото). Пак с отвертката се бърка и се вади колкото може повече от боклуците. След почистване кората излиза много лесно
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
С чука няма да стане,зверски е вклинило.Ще трябва да търся
По добре направо сервиз да си направя вече,сега съм си поръчал vag-com кабел,заради газовата.Но понеже нямам лаптоп а настолен компютър,ще трябва и лаптоп да пазарувам .Като полицайте дето въртяли масата за да завъртят крушката....
По добре направо сервиз да си направя вече,сега съм си поръчал vag-com кабел,заради газовата.Но понеже нямам лаптоп а настолен компютър,ще трябва и лаптоп да пазарувам .Като полицайте дето въртяли масата за да завъртят крушката....
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Чистачката се сваля по-лесно, когато е повдигната нагоре. Хващаш за късата част на рамото и с много лашкане и дърпане става. Така е само първия път след това излиза по-лесно. Успех!
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Проблема е решен,но после след като монтирах отново пластмасата от към водача,остана един процеп от около 2-3 милиметра между нея и стъклото и неще да прилепне плътно.Навсякъде е захванато точно и пасва,ама явно нещо се е изкривила.
Пътьом сложих и термопаста MX-4 на комутатора.
Пътьом сложих и термопаста MX-4 на комутатора.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Росен2 написа:Проблема е решен,но после след като монтирах отново пластмасата от към водача,остана един процеп от около 2-3 милиметра между нея и стъклото и неще да прилепне плътно.Навсякъде е захванато точно и пасва,ама явно нещо се е изкривила.
Пътьом сложих и термопаста MX-4 на комутатора.
След 3то 4то сваляне на кората, вече тя не може да влезе плътно в канала дори да е изчистен перфектно. Ще посъбира малко листенца и кал.
Re: Как да си оправим бавните или почти блокирали чистачки н
Проблемът при мен е, че чистачките работят само на 3-тата степен. Някой имал ли е подобни проблеми и как може да се оправи ?
П.С. Водих я на няколко майстори, единият вика, че моторчето и за смяна, другият - че контролният ключ (джоистика) е проблемен.. и искат доста висока цена за ремонт около 100 лв... Дайте някакви съвети, как мога да се размина с по-малко..
П.С. Водих я на няколко майстори, единият вика, че моторчето и за смяна, другият - че контролният ключ (джоистика) е проблемен.. и искат доста висока цена за ремонт около 100 лв... Дайте някакви съвети, как мога да се размина с по-малко..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта