Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ето я окончателната схема и вид на зарядното. След като изпуках ВТ152 минах на КТ704, че по-малко елементи има и шанса да се повреди нещо е по-малък. Отначало вдигаше 15 волта, но сложих шотки диод 1N5819(R1 e 470ома нямаше друг в наличност) и нещата се стабилизираха на 14.5 волта. Благодарности на всички, които помогнаха.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
ktamen, би ли показал свързването на TL431/LM431 на мястото на ценера?
Благодаря в аванс!
Благодаря в аванс!
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
431 не става за тази схема. Иначе май съм пускал схема на зарядно с 431 някъде по назад в тази тема.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Схема не си пускал, само го споменаваш по-назад в темата.
А с 7815 (Линеен стабилизатор на напрежение 15V/1A)??? https://vikiwat.com/integralna-shema-7815.html
А с 7815 (Линеен стабилизатор на напрежение 15V/1A)??? https://vikiwat.com/integralna-shema-7815.html
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
7815 май не е по-точен от обикновен ценер. Не знам дали може да се използва в схемата на Бат Венци.
Започнах да проверявам дали съм пускал схема, още не съм я намерил, но намерих няколко поста от Дандан. На практика той препоръчва същото зареждане като мен с добре стабилизиран 14В токоизправител със защита от късо съединение.
Започнах да проверявам дали съм пускал схема, още не съм я намерил, но намерих няколко поста от Дандан. На практика той препоръчва същото зареждане като мен с добре стабилизиран 14В токоизправител със защита от късо съединение.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Възможно ли е вместо траф да се ползва зарядно за лаптоп 19Vdc и след него схемата на бат Венци?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ето вариант (поне теоретичен) на схемата с TL431. Колеги са правили схемата така:
http://forum.eshop.bg/attach/download.php?fileid=412780
http://forum.eshop.bg/attach/download.php?fileid=412780
- Vasseto
- Мнения: 2635
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
От няколко години ползва ето това:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
petiowolf написа:Възможно ли е вместо траф да се ползва зарядно за лаптоп 19Vdc и след него схемата на бат Венци?
Наистина тогава тиристорната схема няма да сработи, защото на изхода на заряднато за лаптоп има постоянно напрежение от около 19 Волта, а не пулсиращо. Но тогава, в комбинация с интегрална схема 7815, свързана на изхода на зарядното за лаптоп, може да се получи не лошо стабилизирано и филтрирано напрежение от 15 Волта, което е сравнително добро за зареждане на акумулатор. Разбира се, интегралната схема 7815 трябва добре да се охлажда с добър радиатор, защото ще работи в линеен, а не в импулсен режим. Задължително е да се свърже мощен резистор от няколко Ома преди интегралната схема, който не само ще помага на интегралната схема в мощностен и температурен аспект, но и ще ограничава максималния ампераж на схемата до няколко ампера или до допустимия максимален ампераж на интегралната схема. Ако изходното напрежение от 15 Волта на някой му се стори височко, може да се свърже мощен диод на изхода и така напрежението да се докара до около 14,4 Волта...
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Следя я тази тема от доста време и накрая и мен ме досърбя да направя схемата на батВенци. Особено след като попаднах на дефектно лидълско зарядно - май съм единствения карък във форума, който е уцелил такова Поне ми свършиха работа кабелите му с щипките Използвах кутия от АТХ (класика), даже ползвах платката му като основа, след като махнах всички елементи. На снимките се вижда междинен етап, забравих да снимам точно преди да го затворя след корекциите. Е, изпуках един бт152, ама така е който го мързи да чете, после се сетих да отворя дейташиийта и да видя, че тока на гейта е 10 пъти по-нисък от на кт708 . После прегледах и всички страници в темата и видях, че колегите даже са коригирали схемата за бт152.
Вързах и вентилатора - от мързел го закачих на изхода и сега си имам нещо като вентилаторен амперметър Някой ден ще го вържа по-хубаво.
Тествах с полуумрял акумулатор, седял над 6 месеца на терасата, последно го зареждах лятото.
Благодарности на всички, които са споделили резултатите от своя труд, особено на batVenci, ktamen, Dobromirski, fackir (извинявам се, ако съм пропуснал някого)
Използвани части:
- бт152/800 1.20 лв
- ценер BZX85C15 - 0.09 лв
- грец кврс3510 - 1.35 лв
- тороидален траф 230/17 100W (5.88А на вторичната) - 31 лв
Тези горните ги поръчах от Комет
- диоди от АТХ-а свалих
- съпротивления каквито намерих
На празен ход напрежението е от 12.8 до 13.1 V, при свързване на акумулатора се покачва (зависи колко е изтощен). При мен като закачих стана 13.8/4.5 А, но сравнително бързо се вдигна на 14 и тока спадна. На последната снимка се вижда след около 5 часа заряд и пауза, тока е 1.9 А (или поне толкова ми показва мултицета). Максималното напрежение е около 14.6 и ще го оставя така
Вързах и вентилатора - от мързел го закачих на изхода и сега си имам нещо като вентилаторен амперметър Някой ден ще го вържа по-хубаво.
Тествах с полуумрял акумулатор, седял над 6 месеца на терасата, последно го зареждах лятото.
Благодарности на всички, които са споделили резултатите от своя труд, особено на batVenci, ktamen, Dobromirski, fackir (извинявам се, ако съм пропуснал някого)
Използвани части:
- бт152/800 1.20 лв
- ценер BZX85C15 - 0.09 лв
- грец кврс3510 - 1.35 лв
- тороидален траф 230/17 100W (5.88А на вторичната) - 31 лв
Тези горните ги поръчах от Комет
- диоди от АТХ-а свалих
- съпротивления каквито намерих
На празен ход напрежението е от 12.8 до 13.1 V, при свързване на акумулатора се покачва (зависи колко е изтощен). При мен като закачих стана 13.8/4.5 А, но сравнително бързо се вдигна на 14 и тока спадна. На последната снимка се вижда след около 5 часа заряд и пауза, тока е 1.9 А (или поне толкова ми показва мултицета). Максималното напрежение е около 14.6 и ще го оставя така
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Намерих траф от ТВ "Електрон 2", модел "ТС 180". Връзването е по тази снимка:
За тест го включвам последователно със 75 W крушка. На празен ход крушката не свети, но съвсем леко и се зачервява реотана. Това нормално ли е?
Съпротивленията на намотките са каквито ги дава производителя, мултицета не хваща окъсяване.
За тест го включвам последователно със 75 W крушка. На празен ход крушката не свети, но съвсем леко и се зачервява реотана. Това нормално ли е?
Съпротивленията на намотките са каквито ги дава производителя, мултицета не хваща окъсяване.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Тези трафове са много надеждни и едва ли има някакъв проблем. Включи го директно и ако не бучи го остави за половин час, ако не изпуши през това време значи е читав.
Не се изкушавай да го пренавиваш, пренавиването е лесно, но ще стане много шумен. Има достатъчно 6 волтови намотки, използвай тях за зарядното. Може да добавиш по десетина навивки отгоре върху макарите за да получиш малко по-високо напрежение, но ги премушвай, не го разглобявай. Ако излишните намотки са най-отгоре, може да ги махнеш пак с примушване и резачки. Ако ги махнеш ще има повече място, а и няма да пречат на охлаждането.
Не се изкушавай да го пренавиваш, пренавиването е лесно, но ще стане много шумен. Има достатъчно 6 волтови намотки, използвай тях за зарядното. Може да добавиш по десетина навивки отгоре върху макарите за да получиш малко по-високо напрежение, но ги премушвай, не го разглобявай. Ако излишните намотки са най-отгоре, може да ги махнеш пак с примушване и резачки. Ако ги махнеш ще има повече място, а и няма да пречат на охлаждането.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Притеснението ми беше, че при тест на "Ш-образен" траф с последователно свързана крушка тя въобще не светва на празен ход, а при този леко се нагрява.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ш образният пак 180 вата ли беше или по-малък?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Serto0 и 22 госта