Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2017 - 25 - 27 август 2017 г. - от петък до неделя

Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 857
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Нед 06 май 2012 22:45


samo ra4na na zavoite написа:
Ronin написа:При мен обаче напрежението по време на заряд достига 15,3-15,4 Волта.


Пробвай да мериш с друг мултицет,твоя може да "лъже" .Ако не смени ценера с нов,или каквото ти каза бат венци :lol:


Не е от мултицета,имам няколко и ползвам такива от по 100 лв. и нагоре,един от тях е с точност 0.2% или
нещо такова....купувал съм го специално за няколко измервания ,True RMS.
Ценерите съм сменял няколко по различни поводи......5-10 бр. Купувал съм ги от различни места и с различна мощност,само не съм сигурен дали са 15 Волта или 15.1 Волта....Така или инъче 15,2-15,4 Волта мен ме устройват идеално....В един друг форум спорим за допустимото напрежение при максимален заряд на нов акумулатор и хора твърдящи че са поддържали акумулаторите на цал автопарк говорят за 18 Волта напрежение на 12 Волтов акумулатор,за да е напълно зареден.....разбира се темата е неизчерпаема но моето мнение е че до 15-16 волта и ток 0.2-0.4 Ампера и нещата са в границите на разумното

А и тиристорите са новички,ползвах КТ 704 щото нямах други....последните бяха 30Амперови...сега съм КТ 708 При всички напрежението подминава леко 15 волта !Зареждам 100 Амперчасов Банер акумулатор чисто нов ,причината е че стои на джипа който се кара много рядко и стои в гаража .....периодично го дозареждам през 1-2 месеца за да е в кондиция ,както и 44 Амперчасов искра с пробила клетка (пациента)....Разликата е само в тока след заряда ...при 100 Ан е около 0.5-0.6 А а при 44 е 0.1-0.150 Ампера !




batVenci
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Пон 07 май 2012 20:52


Krasi написа:Имам проблем с подбора на ценера - напрежението не е толкова колкото трябва, сега е около 13.7 и спира заряда там.
Дали не е възможно това опорно напрежение да го изработим с нещо то стабило, например LM317 за да ги няма тия нестабилности с ценеровото опорно напрежение?

Може, но става схемата излишно сложна. Като за начало, просто свържи последователно на ценера, обикновен изправителан диод (може и маломощен), и напрежението на цялата схема ще се повиши с 0,6 Волта, т.е. вече схемата ще изключва при 14,3 Волта.




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 703
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 07 май 2012 21:24


Ronin написа:
samo ra4na na zavoite написа:
Ronin написа:При мен обаче напрежението по време на заряд достига 15,3-15,4 Волта.


Пробвай да мериш с друг мултицет,твоя може да "лъже" .Ако не смени ценера с нов,или каквото ти каза бат венци :lol:


Не е от мултицета,имам няколко и ползвам такива от по 100 лв. и нагоре,един от тях е с точност 0.2% или
нещо такова....купувал съм го специално за няколко измервания ,True RMS.
Ценерите съм сменял няколко по различни поводи......5-10 бр. Купувал съм ги от различни места и с различна мощност,само не съм сигурен дали са 15 Волта или 15.1 Волта....Така или инъче 15,2-15,4 Волта мен ме устройват идеално....В един друг форум спорим за допустимото напрежение при максимален заряд на нов акумулатор и хора твърдящи че са поддържали акумулаторите на цал автопарк говорят за 18 Волта напрежение на 12 Волтов акумулатор,за да е напълно зареден.....разбира се темата е неизчерпаема но моето мнение е че до 15-16 волта и ток 0.2-0.4 Ампера и нещата са в границите на разумното

А и тиристорите са новички,ползвах КТ 704 щото нямах други....последните бяха 30Амперови...сега съм КТ 708 При всички напрежението подминава леко 15 волта !Зареждам 100 Амперчасов Банер акумулатор чисто нов ,причината е че стои на джипа който се кара много рядко и стои в гаража .....периодично го дозареждам през 1-2 месеца за да е в кондиция ,както и 44 Амперчасов искра с пробила клетка (пациента)....Разликата е само в тока след заряда ...при 100 Ан е около 0.5-0.6 А а при 44 е 0.1-0.150 Ампера !



Незнам защо така се получава при тебе.Аз използвам КТ 707 пробвах с два различни трафа и с напрежение 17-18 волта и няма проблеми.
Естествено си направих малоумен опит да свържа акумулатора на обратно за да тествам един предпазител и тогава се прецака ценера :banghead: :dummy: ефекта след това беше все едно тиристора го няма и акумулатора се зареда до U на трафа.
Смених ценера и не правя повече експерименти :)




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 857
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 18:53


Напрежението на трафа и след греца при мен е към 18*1.4=25.2 Волта.Няма как тиристора да не го ограничава!




batVenci
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Сря 09 май 2012 19:28


Колега Ronin, ако искаш да свалиш напрежението на схемата от 15,2 Волта на 14,6 Волта (с 0,6 Волта), достатъчно е да запоиш обикновен изправителен диод към управляващия електрод на тиристора. Така просто ще направиш корекция на опорното напрежение (надолу) на ценера си, а и ще разбереш веднага дали няма проблеми във веригата ценер-тиристор (просто веднага напрежението на схемата, при изправни ценер-тиристор, трябва да падне с 0,6 Волта).
Иначе, по въпроса за оптималното напрежение на заряд?
Отговора е в напрежението на стабилизация, в автоинсталацията в автомобилите производство на всички концерни. Всички знаем какво е то.
Защо са го избрали така инженерите на последните?
Най-точен отговор на този въпрос могат да изкажат въпросните инженери.




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 857
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 20:02


Това последното не го разбрах,стабилизация на напрежението няма в релерегулатора,той и затова се нарича релерегулатор а не стабилизатор !Когато зареждаме акумулатор,то последния се е разредил по някаква причина,ако след разряд разчиташ на динамото да го вкара в кондиция,то това няма да се случи при нормалното каране в град/село ,освен ако не правиш преходи от 400-500 км.Затова опираме до зарядното ,и не говорим за нормална експлоатация,а за зареждане на разреден акумулатор.Незнам някой автомобилен инженер да използва или предписва зареждане на акумулатор(разреден) с устройство (автомобил)




batVenci
Мнения: 497
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Сря 09 май 2012 20:31


Зарядното е един вид инструмент. Колко от днешните автомобилисти го имат е ясно (особено на запад). Това го имат в предвид посочените по-горе инженери, при създаването на своите творения...
Разбира се заряд е необходим за провилната експлоатация на акумулатора, но на масовия автомобилист едва ли му е до това...
Иначе според мен "високоволтовия" заряд в порядъка на 17-18 Волта е много опасен...




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 857
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 20:56


Зимата,най-търсеният инструмент измежду автомобилистите е зарядното,масовият автомобилист кара с каквото и колкото изкара,колко акумулатори доживяват над 2 години.В нито една автомобилна инсталация няма ограничение по ток !




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 703
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 09 май 2012 22:22


Ronin написа:В нито една автомобилна инсталация няма ограничение по ток !


Колега става на въпрос до какво напрежение ще се зареди акумулатора,а ограничение по ток в зарядните самоделки в някои случай се налага за да не си запалим трафовете както колегата по назад в темата.




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 857
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 22:41


Колега,не ме подценявай толкова,забележката беше към друг колега,страница по назад !




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 703
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 09 май 2012 23:18


Ronin написа:Колега,не ме подценявай толкова,забележката беше към друг колега,страница по назад !


Не погледнах ,че ти си опукал трава и си наясно защо в някои случаи трябва ограничаване на тока :oops: за което се извинявам.

Аз вече използвам такъв траф.
DSC01966.JPG


Като съм го пренавил първичната намотка изцяло на едната макара,а вторичната 18V жицата мисля ,че беше 1.36см2 на другата макара.
Дава 6-7А макс и не грее.




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 857
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 23:23


Това ако не се лъжа от снимката е от електрон 738Д,макар онова дето стърчи отгоре да не се вписва във въпросния модел !




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 703
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 09 май 2012 23:40


Ronin написа:Това ако не се лъжа от снимката е от електрон 738Д,макар онова дето стърчи отгоре да не се вписва във въпросния модел !


Мисля,че е от някакъв модел на ТЕМП .




Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 556
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Krasi » Вто 15 май 2012 15:21


Въпрос към Бате Венци:

Не е ли много голяма стойността на потенциометъра в схемата ти с регулиране на тока?
Днес я сглобих и регулирането се осъществява в границите на до 500-600-700 ома или на много малък ход ва потенциометъра и след това спира.
Не е ли по удачен потенциометър от 1 или няколко килоома?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 4945
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Вто 15 май 2012 17:09


Krasi написа:Имам проблем с подбора на ценера - напрежението не е толкова колкото трябва, сега е около 13.7 и спира заряда там.
Дали не е възможно това опорно напрежение да го изработим с нещо то стабило, например LM317 за да ги няма тия нестабилности с ценеровото опорно напрежение?

Преди две години разбрах за съществуването на TL 431. Това е интегрална схема с три извода (корпуса и е като на маломощен пластмасов транзистор). Оттогава и през ум не ми минава да използвам ценерови диоди. Тя лесно може да се сложи на мястото на всеки ценер и осигурява изключително стабилно напрежение от 2,49 до 36В. Между крачетата и се връзват два резистора, единия 1килоом, а другия се подбира в зависимост какво напрежение ни трябва - на негово място може да се сложи и потенциометър. В повечето компютърни захранвания има по няколко броя такива интегралчета.
Като правя някакво подобно устройство се старая да го събера в кутия от компютърно захранване като запазя вентилатора.
Не разбирам какъв е този стремеж към големи зарядни токове, аз не бих използвал зарядно с повече от 2А заряден ток. Това зарядно, което използвам най-често дава по-малко от 200мА и напрежението му е ограничено до 14В. Вярно е, че акумулатора трябва да е закачен за него цяла седмица, но слабия ток го зарежда наистина до 100%. Тези сметки 60Ач акумулатор значи 10часа по 6А просто не са верни и обикновено водят до скапването на акумулатора.

Последна промяна от ktamen на Вто 15 май 2012 17:15, променено общо 1 път.





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта