Схема на зарядно за акумулатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Видях я, ама траф за лунички нямам. Идеята ми е да направя зарясдно от компютърното захранване.... та затова отправих тия питания от горния пост...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Видях я, ама траф за лунички нямам. - е по магазините има. 150 ватов електронна китайка е 10-12 лв.
Много по-лесна е реализацията с "траф", отколкото с захраванеот комп .
Много по-лесна е реализацията с "траф", отколкото с захраванеот комп .
- hristodj
- Мнения: 716
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Някой има ли наблюдение върху лидълските?Един комшия много го хвали.
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Със захранване от компютър може да се зарежда авто акумулатор, с 12-Волтовия му извод, при определени условия. Тъй като схемите на тези захранвания са многобройни, коментар по направа на оптимални корекции в ел.схемата им е безпредметна, както е писано по-горе. Най-големият проблем при използването на такова компютърно захранване е възможността му да обезпечи първоначалния максимален ток при разреден акумулатор. Ако въпросното има достатъчна мощност - О.К., но ако няма - ще включи защитата му, т.е. налага се корекция в схемата му, за ограничаване на първоначалния максимален заряден ток. Най-простия вариант е с използване на обикновена авто крушка с подходяща мощност последователно на изхода. Иначе схемотехниката дава безброй схеми за ограничаване по ампераж. Изключително важно е и да не се допуска при зареден акумулатор напрежението да превиши 15 Волта, или използвания изход на зарядното не трябва да дава по-вече от 15 Волта на празен ход (без консумация). Обикновено на въпросният извод трудно се достига и 14 Волта, често дори и 13,5 Волта. Въпреки това, при продължителен заряд с такова по-ниско напрежение, акумулатора поема заряд, стига да не е по-нисък от 13 Волта, т.е. трябва да се търси извод с напрежение поне 13 Волта с достатъчна мощност. Нещо по-вече според много специалисти такъв бавен и слаб заряд е много по-ефективен и полезен за акумулатора.
Накрая казано просто - свързвай въпросното захранване. Ако при максимално разреден акумулатор не се включи защитата му - О.К. Ако се включи защитата, ограничи заряда с подходяща авто крушка. Много е важно да се подбере мощен извод от захранването с напрежение в интервала 13-15 Волта без консумация.
[b]Въпреки всичко казано, при използването на такива захранвания (и изобщо) за заряд на авто акумулатор, трябва да се подхожда с голямо внимание към безопасността от опасен токов удар. Често в тези импулсни зарядни няма мрежов трансформатор обезпечаващ галванично разделение на изхода на захранването от мрежовото напрежение! Последиците от това при използването им за любителски заряд на акумулатор могат да са много опасни!!!
Затова ВСЯКО зарядно задължително трябва да се заземи, чрез включване към мрежата с Шуко контакт. [/b]
Накрая казано просто - свързвай въпросното захранване. Ако при максимално разреден акумулатор не се включи защитата му - О.К. Ако се включи защитата, ограничи заряда с подходяща авто крушка. Много е важно да се подбере мощен извод от захранването с напрежение в интервала 13-15 Волта без консумация.
[b]Въпреки всичко казано, при използването на такива захранвания (и изобщо) за заряд на авто акумулатор, трябва да се подхожда с голямо внимание към безопасността от опасен токов удар. Често в тези импулсни зарядни няма мрежов трансформатор обезпечаващ галванично разделение на изхода на захранването от мрежовото напрежение! Последиците от това при използването им за любителски заряд на акумулатор могат да са много опасни!!!
Затова ВСЯКО зарядно задължително трябва да се заземи, чрез включване към мрежата с Шуко контакт. [/b]
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Ето с каква самоделка си зареждам акумулаторите повече от 7 години. Моля, не се смейте . "Нещото" е събрано само от боклуци - стар ATX, крушки с изгоряла къса светлина (дългата винаги е здрава) + още малко боклуци от мазето. Не ме питайте за схема - последно се занимавах с електроника преди 6 години и имам бегли спомени. Мога да обясня какво съм направил горе-долу. Трябва ни напрежение около 14V и ток поне 6-7А (а е добре да държи и 10 примерно). По дефолт захранването не дава такова нещо. Най-лесно за мен беше да си взема +3.3 и -12 (15.3V) и да го намаля с крушки. Да, но както се вижда на снимката с етикета, -12 е с много малък ток и не става директно. За щастие, това се оправя лесно . Просто трябва да се сменят диодите на -12 с мощни такива и няма грижи. На първата снимка се вижда "сделаното" закрепване на мощните диоди. Като си гледам творенията, май има малко повече творчество от това, което описвам. Тогава имах доста изгорели захранвания и сигурно съм си взел части от другите. За съжаление сега нямам време да вадя схема какво съм правил, но съм сигурен, че колегите, които се занимават активно с електроника, могат да драснат една .
Частта с крушките е просто едно ключе, което пуска АТХ-а и 2 извода, с които може да се избира с 1 или с 2 последователно вързани крушки. Това нещо работи почти 7 години вече.
П.С. Сигурно някои колеги яко ще ме наплюят, ама си заслужавам.
П.С. 2. Сетих се какво съм направил - сменил съм диодите на +3.3 и на -12 с подобни такива от +12 от други захранвания и съм сложил друг радиатор, че стария не ставаше.
Частта с крушките е просто едно ключе, което пуска АТХ-а и 2 извода, с които може да се избира с 1 или с 2 последователно вързани крушки. Това нещо работи почти 7 години вече.
П.С. Сигурно някои колеги яко ще ме наплюят, ама си заслужавам.
П.С. 2. Сетих се какво съм направил - сменил съм диодите на +3.3 и на -12 с подобни такива от +12 от други захранвания и съм сложил друг радиатор, че стария не ставаше.
- geleznia1
- Мнения: 304
- Регистриран на: Съб 15 ное 2014 16:42
- Автомобил: golf 4
- Двигател: 1.6 SR 98
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на зарядно за акумулатор
Това зарядно го купих 2ра ръка.След ремонт вече си работи много добре.Въпроса ми е колко време да зареждам акумулатора който е Бош силвър 52ah?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта