Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 839
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Нед 06 май 2012 22:45


samo ra4na na zavoite написа:
Ronin написа:При мен обаче напрежението по време на заряд достига 15,3-15,4 Волта.


Пробвай да мериш с друг мултицет,твоя може да "лъже" .Ако не смени ценера с нов,или каквото ти каза бат венци :lol:


Не е от мултицета,имам няколко и ползвам такива от по 100 лв. и нагоре,един от тях е с точност 0.2% или
нещо такова....купувал съм го специално за няколко измервания ,True RMS.
Ценерите съм сменял няколко по различни поводи......5-10 бр. Купувал съм ги от различни места и с различна мощност,само не съм сигурен дали са 15 Волта или 15.1 Волта....Така или инъче 15,2-15,4 Волта мен ме устройват идеално....В един друг форум спорим за допустимото напрежение при максимален заряд на нов акумулатор и хора твърдящи че са поддържали акумулаторите на цал автопарк говорят за 18 Волта напрежение на 12 Волтов акумулатор,за да е напълно зареден.....разбира се темата е неизчерпаема но моето мнение е че до 15-16 волта и ток 0.2-0.4 Ампера и нещата са в границите на разумното

А и тиристорите са новички,ползвах КТ 704 щото нямах други....последните бяха 30Амперови...сега съм КТ 708 При всички напрежението подминава леко 15 волта !Зареждам 100 Амперчасов Банер акумулатор чисто нов ,причината е че стои на джипа който се кара много рядко и стои в гаража .....периодично го дозареждам през 1-2 месеца за да е в кондиция ,както и 44 Амперчасов искра с пробила клетка (пациента)....Разликата е само в тока след заряда ...при 100 Ан е около 0.5-0.6 А а при 44 е 0.1-0.150 Ампера !




batVenci
Мнения: 408
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Пон 07 май 2012 20:52


Krasi написа:Имам проблем с подбора на ценера - напрежението не е толкова колкото трябва, сега е около 13.7 и спира заряда там.
Дали не е възможно това опорно напрежение да го изработим с нещо то стабило, например LM317 за да ги няма тия нестабилности с ценеровото опорно напрежение?

Може, но става схемата излишно сложна. Като за начало, просто свържи последователно на ценера, обикновен изправителан диод (може и маломощен), и напрежението на цялата схема ще се повиши с 0,6 Волта, т.е. вече схемата ще изключва при 14,3 Волта.




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 689
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бреница-София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 07 май 2012 21:24


Ronin написа:
samo ra4na na zavoite написа:
Ronin написа:При мен обаче напрежението по време на заряд достига 15,3-15,4 Волта.


Пробвай да мериш с друг мултицет,твоя може да "лъже" .Ако не смени ценера с нов,или каквото ти каза бат венци :lol:


Не е от мултицета,имам няколко и ползвам такива от по 100 лв. и нагоре,един от тях е с точност 0.2% или
нещо такова....купувал съм го специално за няколко измервания ,True RMS.
Ценерите съм сменял няколко по различни поводи......5-10 бр. Купувал съм ги от различни места и с различна мощност,само не съм сигурен дали са 15 Волта или 15.1 Волта....Така или инъче 15,2-15,4 Волта мен ме устройват идеално....В един друг форум спорим за допустимото напрежение при максимален заряд на нов акумулатор и хора твърдящи че са поддържали акумулаторите на цал автопарк говорят за 18 Волта напрежение на 12 Волтов акумулатор,за да е напълно зареден.....разбира се темата е неизчерпаема но моето мнение е че до 15-16 волта и ток 0.2-0.4 Ампера и нещата са в границите на разумното

А и тиристорите са новички,ползвах КТ 704 щото нямах други....последните бяха 30Амперови...сега съм КТ 708 При всички напрежението подминава леко 15 волта !Зареждам 100 Амперчасов Банер акумулатор чисто нов ,причината е че стои на джипа който се кара много рядко и стои в гаража .....периодично го дозареждам през 1-2 месеца за да е в кондиция ,както и 44 Амперчасов искра с пробила клетка (пациента)....Разликата е само в тока след заряда ...при 100 Ан е около 0.5-0.6 А а при 44 е 0.1-0.150 Ампера !



Незнам защо така се получава при тебе.Аз използвам КТ 707 пробвах с два различни трафа и с напрежение 17-18 волта и няма проблеми.
Естествено си направих малоумен опит да свържа акумулатора на обратно за да тествам един предпазител и тогава се прецака ценера :banghead: :dummy: ефекта след това беше все едно тиристора го няма и акумулатора се зареда до U на трафа.
Смених ценера и не правя повече експерименти :)




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 839
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 18:53


Напрежението на трафа и след греца при мен е към 18*1.4=25.2 Волта.Няма как тиристора да не го ограничава!




batVenci
Мнения: 408
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Сря 09 май 2012 19:28


Колега Ronin, ако искаш да свалиш напрежението на схемата от 15,2 Волта на 14,6 Волта (с 0,6 Волта), достатъчно е да запоиш обикновен изправителен диод към управляващия електрод на тиристора. Така просто ще направиш корекция на опорното напрежение (надолу) на ценера си, а и ще разбереш веднага дали няма проблеми във веригата ценер-тиристор (просто веднага напрежението на схемата, при изправни ценер-тиристор, трябва да падне с 0,6 Волта).
Иначе, по въпроса за оптималното напрежение на заряд?
Отговора е в напрежението на стабилизация, в автоинсталацията в автомобилите производство на всички концерни. Всички знаем какво е то.
Защо са го избрали така инженерите на последните?
Най-точен отговор на този въпрос могат да изкажат въпросните инженери.




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 839
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 20:02


Това последното не го разбрах,стабилизация на напрежението няма в релерегулатора,той и затова се нарича релерегулатор а не стабилизатор !Когато зареждаме акумулатор,то последния се е разредил по някаква причина,ако след разряд разчиташ на динамото да го вкара в кондиция,то това няма да се случи при нормалното каране в град/село ,освен ако не правиш преходи от 400-500 км.Затова опираме до зарядното ,и не говорим за нормална експлоатация,а за зареждане на разреден акумулатор.Незнам някой автомобилен инженер да използва или предписва зареждане на акумулатор(разреден) с устройство (автомобил)




batVenci
Мнения: 408
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Сря 09 май 2012 20:31


Зарядното е един вид инструмент. Колко от днешните автомобилисти го имат е ясно (особено на запад). Това го имат в предвид посочените по-горе инженери, при създаването на своите творения...
Разбира се заряд е необходим за провилната експлоатация на акумулатора, но на масовия автомобилист едва ли му е до това...
Иначе според мен "високоволтовия" заряд в порядъка на 17-18 Волта е много опасен...




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 839
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 20:56


Зимата,най-търсеният инструмент измежду автомобилистите е зарядното,масовият автомобилист кара с каквото и колкото изкара,колко акумулатори доживяват над 2 години.В нито една автомобилна инсталация няма ограничение по ток !




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 689
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бреница-София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 09 май 2012 22:22


Ronin написа:В нито една автомобилна инсталация няма ограничение по ток !


Колега става на въпрос до какво напрежение ще се зареди акумулатора,а ограничение по ток в зарядните самоделки в някои случай се налага за да не си запалим трафовете както колегата по назад в темата.




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 839
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 22:41


Колега,не ме подценявай толкова,забележката беше към друг колега,страница по назад !




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 689
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бреница-София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 09 май 2012 23:18


Ronin написа:Колега,не ме подценявай толкова,забележката беше към друг колега,страница по назад !


Не погледнах ,че ти си опукал трава и си наясно защо в някои случаи трябва ограничаване на тока :oops: за което се извинявам.

Аз вече използвам такъв траф.
DSC01966.JPG


Като съм го пренавил първичната намотка изцяло на едната макара,а вторичната 18V жицата мисля ,че беше 1.36см2 на другата макара.
Дава 6-7А макс и не грее.




Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 839
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Ronin » Сря 09 май 2012 23:23


Това ако не се лъжа от снимката е от електрон 738Д,макар онова дето стърчи отгоре да не се вписва във въпросния модел !




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 689
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бреница-София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 09 май 2012 23:40


Ronin написа:Това ако не се лъжа от снимката е от електрон 738Д,макар онова дето стърчи отгоре да не се вписва във въпросния модел !


Мисля,че е от някакъв модел на ТЕМП .




Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 484
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Krasi » Вто 15 май 2012 15:21


Въпрос към Бате Венци:

Не е ли много голяма стойността на потенциометъра в схемата ти с регулиране на тока?
Днес я сглобих и регулирането се осъществява в границите на до 500-600-700 ома или на много малък ход ва потенциометъра и след това спира.
Не е ли по удачен потенциометър от 1 или няколко килоома?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 3340
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Вто 15 май 2012 17:09


Krasi написа:Имам проблем с подбора на ценера - напрежението не е толкова колкото трябва, сега е около 13.7 и спира заряда там.
Дали не е възможно това опорно напрежение да го изработим с нещо то стабило, например LM317 за да ги няма тия нестабилности с ценеровото опорно напрежение?

Преди две години разбрах за съществуването на TL 431. Това е интегрална схема с три извода (корпуса и е като на маломощен пластмасов транзистор). Оттогава и през ум не ми минава да използвам ценерови диоди. Тя лесно може да се сложи на мястото на всеки ценер и осигурява изключително стабилно напрежение от 2,49 до 36В. Между крачетата и се връзват два резистора, единия 1килоом, а другия се подбира в зависимост какво напрежение ни трябва - на негово място може да се сложи и потенциометър. В повечето компютърни захранвания има по няколко броя такива интегралчета.
Като правя някакво подобно устройство се старая да го събера в кутия от компютърно захранване като запазя вентилатора.
Не разбирам какъв е този стремеж към големи зарядни токове, аз не бих използвал зарядно с повече от 2А заряден ток. Това зарядно, което използвам най-често дава по-малко от 200мА и напрежението му е ограничено до 14В. Вярно е, че акумулатора трябва да е закачен за него цяла седмица, но слабия ток го зарежда наистина до 100%. Тези сметки 60Ач акумулатор значи 10часа по 6А просто не са верни и обикновено водят до скапването на акумулатора.

Последна промяна от ktamen на Вто 15 май 2012 17:15, променено общо 1 път.





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lucky7o, martin071, mtm77, niki_nss_92 и 8 госта