Как се прави резба в отвор?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 593
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Как се прави резба в отвор?

Мнениеот galyaradeva » Пон 27 сеп 2010 16:51


Всъщност много добре знам как се прави но на теория. Изкам да попитан друго.. колко трябва да е отвора за да се направи резба за 6мм.х1.0 болт демек стандартно болче 6 мм. имам метчика 6х1.0. Ровнах се малко и намерих една таблица но малко не ми е ясна. Бургията трябва да ми бъде 5.3 или 4.9




Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 593
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот galyaradeva » Пон 27 сеп 2010 17:12


Дупнах го с 5мм. и стана.. благодаря :да:




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 5000
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот muns61 » Пон 27 сеп 2010 17:13


В какво ще правиш резба? За алуминий и стандартна стъпка умножаваш диаметъра по 0,85. За чугун - по 0,80.
:beer




Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 593
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот galyaradeva » Пон 27 сеп 2010 17:14


В метал е обикновен. Малко се претисних щото трябва да го направя от първият път че на друго място мени удисва .. ама стана :) Дано схемата да е полезна и на други колеги.




Потребителски аватар
designer1
Мнения: 510
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот designer1 » Вто 12 окт 2010 21:28


Обикновенно за резби с нормална стъпка и по-сепц. за метрични от външния диаметър вадиш стъпката и получаваш диаметъра на отвора който трябва да се направи, пример:
М6х (1мм нормална стъпка), МЕТАЛ 6-1=5мм отвор, ако го дупнеш с 4,9 пак ще стане, просто метчика ще свърши работата и на свредлото. За алуминий се предпочита да е 4,9до5мм демек малко по-тясно. За неръждавейка, може да се стигне и до 5.25мм според зависи от неръждавейката.
и така, карам по спомени:
М3 - 2,5мм свредло
М4 - 3,3
М5 - 4,2
М6 -5,0
М8 - 6,8
М10 - 8.5
М12 - 10.2
М14 - 12,0 и М16 ако не се лъжа са с еднаква стъпка, но диаметрите са различни не ги помня вече :(

Има различни видове метчици като тези за метал: черно желязо, неръждавейка, чугун (алуминий*) за общия слуай са еднакви, визирам еденично навиване на резба в домашни условия.
*АЛУМИНИЙ - метчика за масово нарязване на резби с машина в алуминий е по-особен, ако го погледнете ще ви заприлича на счупен, но не е така, просто алуминийя е прекалено мек и за това там режечите зъби са през навивка.
ПП: малко на късен етап се включвам но надявам се да съм полезен.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот emo-gar » Чет 21 окт 2010 21:35


На повечето шублери на гърба има таблица.Бързо правило е :диаметъра на болта Х 0,8(за грубо изчисление-става,то и едва ли всеки разполага с набор свредла през 0,1мм.).колегата по-горе е дал абсолютно подробна таблица.Ако знаем параметрите на резбата(най-вече дълбочина и номинален диаметър)-по таблици ги има,работата е за второкласник.И с най-добрия метчик може да се "насерем",ако не знаем как се прави,по правило има 1-ви,2-ри,дори 3-ти метчик понякога,има и "комбинирани" такива.какще се процедира-зависи и от материала.
Егати писаницата за едно болтче М5... :mrgreen: :oops:




Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3118
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот Matematiks » Пет 22 окт 2010 0:43


и аз така знам,диаметъра по 0,8 и малко нампред,после връщаш да избута стружката че иначе инфекцийка :wink: само казва ПУК,и после ако се подава-добре,ако ли не к.р за левски mhihi

а за екстракторите,още не ми се налагало да ги ползвам(дай боже всеки му :wink: ) колко трябва да е дупката,да кажем меря със шублера на 4 витка на резбата и дупча с такъв диаметър? :roll:




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот emo-gar » Вто 26 окт 2010 13:03


Досега не съм видял "запечен" болт или скъсана шпилка успешно извадени с такъв инструмент(екстрактор).Особено ако диаметъра е малък или пък е навити в алуминий.Просто при пробиването на помощния отвор се "охлабва" и без това ръждивия болт,а като се натяга екстрактора-той раздува допълнително скъсаната част-това води до още по-зверско затягане.То е хубаво да се опита,но при скъсване на екстрактора(по правило е закален инструмент)-и свредло не влиза вече и работата загрубява.Стърчи ли малко-чираци,почукване ,заварка на "дръжка".Не стърчи ли-център,свредло,метчик.
Може да се спори,но за мен тоя инструмент е за "болт в полето" и завит желателно в дърво :mrgreen:




eddie75
Мнения: 88
Регистриран на: Пет 26 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот eddie75 » Вто 26 окт 2010 18:18


Гледам имаш поглед за резби, и си доста прав за екструкторите, НО ако скъсаният детайл е с диаметър над 20 или 22 спокойно можеш да се пребориш с малките екструктори 8 или 10. Просто трябва да има запас от "месо" материал за да не се раздува. :beer




Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3118
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как се прави резба в отвор?

Мнениеот Matematiks » Чет 28 окт 2010 3:08


верно че е на конус кат се замисля,и ще раздува :banghead:
Може би дупката трябва да е глуха и да опре в дъното и за да не раздува много

И друго-ако си скъсал болт или шпилка 20мм брат ми,с тая п,чевъшка 8мм познай кога ше го извадиш

Фърлил съм лева на ветъра :beat_butt2 май





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tonit095 и 11 госта