Вече когато 1 акумулатор има нужда от зареждане и е над 3-4 г е за скраб. Голям пусков ток , тънки плочи , след няколко години капацитета е вече на 30-40%, както и активната маса.
Производството е на принципа купи , счупи и пак купи - няма дълговеност. Трябва да има оборот - т.е. печалба.
Радвайте се , ако са изкарали 5 г
Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Последна промяна от kris11 на Сря 07 дек 2016 14:40, променено общо 1 път.
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колеги какво ще кажете за тази статия?
От нея излиза, че акумулаторътнтрябва да се зарежда до около 16 волта.
Автоматичните зарядни спират заряда при 14.4V ! Тогава акумулаторът е напълно зареден, ако е изправен (няма окъсена, "мъртва" клетка).
При повишаване на напрежението над 14.5V, започва бурно кипене на електролита, загряване и разрушаване на активната маса на плочите, без да има особено въздействие върху същинския заряд, което е крайно нежелателно!
Едно време дебелината на плочите беше 5 - 6 мм и издържаха на кипене (също при кипене се осъществява и активна десулфатизация), а сега дебелината им е 3 мм и риска да ги разрушиш е значително по-голям!
Ако искаш дълбок заряд, след достигане на 14.4V изключи зарядното за около 2 - 3 часа, а после го включи отново, но с малък ток. Например: 0,5 А - 0,6 А до достигане отново на 14.4V.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
По-точно до 2,73 волта на клетка, което прави малко повече от 16В. Ама такова зареждане гарантира, че акумулаторът ще се презареди, което е много лошо, особено за необслужваемите акумулатори. 14 - 14,5 волта и задържане десетина часа на това напрежение ми се струва по-добър вариант. Поне аз така правя.
Автоматичните зарядни дето спират при 14,4 волта са негодни за употреба.
Добра си е статията, ама май е доста старичка.
Автоматичните зарядни дето спират при 14,4 волта са негодни за употреба.
Добра си е статията, ама май е доста старичка.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
samo ra4na na zavoite Тази статия е от преди н.е. Забеляза ли ,че става въпрос за държавно предприятие за вторични суровини ? Голяма част от сегашните акумулатори са с гел - какви капачки, какво доливане? Новите акумулатрори са тънки плочи 3,5мм макс, старите 80 те години бяха с 5,5 мм .Откакто пуснаха акум . с пластмасов корпус /60Ач на гр.Толбухин и подобни заводи плочите станаха тънки.
Тънки плочи -бързо изпадане на активната маса-намален капацитет
Най- голямата глупост описана е палене с даване на ток от друг акумулатор /откачане на клемите от щатния акумулатор,палене и после прехвърляне на кабелите с клемите пак към акумулатора. Това става ама за коли от типа на ВаршаЧка и подобни с динамо , а не с алтернатор. Акумулатора е товар на алтернатора.При откачена клема напржението на алтернатора се вдига до над 50В -повреда в алтернатора и т.н.
Един съвременен акумулатор навърши ли 3-4-5 г /ако изкара / и трябва да се оглежда за покупка на нов.
П.П.mccoy Може .На Г3 ката дойде с гелов 2005г, купих и пак гелов 2008 чешки. Умря веднага след гаранцията. Взех от германско 2 младост - с него си замина.
Бергата на Шарана - пак , няма капачки , трябва рязане , пробиване - не си заслужава. Сложих Бош 2 ра германска младост, засега върти /паленето докато врътне и пали, важното е да има въртене/. Бошко пак няма капачки , тапи.
Тънки плочи -бързо изпадане на активната маса-намален капацитет
Най- голямата глупост описана е палене с даване на ток от друг акумулатор /откачане на клемите от щатния акумулатор,палене и после прехвърляне на кабелите с клемите пак към акумулатора. Това става ама за коли от типа на ВаршаЧка и подобни с динамо , а не с алтернатор. Акумулатора е товар на алтернатора.При откачена клема напржението на алтернатора се вдига до над 50В -повреда в алтернатора и т.н.
Един съвременен акумулатор навърши ли 3-4-5 г /ако изкара / и трябва да се оглежда за покупка на нов.
П.П.mccoy Може .На Г3 ката дойде с гелов 2005г, купих и пак гелов 2008 чешки. Умря веднага след гаранцията. Взех от германско 2 младост - с него си замина.
Бергата на Шарана - пак , няма капачки , трябва рязане , пробиване - не си заслужава. Сложих Бош 2 ра германска младост, засега върти /паленето докато врътне и пали, важното е да има въртене/. Бошко пак няма капачки , тапи.
Последна промяна от kris11 на Пон 25 яну 2016 19:53, променено общо 2 пъти.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
kris11 написа:........Голяма част от сегашните акумулатори са с гел - какви капачки, какво доливане? ........
Много малка част от сегашните акумулатори са с гел
със всичко останало съм напълно съгласен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Много малка част от сегашните акумулатори са с гел
Абсолютно вярно!
Само "GEL" акумулаторите са с гел (пише го на кутията им - GEL). Всички други капсуловани и не капсуловани акумулатори са с електролит - разтвор на течна сярна киселина.
http://www.akumulatorionline.com/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE-%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-vrla-agm-%D0%B8-%D0%B3%D0%B5%D0%BB-%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 11:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колеги, попадна ми едно оригинално немско зарядно, което работи доста добре и е с доста проста схема. Копирах схемата му и направих платката на sprint layout 6.0 ако някой иска да си го прави няма да съжалява. Хубавото на схемата е че се използват контактите на релето при нормално затворено положение и по този начин заряда започва и при много разреден акумулатор. Зарядното изключва при достигне напрежение 14.5V /това се регулира от тримера / релето включва и изключва заряда. Когато включи релето и се изключи зареждането, не се ли откачат клемите от акумулатора релето не изключва. По схемата има две защити един варистор и един термостат, може и без тях. Прилагам схемата и платката.
- Прикачени файлове
-
- Zarqdno.rar
- (38.78 KиБ) Свален 744 пъти
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравейте колеги.
Понеже подарих зарядното си на един приятел и си направих ново пак по схемата на бат венци. До тук добре , но забелязах , новото зарежда до 14,6 даже 14,7 В.
Разликата от старото е, четрафа има по- високо вторично напрежение 21-22 в.
След дълга главоблъсканица установих , че баластния резистор 470 ом идва малък. Според мултицета след греца имам 19 в. ( не знам колко е вярно) значи 19÷470=0.04
За кт707 управляващата верига я дават 40 ма и реших да оразмеря резистоза за 30 ма. 19÷0.03=633 ом
Аз сложих 650ом и зарядното вече зарежда до14,4 в. Явно ценера е загрявал и е бил с леко повишено напрежение на стабилизация.
Направих и друг експеримент. Използвах за източник на напрежение зарядното на лап топа. Според мултицета точно 19в. При това положение с резистор 470 ом стабилизира на 15,2 волта. С 650 ом на 15 волта.
Ценера ми е 1.3W .
Понеже подарих зарядното си на един приятел и си направих ново пак по схемата на бат венци. До тук добре , но забелязах , новото зарежда до 14,6 даже 14,7 В.
Разликата от старото е, четрафа има по- високо вторично напрежение 21-22 в.
След дълга главоблъсканица установих , че баластния резистор 470 ом идва малък. Според мултицета след греца имам 19 в. ( не знам колко е вярно) значи 19÷470=0.04
За кт707 управляващата верига я дават 40 ма и реших да оразмеря резистоза за 30 ма. 19÷0.03=633 ом
Аз сложих 650ом и зарядното вече зарежда до14,4 в. Явно ценера е загрявал и е бил с леко повишено напрежение на стабилизация.
Направих и друг експеримент. Използвах за източник на напрежение зарядното на лап топа. Според мултицета точно 19в. При това положение с резистор 470 ом стабилизира на 15,2 волта. С 650 ом на 15 волта.
Ценера ми е 1.3W .
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 05 дек 2016 21:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
fackir написа:1. Тази ли е схемата за регулиране на I?
2. Отпушването на "gate" на тиристора с RP1 ли става? Трябва ли да до нагласям някои от елементите за да работи тиристор ВТ 152.
3. Мога ли да използвам отново тиристора ВТ 152? Какъв радиатор да използвам (см2)? Имам много процесорни радиатори.
Благодаря.
Благодаря ви момчета за тази схема за зарядното. Работи отлично и лесно я направих. Много благодарности
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lqskovets
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравейте, изчетох почти цялата тема. Имам нужда от платката, но нямам умения да я изработя. За донор ще ползвам пернишко зарядно.
Има ли някой, който ще изработи платката срещу съответното заплащане?
Има ли някой, който ще изработи платката срещу съответното заплащане?
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравейте колеги,
Искам да си напрявя зарядно по схемата на бат Венци. Изпаднаха ми тиристори Т122-25-9(КТ нещо липсват по магазините...) какво е нужно да се промени понеже
ценера ми веднага започва да грее. Управляващия ток е 60mA.
Искам да си напрявя зарядно по схемата на бат Венци. Изпаднаха ми тиристори Т122-25-9(КТ нещо липсват по магазините...) какво е нужно да се промени понеже
ценера ми веднага започва да грее. Управляващия ток е 60mA.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колко волта излизат от трафа?
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Токът през ценера зависи от стойността на R1. Ако сложиш по-голямо съпротивление токът трябва да намалее и да грее по-малко. Пробвай с един килоом.
Ама 19 волта постоянен ток поне аз го разбирам, че освен грец има и кондензатор, а кондензатор не трябва да има.
Едит:
Малко по-нагоре на тази страница вече е писано за подобен проблем и смяната на резистора с друг.
Ама 19 волта постоянен ток поне аз го разбирам, че освен грец има и кондензатор, а кондензатор не трябва да има.
Едит:
Малко по-нагоре на тази страница вече е писано за подобен проблем и смяната на резистора с друг.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта