Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
maptod
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Пон 16 яну 2017 20:48


Ето я окончателната схема и вид на зарядното. След като изпуках ВТ152 минах на КТ704, че по-малко елементи има и шанса да се повреди нещо е по-малък. Отначало вдигаше 15 волта, но сложих шотки диод 1N5819(R1 e 470ома нямаше друг в наличност) и нещата се стабилизираха на 14.5 волта. Благодарности на всички, които помогнаха.
Прикачени файлове
16117518_1402067296494743_636509156_n.jpg
16128059_1402067263161413_626399871_n.jpg




petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Чет 19 яну 2017 12:51


ktamen, би ли показал свързването на TL431/LM431 на мястото на ценера?
Благодаря в аванс!




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5105
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Чет 19 яну 2017 21:13


431 не става за тази схема. Иначе май съм пускал схема на зарядно с 431 някъде по назад в тази тема.




petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Чет 19 яну 2017 22:00


Схема не си пускал, само го споменаваш по-назад в темата.
А с 7815 (Линеен стабилизатор на напрежение 15V/1A)??? https://vikiwat.com/integralna-shema-7815.html




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5105
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Чет 19 яну 2017 22:13


7815 май не е по-точен от обикновен ценер. Не знам дали може да се използва в схемата на Бат Венци.
Започнах да проверявам дали съм пускал схема, още не съм я намерил, но намерих няколко поста от Дандан. На практика той препоръчва същото зареждане като мен с добре стабилизиран 14В токоизправител със защита от късо съединение.




petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Пет 20 яну 2017 20:39


Възможно ли е вместо траф да се ползва зарядно за лаптоп 19Vdc и след него схемата на бат Венци?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5105
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Пет 20 яну 2017 20:46


Не.




batVenci
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Съб 21 яну 2017 2:45


Ето вариант (поне теоретичен) на схемата с TL431. Колеги са правили схемата така:
http://forum.eshop.bg/attach/download.php?fileid=412780




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2085
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Vasseto » Съб 21 яну 2017 14:02


От няколко години ползва ето това:
Прикачени файлове
IMG_20170121_135511.jpg




batVenci
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Нед 22 яну 2017 7:34


petiowolf написа:Възможно ли е вместо траф да се ползва зарядно за лаптоп 19Vdc и след него схемата на бат Венци?

Наистина тогава тиристорната схема няма да сработи, защото на изхода на заряднато за лаптоп има постоянно напрежение от около 19 Волта, а не пулсиращо. Но тогава, в комбинация с интегрална схема 7815, свързана на изхода на зарядното за лаптоп, може да се получи не лошо стабилизирано и филтрирано напрежение от 15 Волта, което е сравнително добро за зареждане на акумулатор. Разбира се, интегралната схема 7815 трябва добре да се охлажда с добър радиатор, защото ще работи в линеен, а не в импулсен режим. Задължително е да се свърже мощен резистор от няколко Ома преди интегралната схема, който не само ще помага на интегралната схема в мощностен и температурен аспект, но и ще ограничава максималния ампераж на схемата до няколко ампера или до допустимия максимален ампераж на интегралната схема. Ако изходното напрежение от 15 Волта на някой му се стори височко, може да се свърже мощен диод на изхода и така напрежението да се докара до около 14,4 Волта...




Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 691
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот plamikcho » Нед 22 яну 2017 13:51


Следя я тази тема от доста време и накрая и мен ме досърбя да направя схемата на батВенци. Особено след като попаднах на дефектно лидълско зарядно - май съм единствения карък във форума, който е уцелил такова :banghead Поне ми свършиха работа кабелите му с щипките :mhihi Използвах кутия от АТХ (класика), даже ползвах платката му като основа, след като махнах всички елементи. На снимките се вижда междинен етап, забравих да снимам точно преди да го затворя след корекциите. Е, изпуках един бт152, ама така е който го мързи да чете, после се сетих да отворя дейташиийта и да видя, че тока на гейта е 10 пъти по-нисък от на кт708 :banghead . После прегледах и всички страници в темата и видях, че колегите даже са коригирали схемата за бт152.
Вързах и вентилатора - от мързел го закачих на изхода и сега си имам нещо като вентилаторен амперметър :mrgreen Някой ден ще го вържа по-хубаво.
Тествах с полуумрял акумулатор, седял над 6 месеца на терасата, последно го зареждах лятото.
Благодарности на всички, които са споделили резултатите от своя труд, особено на batVenci, ktamen, Dobromirski, fackir (извинявам се, ако съм пропуснал някого) :bowdown

IMG_0446.jpeg
IMG_0447.jpeg
IMG_0456.jpeg


Използвани части:
- бт152/800 1.20 лв
- ценер BZX85C15 - 0.09 лв
- грец кврс3510 - 1.35 лв
- тороидален траф 230/17 100W (5.88А на вторичната) - 31 лв
Тези горните ги поръчах от Комет

- диоди от АТХ-а свалих
- съпротивления каквито намерих

На празен ход напрежението е от 12.8 до 13.1 V, при свързване на акумулатора се покачва (зависи колко е изтощен). При мен като закачих стана 13.8/4.5 А, но сравнително бързо се вдигна на 14 и тока спадна. На последната снимка се вижда след около 5 часа заряд и пауза, тока е 1.9 А (или поне толкова ми показва мултицета). Максималното напрежение е около 14.6 и ще го оставя така :beer




petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Нед 22 яну 2017 19:17


Намерих траф от ТВ "Електрон 2", модел "ТС 180". Връзването е по тази снимка:
Изображение
За тест го включвам последователно със 75 W крушка. На празен ход крушката не свети, но съвсем леко и се зачервява реотана. Това нормално ли е?
Съпротивленията на намотките са каквито ги дава производителя, мултицета не хваща окъсяване.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5105
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 22 яну 2017 19:51


Тези трафове са много надеждни и едва ли има някакъв проблем. Включи го директно и ако не бучи го остави за половин час, ако не изпуши през това време значи е читав.
Не се изкушавай да го пренавиваш, пренавиването е лесно, но ще стане много шумен. Има достатъчно 6 волтови намотки, използвай тях за зарядното. Може да добавиш по десетина навивки отгоре върху макарите за да получиш малко по-високо напрежение, но ги премушвай, не го разглобявай. Ако излишните намотки са най-отгоре, може да ги махнеш пак с примушване и резачки. Ако ги махнеш ще има повече място, а и няма да пречат на охлаждането.




petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Нед 22 яну 2017 20:01


Притеснението ми беше, че при тест на "Ш-образен" траф с последователно свързана крушка тя въобще не светва на празен ход, а при този леко се нагрява.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5105
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 22 яну 2017 20:07


Ш образният пак 180 вата ли беше или по-малък?





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: HukuTyY и 7 госта