Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот dontaskdontsay » Пет 28 юни 2019 18:16


:12




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Пет 28 юни 2019 19:44


Аз май съм писал някъде на предните страници, че най-простото зарядно е лампа и диод. Ама никак не я препоръчвам тази схема, първо щото е опасна - ако пипнете клемите може да ви убие тока и втора защото разходът на ток е твърде висок, двайсетина пъти по-висок от нормално зарядно.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот milmar » Пет 28 юни 2019 20:21


Не с лампа, а с котлон и диод се прави. Но по-добре не.


krumio12345678kK
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 05 дек 2019 19:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот krumio12345678kK » Съб 07 дек 2019 18:24


колеги моля ви за помощ при свързване на стар стрелкови уред за измерване на напрежение и ток
които е комбиниран в една система на които прилагам снимки.целта е да се използува за зарядно
на акумулатор за да се следи напрежението и тока.
на отзовалите се на помощ предварително благодаря
крумио
Прикачени файлове
20191130_204258 (1).jpg
20191130_204308 (1).jpg
20191130_204425 (1).jpg
20191130_204235 (1).jpg
20191130_204244 (1).jpg


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 08 дек 2019 9:43


Това май е някаква измерителна система от нещо си. И май и ти нямаш представа от какво. По принцип сигурно може да се използва и за зарядно, ама ще ти трябват много резистори и много експерименти и страшно много писане в тази тема. Вероятно ще отнеме около 1 месец цялата галимация и резултатът ще е съмнителен.
Купи си ето това https://ru.aliexpress.com/item/32813014 ... 33edDqYZBX


Потребителски аватар
Levo54
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
Автомобил: VW Sharan 4motion
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пазарджик, Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Levo54 » Нед 02 фев 2020 1:48


[quote="krumio12345678kK"]колеги моля ви за помощ при свързване на стар стрелкови уред за измерване на напрежение и ток
които е комбиниран в една система на които прилагам снимки...

Колега, като гледам скалата този стрелкови уред е от някаква аудио апаратура. На времето повечето магнетофони (ролковите и първите касетни) имаха такива индикатори за силата на звука при запис. Стрелката трябва да остава в зеления сектор иначе записа се изкривява. По същество това е микроамперметър с ток на крайно отклонение 100 до 500 микроампера. Предполагам :gruebel . Ако измериш тока на крайно отклонение и вътрешното съпротивление (между клемите без съпротивлението запоено на едната) може да се изчисли какво допълнително съпротивление и какъв шунт ще ти трябват.


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот teodorpc » Нед 02 фев 2020 17:42


Хич не е за тази работа уреда, така че най добре го засили в кофата. Това е volume unit VU - метър за изoбразяване ( не за измерване) на нивото на сигнали в аудиото в децибели в зависимост от тока през уреда в микроампери.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13443
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот kris11 » Нед 02 фев 2020 19:20


teodorpc написа:Хич не е за тази работа уреда, така че най добре го засили в кофата. .

Става , но с нова скала и добавъчен резистор за волтметър. Обаче трябва да се знае колко мА или микроА е системата.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Сря 05 фев 2020 10:27


здравейте,
купих си от али-то това регулаторче, което живя 15мин. според вас от какво се е изпържил интеграла и дали има някакъв аналог на тази платка с по-висока надеждност.

https://aliexpress.ru/item/32791809737. ... 360cfae9dc

другия ми въпрос е този дисплей как точно да го свържа към зарядното?
Прикачени файлове
IMG_20200131_201554514.jpg
IMG_20200204_202242034.jpg
IMG_20200204_202235143.jpg


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ivan_pop » Сря 05 фев 2020 12:37


Там от където си го купил има схеми на свързване и описание, чети!
Ти по схемата ли го свърза и настрои ли потенциометрите?
Изображение


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Сря 05 фев 2020 13:17


да, свързано е по схемата, с потенциометрите го настроих на 14,4v да спира и да тръгва на 12,2v


Потребителски аватар
Levo54
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
Автомобил: VW Sharan 4motion
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пазарджик, Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Levo54 » Сря 05 фев 2020 16:04


колега popeye, на гърба на дисплея имаш схема, на мястото на товара (LOAD) свързваш кабелите от зарядното със същата полярност.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот popeye » Сря 05 фев 2020 16:27


товара е обозначен като FL(shunt) на схемата. На кое болтче се връзва прекъснатия кабел от греца към акумулатора за да мери ампеража и на кое болтче се връзва волтажа.
На схемата кутийката(DC in) предполагам е акумулатора, на (LOAD) какво трябва да бъде?


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот bahyr » Сря 05 фев 2020 16:58


Шунт е оная шашмичка дето си снимал до дисплея.
https://www.google.bg/search?q=PZEM-051 ... nTvbyNjDpM


Потребителски аватар
Levo54
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
Автомобил: VW Sharan 4motion
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пазарджик, Варна

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Levo54 » Сря 05 фев 2020 17:03


Колега popeye, като писах товар имах пред вид някакъв консуматор(крушка,елмотор). Схемата която е дадена е да ти показва напрежението и тока когато акумулатора захранва някаква инсталация. Кутийката с надпис DC in е точно акумулатора. FL (shunt) не е товар/консуматор а калибриран резистор с много малко съпротивление, металната джаджа с двата големи и двете малки болтчета. На мястото на черния правоъгълник с надпис LOAD трябва да свържеш греца. Минуса на греца връзваш на единия голям болт на шунта, малкото болтче до него връзваш на горната клема (първата като ги броим от горе надолу)на прибора,другия голям болт на шунта връзваш на минуса на акумулатора, малкото болтче на втората клема на прибора. Плюса на греца на плюса на акумулатора. Минуса на акумулатора на клема три на прибора, плюса на акумулатора на клема четири на пробора.
:gruebel прегледах пак схемата , ако я свържеш така тока ще се показва със знак минус а не знам дали на това китайче му е заложен такъв вариант. За да е по схема включваш греца на мястото на акумулатора (DC IN) , a акумулатора на мястото на LOAD. Спазвай полярностите както са написани.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Stivi и 27 госта