Здравейте,
още миналата есен бях взел задни ел.моторчета + бутоните за електрифициране на задните стъкла, но чак сега ми остана време да се занимая...
Идеята беше проста - по две релета на мотор, да обрщат посоките, а бутоните само да дават команди. Да не са силови, както в доста "добавяни" решения.
Смятах да работя по тази схема:
В нормално състояние, двата НЗ (87А) контакта на релетата "заземяват" двата полюса на мотора.
В слуай, че някой натисне бутона в някоя посока, задейства съответното реле и съответния полюс на мотора получава (+) и имаме отваряне или затваряне...
Задните бутони (чиято схема е точно като бутончето на горната схема) щяха да дублират предните.
Детската защита щеше да се реши, като с ключето просто им "спирах" входящия плюс.
Да, ама не.
Бутонът е добре познатият на всички:
А схемата му е такава:
Да разгледаме схемата:
Осветлението е от три диода - излизат на пинове 1 и 2. Тук чудно няма.
Детската защита - най-обикновен ключ, с пинове 3 и 5. Също нищо странно.
Вижте сега, двата бутона за стъклата - имаме два "входа" - 4 и 6. Но само два изхода - 7 и 8.
Т.е. на който и от двата бутона да натиснем "нагоре" или "надолу", винаги "излиза" сигнал на краче 7 или 8.
Грозна картинка.
Явно комфорт модулът "усеща", през кой "вход" е подаден сигналът и така си избира ляв или десен прозорец.
Падна едно мислене, малко мента, малко джин, водка и уиски. Май и бира имаше.
В крайна сметка, с малко помощ от приятел се стигна до тази схема:
Изглежда страшно, но не е така.
Идеята е следната:
Имаме две релета, които управляват посоките на мотора. Точно както на първата схема от поста ми. И двата мотора, обаче, са вързани към тези две релета.
Условно съм ги кръстил "Direction Relay UP" (DRU) и "Direction Relay Down" (DRD).
Какво става? Който и от бутоните на централната конзола натиснем - вдига или сваля и двете стъкла.
Това, обаче, не ни харесва.
В този миг се сещаме, че според схемата (картинка 3 от поста), двата бутона имат два отделни входа - 4 и 6 пин.
Какво ни помага това? Преди да дойде "ток" до въпросните 4 и 6 пин, минава през намотките на още две релета - "Power Relay Left" (PRL) и "Power Relay Right" (PRR).
Така, сега, в случай, че натисна бутона за левия прозорец, освен съответното реле за посока, имаме и задействането на реле, което ми индикира, кой прозорец искам да движа - PRL.
Забележете, че на схемата, на релетата PRL и PRR се ползва краче 87. Т.е. в "нормално" състояние, единият полюс на двата мотора е прекъснат.
И какво става, в нашия случай, че сме натиснали бутонът за лявото стъкло? Освен, че задействаме съответното реле за посока, PRL също задейства и левият мотор получава плюс и минус и имаме движение.
Аналогична е ситуацията и с десния.
Сега към детската защита.
Ясно е, че задните бутони ще дублират предните. Да вземем левия - Door Switch Rear Left (DSwRL). "Входът" му е краче 3. Крачета 2 и 5 са "изходите за посоките.
Краче 3 се свързва на едно място с краче 6 от бутона на централната конзола (Central Console Switch - CCS). Крачета 2 и 5 са при 8 и 7 съответно.
До тук - добре.
Ако преди краче 3 вържем детската защита, с включването ѝ ще го прекъснем и отзад няма да може да се пипа.
Да, обаче ако вържа и краче 3 от десния бутон, ще окъся и обезмисля релетата PRL и PRR и няма да мога да избирам кой прозорец искам да движа.
Оказа се, че имам DPDT реле от старата автоматична антена. DPDT релето е почти като обикновените релета с 5 крачета, но е "двойно". Т.е. с една намотка, управляваме два независими ключа. Оникновено се ползват точно за обръщане на поляритета на мотори.
И така - с ключето за детската защита просто управлявам намотката на това реле и то сътответно прекъсва "входящите" кабели на бутоните на задните врати.
Забележете, че са свързани Нормално Затворените (НЗ) контакти на релето.
Вярно е, че може да се ползват и другите, но това ще рече, че в масовия случай, когато не сте заключили задните прозорци, релето ще стои под напрежение. Моето е грозно китайско - не искам да го рискувам. :)
Реших, че искам инсталацията да е малко по-културна и вместо купища изолирбанд, тиксо, тел и лепило, да ползвам кабелни обувки, спойки и термосвиваем шлаух.
Минах през цялата схема и си направих списък на всички свръзки и конекторчета, които ще ползвам.
Получи се това:
Всеки кабелен комплект номерирах - A1, B1L, B2R, B3L и т.н.
Написах кое с кое свързва.
Имах свободно време, свалих картинки от нета и направих и картинки на всеки кабелен комплект.
Крайният резулат е този:
С мултицет успях да премеря "на сухо" повечето връзки и нещата на практика изглеждат като при теорията - уж трябва да работи.
През седмицата ме съмнява, че ще се хвана да пускам кабеляци по врати и прагове, но се надявам да стане този уикенд.
Ако някой хвърли едно око и посочи грешки - ще се радвам да каже.
Ако всичко проработи - ще се почерпя за здраве! :)
Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Евала за професионално направената инсталация и схема
Дано всичко да работи безотказно (за това харесвам релетата,или/или)
Дано всичко да работи безотказно (за това харесвам релетата,или/или)
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Разгледай бутона за задни ел.стъкла от Б4, този на снимката мисля е от Б3/тоест подава команди на общ комфорт модул/.Б4 ковия управлява два отделни комфорт модула ляв и десен и мисля че с него по-лесно ще осъществиш първоначалната си идея.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Няма да стане с бутон от Б4 - еднаква схема имат двата, но на Б4 и Б3 са разменени изводите. Сигурен съм т.к. на предния пасат (Б3) слагах табло от Б4 и сложих бутона за задните стъкла като той стана но се пренареждат пиновете на буксата.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Взел съм кабеляците и бутоните от B3 G60. То така или иначе инсталацията е моя, така че ми е все тая кое-къде е.
Почти навсякъде ползвам кабелни обувки. Т.е. връзката не е перманента и ако се окаже, че ляво/дясно и/или нагоре/надолу съм ги объркал - просто превключвам два куплунга.
Живот и здраве (и сухо време) и уикенда ще стане ясно, дали успявам да докарам практиката от теорията... :)
Почти навсякъде ползвам кабелни обувки. Т.е. връзката не е перманента и ако се окаже, че ляво/дясно и/или нагоре/надолу съм ги объркал - просто превключвам два куплунга.
Живот и здраве (и сухо време) и уикенда ще стане ясно, дали успявам да докарам практиката от теорията... :)
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Схемата на пръв поглед ще работи така както си го обяснил, само дето релетата ще работят с половин напрежение и то ако са еднакви. Не знам дали си забелязал че се свързват последователно!
Ако се задействат на 6В не трябва да има проблем.
Ако се задействат на 6В не трябва да има проблем.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Благодаря за забележката!
Че са последователно вързани - да, така ги сложих, но въобще не се бях замислил, че може да има проблем...
Явно ще трябва да направя "сух" тест преди монтажа за вс. случай...
Че са последователно вързани - да, така ги сложих, но въобще не се бях замислил, че може да има проблем...
Явно ще трябва да направя "сух" тест преди монтажа за вс. случай...
- elmagnifico91
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 27 юни 2013 12:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2E - 1994
- Местоположение: Плевен
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Здравейте,
може ли да те попитам подкара ли схемата, защото на мен не иска да ми отваря релетата. И дори да тръгне не знам дали ще я подкарам с копчета на МК3. Става въпрос за предни стъкла, махнал съм от схемата защитата и ляво копче ,като централната конзола при мен играе роля на ляво.
може ли да те попитам подкара ли схемата, защото на мен не иска да ми отваря релетата. И дори да тръгне не знам дали ще я подкарам с копчета на МК3. Става въпрос за предни стъкла, махнал съм от схемата защитата и ляво копче ,като централната конзола при мен играе роля на ляво.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Здрасти!
Още не съм. Бях малко отпуск, а от тази сутрин съм и без шофьорско стъкло и аудио... Та, това май ще остане за малко по-натам. :(
Още не съм. Бях малко отпуск, а от тази сутрин съм и без шофьорско стъкло и аудио... Та, това май ще остане за малко по-натам. :(
Последна промяна от ifch0 на Пет 27 дек 2013 12:10, променено общо 1 път.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Няма да стане. Пробвал съм за да го подкараш трябва тунинг на бутона не ти стигат изводи. Трябват ти поне 5
1 общ
2 за двете посоки на едното стъкло
2 за двете посоки на другото стъкло
По оригинална схема е със 4 извода за двете стъкла
1 извод нагоре
1 извод надолу
1 ляво стъкло
1 дясно стъкло
Посоките нагоре и надолу са общи за двете стъкла. В зависимост дали идва + или - по изводите за стъклата комфорта вдига или сваля стъклото.
На 1Z на пасата го правихме със тунинг на бутона и така го продаде без да е имал грижи със стъклата.
1 общ
2 за двете посоки на едното стъкло
2 за двете посоки на другото стъкло
По оригинална схема е със 4 извода за двете стъкла
1 извод нагоре
1 извод надолу
1 ляво стъкло
1 дясно стъкло
Посоките нагоре и надолу са общи за двете стъкла. В зависимост дали идва + или - по изводите за стъклата комфорта вдига или сваля стъклото.
На 1Z на пасата го правихме със тунинг на бутона и така го продаде без да е имал грижи със стъклата.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Аз затова сложих по едно реле пред и по едно след бутона.
Така по входящия сигнал ще знае на лява или дясна врата да даде втория полюс на мотора (първият е свързан).
А след бутона имаме две релета за посоките.
Така по входящия сигнал ще знае на лява или дясна врата да даде втория полюс на мотора (първият е свързан).
А след бутона имаме две релета за посоките.
- elmagnifico91
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 27 юни 2013 12:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2E - 1994
- Местоположение: Плевен
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Извинявам се ,че не писах! Но реших проблема си на не работещ комфорт по първата схема от темата с малко тунинг по копчетата. Сега нямам удобството да управлявам от мястото на шофьора вс. стъкла ,но поне работи с оригиналните копчета.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 10 фев 2016 19:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Колеги здравейте искам да попитам каде се намира комфорд модула на пасат б3 благодаря предварително.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.
Ако е оригинална инсталацията обикновено е под задната седалка, но ако е добавяна с оригинални компоненти, зависи от майстора. Аз моя комфорт модул го заврях зад барчето за да не тегля цялата инсталация до под задната седалка
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта