Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Вто 03 яну 2017 15:31


Освен това при включен разреден акумулатор, през ценера не би трябвало да преминава ток, защото ако преминава, то значи, че управляващия ток на тиристора ще отива директно на минуса. Т.е. ако грее ценера, то зарядното не би трябвало да отдава никакъв заряд. Колега, явно има нещо объркано някъде, защото до достигане на прага на заряд 14,4 Волта, през ценера не би трябвало да тече ток, та оттам да има някакво греене в него...




jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Вто 03 яну 2017 21:02


Малка корекция към batVenci.
През ценера винаги ще тече токът на стабилизация на ценера ( Iz )!
http://multicet.blogspot.bg/2015/03/Izchislqvane-stabilizatorna-shema.html


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Сря 04 яну 2017 0:49


Да през ценера винаги тече ток Iz. Но докато не си достигне напрежението му на стабилизация, в случая около 15 Волта, въпросния ток, трябва да е с минимални стойности, за да не се шунтира управляващия електрод на тиристора, като така тиристора да е отпушен и зарядното да зарежда акумулатора. При достигане на прага от около 14,4 Волта на акумулатора, и като прибавим приблизителните 0,6 Волта необходими за работата на тиристора на управляващата му верига, ще достигаме вече напрежението на стабилизация на ценера, от порядъка на около 15 Волта. Чак тогава вече въпросния ток на стабилизация Iz ще достигне своите максимални стойности, зададени в схемата от стойността на съпротивлението от 470 Ома. Логиката на разсъжденията бе, че още при включване на зарядното към разреден акумулатор, не трябва да има греене на ценера, защото въпросния му ток Iz тогава трябва да е с минимални стойности. Но колегата, погоре се оплака, че още с включване на зарядното ценера му греел много, та оттам допуснах, че явно има нещо объркано при реализиране на схемата...


jojovr
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 28 мар 2014 16:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот jojovr » Съб 07 яну 2017 18:25


:th_up
Ако пък схемата му е вярна, трябва да избере друг тип ценер за 15V.
Попадал съм и на дефектни елементи... Уж всичко е наред, ама пущината не работи... Та в такива ситуации трябва да си поблъска човек главата, :gruebel докато открие виновния китайски "предател".


maptod
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Пон 09 яну 2017 0:02


Здравейте и аз ще правя схемта на бат Венци. Питането ми е, R2 колко вата трябва да е?
Благодаря!


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Пон 09 яну 2017 0:59


Теоретично, дори да имаш 30 Волта след греца, върху резистора R2-2000 ома, ще имаш около 15 Волта пад на напрежение. Тогава от закона на Ом, ще разсейваш около 0,1125 Вата топлинна мощност от въпросния резистор. Т.е. резистор с мощност 0,250 Вата трябва да е достатъчен. Но всичко това е на теория, на практика, колега, пиши как са нещата като направиш схемата...


maptod
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Пон 09 яну 2017 1:12


Принципно, не разбирам от тънките моменти в електрониката. Ако е за "по-сигурно" 0.5w не е ли по-добре?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот инжектопляктор » Пон 09 яну 2017 2:05


maptod написа:Ако е за "по-сигурно" 0.5w не е ли по-добре?

Разлика в цената между 0.5 и 0.25 почти няма. Предвид качеството на китайските елементи, взимай направо 0.5 Няма значение. Съпротивлението като е същото, все едно. Ватовете само показват колко може да оттдаде като топлина без да се повреди. И 10вата жичен резистор да сложиш - все тая. Единствено гледай омове.


bobu
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 21:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот bobu » Чет 12 яну 2017 14:49


Благодаря на колегите за отговорите. Проблема се оказа ценера. Малко закъснях с отговора,но отсъствах :)


petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Пет 13 яну 2017 15:08


Здравейте.
Изчетох цялата тема и искам да изкажа сърдечни благодарности специално на batVenci, а и на всички разбиращи, които са писали в нея.
Навързах схемата без защита и без регулировка на тока (на batVenci) и вече дозаредих аку'то. На клемите не измерих повече от 14V при заряд, но и моя уред е от 5 лв., та може и затова. Ползвах трафа на работещ УПС, но сега трябва да му намеря/направя траф на това зарядно.
С какво максимално напрежение на вторичната намотка може да бъде трафа подходящ за целта?
Имам и един разглобен траф от соц. стабилизатор за телевизори. Може ли без да се сглоби да се разбере вторичното напрежение? В кутията на стабилизатора има още един "топуз", но разбиращ приятел го видя и предположи, че е дросел.
Поздрави!


maptod
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Пет 13 яну 2017 20:46


Направих схемичката на БатВенци с ВТ152. Проблема е че вдига до 15.15в. На предната страница, колега е сменил R1 със 650 ома.Дали и аз да постъпя така? След греца имам 19.2 волта на празен ход, а когато е 15.15волта на клемите - 18.3в след греца


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Пет 13 яну 2017 20:58


Измери напрежението на двата извода на ценера, защото ми се струва, че проблемът е в него.
А соцстабилизаторите едва ли стават за тази цел. Доколкото си спомням съм правил зарядно от такъв стабилизатор, но съм пренавивал трафа. От стабилизатора май използвах само магнитопровода и макарата.


petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Пет 13 яну 2017 21:55


Предполагах, че няма да стане директно, но ще го пренавия, не без помощ обаче :Д
Размерите на макарата са:
Изображение
И първична и вторична са навите с тел Фи-0.9 мм. (2,6 и 1.0 Ohm)
Как да процедирам нататък?


maptod
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Съб 14 яну 2017 0:32


Това е програмка за изчисляване, и аз търсих такава информация. Пернишкото зарядно не може да изкара повече от 2А и ми минаха помисли да пренавия вторичната намотка.
А какво напрежение трябва да има на ценера като го измеря?
Като се замисля в магазина май ми дадоха 0.3w ценер вместо 0.5w, дали може да е това проблема?

http://www.kn34pc.com/soft/prog-ham-trafo.zip


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 14 яну 2017 7:42


Ако ценерът е 15 волтов, значи между двата му извода трябва да има 15В. Ценерите не са особено прецизно нещо, дори диодът да е читав промяната на тока през тях води и до значителна промяна на напрежението.
Пренавиването на трансформатор никак не е лесно. За толкова малки трафчета просто е загуба на време. Потърси някой стар телевизор или нещо от този род с подходящ траф.
Пернишкото зарядно няма да зарежда по-силно и след пренавиване. Този стремеж към много ампери е безсмислен и вреден. Колкото по-слаб ток, толкова по-качествено зареждане. Някакво китайско трафче, даващо половин един ампер е предостатъчно.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта