Моста е захванат с 4 болта - външните. Не знам дали пасват 1:1, за вътрешните 2 болта няма дупки.
От кантара към задните дискове тръгват метални тръбички за спирачките, като преходите са направени с гъвкави маркучи.
След горната гъвкава връзка с гумено маркуче следва метална тръбичка и преди диска и супорта има отново гъвкава мека връзка.
На следващата снимка - двата болта от задната страна и металната тръбичка.
Металната тръбичка е свързана с гумено маркуче, което влиза в супорта.
Следват снимките от задна дясна страна.
Металната тръбичка, която е от горе идва директно от кантара, свързана е с преход около 15см с маркуче и продължава пак с метална тръбичка, като преди супорта отново има преход с гъвкаво маркуче.
Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- georgebonev
- Мнения: 3101
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Благодаря за снимковия материал. Значи освен всичко друго, ще трябват металните тръбички след кантара+маркучи към спирачния апарат.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Ако вземеш спирачни апарати от голф 4 заедно с маркучите, те вървят с тръбичките и стигат точно до връзките които също са с маркучето, между моста и кантара.
Да, така е, моя грешка с размислите в заспало състояние
golfmk1 написа:Няма как да стане ос от барабан за диск по простата причина, че апарата се държи на самата ос.Забравих, че трябват и спирачни маркучи.
Да, така е, моя грешка с размислите в заспало състояние
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 23 апр 2017 8:29
- Автомобил: Vw Vento
- Двигател: AHU
- Местоположение: ВИДИН
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Не е ли по лесно, цял мост с дискове и апарати, на мястото на стария и само тия маркучета и тръбички да сменя, вместо да се мъча с ръждавия стар мост да го правя с дискове?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 29 дек 2022 13:14
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: 1_6 1995
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Здравейте,
Искам да сменя барабаните с дискови спирачки - Golf 3.
Взех заден мост от Golf 3 GTI, почистих, пребоядисах, лакирах, смених тампоните (не лично), взех апарати и прочие.
Проблемът е, че изхвърлих металните спирачни тръбички и майсторът ми ме съветва да не слагам медни, защото се спукват от налягането.
Обикалям морги вече месеци и не успявам да намеря Golf 3 GTI, от който да взема тези тръбички.
Моля да ме посъветвате каквото и да е.
Благодаря!
Искам да сменя барабаните с дискови спирачки - Golf 3.
Взех заден мост от Golf 3 GTI, почистих, пребоядисах, лакирах, смених тампоните (не лично), взех апарати и прочие.
Проблемът е, че изхвърлих металните спирачни тръбички и майсторът ми ме съветва да не слагам медни, защото се спукват от налягането.
Обикалям морги вече месеци и не успявам да намеря Golf 3 GTI, от който да взема тези тръбички.
Моля да ме посъветвате каквото и да е.
Благодаря!
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Слагай медни. Не се плаши. Вече сигурно трета година карам с такива, не са се пукнали. Обслужи си апаратите, за да не береш ядове после. Ще помагаме, с каквото можем.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 29 дек 2022 13:14
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: 1_6 1995
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Благодаря ти за съвета.
Твоята ситуация като моята ли е?
Твоята ситуация като моята ли е?
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Поясни, какво питаш
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 29 дек 2022 13:14
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: 1_6 1995
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Да, извинявай. Имах предвид дали ти си сменял барабани с дискове или си сменял металните тръбички с медни поради друга причина?
Питам, защото се опасявам, че е възможно при различни ситуации напрежението, което трябва тръбичките да понесат да е различно.
Не разбирам достатъчно и последното нешо, което искам е да остана без спирачки, когато най-много ми трябват.
Благодаря ти за помощта.
Питам, защото се опасявам, че е възможно при различни ситуации напрежението, което трябва тръбичките да понесат да е различно.
Не разбирам достатъчно и последното нешо, което искам е да остана без спирачки, когато най-много ми трябват.
Благодаря ти за помощта.
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Всичко от изброеното.
На едната ми Джета минах от барабани на дискове като смених всички тръби с медни, включително и тези на предните колела. Другата си беше оригинално с дискове, на нея й смених цялата спирачна система, без тръбите, барабар с помпата.
Ако колата ти няма АБС, предвиди рестриктори или кантар за задните колела. Не зная с кой мотор е тази мк3, но ако е с по-слабите - отпред е с 239 диск, замени го с по-големи спирачни апарати и дискове и ще видиш, че и тези коли могат да спират добре.
На едната ми Джета минах от барабани на дискове като смених всички тръби с медни, включително и тези на предните колела. Другата си беше оригинално с дискове, на нея й смених цялата спирачна система, без тръбите, барабар с помпата.
Ако колата ти няма АБС, предвиди рестриктори или кантар за задните колела. Не зная с кой мотор е тази мк3, но ако е с по-слабите - отпред е с 239 диск, замени го с по-големи спирачни апарати и дискове и ще видиш, че и тези коли могат да спират добре.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 29 дек 2022 13:14
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: 1_6 1995
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Благодаря ти за информацията.
Колата няма ABS и е 1.6 75 к.с. Ще се образовам за това какво са рестриктори и кантар и ще продължа нататък.
Поздрави!
Колата няма ABS и е 1.6 75 к.с. Ще се образовам за това какво са рестриктори и кантар и ще продължа нататък.
Поздрави!
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Започни от предните спирачки. Щото са като капачки от буркани. Тоя модел заводски е с 239мм плътен диск. Реално от по-големи предни файдата е доста по-голяма, отколкото от барабан към диск отзад. Аз минах ниво нагоре с 256 вентилиран. Някои карат и с 300+мм предни, но за кола с неголяма мощност няма особен смисъл, според мен.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 29 дек 2022 13:14
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: 1_6 1995
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Трябваше да те питам преди да похарча толкова пари :)
Много ти благодаря за информацията.
Много ти благодаря за информацията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978 и 22 госта