Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Предложете схема за защита при обръщане на полюсите Класическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
dontaskdontsay написа:Предложете схема за защита при обръщане на полюсите Класическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.
Виж назад в темата, страница 6.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Новото ми зарядно за акумулатори. 3лв от битака. 2лв щипки. Вече в завършен вид.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
samo ra4na na zavoite написа:dontaskdontsay написа:Предложете схема за защита при обръщане на полюсите Класическата с релето я изключваме понеже зарядното не тръгва при по малко от 10,5v.
Виж назад в темата, страница 6.
Това с бушона не ми се струва много надеждно. Времето за стопяване дали е дастатъчно? Да не се окаже че за тези части от секундата докато се стопи предпазителя и белята ?
http://diodnik.com/wp-content/uploads/2 ... a24_11.jpg При схемата с релето има ли начин да се преработи така че при откачването на акумулатора да се прекъсне подаващото напрежение ?
В сегашния случай веднъж активира ли се релето то остава постоянно затворено и на клемите има напрежение въпреки че няма акумулатор. Може ли да се измисли нещо по въпроса примерно с още едно реле или нещо др. ?
Реших да използвам сехмата с релето като и добавя едно копче за принодително активиране на релето при силно разредени акумулатори.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Да повдигнем малко темата...
Имам желание да си направя зарядно за мотоциклетни акумулатори по подобие на схемата на batVenci.
След необходимия траф и напрежение + грец, нататък каква схема да изпълня? Предложения?
Имам желание да си направя зарядно за мотоциклетни акумулатори по подобие на схемата на batVenci.
След необходимия траф и напрежение + грец, нататък каква схема да изпълня? Предложения?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
То трудното е точно в началото, при трансформатора. Струва почти колкото зарядно от Лидл, 30 лв...
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Имам трафа ТС 180-2, подходящи кутии, ще го направя и комбинирано за 12в за автомобил. Лошото е, че сега разбрах че имало и 12в мотоциклетни.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Няма проблем, то схемата спира заряда, щом на акумулатора имаш около 14,4 Волта. Нищо че акумулатора е малък, мотоциклетен...
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Проблема е в тока,до 0.5-0.8 Ампера
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ще го правя с токоограничение. В тази схема, С= 2200(микрофарада) и потенциометъра е = 100(килоома). Вярно ли съм разбрал?
- Прикачени файлове
-
- Копие от St115_13SN5.jpg (46.43 KиБ) Видяна 3838 пъти
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
По скоро 22 микрофарада
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Да на схемата кондензатора е 22 микроФарада, а потенциометъра е 100 килоОма. Токоограничението беше преди добавянето на схемата за ограничение на волтажа на изхода до около 14,4 Волта. Оттогава токоограничението не си спомням да съм ползвал, вече 7-8 години. По скоро токоограничението е необходимо не толкова при свързване на маломощни акумулатори, а при ползване в схемата на маломощни, или със слабо вътрешно съпротивление трансформатори. При мен трансформатора е наследство от старото пернишко зарядно, а този трансформатор е далеч от посочените слабости. Затова токоограничителната схема не ми се налага да ползвам, дори когато се налага да зареждам маломощни акумулатори...
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ето моята интервенция е лидълското зарядно,тръгва винаги в режим мотор.Така и искам.
https://youtu.be/WN5Nj19R1SQ
Цялата работа става с добавянето на един кондензатор за 0.30 лв Това измислих като за 5 мин.в гаража
https://youtu.be/WN5Nj19R1SQ
Цялата работа става с добавянето на един кондензатор за 0.30 лв Това измислих като за 5 мин.в гаража
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
По схемата от предния пост, крак 2 и 3 на потенциометъра, къде трябва да са вързани?
- Прикачени файлове
-
- TB2n5HIdVmWBuNjSspdXXbugXXa_!!2272182030.jpg_430x430.jpg (33.6 KиБ) Видяна 3713 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта