Колата е МК3 - 10м1993г., ААМ мотор.
От 10м.2003г. се кара на газ без да се гаси бензиновата помпа. И 10м.2009 сдаде багажа.
Може би бях я карал известно време без бензин в резервоара, но не съм сигурен.
Симптоми:
1. Не пали на бензин
2. Не върви на бензин
3. Не се чува шум от резервоара при даване на контакт (помпата не нагнетява)
Окончателна диагноза:
1. Осигурява се достъп до буксата 6 на помпата (преден край на багажника).
2. За да сме сигурни,че идва ток до помпата, с мултицет се мери напрежението
между двата дебели кабела - кафяв и жълт/червен.
При контакт за около 2-3 секунди трябва да има 12V. При работа на газ, ако не е
изключванa с реле, също трябва да има постоянно 12V.
(Другите два по-тънки кабела към буксата са за нивомера)
3. Ако ги има напреженията и при монтирана букса пак не се чува шум от помпата,
работата е ясна - олеквата със 100лв. и си сменяте оригиналното VDO с ментак (ама здрав).
ДЕМОНТАЖ
1. Гътат се задната седалка и облегалките.
2. Маха се мокета на багажника.
3. Маха се капака 5 за достъп до резервоара (развиват се трите му винтчета).
4. Мястото се почиства много добре от натрупаната мизерия.(задължително прахосмукачка).
5. Маха се буксата 6.
6. Отсъединяват се двете маркучета – едното е за високото налягане 2 а другото е за връщащото се гориво 1. Затапват се за да не се замърсят.
7. Отвива се голямата пластмасова гайка 3 на резервоара. Аз исползвах дървена летва и чук за да се лашне в началото и след това на ръка се развива.
8. Маха се тази гайка и се повдига капака 4 (с двата щуцера на него). Под него са захванати две маркучета, които отиват навътре в резервоара.
9. Отсъединяват се тези маркучета от връзките им А вътре в резервоара.
10. Отсъединяват се четерите връзки на кабелите като се отбелязва кой цвят кабел къде е бил.
11. Остава да се махне чашата с помпата. Това става като се хване яко тази чаша и се завърти на около 30° обратно на часовата стрелка.
Трябва да се внимава къде точно се хваща защото там е механизма на нивомера.
СМЯНА НА ПОМПАТА
1. Откопчават се щипките и се маха пластмасовия капак 7 на чашата 8.
2. Маха се старата помпа и на нейно място се поставя новата.
Забележка.
Много е важно всички уплътнения да са монтирани добре за да се държи чашата херметична.
Дори да свърши бензина в резервоара, в тази чаша (ако е херметична)
ще има бензин до последно.
По принцип помпата смуче от резервоара вкарва в чашата и от чашата смуче и праща към двигателя.
Уплътненията са:
- в долния край на помпата
- 10 в горния край на помпата + придържащ пръстен
- 9 на капака на чашата
3. Поставя се капака 7 обратно
МОНТАЖ
1. Вкарва се чашата (с поплавъка) в резервоара и се закрепва – този път въртим по часовата стрелка.
2. Закрепват се двете маркучета с нови скоби (и голям зор).
3. Слагат се кабелчетата както са били, като трябва да са много добре стегнати за пиновете.
Не ми се мисли какво може да стане ако се получи искра там. Но пък може и нищо да не стане щом германеца го е направил така.
4. Аз лично за да съм спокоен и да знам какво точно става вътре след моята намеса, монтирах външните маркучета, буксата (отворена капачка) и запалих мотора.
Новата помпа взе че заработи. Дебита и беше толкова голям, че връщаше огромно количество гориво в резервоара (влива го в чашата)
а от чашата го изплисква навън в резервоара през един отвор 11 в чашата. Абе грозна картинка, горивото направо се плиска вътре ама може би така е нормално.
5. В крайна сметка махат се тези маркучета, слага се тапата 4 – тя има уплътнение, което също трябва да се напъха добре в отвора на резервоара.
Тя се завърта така че да съвпаднат нейната стрелка със стрелката на резервоара.
6. Завинтва се голямата пластмасова гайка 3.
7. Монтират се маркучетата 1 и 2 и буксата 6.
8. Последен външен leak check.
9. Монтаж на капака 5 с трите винта, мокета и седалката...
И тъй като си нямам много доверие и като видях за какво става въпрос, реших да си сложа едно ключе на таблото, с което да гася помпата когато съм на газ.
То просто прекъсва плюса на помпата – като кабела на плюса е жълт/червен и минава отляво на шофьора долу под пластмасата на прага.
И последни думи.
Работата беше доста неприятна поради местоположението и това, че не знаех какво точно трябва да се прави и какъв е принципа на работа на цялата система.
2-3 дена се борих по 1-2 часа на ден и като ми писнеше зарязвах всичко.
С малко помощ от братушките http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=47046 стана работата.
Сега предполагам, че за около 1-2 часа може да се смени.
И последно, че на Паисий му писна, ето схема на работа на гадта:
Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Отлично описамие...Отлични снимки...Превъзходна работа.....Може да бъде дадена за пример за изготвяне на тема. Евала колега.
- sharo_83
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 01 авг 2007 13:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Евала колега Много полезна тема особенно за мен (чака ме същото упражнение)
- Дашо
- Пернишки бек
- Мнения: 6104
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Наистина много добра тема!
Подробно и илюстрирано обяснение!
Тая тема отива при важните
Подробно и илюстрирано обяснение!
Тая тема отива при важните
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Браво колега. Много добре си го описал. При мен, понеже имам метанови бутилки и нямам достъп до пласмасовото капаче под кората на резервоара, за да сваля помпата аз свалям целия резервоар. Някой свалят целите бутилки, но с това се вкарват в много по-голям филм, свалянето и качването на резервоара отнема не повече от един час
Помпата и аз я спирам докато съм на газ. Взех един стар предпазител, прекъснах го, запоих му две кабелчета и ги вързах към едно ключе ..
Помпата и аз я спирам докато съм на газ. Взех един стар предпазител, прекъснах го, запоих му две кабелчета и ги вързах към едно ключе ..
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Мда и на мене ми е по лесно да смъкна резервоара отколкото да се гъзя в багажника, да не говорим че тая пластмасова гайка супер трудно я развивам 3 пъти ми се е налагало и всеки път си е трудно.
Темата е прекрасно написана!!!!
Благодаря на автора!
Темата е прекрасно написана!!!!
Благодаря на автора!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Браво за добре написата с приложения тема.
Само ще вмъкна, че е неудобно и крие доза риск от счупване на щуцер махането(описано от колегата в т.9) на маркучите от помпата докато е в резервоара. Може спокойно да се извади тапата с маркучите и помпата от резервоара. Става за ок 30-40 мин.
Само ще вмъкна, че е неудобно и крие доза риск от счупване на щуцер махането(описано от колегата в т.9) на маркучите от помпата докато е в резервоара. Може спокойно да се извади тапата с маркучите и помпата от резервоара. Става за ок 30-40 мин.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Много добра тема, само
Просто замени ключето с едно реле, като релето прекъсва кабела към помпата който си описал, а захранването на релето го взимаш от кабела на бутона за газ/бензин който ти отваря газовия клапан като преминеш на газ. По този начин, като минеш на газ автоматично спира горивната помпа, няма ключета които да нагарят и да се забравят да се цъкнат евентуално.
VR666 написа:И тъй като си нямам много доверие и като видях за какво става въпрос, реших да си сложа едно ключе на таблото, с което да гася помпата когато съм на газ.То просто прекъсва плюса на помпата – като кабела на плюса е жълт/червен и минава отляво на шофьора долу под пластмасата на прага.
Просто замени ключето с едно реле, като релето прекъсва кабела към помпата който си описал, а захранването на релето го взимаш от кабела на бутона за газ/бензин който ти отваря газовия клапан като преминеш на газ. По този начин, като минеш на газ автоматично спира горивната помпа, няма ключета които да нагарят и да се забравят да се цъкнат евентуално.
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Кажи ми на капака 4 (с двата щуцера на него) - белязани с "R" и "V" ! Кой щуцер е за високото налягане 2 и за връщащото се гориво 1 ?
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
То си има стрелки бе колега, не може да се сбърка
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 08 ное 2010 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Искам да попитам, при работа на помпата нормално ли е да се появява малко гориво отгоре на корпуса където е гуменото уплътнение с бронзовия пръстен?
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 24 ное 2014 17:13
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Много благодаря за прекрасната тема и линка.След 2 дни на една поляна в Германия почвам процедурата с тази нема като упътмане
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
Здравейте,
имам същия проблем с моята Бензинова Помпа.Махнах и сложих на неино място новата. Проблема ми е сега как да сложа оплътнението което е отгора и самия капак.Ако някой мо обясни как точно се слага ще съм му благодарен.Бъпроса ми е как точно влиза самото уплътнение в отвора.
благодаря предватирелно!
имам същия проблем с моята Бензинова Помпа.Махнах и сложих на неино място новата. Проблема ми е сега как да сложа оплътнението което е отгора и самия капак.Ако някой мо обясни как точно се слага ще съм му благодарен.Бъпроса ми е как точно влиза самото уплътнение в отвора.
благодаря предватирелно!
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
В момента и аз извършвам тази операция. Този пръстен за да се отвори иска бая бой. Със секач и чук го отвъяртях. Понеже съм с газ и помпата работи нон-стоп бензина не приличаше на бензин а парафин. Гумичката на пръстена беше станала на нефт. Цетката на помпата беше стопена и разпадната и съответно са влезнали боклуци. Сега трябва да почиствам резервоара. Вътре има 15л бензин ден за нищо не стават щото може да задръстиш пак нещо. Сега трябва да купувам гума за пръстена помпа и нов бензин. Според мен помпата не бива да работи нон-стоп заради този случай. Трябва да се спира когато не се кара на бензин.
Re: Смяна на горивна помпа (Mono-Motronic).
jitbg79 написа:Здравейте,
имам същия проблем с моята Бензинова Помпа.Махнах и сложих на неино място новата. Проблема ми е сега как да сложа оплътнението което е отгора и самия капак.Ако някой мо обясни как точно се слага ще съм му благодарен.Бъпроса ми е как точно влиза самото уплътнение в отвора.
благодаря предватирелно!
Първо се слага гумата после коша след това поплавъка. Но има кошове с поплавък и такива отделно на капака. Моя беше на капака и там трябва да внимаваш да не изкриви нещо. Много трудно се слага и се маха работата е за един ден. Те за това майсторите взимат 50-100лв за смяната. Аз понеже демонтирам газовата бутилка, защото отдолу е помпата, на мен ми отне 8 часа труд. Изчистих стария бензин, смених филтъра и налях нов бензин. Изчистих грешките понеже нямам симулатор и сега колата работи, като часовник.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта