Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Пон 24 юни 2013 20:23


Здравейте,

още миналата есен бях взел задни ел.моторчета + бутоните за електрифициране на задните стъкла, но чак сега ми остана време да се занимая...

Идеята беше проста - по две релета на мотор, да обрщат посоките, а бутоните само да дават команди. Да не са силови, както в доста "добавяни" решения.

Смятах да работя по тази схема:

Изображение

В нормално състояние, двата НЗ (87А) контакта на релетата "заземяват" двата полюса на мотора.
В слуай, че някой натисне бутона в някоя посока, задейства съответното реле и съответния полюс на мотора получава (+) и имаме отваряне или затваряне...

Задните бутони (чиято схема е точно като бутончето на горната схема) щяха да дублират предните.
Детската защита щеше да се реши, като с ключето просто им "спирах" входящия плюс.

Да, ама не.

Бутонът е добре познатият на всички:
Изображение

А схемата му е такава:
Изображение

Да разгледаме схемата:
Осветлението е от три диода - излизат на пинове 1 и 2. Тук чудно няма.
Детската защита - най-обикновен ключ, с пинове 3 и 5. Също нищо странно.
Вижте сега, двата бутона за стъклата - имаме два "входа" - 4 и 6. Но само два изхода - 7 и 8.
Т.е. на който и от двата бутона да натиснем "нагоре" или "надолу", винаги "излиза" сигнал на краче 7 или 8.

Грозна картинка.

Явно комфорт модулът "усеща", през кой "вход" е подаден сигналът и така си избира ляв или десен прозорец.

Падна едно мислене, малко мента, малко джин, водка и уиски. Май и бира имаше.
В крайна сметка, с малко помощ от приятел се стигна до тази схема:

Изображение

Изглежда страшно, но не е така.

Идеята е следната:

Имаме две релета, които управляват посоките на мотора. Точно както на първата схема от поста ми. И двата мотора, обаче, са вързани към тези две релета.
Условно съм ги кръстил "Direction Relay UP" (DRU) и "Direction Relay Down" (DRD).

Какво става? Който и от бутоните на централната конзола натиснем - вдига или сваля и двете стъкла.

Това, обаче, не ни харесва.

В този миг се сещаме, че според схемата (картинка 3 от поста), двата бутона имат два отделни входа - 4 и 6 пин.

Какво ни помага това? Преди да дойде "ток" до въпросните 4 и 6 пин, минава през намотките на още две релета - "Power Relay Left" (PRL) и "Power Relay Right" (PRR).

Така, сега, в случай, че натисна бутона за левия прозорец, освен съответното реле за посока, имаме и задействането на реле, което ми индикира, кой прозорец искам да движа - PRL.

Забележете, че на схемата, на релетата PRL и PRR се ползва краче 87. Т.е. в "нормално" състояние, единият полюс на двата мотора е прекъснат.

И какво става, в нашия случай, че сме натиснали бутонът за лявото стъкло? Освен, че задействаме съответното реле за посока, PRL също задейства и левият мотор получава плюс и минус и имаме движение.

Аналогична е ситуацията и с десния.

Сега към детската защита.
Ясно е, че задните бутони ще дублират предните. Да вземем левия - Door Switch Rear Left (DSwRL). "Входът" му е краче 3. Крачета 2 и 5 са "изходите за посоките.
Краче 3 се свързва на едно място с краче 6 от бутона на централната конзола (Central Console Switch - CCS). Крачета 2 и 5 са при 8 и 7 съответно.

До тук - добре.

Ако преди краче 3 вържем детската защита, с включването ѝ ще го прекъснем и отзад няма да може да се пипа.
Да, обаче ако вържа и краче 3 от десния бутон, ще окъся и обезмисля релетата PRL и PRR и няма да мога да избирам кой прозорец искам да движа.

Оказа се, че имам DPDT реле от старата автоматична антена. DPDT релето е почти като обикновените релета с 5 крачета, но е "двойно". Т.е. с една намотка, управляваме два независими ключа. Оникновено се ползват точно за обръщане на поляритета на мотори.

И така - с ключето за детската защита просто управлявам намотката на това реле и то сътответно прекъсва "входящите" кабели на бутоните на задните врати.

Забележете, че са свързани Нормално Затворените (НЗ) контакти на релето.
Вярно е, че може да се ползват и другите, но това ще рече, че в масовия случай, когато не сте заключили задните прозорци, релето ще стои под напрежение. Моето е грозно китайско - не искам да го рискувам. :)

Реших, че искам инсталацията да е малко по-културна и вместо купища изолирбанд, тиксо, тел и лепило, да ползвам кабелни обувки, спойки и термосвиваем шлаух.

Минах през цялата схема и си направих списък на всички свръзки и конекторчета, които ще ползвам.

Получи се това:

Изображение

Всеки кабелен комплект номерирах - A1, B1L, B2R, B3L и т.н.
Написах кое с кое свързва.
Имах свободно време, свалих картинки от нета и направих и картинки на всеки кабелен комплект.

Крайният резулат е този:

Изображение

С мултицет успях да премеря "на сухо" повечето връзки и нещата на практика изглеждат като при теорията - уж трябва да работи.

През седмицата ме съмнява, че ще се хвана да пускам кабеляци по врати и прагове, но се надявам да стане този уикенд.

Ако някой хвърли едно око и посочи грешки - ще се радвам да каже.
Ако всичко проработи - ще се почерпя за здраве! :)




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот Bai Sando » Пон 24 юни 2013 20:39


Евала за професионално направената инсталация и схема :beer
Дано всичко да работи безотказно (за това харесвам релетата,или/или) :smile


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот _SUN_ » Пон 24 юни 2013 23:17


Разгледай бутона за задни ел.стъкла от Б4, този на снимката мисля е от Б3/тоест подава команди на общ комфорт модул/.Б4 ковия управлява два отделни комфорт модула ляв и десен и мисля че с него по-лесно ще осъществиш първоначалната си идея.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот PASSAT » Вто 25 юни 2013 19:54


Няма да стане с бутон от Б4 - еднаква схема имат двата, но на Б4 и Б3 са разменени изводите. Сигурен съм т.к. на предния пасат (Б3) слагах табло от Б4 и сложих бутона за задните стъкла като той стана но се пренареждат пиновете на буксата.


Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Вто 25 юни 2013 21:04


Взел съм кабеляците и бутоните от B3 G60. То така или иначе инсталацията е моя, така че ми е все тая кое-къде е.
Почти навсякъде ползвам кабелни обувки. Т.е. връзката не е перманента и ако се окаже, че ляво/дясно и/или нагоре/надолу съм ги объркал - просто превключвам два куплунга.
Живот и здраве (и сухо време) и уикенда ще стане ясно, дали успявам да докарам практиката от теорията... :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот dandan » Сря 26 юни 2013 22:11


Схемата на пръв поглед ще работи така както си го обяснил, само дето релетата ще работят с половин напрежение и то ако са еднакви. Не знам дали си забелязал че се свързват последователно!
Ако се задействат на 6В не трябва да има проблем.


Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Чет 27 юни 2013 12:14


Благодаря за забележката!

Че са последователно вързани - да, така ги сложих, но въобще не се бях замислил, че може да има проблем...

Явно ще трябва да направя "сух" тест преди монтажа за вс. случай...


Потребителски аватар
elmagnifico91
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 12:25
Автомобил: Golf III
Двигател: 2E - 1994
Местоположение: Плевен

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот elmagnifico91 » Сря 07 авг 2013 23:21


Здравейте,
може ли да те попитам подкара ли схемата, защото на мен не иска да ми отваря релетата. И дори да тръгне не знам дали ще я подкарам с копчета на МК3. Става въпрос за предни стъкла, махнал съм от схемата защитата и ляво копче ,като централната конзола при мен играе роля на ляво.


Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Пон 19 авг 2013 11:39


Здрасти!
Още не съм. Бях малко отпуск, а от тази сутрин съм и без шофьорско стъкло и аудио... Та, това май ще остане за малко по-натам. :(

Последна промяна от ifch0 на Пет 27 дек 2013 12:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот znainainai » Вто 20 авг 2013 17:53


Няма да стане. Пробвал съм за да го подкараш трябва тунинг на бутона не ти стигат изводи. Трябват ти поне 5
1 общ
2 за двете посоки на едното стъкло
2 за двете посоки на другото стъкло

По оригинална схема е със 4 извода за двете стъкла
1 извод нагоре
1 извод надолу
1 ляво стъкло
1 дясно стъкло

Посоките нагоре и надолу са общи за двете стъкла. В зависимост дали идва + или - по изводите за стъклата комфорта вдига или сваля стъклото.

На 1Z на пасата го правихме със тунинг на бутона и така го продаде без да е имал грижи със стъклата.


Потребителски аватар
ifch0
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP - 1991
Местоположение: София

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот ifch0 » Сря 21 авг 2013 15:56


Аз затова сложих по едно реле пред и по едно след бутона.

Така по входящия сигнал ще знае на лява или дясна врата да даде втория полюс на мотора (първият е свързан).
А след бутона имаме две релета за посоките.


Потребителски аватар
elmagnifico91
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 12:25
Автомобил: Golf III
Двигател: 2E - 1994
Местоположение: Плевен

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот elmagnifico91 » Пон 23 дек 2013 18:17


Извинявам се ,че не писах! Но реших проблема си на не работещ комфорт по първата схема от темата с малко тунинг по копчетата. Сега нямам удобството да управлявам от мястото на шофьора вс. стъкла ,но поне работи с оригиналните копчета.


profirov6116
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 10 фев 2016 19:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот profirov6116 » Сря 17 фев 2016 16:01


Колеги здравейте искам да попитам каде се намира комфорд модула на пасат б3 благодаря предварително.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот i.e.i » Сря 17 фев 2016 17:04


Погледна ли под задната седалка?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Задни ел.стъкла без комфорт модул. Passat B3.

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 18 фев 2016 0:34


Ако е оригинална инсталацията обикновено е под задната седалка, но ако е добавяна с оригинални компоненти, зависи от майстора. Аз моя комфорт модул го заврях зад барчето за да не тегля цялата инсталация до под задната седалка



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта