Схема на зарядно за акумулатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Схема на зарядно за акумулатор
Здравейте, имам (имах) едно старо руско зарядно (10А) на което му се повреди електрониката безвъзвратно, т.е. остана ми само един траф 2*18V. Та в този дух издирвам схема, естествено със задължителни екстри като изкл. на заряда при напълно зареден акумулатор, защита от късо и др. Старото бе реализирано с два тиристора и доста управляваща електроника, имаше дори и режим "старт".
- stanko_g
- Мнения: 1809
- Регистриран на: Съб 31 мар 2007 16:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Рудозем
Re: Схема на зарядно за акумулатор
колега потърси имаше тема как да си направиш зарядно от захранване от компютър
едит: ето 2 теми
viewtopic.php?f=11&t=12256&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%BE+%D0%B7%D0%B0+%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
viewtopic.php?f=11&t=73896&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%BE+%D0%B7%D0%B0+%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
едит: ето 2 теми
viewtopic.php?f=11&t=12256&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%BE+%D0%B7%D0%B0+%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
viewtopic.php?f=11&t=73896&hilit=%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D0%BE+%D0%B7%D0%B0+%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Руския е ясен, смея да твърдя че се справям, но на мен ми трябва нещо такова:
лошото на тази схема е че заряда продължава докато не се изкл. устройството
лошото на тази схема е че заряда продължава докато не се изкл. устройството
- jijibs
- Мнения: 698
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Не съм изпробвал нито една, но ако ти харесат давай смело
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Ако искаш купувам ти твоето повредено зарядно
Имам му схемата .
1. Огледай всички спойки и презапои съмнителните . ремонтирал съм 4-5 бр и всичките бяха с калпави спойки по силовата част / диоди , тиристори /-не са почистени преди запояване повърхностите.
Иначе по самата схема за изключване много вероятно е някой електролитен кондензатор да не е вече такъв. Елементите са малко и не е проблем да се ремонтира.Може и ценер диода да е мръднал - оттам и,прага на изключане.
Opa забравих отзад имаше 1 букса , която се преместваше нещо като джъмпер . В едното положение - няма изклщчване при достигане на зададеното напрежение / прекъсва се веригата около ценера по спомени/ а в другото положение на джъмпера вече се следи напрежението и се изключва заряда.
Имам му схемата .
1. Огледай всички спойки и презапои съмнителните . ремонтирал съм 4-5 бр и всичките бяха с калпави спойки по силовата част / диоди , тиристори /-не са почистени преди запояване повърхностите.
Иначе по самата схема за изключване много вероятно е някой електролитен кондензатор да не е вече такъв. Елементите са малко и не е проблем да се ремонтира.Може и ценер диода да е мръднал - оттам и,прага на изключане.
Opa забравих отзад имаше 1 букса , която се преместваше нещо като джъмпер . В едното положение - няма изклщчване при достигане на зададеното напрежение / прекъсва се веригата около ценера по спомени/ а в другото положение на джъмпера вече се следи напрежението и се изключва заряда.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Поради нарастващата актуалност на тия устройства през зимния период,за тези които могат да си го направят предлагам една изпитана схема с малко елементи.Може да се регулира тока и има ограничение на максималното напрежение.Единствения недостатък е ,че трябва сами да го изключите,т.е.да направите сметката AxH=Ah на акумулатора.Пример:5ампера х 12 часа=60Ah
snimka
Пояснение:
1.Трансформатор:мощност не по-малка от 150W,вторична намотка за 20-24(не по-ниско от 18,не по-високо от 24) волта и ток 5-10 Ампера(жицата е от 1мм.нагоре..)
2.Правотоков амперметър за обхват поне 10А.
3.Настройката на минимално(12,5-12,8В.)и максимално(15в.) напрежения се извършва чрез подбор на отбелязаните резистори(звездичка),поставят се тримери и след настройка-най-близкото по стойност съпротивление.Самата настройка става когато е включен реален акумулатор
4.Електронни компоненти:тиристор-всеки за напрежение 100в.и ток над 10А
транзистори:2Т6821(pnp)и 2Т6551(npn)
ценеров диод:напрежение на стабилизация 6,5-7,0в.,може да се наложи подбор
изправител(Грец):ампеража и волтажа са ясни,има едни готови "плочки",може и от отделни диоди да се направи
Охлаждане(радиатор,алуминий):за Греца-задължително,тиристора ще издържи с минимален радиатор
5.Не пренебрегвайте бушона,силно разреденият акумулатор може да "дръпне" доста ток при включване,също така може неволно да се обърне поляритет
6.Предвидете проветрива кутия,може и вентилаторче да се постави срещу трафа(така съм направил аз)
snimka
Пояснение:
1.Трансформатор:мощност не по-малка от 150W,вторична намотка за 20-24(не по-ниско от 18,не по-високо от 24) волта и ток 5-10 Ампера(жицата е от 1мм.нагоре..)
2.Правотоков амперметър за обхват поне 10А.
3.Настройката на минимално(12,5-12,8В.)и максимално(15в.) напрежения се извършва чрез подбор на отбелязаните резистори(звездичка),поставят се тримери и след настройка-най-близкото по стойност съпротивление.Самата настройка става когато е включен реален акумулатор
4.Електронни компоненти:тиристор-всеки за напрежение 100в.и ток над 10А
транзистори:2Т6821(pnp)и 2Т6551(npn)
ценеров диод:напрежение на стабилизация 6,5-7,0в.,може да се наложи подбор
изправител(Грец):ампеража и волтажа са ясни,има едни готови "плочки",може и от отделни диоди да се направи
Охлаждане(радиатор,алуминий):за Греца-задължително,тиристора ще издържи с минимален радиатор
5.Не пренебрегвайте бушона,силно разреденият акумулатор може да "дръпне" доста ток при включване,също така може неволно да се обърне поляритет
6.Предвидете проветрива кутия,може и вентилаторче да се постави срещу трафа(така съм направил аз)
Re: Схема на зарядно за акумулатор
kris11 написа:Ако искаш купувам ти твоето повредено зарядно
Имам му схемата .
1. Огледай всички спойки и презапои съмнителните . ремонтирал съм 4-5 бр и всичките бяха с калпави спойки по силовата част / диоди , тиристори /-не са почистени преди запояване повърхностите.
Иначе по самата схема за изключване много вероятно е някой електролитен кондензатор да не е вече такъв. Елементите са малко и не е проблем да се ремонтира.Може и ценер диода да е мръднал - оттам и,прага на изключане.
Opa забравих отзад имаше 1 букса , която се преместваше нещо като джъмпер . В едното положение - няма изклщчване при достигане на зададеното напрежение / прекъсва се веригата около ценера по спомени/ а в другото положение на джъмпера вече се следи напрежението и се изключва заряда.
Здравей kris11
Огледал съм всички спойки, в действителност беше гръмнал единия тиристор(смених го).Но вместо да заработи схемата (в режим регулиране по ток) по незнайни за мен причини започна на вдига изх напрежение от 0 до 20в и там вече сработва защитата. Зарядното е Устройство зарядно-пусковое "ИМПУЛЬС ЗП-03", но никъде не откривам негова схема а само на Устройство зарядно-пусковое "ИМПУЛЬС ЗП-02", което няма почти нищо общо няма с него. Схемичката която съм постнал по-горе малко наподобява моята (само по траф и силова част), и ми малко жал да изхвърля такова яко желязо...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Схема на зарядно за акумулатор
А защо не си налепиш втората схема/тази,която си намерил/?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Дидко,ако е "гръмнал" тиристор,твърде вероятно е да е заминал някой от двата транзистора(съдя по схемата,която си качил).Това е тъй наречената схема "генератор на ток".Абе смени всички активни елементи(полупроводници),стотинки ще излезе,и няма начин да не тръгне.
Има една подробност:вместо схемата с двата транзистора(npn /pnp) в "генератора на ток",руснаците (а и не само те)прилагат вариант с "двубазов диод"(някакво КТ 117,115-по спомен).Може би там ти е разликата.Та тая "джаджа" е особена-ни можеш я премери,нито е лесно откриваема,трябва да си разбирач ако тръгнеш по магазини.Ъпгрейдни я до схемата,която съм качил,имаш траф,кутия..т.е.поне 80%.Не бой се от презареждане ако е настроена схемата(да не би да спирам колата,да не презареди,напреженията са съвместими)
Има една подробност:вместо схемата с двата транзистора(npn /pnp) в "генератора на ток",руснаците (а и не само те)прилагат вариант с "двубазов диод"(някакво КТ 117,115-по спомен).Може би там ти е разликата.Та тая "джаджа" е особена-ни можеш я премери,нито е лесно откриваема,трябва да си разбирач ако тръгнеш по магазини.Ъпгрейдни я до схемата,която съм качил,имаш траф,кутия..т.е.поне 80%.Не бой се от презареждане ако е настроена схемата(да не би да спирам колата,да не презареди,напреженията са съвместими)
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Поиграх си малко със старата схема(само загубих няколко часа в тестване) Отивам да търся частите за схемата която съм постнал по-горе, понеже максимално се доближава до моята(трафа и тиристорите-те пък са направо същите ). Ако имам късмет ще заработи от първия път ако ли не и нов
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Да използвам темата-имам стабилизиран токоизправител 24 волта, който представлява един масивен, тежичък блок, и има само вход-220в. и изход-24волта с контролна червена лампа над него. Възможно ли е да включа "нещо" НА ИЗХОДА, за да НАМАЛИ напрежението до14.2 волта? Искам да го използвам като зарядно за 12волтов акумулатор!Вътре има голям траф и някаква електроника, от които нищо не разбирам!
Последна промяна от Ivaile на Чет 29 окт 2009 10:32, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Ivaile,предполагам че трансформатора ти е за поне 27-30волта(за да стабилизира на 24DC трябва входа от изправителя да е повече с поне 2 волта).А колко е позволения ток на 24-те волта?Щото може и 1 ампер да е,може и 20..
Първо се осведомяваш за възможностите на трафа:откачаш му вторичната,замерваш напрежение на "празен ход"-то е променливо/50 херца.След това:в зависимост какво си премерил,връзваш консуматор и гледаш колко спада трафа.
Пример:да речем си измерил 28волта.Взимаш две еднакви крушки(автомобилни,да речем по 55вата).Гледай с някакви малоценни да пробваш,да не се изсилиш с някой Филипс,ей!
Двете крушки в последователна схема(значи по около 14 волта на всяка идва,крив-прав ток,няма особена разлика).Та ако "държи" трафа с минимален спад,това означава товароносимост 5-6 Ампера,т.е. става за някакво зарядно.Може да продължиш експеримента подобно до откриване на максималния ток.Имай в предвид,че зарядното обикновено работи 10 и нагоре часа и при това трафа не трябва да се запали!!!!.Абе пиши какво виждаш вътре,снимай ако може-все нещо ще се измисли.Действай,важното е да не ти стареят нахалост дрехите
Първо се осведомяваш за възможностите на трафа:откачаш му вторичната,замерваш напрежение на "празен ход"-то е променливо/50 херца.След това:в зависимост какво си премерил,връзваш консуматор и гледаш колко спада трафа.
Пример:да речем си измерил 28волта.Взимаш две еднакви крушки(автомобилни,да речем по 55вата).Гледай с някакви малоценни да пробваш,да не се изсилиш с някой Филипс,ей!
Двете крушки в последователна схема(значи по около 14 волта на всяка идва,крив-прав ток,няма особена разлика).Та ако "държи" трафа с минимален спад,това означава товароносимост 5-6 Ампера,т.е. става за някакво зарядно.Може да продължиш експеримента подобно до откриване на максималния ток.Имай в предвид,че зарядното обикновено работи 10 и нагоре часа и при това трафа не трябва да се запали!!!!.Абе пиши какво виждаш вътре,снимай ако може-все нещо ще се измисли.Действай,важното е да не ти стареят нахалост дрехите
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Довечера ще го снимам! Благодаря за бързия отговор,emo-gar!
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Токоизправителят е 24в. -2.5 А. Когато го включих към акумулатора, контролната му лампа намали светлината си, а трафът забръмча !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта