Пускам нова тема не защото е нова, а защото не намерих отделна тема за смяна на радиатор на парното на пасат Б4. Нашият пасат е автоматик 1996, 6 цилиндъра.
Изчетох няколкото теми за радиатор на Б3 и благодаря на всички , които са писали по нея , защото благодарение на тях и аз успях да се справя. В настоящата тема качвам снимки и ще опиша само някои неща.
1. Разкачане плюса на акумулатора.
Използвани инструменти
Кората под кормилото е хваната на 2 места. Използва се кръстата отверка.
Лоста за предавките се развива с шестограм.
Задното барче се държи на 2 винта.
Развиват се 2 пластмасови гайки.
Задното барче се повдига, при вдигната ръчна, разкача се куплунга и се избутва назад.
Това капаче се маха с плоска отверка.
Измъква се блока за светлините.
С плоска отверка се отделя декорацията на таблото.
Има 2 винта до педалите.
Таблото вече е свободно, но не може да излезе , защото му пречат въздуховодите. Първо се откачат левия и десния от централния чрез избутване в страни.Централният въздуховод се държи на 2 шплента, които се издърпват на страни.
Централният въздуховод
Втората особеност са скобите , които държат парното с климатика. Те са 6 - предните, долната и горната махнах с плоска отверка. Задните 2 не можах да ги достигна.
Освобождава се радиаторчето откъм моторния отсек- 2 винта, 2 скоби на тръбите и едно маркуче между двете, предполагам за вакуума.
След това от вътре с яко дърпане и клатене на парното задните 2 скоби , свързващи блока на парното с блока на климатика, изхвърчаха.
Ето позициите на скобите. Ако някой е по сръчен да успее да откачи и закачи задните скоби може да сподели опит. При сглобяването аз ги спестих и не усетих някакво влошаване.
Блока първо се освобождава от скобите с отверка и се разцепва на 2.
При мен нямаше и помен от глупавите дунапрени.
Залепих отворите с алуминиево тиксо.
Така и така съм разглобил отворих и мястото за филтъра на климатика.
Никога не сменян, пълен с боклуци и кал.
Сглобяването е в обратен ред. Помогнаха ми снимките, които правех. Накрая се оказа, че нямам стопове. Доста време ми отне да намеря буксата, която се намира над педалите(под кормилото) - мъжката и женската не си съответстваха по тип.
Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- georgi6
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тексас
Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Последна промяна от georgi6 на Пет 30 ное 2012 8:43, променено общо 3 пъти.
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4
Браво, колега. Положил си много труд за тази тема и заслужаваш голямо:
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4
евала колега
- jorkatacool23
- Мнения: 155
- Регистриран на: Сря 19 ное 2008 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4
Много добра тема с подробни снимки и обяснения.Браво за търпението и желанието
- Vasseto
- Мнения: 2635
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Много добре колега.И на мен ми предстои тази операция.
Но имам една голяма забележка към оснавната ти работа.Много семпло си облипил клапите.Ваското1 на времето ме посъветва да залепя изкуствена кожа и за сега няма проблем вече 3-4 години.Но не за това ми е забележката.Така както си ги облепил няма да могат да затварят плътно въздуховодите.Ще има поне по един пръст разтояние в затворено положение и от там ще издишат.
Но имам една голяма забележка към оснавната ти работа.Много семпло си облипил клапите.Ваското1 на времето ме посъветва да залепя изкуствена кожа и за сега няма проблем вече 3-4 години.Но не за това ми е забележката.Така както си ги облепил няма да могат да затварят плътно въздуховодите.Ще има поне по един пръст разтояние в затворено положение и от там ще издишат.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
не, васе, не си прав.
и с кожата-пак остава малко място, но това по никакъв начин не вреди.
ако не падне лепилото на това тиксо от непосредствената температура-не е лошо решение хич.
евентуален вариант би бил също да се занитят плочки от бакелит или тънка алуминиева ламарина на дупките. така резултата ще е практически вечен.
и с кожата-пак остава малко място, но това по никакъв начин не вреди.
ако не падне лепилото на това тиксо от непосредствената температура-не е лошо решение хич.
евентуален вариант би бил също да се занитят плочки от бакелит или тънка алуминиева ламарина на дупките. така резултата ще е практически вечен.
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
ето и моето решение
Алуминиева лента и самозалепващ се дунапрен.
Алуминиева лента и самозалепващ се дунапрен.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 15:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Лоста за предавките се развива с шестограм.
Задното барче се държи на 2 винта.
Развиват се 2 пластмасови гайки.
странно но не мога да отворя снимките
Задното барче се държи на 2 винта.
Развиват се 2 пластмасови гайки.
странно но не мога да отворя снимките
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Здравей колега , прочетох темата ти внимателно ,евала за старанието, аз вчера също се мъчих с моето радиаторче, разкачих цялото табло , махнах болтовете от към торпедото на колата, но подяволите цялата коруба на радиаторчето неще и да помръдне. Ако имаш възможност би ли ми пратил снимките които си направил защото в темата немога да ги видя не ми се отварят. Много ще съм ти благодарен.
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Привет и от мен!
Аз също проявявам интерес към темата, затова моля ако са налични някъде снимките колегата да ги изпрати и на мен.
Аз също проявявам интерес към темата, затова моля ако са налични някъде снимките колегата да ги изпрати и на мен.
- georgi6
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тексас
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Защо не мога да променя нищо в темата? Сървъра дето качих снимките не съществува. Опитвам се да сложа нови линкове за снимките, но всеки път ми изписва „ Грешка при изображение.”
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11904
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Най вероятно грешката е заради размера на снимките, ако искаш качи ги тук http://picbg.net/login.php и в темата на мястото на снимките само копи- пейст на полето bbcode
Така ще излезнат в темата тъмбнейли на снимките и като се цъкне върху тях ще излизат оригиналните размери
П.С Не е задължително да са качени в посочения от мен сайт, може и някой друг, важното е снимките да са с намалени размери мисля 1024х768 пиксела е максималния размер за форума или или 1280х960 беше!
Така ще излезнат в темата тъмбнейли на снимките и като се цъкне върху тях ще излизат оригиналните размери
П.С Не е задължително да са качени в посочения от мен сайт, може и някой друг, важното е снимките да са с намалени размери мисля 1024х768 пиксела е максималния размер за форума или или 1280х960 беше!
- georgi6
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 2:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тексас
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
Най-сетне я оправих - досетих се, че трябва да сменя абсолютно всички невалидни линкове.
Аре със здраве!
Аре със здраве!
- giorgio_vn
- Мнения: 31
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководс
Искам да добавя в всичко което е направил колегата,че НЕ трябва да се източва фреона,просто е излищно.но човек като мен който гледа форума малко се подведох от колегите тук.но с тази тема и с темата за пасат б3 се справих.пасата ми е б4 1,6 101к.с. 1995г.комби.с климатик(не че има значение дали е климатроник).вярно сваля се цялото табло,но на нас ни трябва само гадните празни врътки които нямат грам дунапрен.и аз ги направих с алуминиево тиксо за 4.20 и сиво тиксо за 2,40лв.ами това е от мен успех на всички които се занимават с това начинание.кефа сега е наистина готин.
Re: Смяна на радиатор на парното на пасат Б4-кратко ръководство.
изключително благодарен на колегата!!! Вчера направих процедурата за 6 часа на Б4 без климатик. Корубата с радиасторите свалих цялата и ми се стори по - лесно отколкото да се мъча със щипките и да разделям двата корпуса едни от друг на място. Реално като се махне гнездото на поленовия флтър има два болта които държат частта с ел.мотора за парното и всичко пада. Свалих го, почистих всичко, облепих клапите с алуминиево фолио, смених радиатора с Nissens и вече е африка в колата!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта