Защита от корозия и как да се борим с ръждата?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
icohristov
Мнения: 43
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Защита от корозия и как да се борим с ръждата?

Мнениеот icohristov » Пон 27 мар 2006 10:21


върно, че този въпрос е по-добре да го задам във форума на Опел, но се надявам, че и тък сте се намери някой да каже как е най-добре да се обработи място на което е трагнала да се показва ръжда.




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 27 мар 2006 10:23


Аз си я правя с ръждопреобразувател. Тия българските. Отгоре некъв спрей поне временно и така. :wink:


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да се борим с ръждата?

Мнениеот tatenceto » Вто 28 мар 2006 8:32


icohristov написа:върно, че този въпрос е по-добре да го задам във форума на Опел, но се надявам, че и тък сте се намери някой да каже как е най-добре да се обработи място на което е трагнала да се показва ръжда.
значи ръждата избива отвътре на вън та там където е възможно обработвам с *горяло*масло или парафин -продават се на флакони и се пръска с пистолет


Потребителски аватар
Ninja
Мнения: 318
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ninja » Сря 29 мар 2006 9:48


да драсна и аз няколко реда :D :
чистенето до здраво е задължително
после ръждопреубразувател, грунд, боя, лак
или има спрейове на цинкова основа, които казват, че вършели работа, но не съм ползвал и не мога да изразя лични наблюдения
ползвал съм един български продукт, казва се протекта, и го дават нещо като 3 в 1 - ръждопреубразувател, грунд и боя в едно.
ползван е миналата година лятото върху една маздичка, и сега след зимата няма никакви признаци на ръжда (все още)
спирането на ръждата е невъзможно, особено когато тръгва отвътре, с подходящото третиране може да се постигнат дълготрайни резултати


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Чет 30 мар 2006 10:48


Ръждата се сваля най-добре с накрайник с телчета, от тънките за малко шлайфче или дрелка, със щкурка изглежда изтрита, но остават малко порички, които после пак могат да направят проблем, после с каквото и да се затвори, като е хубаво изчистена се е файда. Най добрия вариянт, беспорно си остава Пясъкоструене, но поради големината на абразива(най-често пясък) се сваля и част от здравия метал и повечето става на точки, гледах в америка чистиха със Сода Бикарбонат, но не съм пробвал засега, но иимам намерение да направя системата. Иначе за затваряне ползвам студено поцинковане със ZINGA:
http://www.novostroy.com/zinga/zinga.htm Успех! :wink:


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2078
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

ръжда

Мнениеот vladtod® » Пон 24 юли 2006 13:42


Един приятел работи като търговски представител към Wurt,намерете им офиса в интернет,имат една течност прилича на розово сиропче:) 1 литър е 60 лв ,тва е кофти но си струва,за 20 кв стига.Може да се зачисти мястото може и да не се зачиства,тази течност прави реакция с ръждата и се окислява ,оставя се 1 час да престои и може дъректно да се боядисва.просто където има ръжда се мацва с четка и забравяш че там ще продължи да ръждясва.Ползвам го навсякъде където има опастност от ръжда.


Потребителски аватар
Klikacha
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Klikacha » Пон 24 юли 2006 14:54


Чувал съм за някаква Zinga, дето помагала в борбата. Все още нямам преки впечатления от нейното действие.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Пон 24 юли 2006 15:06


Klikacha написа:Чувал съм за някаква Zinga, дето помагала в борбата. Все още нямам преки впечатления от нейното действие.

вервай ми - НЕ РАБОТИ - личен опит


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 24 юли 2006 18:32


Веждояда е непобедим :( Тия телени четки за мен са порнография, има едни дискове за ъгошлайф с шкурка, вършат хубава работа, когато ръждите са в начален стадий.....за съжаление в повечето случаи не минава без ъгошлайф и диск за отнемане :evil:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 24 юли 2006 22:06


Има два типа ражда-едната е повърхностна и се получава при удар,при натрупване на луга през зимата и т.н.-за нея има смисал да се бориш.Другата която става с годините няма оправия-стария ми голф които отвън му нямаше ражда(боята и лака бяха поне 2 пъти по дебели от на сегашния ми Г3)един ден некав забърса калника и от доло кво да видя-самия метал един раждиясал такъв седи-самата му структура променена-тва нямаше начин да го оправа.
P.S.Ние се базикаме че таз теме е за опел клуба ,ама Г3 не е такъв всевечен на тема ръжда като Г2-изобщо ако се загледаш по улиците бая 3-ки с изпадали калници има.Моя примерно 96год. има 3 плюнки по половин сант-само аз си ги виждам ма ме дразнат и смятам да ида на бояджия да ги изчисти ,после с преобразувател и да пръсне със същата боя.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 25 юли 2006 9:44


С пасата забравих какво е това ръжда :), но от предишната ми кола (москвич) имам огромен опит.
Най-добрата защита е маслото, както бе споменато. Просмуква се навсякъде, особено в ръждата и консервира метала (не дава на влагата и кислорода да го достигнат). Обаче цапа, мирише лошо и не е удачно за свястна кола освен за затворени кухини (навремето на москвича във всеки праг се кламбучкаше по литър). :-) Отделно ако после се наложи да се правят някакви заварки няма да намериш майстор - никой не иска да се трови (и с право). И ако си слагал масло, в близост никакво боядисване никога повече не може да правиш.

Ако проблема е само едностранен - не е минала ръждата през метала:
1. чистиш до чист метал - шкурка, телена четка и т.н.;
2. ако си стигнал до чист метал НЯМА нужда от преобразувател. Ако е останала ръжда - малко преобразувател, но след като изсъхне задължително зачистване с коресилин за да се махне "нереагиралия" преобразувател. Иначе следващите слоеве няма да залепнат добре! Има един преобразувател "коростоп" (български), един кафяв и мазен такъв в стъклени високи шишенца. От него съм най-доволен но съхне много бавно.
3. Следва грунт за черни метали. Той влиза в реакция с метала и именно затова няма нужда от преобразувател ако си стигнал до чист метал. Има различни грунтове. Ако се работи отдолу по колата - по-добре е да се ползва каучуков или епоксиден (има и български такива). Може вместо грунт да се ползва паста за студено поцинковане, но нямам опит.
4. Ако се работи отвън, и ако е нужно - кит. Китът трябва да се избягва по възможност. Ако грунта е вдигнал достатъчно нивото и е запълнил мястото - по-добре да се мине без кит.
5. Ако е отвън - окончателно боядисване - ако се търси качество - шприцкит, фино шлайфане и т.н. Спрейовете не са много за препоръчване по здраво си е с истинска боя.
6. Ако е отдолу - или боядисване с някаква стабилна боя (най-добре обикновена алкидна/блажна или сребърен феролит в няколко слоя), или особено ако е в/около калник - със специално покритие което остава дебело и меко. Имам изпитана самоделна рецепта - болкит разтворен в коресилин смесен с малко лепило хелметекс/прома и малко черна алкидна боя.

Ако ръждата е минала през метала е по-гадно. Трябва да се прецени дали да се кърпи или не. Проблема е че не може да се изчисти до чист метал (ще се пробие), а кърпенето разваля външния вид и е свързано с много кит който задължително рано или късно се напуква. Отделно кръпките често водят до поява на двуслойна ламарина, и между слоевете винаги успява да влезе влага... Заварките развалят поцинковането на оригиналната ламарина (ако има такова).

Ако се кърпи трябва по възможност да се избегне появата на двуслойна ламарина, много хубаво да се обезмаслят заварките (!) и сетне се следва гореописания начин, но с доста китосване отвън.

Ако не се кърпи:
1. Почиства се внимателно едрата люспеста ръжда и не се пипа по-здравата. Внимава се да не се пробие или ако вече е пробито - дупката да остане малка.
2. Подсушава се идеално ръждата (с пистолет за топъл въздух).
3. Преобразувател, обезмасляване, грунт (най-добре епоксиден).
4. Запълване с кит, по възможност от този с нишки. Ако е нужно може и листове стъкловлакно да се сложат;
4. Не е зле отвътре да се мине отново с грунт (някой китове са леко хигроскопични - по-добре да поемат от грунта отколкото влага)
5. После по описания начин.

В заключение най-важното: Борба с ръждата може да водиш само *сам*. Никой майстор няма да се постарае достатъчно. В тази работа най-важни са дребните детайли, примерно добро зачистване и обезмасляване които никой друг няма да си играе да прави.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 25 юли 2006 10:24


Във връзка с темата, когато си купувах Вентото ми направи нещо голямо впечатление. Колата идва от почти вечно заснежените сътрани. Като отворих предния капак очаквах да видя добре измит и светещ двигател, но уви. Всичко беше в ужасен черен вид. Оказа се, че понеже колата е била за страна в която има много сняг, завода производител опръскал всичко с някаква антикорозионна смазка. Един ден мн се подразних от вида на двигателя и отидох на автомовка и поисках да го измият, хората без да ме познават ми казаха да не се занимавах с глупости, защото много малко автомобили имат такава защита и не трябва да се маха. Та ако някой знае каква е тази смазка с която е пръскана колата нека да сподели, надявам се, че ще бъде полезна за всеки.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 25 юли 2006 13:54


И аз я имам тази "смазка" макар че колата е от италия. :-)
И не е само при двигателя - всички кухини по купето вкл вратите отвътре и т.н. са обработени.
Прилича на восък някакъв. Кофтито е че цапа ръцете като захванеш нещо да правиш. Но разбира се - не бих я махнал. :-)


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 25 юли 2006 14:51


Мойто покритие не цапа. Стои като засъхнало. Даже ако пробвам само с вода да го махна не иска да се смъква. Лошото е, че няма от къде да се прочете какво е това покритие, или аз поне не знам.


barz_i_iarosten
Мнения: 184
Регистриран на: Пет 21 юли 2006 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barz_i_iarosten » Сря 26 юли 2006 9:46


нз не изчетох цялата тема защото нямам време но аз преди една година видях един голф 2-ка фабрично намазан целия с грес на тънак пласт ... и като питах собственика защо е така той ми обясно " Като го взимах от завода на VW (щото е поръчков ) и един пич дето работи там вика ако искаш да ти издаржи колата без ражда дай тука някой лев и ще ти я намажеме с грез " и човека се изсмял но въпреки това дал пари и му я намазали и отван и от вътре е до са не е мраднала ...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта