Преди време се интересувах как стоят нещата с ъпгрейд към ESP http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=864980, но се оказа доста скъпо и трудоемко начинание.
Наскоро попаднах на подобна тема в същия форум http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=37354, но този път ставаше въпрос за ъпгрейд към ASR. Твърдеше се, че за целта трябва само подмяна на модула, няма нужда от добавяне на други датчици, евентуално само на бутона за изкл/вкл и подвързване към индикатора на таблото. Карам служебно Caddy-2006 с ASR, и знам предимствата на Traction Control-a на заснежен и заледен път. Реших да имам Traction Control и на моя Голф.
Направих справка с ел.схемите и те оправдаха твърденията във форума. Проверих и в ЕТКА и уточних номера на новия модул.
Големия въпрос, на който все още нямах отговор, беше дали ще работи новия модул при мен: двигател AKL, ABS-модул генерация МК20 и дросел с жило. Защото при задействане на ASR, освен механично въздействие върху спирачките, модула действа и електрически върху мотора, с цел да намали въртящия му момент. Твърди се, че това става по CAN-шината. Нормално и ABS-модула е свързан по CAN-шината с ECU-то, но не се знаеше дали в случая с ASR ще се получи, защото никъде нямаше информация за AKL+ASR. Примерно тук http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm има инфо за кодировката на МК20_ASR-модул за други двигатели, но не и за AKL. Все пак има за AGN и AGU, а те са с дросел с жило, и това ми даде надежди.
Продължих търсенето и попаднах на тези теми във форуми на братушките http://www.vwclub.org.ua/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&type=&topic_id=23626&forum=1 , http://www.skoda-club.org.ua/forum/showthread.php?tid=23121&page=1 за успешен такъв ъпгрейд на Октавия-2 (2007) с AKL-мотор, но с ABS-MK60. Приятел с "хубава" ЕТКА ми помогна по VIN-номера на тази Октавия да уточним, че номера на дросела е същия като моя (с жило) и номера на ECU-то е същия (разбира се, с изключение на последните две букви). Това ми даде нова надежда, че може и при мен да се получи, и реших да пробвам.
След доста обикаляне по моргите, намерих и купих подходящ за мен ASR-модул: с номерация 1J0614417А (на моторчето) и 1J0907379R (на електрониката).
Подготвих бутона и окабеляването, после монтирахме модула.
Първо беше изпробван както колата беше на повдигача- включих първа и подадох плавно газ, след малко индикатора на таблото започна да мига, модула да трака, а при по-рязко подаване на газ- пак същото, но се усещаше и как "душеше" двигателя- точно това се чудех дали и как точно ще се получи при AKL- все пак управлението става по CAN-шината. После натиснах бутона и изключих функцията, индикатора на таблото светна постоянно, пак подадох газ, но този път модула не сработи.
На следващия ден нарочно спрях с едната гума на запрашен участък от пътя, тръгнах рязко и след малко пак същия ефект като по-горе.
Ще трябва да го изтествам по-обстойно в различни ситуации как работи (на влажен/кален/заснежен терен), но засега съм доволен. T.e. чакам снега
Най-вероятно съм първия собственик на VW с AKL-мотор и ASR от генерация МК20 или поне първия с такъв ъпгрейд. Ъпгрейда е лесен, защото се сменя само модула. Не се слагат никакви допълнителни датчици (както при ESP). Бутона може и да не се добавя, ако не е нужно принудително изключване на функцията. Ако е нужно наблюдение на сработването и състоянието на модула (включено/изключено), трябва да се подвърже и към таблото.
Експеримента е успешен Вече имам пълноценно работещ Traction Control.
Нещо, което ще помогне на търсещите модул за ъпгрейд- външните разлики между различните модули, с ASR и без ASR: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=104266&view=findpost&p=1813852 . Още една външна разлика между модули МК20 и МК60 е, че тези от МК20 имат 25-пинов конектор и външен кабел за моторчето. Също така трябва да се има впредвид, че външно модулите от генерация МК20 с ABS+EDS и с ABS+EDS+MSR+ASR са едни и същи! Т.е. разграничаването е по номерацията: ако моторчето е с номер 1J0614417А, модула е с ASR, освен това отдолу на пластм.капачка на електрониката трябва да пише следното: Steuergerät ABS/EDS/MSR/ASR.
При сканиране с VAG-COM на адрес 03, трябва да има ТОЧНО това инфо:
Address 03: ABS Brakes
Part No: 1J0 907 379 J (съответно букви R или AF)
Component: ASR 20 IE CAN 0001
При модули само с ABS или ABS/EDS, сканирането с VAG-COM на адрес 03 дава следното инфо:
......
Component: ABS 20 IE CAN... (за ABS)
......
Component: ABS/EDS 20 IE CAN... (за ABS/EDS)
Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Последна промяна от tonyM на Вто 07 сеп 2010 21:33, променено общо 4 пъти.
- kikata
- Мнения: 534
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 20:57
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Ъпгрейд на ABS към ASR за Голф 4
Охаа топла, топла!! Браво колега
Скоро и аз се заемам!!!
Скоро и аз се заемам!!!
- bango.1
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 10 дек 2009 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sf
Re: Ъпгрейд на ABS към ASR за Голф 4
Браво Колега много полезно
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ъпгрейд на ABS към ASR за Голф 4
Много ми е интересно това дали ще важи и за Г3 ТДИ със същия АБС?
Re: Ъпгрейд на ABS към ASR за Голф 4
aradovanov написа:Много ми е интересно това дали ще важи и за Г3 ТДИ със същия АБС?
Най-добре е да пробваш, за да разбереш.
Може би няма да работи коректно с модул от Г4, защото Г3 няма CAN-шина.
Ако все пак решиш да пробваш с такъв, провери дали има съответствие на ел.връзките.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Ъпгрейд на ABS към ASR за Голф 4
Сподели на каква цена го взе модула ?
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Ъпгрейд на ABS към ASR за Голф 4
И аз искам такава шукариика,че зимата от сняг като премине на лед и същевременно оборотомера показва 1800 -мин. веднага удря 4000 + и двигателя ревва... (неприятна работа)
Та требва си!
Та требва си!
Re: Ъпгрейд на ABS към ASR за Голф 4
Инфо: 260 лева ми костваше ъпгрейда.
Полезно инфо как действа:
http://carsaround.ru/Poleznyie-sovetyi/eds.html
http://carsaround.ru/Poleznyie-sovetyi/asr.html
Ето и нагледно как действа:
http://www.youtube.com/watch?v=AGgYKm6dyyU
http://www.youtube.com/watch?v=jYEUpZhxrpI
http://www.youtube.com/watch?v=XjMF-HnW7KY
http://www.youtube.com/watch?v=seNi-OMN4D0
Полезно инфо как действа:
http://carsaround.ru/Poleznyie-sovetyi/eds.html
http://carsaround.ru/Poleznyie-sovetyi/asr.html
Ето и нагледно как действа:
http://www.youtube.com/watch?v=AGgYKm6dyyU
http://www.youtube.com/watch?v=jYEUpZhxrpI
http://www.youtube.com/watch?v=XjMF-HnW7KY
http://www.youtube.com/watch?v=seNi-OMN4D0
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Колеги това някой може ли да го направи на един познат и къде и колко ще струва? Питам от негово име.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
А аз питам има ли го това нещо за ТДИ 110 коня 99"?И ако не от каква кола да търся ABS-помпа?
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
deversant написа:А аз питам има ли го това нещо за ТДИ 110 коня 99"?И ако не от каква кола да търся ABS-помпа?
Слага се ASR на такива.
Ако те интересува какъв номер на ABS-модула да търсиш, кажи първо какъв е твоя в момента. Може да го видиш с ВАГ-КОМ на Адрес 03.
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Бачка супер ASR-a.
Днес наваля достатъчно сняг във Варна за тестове.
Дано няма екстремни ситуации, в които да се надявам той да ме спасява...
Днес наваля достатъчно сняг във Варна за тестове.
Дано няма екстремни ситуации, в които да се надявам той да ме спасява...
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
ASR на кади го изключвам от 4 години
По тъпа система не е измисляна еле пък на сняг
пробвай с изключен ASR и на включен как работи ABS-a
и не виждам реално от какво може да спаси ASR
... и да хвърлени пари на вятъра
... и не го сравнявай с ESP, няма нищо общо
По тъпа система не е измисляна еле пък на сняг
пробвай с изключен ASR и на включен как работи ABS-a
и не виждам реално от какво може да спаси ASR
... и да хвърлени пари на вятъра
... и не го сравнявай с ESP, няма нищо общо
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Добавяне на Traction Control на Голф4 (ABS->ABS+EDS+MSR+ASR)
Аз също карам Cadyy 2006 г. с ASR , честно казано не виждам кой знае каква файда от него ( то има само ASR , без други работи , като тракшан контроли , еспита и др. ) . Имам въпрос към колегата пуснал темата , на кадито , което той кара сега при минусовите температури , когато вали сняг замръзват ли му перата на чистачките , моите стават целите в лед и нищо не чистят а само замазват по - стъклото . Немеца , ги е монтирал прекалено ниско , направо под капака седят и обдухването на предния прозорец , не помага понеже седят прекалено ниско , друг е въпросът и че няма загряване това чудо сега в студовете ( 2.0 SDI ) , термостата си е наред .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта